تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۲۴۱۹۸۰

چرخ‌های هسته‌ای و زندگی با برجام نچرخید / تحقق اقتصاد مقاومتی استقامت در برابر دشمن است

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد/
دشمنی آمریکا پس از مذاکره بیشتر شد
امام جمعه کبگیان گفت: در برجام هر آنچه که امریکا خواست انجام گرفت ولی در عوض چیزی گیر ما نیامد و قرار بود با برجام رفاه اقتصادی انجام شود هم قرار بود چرخ هسته‌ای و هم چرخ زندگی مردم بچرخد.
نماز جمعه ۱۸ فروردین کبگیان به امامت حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه چیتاب برگزار شد.
وی در ادامه خطبه به‏ مناسبت ولادت امیرالمومنین(ع) در آستانه انتخابات ویژگى حکمرانان و کارگزاران از نگاه حضرت على(ع) اشاره کرد و گفت: مصادیق تقوا که امام(ع) براى حاکم اسلامى لازم مى‏‌داند حمایت از دین خدا در تمام شرایط است و این‏که رضایت خالق، مقدم بر رضایت همه، حتى رضایت مردم باشد؛ به این معنى که هدف اصلى حاکم اسلامى باید سوق جامعه و خود، به‏ سوى خدا باشد که به رضایت و خشنودى خالق منجر مى‏‌شود و همّ و غمّ و فکر او تنها در این‏ زمینه متمرکز باشد.
وی افزود: از دیگر مصادیق ویژگى تقواى امام، توجه مدام حاکم به مسأله اقامه نماز و انجام واجبات شرعى اوست. حاکم با تمرین عملى عبادى خود ویژگى تقوا را در خود تقویت کرده، در اداره امور کشور از آن بهره گیرد.
وحدانی‌فر افزود: در این مورد در نامه‏‌اى به مالک اشتر چنین مى‏‌گوید که نیکوترین وقت‏‌ها و بهترین ساعات شب و روزت را براى خود و خداى خود انتخاب کن اگر چه همه وقت براى خداست، اگر نیت درست و رعیت در آسایش قرار داشته باشد. از کارهایى که به خدا اختصاص دارد و باید با اخلاص انجام دهى، انجام واجباتى است که ویژه پروردگار است پس در بخشى از شب و روز، وجود خود را به پرستش خدا اختصاص ده و آن‏چه تو را به خدا نزدیک مى‏‌کند بی‏‌عیب و نقصان انجام ده، اگر چه دچار خستگى جسم شوى.
وحدانی‌فر گفت: یکى دیگر از ویژگى‏‌هایى است که امام على، به اشکال مختلف بر آن تأکید می‌کند آن حضرت این ویژگى را در مصادیقى از قبیل پرهیز از دنیاپرستى و هواپرستى، پرهیز از سرمایه‏‌دارى و همنشینى دائم با سرمایه‏‌داران و اجتناب از اسراف و رفاه‏‌زدگى تبیین مى‏‌فرماید.
وی گفت: از آن‏جایى که در هر جامعه‏‌اى فقیر و غنى وجود دارد، نظر حضرت بر این است که سطح زندگى یک حاکم اسلامى باید در حد متوسط به پایین افراد جامعه باشد که اکثریت هر جامعه را تشکیل داده‏‌اند زیرا چنین حاکمى مشکلات و سختى‏‌هاى مردم فقیر را بهتر درک کرده، بر رتق و فتق امور آن‏ها بیش‏تر همت مى‏‌کند.
امام جمعه کبگیان گفت: مسوول  باید از ملزومات دنیا به حداقل آن اکتفا کرده و مواردى را که جنبه دنیاپرستى و تجمل‏‌گرایى دارد کنار بگذارد، از نظر ایشان، چنین حاکمى است که می‏‏‌تواند جامعه را به‏ سوى عدالت اقتصادى اجتماعى سوق دهد و فقر را از میان ببرد، در صورتى‏ که اگر خود، دنیاپرست و تجمل‏گرا باشد، همّ و غمّ او در ریاست، جمع‏‌آورى اموال و امکانات براى خود و عدم توجه به ‏بى‏‌عدالتى‏‌هاى اقتصادى در جامعه خواهد بود که در نهایت جامعه به زوال و انحطاط سوق پیدا می‌کند.
امام جمعه چیتاب در بخش دیگری از خطبه به روز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ما تجربه خوبی در مذاکرات هسته ای به دست آوردیم و به دنیا نشان دادیم که دشمنی امریکا با مذاکره کم نشده است.
