تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۲۴۱۹۳۶

کلاف سر درگم «ساز و نقاره» در دهدشت

۱
۱
کبنا ؛ستاد شئون فرهنگی کهگیلویه با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.

فرماندار کهگیلویه اظهار کرد: دین ما با شادی مخالف نیست همان طور که در اجرای همه برنامه‌ها راهکار داریم برای اجرای موسیقی و فرهنگ هم باید یک راهکار داشته باشیم.
به گزارش کبنا، سلام خسروی معاون فرماندار کهگیلویه در ستاد شئون فرهنگی شهرستان که در محل فرمانداری دهدشت برگزار شده بود اظهار کرد: دیدگاههای نامناسبی نسبت به نواختن موسیقی در اعیاد و جشن ها وجود دارد.
معاون فرمانداری کهگیلویه گفت: یک مقطعی موسیقی سنتی کنار گذاشته شده بود و متأسفانه موسیقی مبتذل با اشعار نادرست جای آن را گرفت.
خسروی اظهار کرد: دین ما با شادی مخالف نیست همان طور که در اجرای همه برنامه‌ها راهکار داریم برای اجرای موسیقی و فرهنگ هم باید یک راهکار داشته باشیم.
وی افزود: برجام یک قرارداد بین المللی است و اقتصاد مقاومتی یک رویکرد داخلی که در تقابل با هم نیستند بلکه با پایبندی به اقتصاد مقاومتی می توان با اقتدار و عزت پیگیر اجرایی شدن برجام بود.
خسروی خدمت به مردم را امری بزرگ دانست و افزود: مردم هم برای کسانی که زحمت می‌کشند و خدمتگزارند ارزش قائل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ ای که ضعیف اجرا می شود برگزار نشدن آن برنامه ارزش بیشتری دارد افزود: برنامه های ملی مذهبی متناسب با شان آنها برگزار شود.
هر اداره ای نباید به هر بهانه‌ای خود جلودار اجرای ساز و نقاره‌ شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: وقتی اداره‌ای بانی و متولی مراسم است نباید به هر بهانه‌ای خود جلودار اجرای ساز و نقاره‌ای شود که به تبع آن زمینه گناه فراهم می‌شود.
حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌طلب رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه اجرای موسیقی که گاهاً زمینه رقص و فساد را فراهم می‌کند هیچ ضرورتی ندارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه افزود: در برگزاری جشن‌ها باید افتخارات شیعه در قالب شعر حماسی،سخنرانی و نمایش فیلم تاریخی اجرا شود.
حسینی‌طلب ادامه داد: وقتی اداره‌ای بانی و متولی مراسم است نباید به هر بهانه‌ای خود جلودار اجرای ساز و نقاره‌ای شود که به تبع آن زمینه گناه فراهم می‌شود.
پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه
وی در ادامه با اشاره به ایام اعتکاف افزود: مسجد جامع صاحب‌الزمان(عج) در سطح شهر دهدشت پذیرای برادران و ۱۱ مسجد نیز برای خواهران معتکف اختصاص داده شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای جذب جوانان است که باید از این فرصت در جهت تقویت باورهای دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده کرد.
حسینی طلب خواستار همکاری ادارات و نهادها در برگزاری ویژه برنامه‌های ولادت ائمه اطهار و ایام البیض شد.
دفاع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد از اجرای ساز و نقاره‌ های نوروزی در دهدشت
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه موسیقی بومی شناسنامه و هویت شهرستان کهگیلویه است گفت: اداره میراث فرهنگی در تعطیلات نوروزی جشن‌های خوبی برگزار کرد که جای تقدیر دارد.
سید ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه ذائقه مردم از موسیقی استقبال می کند و آن را ارج می‌نهند افزود: موسیقی بومی شناسنامه و هویت شهرستان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: اداره میراث فرهنگی در تعطیلات نوروزی جشن‌های خوبی برگزار کرد که جای تقدیر دارد.
 
کاظمی جو ادامه داد: موسیقی محلی از صدا و سیما هم پخش می‌شود و مردم استقبال می‌کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: همه مردم با اجرای موسیقی که به مضامین و ارزش‌های اسلامی خدشه وارد نشود در جشن ها موافق هستند.
وی در پایان خواستار واگذاری اجرای برنامه‌های فرهنگی به سازمان‌های مردم نهاد و هیئت‌های مذهبی شد و گفت: بهتر است ادارات در این زمینه نقش نظارتی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز مهندس کامل رواز از نیروهای انقلابی قبل و بعد از انقلاب می باشد و جا دارد در حراست دانشگاه آزاد دهرشت از ایشان تقدیر و تشکر کردد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1