تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب : ۲۴۲۰۰۶

به دنبال هویت بخشی سیاسی به جای قوم‌گرایی در انتخابات گچساران هستیم

۱۹
۰
کبنا ؛سخنگوی شورای هماهنگی اصلاحات گچساران گفت:این شورا به دنبال هویت بخشی سیاسی در انتخابات به جای هویت بخشی قومی خواهد بود.
به گزارش کبنا نیوز، مهندس امین کاظم نژاد سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گچساران که از مدرسین دانشگاه و عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام استان و دبیر انجمن مهندسان کهگیلویه و بویراحمد  دلایل شکل گیری این شورا و اهداف و برنامه های آتی آن را بیان کرد.

سوال: سازوکار تشکیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گچساران را تشریح بفرمایید؟
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گچساران با حضور جناب آقای علی خواجوی به عنوان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان و ۱۲ حزب فعال در گچساران تشکیل جلسه داد و هیأت رئیسه خود را مشخص کردند.
طبق آیین نامه شورای سیاست گذاری کشور رئیس و نایب رئیس شورای هماهنگی بصورت گردشی دوره سه ماهه و به قید قرعه انتخاب شدند و برای انتخاب دبیر و سخنگو رائ گیری صورت گرفت و دوره مسئولیت آنها یک ساله خواهد بود.
سوال: گام بعدی شورای هماهنگی چه خواهد بود?
چون در آستانه دو انتخابات مهم قرار داریم شورای هماهنگی در ایام انتخابات به جهت تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر در بین لایه های مختلف اجتماعی و برخورداری از نظرات و آرای مابقی دوستان هم فکر، از ۱۱ نفر از چهره های شاخص و سرشناس که دارای شناسنامه اصلاحطلبی باشند و از ضریب نفوذ بالایی در بین اقشار و لایه های مختلف اجتماعی برخوردار باشند دعوت خواهند کرد که مجموع ۱۲ حزب اصلاحطلب و ۱۱ نفر مدعو شورای اصلاحات را تشکیل خواهند داد.
لازم به ذکر هست که شورای اصلاحات فقط تا پایان انتخابات وجاهت قانونی دارد و پس از انتخابات دوباره همان شورای هماهنگی را خواهیم داشت.
سوال: این ۱۱ نفر کی انتخاب خواهند شد؟
قرار بر این شد که بانک اطلاعاتی از تمامی شخصیت های سیاسی که هم شامل بزرگان و موی سفید کردگان جریان و هم جوانان و بانوان تهیه شود و بر اساس یکسری پارامترها و شاخص هایی این افراد انتخاب شوند.
و تمام سعیمان را خواهیم کرد تا این اشخاص که انتخاب میشوند تمامی اقوام و اقشار و اصناف را نمایندگی کنند.
احتمالا تا روز چهارشنبه این ۱۱ نفر مشخص خواهند شد.
سوال: یعنی شورای اصلاحات فقط در زمان انتخابات فعال خواهد بود؟ وظیفه شورای اصلاحات در انتخابات چیست؟
بله شورای اصلاحات فقط برای ایام انتخابات خواهد بود
کار این شورا تصمیم گیری در باب انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر خواهد بود.
سوال: شایعاتی حاکی از آن است که اصلاحات گچساران اسبش را زین کرده که در انتخابات شورای شهر با برند اصلاحات وارد بشود آیا چنین شایعاتی صحت داره؟
قبل از پاسخ دادن به این سوال باید عرض کنم که متأسفانه تقویت و تغلیظ هویت قومی در فضای سیاسی و ایام انتخابات چیزی جز خسران سرمایه های فکری و عدم توسعه یافتگی در بر نداشته است.
ضمن حرمت گذاشتن برای تمامی اقوام باید بپذیریم که انتخابات یک مکانیزمی است که متعلق به دوران مدرنیته است و قومیت ریشه در سنت دارد، قرار دادن یک پدیده مدرن درون ظرف سنت عقلانی نیست و تجربه گذاشته به ما میگوید که نه تنها نتایج مطلوبی از چنین ادغامی حاصل نشده است بلکه سبب بیداری تعصبات جاهلانه و عصبیت های ناهنجار قومی شده و یکی از عوامل عدم توسعه یافتگی استانهای عشیره ای، قبیله ای همین قومیت گرایی در عرصه سیاسی به جای نخبه گرایی و حزب گرایی بوده است.
سوگمندانه باید گفت که امروز ابر سیاه قومسالاری و خویشاوند پروری به جای تخصص گرایی و نخبه پروری آسمان انتخابات شورای شهر را در بر گرفته و بر همه دغدغه مندان توسعه و تحصیلکردگان واجب است که در جهت رقیق کردن فضای قومی بکوشند.
و اما پاسخ شما
طبیعتآ نخبگان سیاسی اصلاحات و احزاب جبهه اصلاحات در صدد تقویت نهادهای فکری در جامعه هستند و در این راه هم مکانیزم علمی و تعریف شده مشخصی دارند که انشالله در موعد مقرر ارائه خواهد شد.
سوال: یعنی شورای اصلاحات برای انتخابات لیست خواهد داد؟
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دنبال هویت بخشی سیاسی در انتخابات به جای هویت بخشی قومی خواهد بود.
و من همین جا از دوستان جریان اصولگرا هم مدد میطلبم و خواهانم که آنها هم جهت مبارزه با قوم گرایی با شناسنامه سیاسی در انتخابات ورود پیدا کنند.
در باب اینکه اصلاح‌طلبان حتما با لیست خواهند آمد یا نه باید منتظر ماند تا ببینیم تصمیم نهایی شورای اصلاحات گچساران چه باشد اما بدون شک اگر شخصیت های سیاسی تأثیرگذار، فرهنگیان، جوانان و تحصیلکردگانی که گرایشات اصلاح طلبانه دارند به دنبال انتخابابی بر محور اندیشه و تخصص گرایی باشند، شورای اصلاحات همگام با آنها خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب جدید
Iran, Islamic Republic of
ما سعید دارابی را بعنوان سخنگو قبول داریم.
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
خدایی شما ها در چه فکری هستید

