تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۲۴۱۹۸۱

گچساران در زمره ۱۵ شهر عجیب‌ ایران / نجات جان مادر بویراحمدی از حمله گراز وحشی / افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت در اردیبهشت ۹۶/ رها سازی زباله های پلاستیکی در طبیعت

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
نجات جان مادر و دختر از حمله گراز وحشی در ارتفاعات کوه قلات بویراحمد
رئیس مرکز مدیرت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت که طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر حمله ور شدن گراز وحشی به مادر و دختری در ارتفاعات کوه قلات شهرستان بویراحمد، ماموران اورژانس هوایی نیز در اسرع وقت به محل حادثه اعزام و در عملیات امدادی موفق به نجات آنها از چنگال این حیوان وحشی شدند.
جلال پوران فرد با تشریح جزئیات این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت که تیم اورژانس هوایی در کمترین زمان ممکن خود را بر بالین مصدومان این حادثه در ارتفاعات رسانده و تکنسین های تیم پروازی، اقدامات پزشکی از جمله کنترل خونریزی، پانسمان زخم ها، آتل بندی، وصل سرم و اکسیژن تراپی بر روی مادر و دختر مجروح که دچار آسیب های جدی از ناحیه های شکم، پهلو و پا شده بودند را انجام داده و برای ادامه درمان به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل کردند.
وی یادآور شد که حال عمومی این مادر ۳۳ ساله و دختر ۱۱ساله خوب گزارش شده است.
گزارش های رسیده حاکی است که این مادر و دختر در حالی که مشغول بوته کنی گونه های گیاهان خوراکی و دارویی در منطقه( کوه های قلات) بودند مورد حمله گراز وحشی قرار گرفتند.


گچساران در زمره ۱۵ شهر عجیب‌ ایران/غنی‌ترین خاک ایران در گچساران+تصویر
گچسارن در زمره ۱۵ شهر عجیب ایران قرار گرفت.

 طبق آن چه که در برخی کانال‌های تلگرامی از جمله کانال تلگرامی خبرگزاری فارس از سوی برخی منابع معتبر منتشر شده گچساران در زمره یکی از ۱۵ شهر عجیب ایران قرار گرفته است.

برای مثال شهر تبریز یکی از این ۱۵ شهر است که گدا ندارد و یا این که اردکان پول‌دارترین و مرفه‌‌ترین مردم ایران را در خود جای داده است.

همچنین نورآباد ممسنی یکی از همسایگان گچساران در استان فارس از عجیب‌ترین شهرهای ایران است که ۱۸ درصد جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

از دیگر شهرهای عجیب ایران می‌توان به جلفا اشاره کرد که شهری بدون قبرستان است و بروجردی‌ها هم خوشگذران‌‌ترین مردم ایران نام گرفته‌اند.


اما گچساران در این فهرست غنی‌ترین خاک ایران را به خود اختصاص داده که در واقع همین‌ گونه است که به آن لقب بام نفتی ایران را داده‌اند.

شهرستانی که ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را تأمین می‌کند و از مهم‌‌ترین نقاط در زمینه تعیین سرنوشت اقتصاد کشور است.

با همه این تفاسیر گچساران شهری بالذات ثروتمند است که مردم آن ثروتمند نیستند و بسیاری در این شهر در محرومیت به سر می‌برند و بوی مشمئز کننده ناشی از نفت و گاز تنها سهم آزار دهنده برای مردم این دیار است.


افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت در اردیبهشت ماه سال جاری
رئیس اداره راه و شهرسازی باشت از افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان همزمان با هفته سلامت در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

