تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۲۴۲۱۱۱

تشکیل جبهه «سروهای آزاد» در کهگیلویه و بویراحمد/ با لیست واحد در انتخابات شوراها شرکت می‌کنیم

۳
۰
کبنا ؛جمعی از چهره‌های دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی و کارگری ائتلافی را تشکیل داده‌اند با نام «سروهای آزاد» که با دادن لیست واحد در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان نقش ایفا کنند.
به گزارش کبنا نیوز از دوگنبدان، پایگاه خبری کبنا نیوز با «محسن محمدی» سخنگوی ائتلاف «سروهای آزاد» گفت‌وگویی انجام داده است که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛
کبنا: شنیده ها حاکی از اقدام تشکیلاتی برخی از چهره های دانشگاهی، فرهنگی، اجتماعی و کارگری برای این دوره از انتخابات شوراهای شهر است، انگیزه و دلیل تشکیل این جبهه چیست و چه موضوعی باعث شد برای این انتخابات دست به کار شوید؟
محمدی:حقیقتاََ ما کهگیلویه و بویراحمدی ها در هر صنف و قشر و وضعیتی که باشیم وقتی به شهرهای بزرگ قدم میگذاریم ابتدا به زیبایی ها و پیشرفتهای این شهرها خیره میشویم بعد از عادت کردن چشمانمان به تصاویر در فضای ذهنی خود وارد حساب و کتاب میشویم و درباره منابع و معادن و ظرفیتهای اقتصادی آن شهر تحقیق میکنیم و میسنجیم که این شهر با این منابع و معادن کم چگونه از شهرستان های استان ما که سرشار ازمعادن و منابع بی نظیر فسیلی و زیر زمینی برخوردار هستند، پیشرفته تر و زیباتر اند؟
این مسائل و حساب و کتابها کم کم باعث نوعی مطالبه گری و احساس نگرانی از وضعیت موجود میشود و اگر وجدان بیدار و علم والا داشته باشیم باعث شروع حرکت و تکان دادن چارچوب قدیمی و زنگار گرفته عدم توسعه میشود.
این تصورات و دل نگرانی ها باعث شد جمعی از دلسوزان خصوصا دانشگاهیان به این نتیجه برسند که دست روی دست گذاشتن و افسوس خوردن کافیست و باید کاری کرد که در برابر آیندگان سر به زیر نبود و حداقل به خود قبولاند که ما تلاش خود را انجام دادیم.
بدین جهت برخی از نخبگان و دلسوزان در اینخصوص نشست های غیر رسمی داشتند و بعد از بحث های متفاوت به نتیجه رسیدند که برای سرعت بخشیدن به روند رشد و توسعه استان باید بگونه ای تغییر نگاه ایجاد کرد. نگاهی که بسیاری از مواقع باعث عقب ماندگی ما شده است. نگاه صرفا جناحی یا قومی بدون لحاظ معیارهای شایسته سالاری. بنابراین انتخابات شوراهای اسلامی شهر یک میدان مناسب برای تصمیم گیری عاقلانه توسط مردم فهیم است که انشالله با انتخاب افراد شایسته شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش شهرهایمان خواهیم بود.
کبنا: آیا این جریان نام و نشان خاصی دارد؟ اگر نام خاصی دارد دلیل انتخاب نام چیست؟
محمدی:بله، نام این جریان، سروهای آزاد است.  سرو نشان استقامت و پایداری ست و در این راه لازم است برای تغییر  و تحول استوار بود.بنابراین نام سروهای آزاد انتخاب شد و نشانی نیز برای این حرکت مردمی نیز درنظر گرفته شده است.
کبنا: اینکه هسته اصلی و مرکزی این جبهه را عمدتا دو جامعه بزرگ کارگری و دانشگاهی تشکیل میدهند چقدر میتواند امیدوار کننده باشد؟
محمدی:آغاز هر تفکری در دانشگاه و آغازگر هر خیزشی جامعه متوسط کارگری بوده و تلفیق  و اقدام توام این دو همیشه باعث موفقیت و پیروزی شده است.