وی افزود: در برجام هر آنچه که امریکا خواست انجام گرفت ولی در عوض چیزی گیر ما نیامد و قرار بود با برجام رفاه اقتصادی انجام شود هم قرار بود چرخ هسته‌ای و هم چرخ زندگی مردم بچرخد.
امام جمعه کبگیان به سخنان مقام معظم رهبری در آستانه سال نو اشاره کرد و گفت: رهبری از وضعیت اقتصادی ناراحت هستند.
وی در ادامه افزود: دشمنی امریکا با ایران مسأله هسته‌ای نیست مسأله ما با امریکا مسأله مستضعف و مستکبر و مسأله ایستادگی در مقابل مستکبر است.
امام جمعه کبگیان در بخش دیگری از خطبه‌ها به اعتکاف اشاره کرد و گفت: ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ رجب روز اعتکاف  است و روایت داریم کسی که معتکف است در روز سوم که از اعتکاف خارج می‌شود مانند بچه‌ای است که از مادر متولد شده و گناه ندارد مثل اینکه بخواهد عملش را دوباره انجام دهد.
ایستادگی مقابل استکبار جهانی از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب رئیس‌‌جمهور است/انتقاد از عملکرد برخی ادارات در ایام عید
امام جمعه موقت یاسوج گفت: ایستادگی مقابل استکبار جهانی از مهم‌ترین شاخصه در انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب است.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه اول با اشاره به برخی از مناسبت‌های هفته اظهار کرد: در این ایام که آغاز سال جدید مصادف با ولادت حضرت زهرا(س) و ایام رجبیه و عید مبعث و سایر مناسبت‌های بزرگ است که باید این مناسبت‌های بزرگ را قدر بدانیم.
امام جمعه موقت یاسوج به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از همراهی مردم در این مناسبت‌های معنوی در سال گذشته از جمله راهپیمایی بزرگ اربعین قدردانی کردند.
حسینی‌صدر به ایام رجبیه اشاره کرد و افزود: باید از این ایام به خوبی و به درستی استفاده کرد و باید در برنامه‌های اعتکاف بیش از پیش شرکت کنیم.
وی همچنین به ایام شهادت شهید آوینی اشاره کرد و گفت: باید از این هنرمند بزرگ متعهد و انقلاب در حوزه هنر الگو بگیریم چرا که در عرصه هنر آن شهید والامقام الگویی کم‌نظیر بود.
این خطیب جمعه همچنین به سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: آن شهید دائم‌الروزه بود و می‌تواند برای همه جوانان ما یک الگو باشد.
حسینی‌صدر به فرمان نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جوانان ما نشان داده‌اند که می‌توانند این فرمان را عملیاتی کنند آن جوانانی که توانستند انرژی هسته‌ای را به این حد در کشور بومی کنند.
وی به سالگرد قطع رابطه با آمریکا اشاره کرد و گفت: امام راحل به خوبی ماهیت آمریکا را برملا کرد و همین امروز هم می‌توانیم بفهمیم که با حمله به سوریه این کشور جنایتکار تا چه اندازه به افکار عمومی دنیا توهین می‌کند.
حسینی‌صدر در ادامه با بیان این که آمریکا رفتار سبوعانه خود را همیشه به نمایش گذاشته است تصریح کرد: دست نشانده‌هایی مانند عربستان و اسراییل هم از این حملات وحشیانه حمایت می‌کنند.
وی در ادامه با بیان این که در داخل کشور باید از کالاهای ایرانی استفاده کنیم، گفت: رهبری معظم انقلاب هم در خصوص کالای قاچاق ابراز گلایه‌مندی کردند چرا که به تولید داخل ضربه می‌زند.
حسینی‌صدر افزود: چرا باید از ترکیه البسه وارد کنیم در حالی که در همه زمینه‌ها قادر به اشباع بازار هستیم اما همین کارها به تولید ملی ضربه زده است.
امام جمعه موقت یاسوج با گریزی به سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: با تفکر سکولاریستی نمی‌توان در مقابل هجمه فرهنگی و اقتصادی دشمن ایستادگی کرد و تا در برابر دشمن انقلابی برخورد نکنیم مشکلات همچنان باقی است.
وی به انتقادات مردم در خصوص ادارات اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم به ادارات مراجعه کرده‌اند که مردم را به بعد از عید ارجاع داده‌اند که این نوع تفکر کمکی به مشکلات استان نمی‌کند.