شماها روی هم ۱۰۰۰نفر رای ندارید
https://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_down.png
Iran, Islamic Republic of
درعجبم که گذشته برای شماعبرت نشده دردوره های گذشته اقایان خواجوی کفایی هادیزاده همین برنامه راپیاده کردندوشکست فاحشی خوردندهمه دوست دارندقوم گرایی نباشه اماهمین اقایان وقتی برنامه ای پیش میاداول فقط دوستان واقوام خودرامی بینندهمه مردم گچساران هم میداننداقای کاظم پوراگراین برنامه فایده ای داشت این اقایان شماراسخنگونمی کردندخیلی زرنگترازاین حرفهاهستندخودت راروی این قضیه خسته نکن اقایان اصولگراهم بهمین صورت
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
رزومه این آقا چیه؟ حالا بیاید وسط ببین چه نتیجه ای میگیرید؟؟
Iran, Islamic Republic of
همین عراق و سوریه به خاطر قوم گرایی،وضعیتشون به این شکل در اومده و هر کسی برای قبیله خودش بر علیه بقیه داره میجنگه. قوم گرایی افت پیشرفت جوامع هست. تا کی باید چوب این کار رو بخوریم. کسی که همفکر ادم نباشه از هفت پشت با ادم غریبه تر میشه. فکر مهم هست
https://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_down.png
Iran, Islamic Republic of
حدود۳۰ساله که ۴الی۵نفردورهم جمع میشوندوبرای اصلاحات تصمیم گیری میکنندجالب اینکه تابحال هیچکارمثبتی انجام نداده اند چون خنثی هستندبرگ برنده خانوادهای تاجگردون درانتخابات همینه که حرف اینهاراگوش نمیده
Iran, Islamic Republic of
همه چیز بستگی به انتخاب درست و بدون از تعصب این یازده نفر و بعد از اون تبلیغات مناسب در فضای مجازی و کانالها داره. به نظر من اگر این دو مورد به درستی انجام بشه شانس موفقیت خیلی بالاست. ولی اگر قرار باشه شایسته سالاری در انتخاب لیست رعایت نشه این حرکت محکوم به شکست هست. در انتخابات شورا تخصص بر سیاست میچربه
Iran, Islamic Republic of
گچساران مث بقیه شهرهای کوچیک نیست و نمیشه اون رو به صورت قومی و قبیله ای اداره کرد چون تنوع قومی زیادی داره اگه قرار باشه هرکسی ساز خودشو بزنه همه ضرر میکنن. بنابراین باید هر کس تا حدی کوتاه بیاد
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر ... سیاسی کردن شورای شهر چه دردی از مردم دوا می کنه آقای سیاست زده .. شورای شهر و شهرداری باید به مشکلات مردم در بستر اجتماعی و فرهنگی بپردازه .. نگاه سیاسی به شوراها خطرش از نگاه قومی بیشتره .. اینو بفهمیت .. مردم را از چاله به چاه نیاندازید ..
مهران
Netherlands
تعریف کاظم نژاد را بسیار شنیده بودند اما برای اولین بار صحبت ها و نظراتش را خواندم واقعا لذت بردم و مشخصه آدم اهل مطالعه و باسوادی است خیلی خوب درباره نهی قومیت حرف زده و تحلیل قشنگی داشته
شهرام
Netherlands
ما جوانان خسته از قومیت از صحبت های کاظم نژاد استقبال میکنیم
احسنت بر مهندس کاظم نژاد
جوان
Netherlands
امیدوارم اصلاحات گچساران با لیست وارد انتخابات بشود تا قوم گرایی کاهش پیدا کنه
فرشید
Netherlands
من دو ترم با مهندس کاظم نژاد درس داشتم واقعا ساعات کلاس ایشون بهترین ساعات دوران تحصیلم بود. انسان بسیار باشعور و خوش رویی بودند ۱۵ دقیقه آخر کلاس را هم به ازاد میگذاشتند تا دانشجویان درباره مستئل سیاسی و اجتماعی اظهار نظر کنن
علی
Iran, Islamic Republic of
تحمیل خطوط فکری سیاسی پایتخت نشینان به مردم و تضعیف اقوام و قوم گرایی در استان از اشتباهات بزرگ در استان ماست.