ما در این پروژه جریانی، دنبال کمک جستن از این دو قشر اصلی استان هستیم.
همانطور که مستحضرید بیشتر جمعیت  استان جوان است و استانی داریم سرشار از منابع و معادن زمینی و زیر زمینی. جامعه ما بیشتر از دو قشر دانشگاهی و کارگری تشکیل شده است و برای ایجاد تغییرات این دو گروه نقش عمده و اساسی را بر عهده خواهند داشت.
جامعه دانشگاهی عدالتخواه و مطالبه گر است و با ایجاد تفکر و برنامه می تواند به جامعه روح دوباره ببخشد و در مقابل  جامعه بیدار کارگری با وجدان و قوه اجرایی و مهندسی خود قوه محرکه جامعه بوده و این دو بازوی اصلی پیشرفت در هر عرصه و میدانی خواهند بود پس آغاز حرکت با این دو قشر جریان ساز بی شک مثمر ثمر خواهد بود.
کبنا: در جریان شما چه نکات برجسته ای وجود دارد و آیا معیار قومیت و جناحی و سنی لحاظ میشود یا خیر؟
محمدی:مسلما در این حوزه ها همه موارد و مولفه ها در نظر گرفته شده است و با توجه به ظرفیت منطقه تصمیم گیری میشود.
در استان ما که به لحاظ عشیره ای نمیتوان از فاکتور قومیت به راحتی عبور کرد و آن را نادیده گرفت اما با تعامل سازنده میشود سهم خواهی ها و آثار مخرب قوم گرایی را بی اثر کرد و از نقاط مثبت آن بهره جست.
علی رغم اینکه خیلی ها قومیت را عامل توسعه نیافتگی میدانند اما درگیر شدن ذهن مردم به جناح ها وجریانات سیاسی که لزوما اساس و پایه پیشرفت هیچ جامعه ای نیست بیش از هر عامل دیگری نگهدارنده و مانع پیشرفت است.
درباره مسائل سنی پرسیدید باید عرض کنم این مسئله جز اصول ما نیست ولی کیست که نداند تفکر و انگیزه و شور و امید جوان کارسازتر و موثر تر است هر چند که نباید از کنار تجربه پیران سیاست به سادگی گذشت .
این جریان فکری بدور از گرایشات سیاسی و قومی شکل گرفته است و یکی از مهمترین برجسته گی های آن است که توانسته افراد را با سلایق مختلف در کنار یکدیگر جمع نماید این جبهه مبنای خود را رشد و توسعه همه جانبه استان با استفاده از افراد شایسته قرار داده است و امیدواریم با حمایت مردم فهیم بتوانیم شاهد توسعه و تعالی استان باشیم.
کبنا: برنامه شما برای انتخابات این دوره از شوراهای اسلامی چیست و تاکنون چه اقداماتی انجام شده است؟
محمدی:برای انتخابات پیش روی شورای اسلامی شهر برنامه ای وجود دارد که در شهرستانها به فراخور استقبالی که از این جریان می شود از افراد متعهد، متخصص و پاکدست حمایت خواهد شد. تا کنون برخی نشست های شهرستانی در شهرهای مختلف با حضور برخی از نخبگان و افرادی از جامعه کارگری برگزار گردیده و امیدواریم سایر نخبگان و چهره های موثر اجتماعی در این زمینه مشارکت کرده و یاری گر مردم در انتخاب مطلوب باشند.