وی با درخواست از مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برای نظارت بر کار مسوولان افزود: باید دید که آیا برخی از ادارات و مسوولان به وظایف خود در قبال مردم توجهی دارند.
حسینی‌صدر در ادامه با اشاره به برگزاری نشست کشورهای حاشیه خلیج فارس بیان کرد: یک پیش نویس داشتند که ۱۵ بند دارد که ۱۴ بند آن در تقابل با نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان این که تصمیمات آن‌ها تعجب برانگیز است افزود: آن‌ها داعش را محکوم نمی‌کنند و در عوض حزب الله لبنان را محکوم می‌کنند و آن‌ها را گروه تروریستی نام نهاده‌اند.
حسینی‌صدر به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: باید برای اداره امور شوراها افراد دلسوز و معتقد را برگزید و همچنین انتخابات ریاست جمهوری که باید حضور پرشور داشت.
وی به فرمایشات رهبری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رهبری فرمود که هیچ کس نمی‌توان در برابر رای مردم بایستد و لذا امیدواریم مردم شاخصه‌ها را در نظر بگیرند که از جمله آن‌ها ایستادگی در مقابل جبهه استکباری است.
تحقق اقتصاد مقاومتی استقامت در برابر دشمن است
امام جمعه موقت دهدشت تولید را یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی زمینه مقاومت در برابر تهدیدهای دشمن را فراهم می‌کند.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به فرموده امام صادق(ع) درباره اهمیت تقوای الهی اشاره و اظهار کرد: دین خود را به وسیله تقوا محافظت کنید،کسی به خشنودی خداوند نمی‌رسد مگر اینکه اصل ورع و پرهیزگاری باشد.
امام جمعه موقت دهدشت در تبیین جایگاه نماز تصریح کرد: خداوند در سوره حج دستور داده است هر وقتی حکومت اسلامی تشکیل شد اولین مسؤولیت آن اقامه نماز باشد.
تقوی افزود: امام راحل که حکومت طاغوت را ساقط و حکومت الهی بنا نهاد وسیله اقامه نماز را فراهم کرد و این مسؤولیت را به دوش آحاد مردم قرار داد.
وی با بیان اینکه نماز کارخانه دوست شناسی،دشمن شناسی،خداشناسی و معادشناسی است،گفت: مایه تأسف است در کشور اسلامی به این فریضه آن طور که باید توجه نمی‌شود.
خطیب موقت نماز جمعه دهدشت ادامه داد: وقتی صدای اذان بلند می‌شود بازار باید تعطیل شود و در روایات به اهمیت نماز تأکید بسیاری شده است که نمونه‌های ان در حکومت اسلامی ما رعایت نمی‌شود.
تقوی تصریح کرد: کجای حکومت اسلامی کسی که اهل نماز نیست از کار برکنار می‌شود؟بی‌توجهی به این امر به خاطر این است که هنوز اهمیت نماز را نمی‌دانیم.
وی با بیان اینکه قدر نماز را پیامبر اسلام می‌داند که فرموده است دو رکعت نماز از دنیا و همه انچه در آن است مهمتر است،بیان کرد: قریب به ۴۰ سال از حکومت اسلامی می‌گذرد اما فرامین لازم درباره فریضه نماز به خوبی رعایت نمی‌شود.
تقوی با اشاره به ماه رجب و فضایل این ماه تصریح کرد: رجبفماه تقوای الهی و آنقدر مهم است که به فرموده پیامبر اسلام خداوند رحمت خود را در ماه رجب بر بندگانش نازل می‌کند.
وی افزود: در روایات امده اگر انسان همه اعمال ماه رجب را مطابق آنچه ائمه اطهار و اولیای دینی مطرح کرده‌اند به جای اورد پایان ماه رجب مانند کسی است که تازه از مادر متولد شده است.
تقوی اعتکاف را یکی از ویژگی‌های این ماه برشمرد و گفت: اعتکاف یک دوره انسان سازی است و اگر اعمال ان رعایت شود از مصادیق کسانی قرار می‌گیریم که کلید بهشت به او داده می‌شود.
وی به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال اشاره و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی تولید است که اگر فراهم شود کار و اشتغال ایجاد می‌شود.
تقوی ادامه داد: کشوری که از نظر تولید ضعیف شود مورد تهاجم دشمن قرار می‌گیرد اگر به این شعار عمل شود استقامت فرهنگی،اعتقادی و تکنولوژی فراهم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1