تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۲۴۲۱۱۴

از کسب رتبه ۱۴ دانشگاه یاسوج تا اخذ مجوز راه‌اندازی چند دانشکده توسط علوم پزشکی

۲
۰
کبنا ؛رؤسای دانشگاه‌ها و معاونین و برخی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سال جدید با سید موسی خادمی استاندار دیدار کردند.
بزرگترین دستاورد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با کسب رتبه ۱۴ دانشگاه یاسوج در کشور / خوابگاه خودگردان نداریم
به گزارش کبنا، رئیس دانشگاه یاسوج گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد کسب رتبه ۱۴ میان دانشگاه‌های جامع کشور توسط دانشگاه یاسوج بود.
محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست با بیان برخی از دستاوردهای دانشگاه یاسوج در سال گذشته اظهار کرد: دانشگاه یاسوج که دانشگاه مادر در استان به شمار می‌رود متولی اصلی بخش آموزش است.
این مسوول دانشگاهی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهایی که در سال گذشته داشتیم صعود ۱۰ پله‌ای این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جامع کشور بود به نحوی که از رتبه ۲۴ به رتبه ۱۴ کشور ارتقا یافتیم.
رئیس دانشگاه دولتی یاسوج افزود: در جشنواره نهم و دهم برترین فناوری نانو رتبه ۱۸ را به خود اختصاص دادیم و همچنین بر اساس شاخص‌های اثربخشی جز یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان شدیم.
این مسؤول اظهار کرد: در جشنواره برترین‌های فناوری کشور تعداد ۵ فناور برتر داشتیم و همچنین در جشنواره فارابی هم پژوهشگر برتر داشتیم.
رحیمی بیان کرد: عضو هیأت علمی ریاضی این دانشگاه جز برترین‌ها شد و شیمیدان جوان برتر کشور از دانشگاه ما معرفی شد.
وی گفت: راه‌اندازی پارک علم و فناوری استان را پی‌گیری کردیم و به زودی برنامه افتتاحیه آن را خواهیم داشت و مرکز رشد دانشگاه فعال شد و الان تعداد ۳۳ واحد فن‌آور دارد.
این مسؤول گفت: از دیگر کارهای مهم این بود که از فضاهای دانشگاه به بهترین نحو استفاده کردیم و خوابگاه‌های خودگران حذف شدند و هزینه‌ها با این کار بسیار پایین آمد.
اخذ مجوز راه‌اندازی چند دانشکده توسط علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد/پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات بازنشستگان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از اخذ مجوز راه‌‌اندازی چند دانشکده دیگر توسط علوم پزشکی این استان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از کارهای مهم در حوزه پژوهشی اخذ مجوز قطعی راه‌اندازی مرکز گیاهان دارویی است که برای استان در حوزه گیاهان دارویی کاری مهم و اثرگذار به شمار می‌رود.
این مسؤول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: راه‌‌اندازی آزمایشگاه تحقیقات سلامت از کارهای مهمی است که در دست اقدام است.
ایلامی بیان کرد: در حوزه معاونت آموزشی از کارهای مهم به رغم بسیاری از محدودیت‌ها این بود که تعداد ۲۰ نفر از اعضای هیأت علمی پیمانی شدند.
وی گفت: در این میان دو نفر استاد تمام شدند و تعداد ۵ نفر دیگر هم دانشیار شدند که از دستاوردهای خوب سال گذشته بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مسؤولان دانشگاهی و همچنین استاندار به اخذ مجوز برخی از دانشکده‌ها اشاره کرد و گفت: اخذ مجوز دانشکده داروسازی از دانشکده‌هایی است که استان نیاز مبرم به راه‌اندازی آن دارد.
این مسؤول اظهار کرد: پی‌گیری و راه‌اندازی دکترای تخصصی بیهوشی و روانپزشکی از دیگر اقداماتی است که دانشگاه علوم پزشکی پی‌گیری کرده است.
وی به کسورات و مطالبات همکاران خود در دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: مبلغ معوقات بسیار بالا بود که در سه ماهه آخر سال، ۹۰ درصد آن‌ها پرداخت شد و همچنین در سال گذشته ۱۷۰ نفر بازنشسته شده بودند که با پی‌گیری‌ها انجام شده بخش عمده‌ای از مطالبات آن‌ها پرداخت شد.
این مسؤول به برخی از اقداماتی که امسال در استان انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی بیمارستان‌های شهید دکتر جلیل و بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی گچساران و ۳۲ تختخوابی باشت و بهمئی از دیگر اقداماتی است که امسال انجام خواهد شد.
وی گفت: تعداد ۸۰ خانه بهداشت در استان راه‌اندازی شد که در این زمینه تعداد ۵۵ پروژه دیگر هم داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پس دانشکده علوم پزشکی گچساران چی شد؟
کاکا
درود بر دکتر رحیمی واقعا انسان کاردان و شایسته ای است
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1