کبنا: آیا اسامی افرادی که در لیست هستند مشخص شده و چه زمانی لیستهای شما برای شهرهای استان نهایی میشود ؟
محمدی: ما در حال رصد مسائل کل استان هستیم و وضعیت داوطلبین را بروز بررسی می کنیم. تعدادی از آنها سوابق و درخواست خود را ارسال کرده اند اما باتوجه به تعدد داوطلبین و وجود چهره های گمنام که می توانند تبدیل به پدیده های انتخاباتی شوند و همچنین اعلام نشدن تایید صلاحیت های نهایی هنوز لیست ائتلاف ها قطعی نشده است. در ضمن تیم منسجم و کارآمدی درحال تدوین اهداف و برنامه های این جریان هستند و کسانی که بر اساس ملاکهای مطرح شده انتخاب می شوند و در لیست نهایی قرار می گیرند، می بایست به برنامه ها و اهداف سروهای آزاد اعلام وفاداری نمایند و این برنامه ها نیز به اطلاع عموم خواهد رسید.
لازم به ذکر است اولویت در انتخاب افراد لیست در اولین گام تعهد، تخصص و پاکدستی ست و بایستی مبارزه با فساد را سرلوحه قرار دهند.
به محض اعلام تایید صلاحیت ها و شروع شدن بازه انتخاباتی و اتمام کار رصد نامزدها، توسط شورای سنجش و ارزیابی لیست نهایی سروهای آزاد در شهرها و برخی از روستاها منتشر خواهد شد.
کبنا: ملاک انتخاب اعضای لیست به چه صورتی ست؟آیا امکان حضور اعضای شورای فعلی در لیست وجود دارد؟
محمدی:ملاک انتخاب را قبلا عرض کردم. عمده آن تعهد، تخصص، پاکدستی، شجاعت و مبارزه با فساد است. لیست نهایی یک لیست فراگیر است که متناسب با نیاز به تغییر و تحول در ساختار موجود فراهم شده و ترکیبی از تخصص های مختلف که در کنار یکدیگر و بعنوان مکمل بتوانند کار و تلاش کنند. در شورای سنجش و انتخاب کاربرگهایی تهیه شده که هر آیتم پوئن مربوط به خود را دارد و بعد از جمع بندی متناسب با آرایش تعیین شده برای ترکیب شورا اسامی افراد نهایی خواهد شد. همه ثبت نام کنندگان در صورت تایید صلاحیت امکان حضور در این لیست را به شرط داشتن ملاک و معیارهای اعلام شده و همچنین  پذیرش و وفاداری به آرمانها، اهداف و برنامه های جبهه، خواهند داشت.
کبنا: آیا دیدگاه جبهه سروهای آزاد این است که فقط باید مهندسین عمران، معمار و شهر سازی وارد شورای شهر شوند؟
محمدی: خیر، شورای شهر یک نهاد مدنی ست، نهادی که در خصوص تمامی مسائل مدنی قدرت تصمیم گیری دارد. بخش رفاهی و عمرانی یک قسمت از زیرساخت های توسعه است. نگاه سروهای آزاد به لیست یک نگاه جامع است و به رشد بخشی در جامعه اعتقادی ندارد. هر چند که عمده مشکل ما در ساختار شهری بخش عمران و بهسازی ست.
ناگفته نماند برخی افراد از تخصص لازم برخوردار هستند اما تعهد لازم را ندارند. بنابراین نمی توانند در فرآیند رشد و توسعه موثر واقع شوند.
کبنا: آیا این حرکت فقط برای انتخابات شوراها خواهد بود یا ادامه دار و برنامه ریزی شده است؟
محمدی:در جواب شما باید عرض کنم شوراهای شهر و روستا آغاز یک حرکت جدید و ابتدای یک راه طولانیست و توقفی نخواهد داشت.
کبنا: در صورت شکست در انتخابات چه برنامه ای دارید؟
محمدی:شکست برای این جریان معنا نخواهد داشت، شکست به آن مفهوم که در نظر شماست وجود ندارد چرا که آغاز و پیدایش هر حرکت با فراز و نشیب همراه است و قبول نشدن افراد لیست برای جریانی که تازه اول راه است و به فکر فتح قله های بالاتریست شکست قلمداد نمیشود.
