تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۲۴۱۸۷۴

جوابیه‌ی به یادداشت «در منابع طبیعی دنا چه خبر است؟»

۱
۰
کبنا ؛احتراماً پیرو درج خبری با عنوان «در منابع طبیعی دنا چه خبر است؟» جوابیه این اداره کل به شرح زیر جهت انتشار ارسال می‌گردد:
هرگونه تخریب، تصرف و تملک اراضی ملی در مناطق مختلف استان جرم محسوب می‌شود و این اداره کل در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و بر اساس قوانین تصویب‌شده در جهت حفاظت و صیانت از منابع ملی، بدون هیچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشی با تصرفات و اقداماتی که به‌منظور تملک اراضی جنگلی صورت می‌گیرد قاطعانه برخورد خواهد کرد. بعضی افراد در مناطق جنگلی با کاشت نهال مثمر، قصد تصرف اراضی جنگلی و تبدیل آن به اراضی کشاورزی و زراعی رادارند که پس از مشاهده این مناطق توسط جنگلبانان و نیروهای حفاظتی، سریعاً برای متخلفین پرونده تخلف صادر و به مراجع قضایی ارسال می‌گردد و بعد از صدور حکم قطعی رفع تصرف، این اداره کل موظف است در وقت مقرر نسبت به رفع تصرف اقدام نماید. علاوه بر این نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی که به‌صورت شبانه‌روزی از عرصه‌ها حفاظت می‌کنند طبق تبصره ذیل ماده ۵۵ با مشاهده هرگونه نهال تازه کاشت نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام می‌کنند. در چند ماه گذشته نیز شاهد بوده‌ایم اداره منابع طبیعی شهرستان دنا وادارات منابع طبیعی سایر شهرستان‌ها برای متخلفانی که اقدام به کاشت نهال در اراضی جنگلی کرده بودند، سریعاً پرونده تخلف تصرف اراضی ملی تنظیم و در اختیار مرجع قضایی این شهرستان داده‌اند و هیچ‌گونه تبعیضی در این خصوص قائل نشده‌اند که پس از صدور احکام، جمع‌آوری نهال‌های مثمر از مناطق جنگلی صورت گرفته است. همچنین لازم به یادآوری است که تشخیص اراضی ملی و غیر ملی بر اساس نقشه‌ها و مدارک و مستندات قانونی بوده و نظرات غیر کارشناسی افراد در تعیین و تشخیص اراضی ملی ملاک نمی‌باشد. باید به این باور اعتقاد داشته باشیم که هرگونه دلسوزی برای متصرفین و متخلفین به‌منزله خیانت به عموم مردم و نسل امروز و فردا می‌باشد و نباید متصرفینی که قصد تملک اموال عمومی رادارند به نام کشاورز خواند و برای آن‌ها اشک ریخت و ماتم گرفت. ما به کشاورزان عزیز و واقعی استان عشق می‌ورزیم و آن‌ها را عاملان توسعه سرزمین می‌دانیم.
در پایان از مردم عزیز استان و اصحاب رسانه تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه کاشت نهال در اراضی ملی سریعاً این اداره را در جریان قرار داده تا به‌صورت قانونی از تصرف این اراضی که متعلق به شخص خاصی نیست، جلوگیری شود.
روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

دلسوز طبیعت
Iran, Islamic Republic of
لطفا تخریب و تصرف منابع ملی در حوزه آبریز پل شوش علیا و سفلی که از روی پل هم با چشم دیده می شود را پیگیری بفرمایید . صد ها اصله درخت از بین رفته و در روز روشن با لودر و بیل مکانیکی به جان منابع ملی افتاده اند که کاملا در بستر رودخانه است و هیچ نظارتی هم وجود ندارد . تنها با پیگیری مدیریت سایت جلوی همچین فاجعه ای گرفته خواهد شد . ممنون
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1