تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۲۴۲۰۴۶

اجرای ۱۵ برنامه در هفته هنر و انقلاب / تولید ۳۳۰ اثر توسط حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ برنامه فرهنگی و هنری در هفته هنر انقلاب توسط حوزه هنری در نقاط مختلف استان برگزار می شود.


به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز شریف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: روز هنر انقلاب اسلامی ۲۰ فروردین همزمان با سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی هنرمند متعهد و انقلابی است.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که با درخواست حوزه هنری از وزارت کشور این روز به هفته تبدیل شده است تصریح کرد: ما نیز به نوبه خود در استان هفته هنر انقلاب اسلامی را با اجرای برنامه‌های مختلف هنری در استان و توسط هنرمندان برگزار می‌کنیم.

اسلامی گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی که از امروز آن را در استان شروع کرده‌ایم تعداد ۱۵ برنامه برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین برنامه ما غبارروبی از گلزار شهدا با حضور هنرمندان و همچنین دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان از ساعت ۹ صبح فردا یک‌شنبه ۲۰ فروردین در گلزار شهدای یاسوج است.

این مسوول گفت: دیدار با استاندار، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، خاطره‌گویی دفاع مقدس در یکی از مدارس عشایری، شعر ولایت، اجرای نمایش سالهاست که ماه پشت ابر نمی‌ماند، نشست پژوهشی با هنرمندان، برگزاری نمایشگاه تجسمی هنر انقلاب از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان است.

اسلامی اظهار کرد: همچنین نمایشنامه خوانی آثار شهید آوینی، اکران فیلم در برخی از شهرستان‌ها مثل باشت و بهمئی، برگزاری نمایشگاه عکس در حاشیه برگزاری مراسم اعتکاف، اجرای شب آواز لری توسط زندانیان و رونمایی از تولیدات حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از سایر اقدامات در این هفته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ما تقریبا از ۱۳۰ میلیون تومان به ۲۳۰ میلیون تومان رسید افزود: این رشد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری بود که توانستیم کارهای بسیار خوبی علی‌رغم وضعیت کنونی اعتبارات انجام دهیم.

این مسؤول به تعداد ۳۳۰ اثر تولیدی توسط حوزه هنری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد ۷ تئاتر، ۱۰ فیلم، ۴ کتاب چاپ شده، ۲ قطعه موسیقی، ۱۵ اثر تذهیب، ۱۱۰ عکس، ۲۵ اثر نقاشی، ۲۰ اثر خوشنویسی، ۶۰ پوستر، ۷۵ کاریکاتور و سایر کارهای دیگر از جمله این اقدامات بوده است.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1