سعید گندمکار اظهار کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان باشت تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و درحال تکمیل است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان باشت با بیان اینکه این مرکز درمانی روزهای پایانی مراحل ساخت خود را می‌گذراند، افزود: کارهای اساسی انجام و در آینده‌ای نزدیک کار ساخت این مرکز پایان می‌یابد.
وی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای این مرکز درمانی در شهرستان باشت، یادآور شد: تاکنون مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال برای این بیمارستان هزینه شده است.
این مسوول به مساحت بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت اشاره کرد و گفت: مساحت این پروژه درمانی سه هزار و ۷۰۰ مترمربع است.
گندمکار با بیان اینکه از اول تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان باشت در هفته سلامت سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان باشت افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز درمانی را عامل موثری در توسعه و ارتقای سلامت مردم این شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم با افتتاح این مرکز خدمات‌رسانی به مردم ارتقا یافته و بخشی از مشکلات حوزه درمان حل شود.
وی بخش‌های جراحی، زایمان، سنوگرافی، داخلی، اورژانس و دیالیز را بخش‌های مهم این بیمارستان بیان کرد و یادآور شد: با افتتاح این مرکز مردم از خدمات درمان در فضایی مطلوب با کیفیت بهتر و استاندارد بالاتر برخوردار خواهند شد.
تقابل دیرینه دستگاه‌های خدمات‌رسان و واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد/حرف کدام یک درست است
از گذشته تاکنون دستگاه‌های خدمات‌رسان و همچنین واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد با یکدیگر مشکلاتی داشته‌اند که باید دریافت که کدام یک درست می‌گویند.
صنعت و اصولا واحد تولیدی واژه‌هایی هستند که در کهگیلویه و بویراحمد عمر زیادی ندارند چرا که این استان نسبت به سایر استان‌های دیگر قدمت چندانی ندارد.
یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عمری تقریبا نیم قرنی دارد و نسبت به سایر مراکز استان‌ها نباید انتظار چندانی از این شهر در مقوله صنعت و تولید داشت.
وقتی به مرکز استان‌های دیگر از جمله اصفهان و یزد و حتی شهرکرد و ایلام و حتی زاهدان می‌نگریم در خواهیم یافت که هنوز یاسوج در مسیر ابتدایی قرار دارد هر چند که نباید در این محرومیت ماند و دست روی دست گذاشت و کاری انجام نداد.
این روزها که ستادی به نام تسهیل و رفع موانع تولید در کشور شکل گرفته و در استان کهگیلویه و بویراحمد هم چنین نشست‌هایی برگزار می‌شود شاهد نوعی تقابل میان دستگاه‌های خدمات‌رسان و همچنین واحدهای تولیدی هستیم.
یکی از معضلات و مشکلات بزرگی که تاکنون در استان وجود داشته به موضوع عدم پرداخت مطالبات دستگاه‌های خدمات‌رسان برمی‌گردد که هم برای واحدهای تولیدی و هم برای شرکت‌هایی مانند آب و برق و گاز مشکل ایجاد کرده است.
مدیریت‌های ضعیف واحدهای تولیدی عامل بر جای ماندن بدهی‌ها
شاید یکی از مهم‌ترین دلایل به ضعف در مدیریت واحدهای تولیدی برمی‌گردد که کمتر به فکر حساب و کتاب‌ها و پرداخت قبوض بوده‌‌اند و همین موجب شده که برای مدیریت‌های جدید در واحدهای تولیدی هم مشکل ایجاد شود.
برای مثال یکی از مشکلات در نشست‌های قبلی و چند روز پیش ستاد تسهیل مربوط به بدهی‌های کارخانه قند یاسوج بود که از گذشته چنین بدهی‌هایی برای این واحد تولیدی ایجاد شده بود.
این بدهی‌ها اکنون برای مدیریت جدید که نقشی در ایجاد بدهی نداشته مشکل ایجاد کرده و در راه فعال کردن این واحد تولیدی یکی از مشکلات به شمار می‌رود که نشان دهنده بی‌نظمی‌ها در گذشته در خصوص پرداخت بدهی‌ها بوده است.
اکنون باید فکری تازه برای این گونه واحدها کرد که بدهی‌ها مربوط به گذشته بود و برای مجموعه فعلی مشکل ایجاد کرده است.
مسؤولان راه میانه‌ای برای پرداخت بدهی‌ها مد نظر قرار دهند
در همین خصوص مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار توقف اقدامات قضایی علیه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در استان شده است.
همچنین رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان با واحدهای تولیدی شده و این امر را در سالی که نیاز به تولید و اشتغال داریم مهم دانسته است.
می‌توان راه میانه‌ای را برای رفع این مشکل در نظر گرفت و با تقسیط بدهی واحدهای تولیدی به شرکت‌هایی مانند آب و گاز و برق و مخابرات هم مشکل واحدهای تولیدی را برطرف کرد و هم مطالبات این دستگاه‌ها دریافت شود.
دستگاه‌های خدمات‌رسان چاره‌ای جز دریافت مطالبات ندارند
دستگاه‌های خدمات‌رسان که اکنون باید بدون کمک دولت و تنها با فروش خدمات اداره شوند نیز در صورت عدم دریافت مطالبات خود بیش از پیش با مشکل مواجه می‌شوند بر همین اساس باید چاره‌ای برای رفع این مشکل و البته تقابل در استان اندیشیده شود.
متأسفانه چنین مشکلی در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها مربوط به واحدهای تولیدی نیست بلکه این مشکلات را در جاهای دیگر و به صورت حادتر می‌توان مشاهده کرد که یکی از آن‌ها مربوط به جایگاه‌های سی‌ان‌جی است که بدهی زیادی به شرکت گاز دارند.
این جایگاه‌ها که باید به صورت مداوم بدهی خود را به شرکت گاز پرداخت کنند به خیال این که گاز مصرفی آن‌ها مجانی است! مشکلات زیادی برای شرکت گاز استان ایجاد کرده‌اند تا حدی که در مقطعی شرکت گاز به دلیل انسداد بودجه عمرانی در استان با مشکل بزرگی مواجه شد.
چنین بدحسابی‌هایی در استان همواره وجود داشته و در آینده نیز از این دست بد حسابی‌ها خواهیم داشت اما باید برای واحدها و افرادی که در صنعت استان بدحسابی نداشته‌‌‌اند رویکردی متفاوت داشت.
*رها سازی زباله های پلاستیکی در طبیعت

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گچساران نفت داره اب داره زمین خاصلخیز داره جنگل داره نیروی انسانی نخبه داره ولی به خاطر مدیریت ضعیف از،هیچ کدومش نتونسته استفاده کنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1