دیکته های تهران نشینان برای این استان جواب نمی دهد
اصلاحات جوان
Netherlands
چرا بعضیا که دوست دارن انتخابات قومی گرایی باشه به عمد حرفای کاظم نژاد را بد معنی میکنند
ایشون گفتند مبنای کار سیاسی ما بر نخبه گرایی و تخصص گرایی است
کجا ایشون گفتند که ما دنبال ساست زدگی هستیم
خاتمی
Netherlands
در پاسخ به دانشجو که گفتند رزومه اقای کاظم نژاد چیه

رمدرسین دانشگاه و عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام استان و دبیر انجمن مهندسان کهگیلویه و بویراحمد

یادم هست در سال ۸۸ در بیت العباس برای مهندس موسوی ۲ تا سخنرانی آتشین علیه احمدی نژاد هم داشتند و مسئول ستاد دانشجویی مهندس موسوی بودند
بانو
Netherlands
بابا لیست سیاسی هر چه باشه بهتر از رای دادن خویش قومی است

ما از لیست اصلاحات حمایت میکنیم
حقگو
Netherlands
بعد از مدتها یکی پیدا شد دو تا حرف حسابی و منطقی زده نمیدونم چرا عده ای اینقدر بهشون برخورده

نتیجه قومیت گرایی همین وضع هست که الان در شهر میبینیم هر کس به دنبال خاله خرزویی است

این بنده خدا میگه بیایید بر اساس نخبه پروری و تخصص گرایی در قالب احزاب سیاسی انتخاب کنیک

حالا خدایی این کجاش بده؟

کسانی که علوم سیاسی خوانده باشند میفهمند که این آقا چی گفته
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جان من حرف سیاست نزنید بزارید سیستم خاله خورزویی بچرخه بهتره بابا اگه‌ادم فامیل نداشته باشه تواین دوره زمونه اوضاعش بی ریختر میشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1