در کنار این مطلب باید گفت بنده  بعید می بینم مردم فهیم از یک ائتلاف مردمی و دلسوز در سایه تعهد و تخصص حمایت ننمایند. به آینده لیست ها در شهرهای مختلف استان خوشبین هستیم چون مردم ما همیشه در مواقع حساس خوب تصمیم گرفته اند. مردم از جریانات سیاسی و قومی خسته شده اند و ضرورت تغییر و تحول را بیش از پیش درک نموده اند.
کبنا: در صورت پیروزی چه ایده و برنامه‌ای دارید؟
محمدی :همانطور که گفتم قبولی افراد ما در این انتخابات پیروزی نهایی نیست چرا که این قبولی باید ابزاری باشد برای تحقق اهداف و آرمانهای این جریان فکری باشد.
تحقق اهداف و آرمانها که همان پیشرفت زیربنایی و توسعه زیر ساختهاست پیروزی است که انشالله آن روز نیز میرسد و استان ما از این شرایط سخت و عدم توسعه زجرآور نجات پیدا خواهد کرد.
کبنا:باتوجه به اینکه گفتید نامزدهای انتخاباتی می توانند برای حضور در لیست سروهای آزاد، سوابق و رزومه خود ارسال کنند، چه ساز و کاری لحاظ شده است.
محمدی:باتوجه به اینکه ما برخلاف سایر ائتلاف ها که به دنبال افراد رای آور هستند که فقط بگویند ائتلاف ما پیروز شد و بعدا بهره برداری‌های خود را از پیروزی داشته باشند ما به دنبال نیروهایی هستیم که ملاکهای لازم را داشته باشند، وظیفه ما مهیا کردن انتخاب مطلوب است.عده ای هستند که حاضر با دادن امتیاز و ... وارد این گونه ائتلاف ها بشوند، این خلاف آرمان ماست و ما به شاخصه های توانمندی، تخصص، تعهد، شجاعت و... فرد نگاه می کنیم.بنابراین همه کسانی که احساس می کنند این شاخصه ها را دارند می توانند درخواست و سوابق خود را به آدرس الکترونیکی sarvhaye.azad@gmail.com یا بوسیله شبکه های اجتماعی به شماره ۰۹۳۰۸۲۳۲۵۹۹ ارسال نمایند تا در فرآیند سنجش و ارزیابی قرار بگیرد..
کبنا: اگر صحبت خاص دیگری دارید بفرمایید؟
محمدی:سپاس و تشکر صمیمانه دارم از شما و سایر همکارانتان و امیدوارم فضای رسانه ای استان بدور از مباحث و مسائل خلاف شان و رسالت خود به تنویر افکار عمومی بپردازند، متاسفانه شنیده ها حاکی از دریافت مبالغ هنگفتی از برخی نامزدهای انتخاباتی ست که آنها را پشتیبانی رسانه ای کنند که این موضوع خلاف شان رسانه است.البته رسانه های اجاره ای و ریالی را مردم خوب می شناسند. البته ظهور چنین جریان فکری چون مخالف منافع آنهاست طبیعی ست که از انتشار اخبار پرهیز می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شنیده ها حاکی از دریافت مبالغ هنگفتی از برخی نامزدهای انتخاباتی ست که آنها را پشتیبانی رسانه ای کنند که این موضوع خلاف شان رسانه است.البته رسانه های اجاره ای و ریالی را مردم خوب می شناسند. البته ظهور چنین جریان فکری چون مخالف منافع آنهاست طبیعی ست که از انتشار اخبار پرهیز می کنند.

مثلا کبنا و فصلی نو!!
مردی منتشر کن تا مردم مثبت و منفی بدن
رضا
شورا فقط عشیره ای است هرکه قوم بیشتر دارد برنده است
بهار
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالیه، ای کاش مردم توجه کنند. پیروز باشید
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1