تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۲۴۱۷۷۵

سنددار کردن املاک و اراضی موقوفی/ میدان‌های گچساران زیرپوشش دوربین مداربسته/ افزایش ۲۵۹ درصدی اعتبار شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
سنددار کردن املاک و اراضی موقوفی
محوری با اشاره به اهمیت سنددار کردن املاک و اراضی موقوفی گفت: در سال ۹۵ بیش از ۵۰ سند مالکیت برای املاک موقوفی سند صادرشده است.
سعید محوری مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار و تعداد اسناد صادرشده برای املاک و اراضی وقفی اظهار کرد: در سال ۹۵ برای ۵۳ املاک موقوفه سند مالکیت صادرشده است.
محوری بابیان اینکه حفظ و توسعه فرهنگ وقف به‌عنوان یک واجب الهی وظیفه همگانی است، گفت: خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در خصوص ثبت‌اسناد موقوفات استان انجام‌گرفته و در سال ۹۵، ۵۳ سند مالکیت موقوفات استان صادرشده است.
وی تصریح کرد: تمامی کارشناسان و کارکنان اداره ثبت‌اسناد و املاک خود را در قبال این سنت الهی متعهد می‌دانند و تمام تلاش خود را در قبال محفوظ نگه‌داشتن حق‌وحقوق موقوفات خواهند کرد.
محوری گفت: اداره کل ثبت‌اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد آماده همکاری کامل برای صدور سند مالکیت برای موقوفات استان است تا از حقوق حقه موقوفات در کنار رعایت حقوق مردم دفاع شود.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رسیدگی به درخواست‌های اوقاف و ثبت موقوفات، علاوه بر تکلیف قانونی، پشتوانه اعتقادی و ملی نیز وجود دارد و قدم گرفتن در این مسیر، پاداش اخروی نیز به دنبال دارد و تلاش برای صدور سند موقوفات در جهت حفظ املاک وقفی، کمک به زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد: در سال‌های اخیر برای درخواست‌های اوقاف و ثبت موقوفات، اقدامات خوبی انجام شد و باید تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان، تمام موقوفات در این استان دارای سند مالکیت شوند.
محوری، قانون ثبت‌اسناد و املاک، قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی، قانون الحاقی موادی به قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن را راه‌های قانونی تثبیت موقوفات اعلام کرد.
میدان‌های گچساران زیرپوشش دوربین مداربسته
فرماندار گچساران گفت:میدان‌های اصلی شهر دو گنبدان در سال جاری و بااعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال به دوربین مداربسته مجهز خواهد شد.
عبدالرحیم رجیمی روز پنجشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان گچساران اظهار داشت: سال جاری نصب دوربین‌های مداربسته در بلوارهای اصلی، تقاطع‌ها و میدان‌های شهر دو گنبدان در دستور کار است.
وی هدف از نصب دوربین‌های مداربسته در دوگنبدان را کنترل ترافیک و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی، ثبت تخلفات رانندگان و برخورد با رانندگان خاطی در خیابان‌ها و میدان‌های پرتردد این شهر اعلام کرد.
رحیمی بابیان اینکه محل نصب این دوربین‌ها مکان‌یابی شده، افزود: که نصب این دوربین‌ها علاوه بر کنترل ترافیک نقش مهمی نیز در کشف سرقت‌ها و شناسایی متخلفان و سارقان دارد.
وی بیان کرد: کاهش بار ترافیکی، نظارت و کنترل نقاط حادثه‌خیز، دسترسی کامل و سریع به اتفاقات و افزایش ضریب امنیتی از دیگر اهداف نصب این دوربین‌هاست.
۷۰ درصد مصوبات شورای ترافیک شهرستان گچساران در سال گذشته اجرا شد و مابقی مصوبه‌ها نیز نیمه نخست سال جاری اجرا می‌شود.
وی تعداد مصوبات شورای ترافیک شهرستان گچساران در سال گذشته را ۴۶ مورد اعلام کرد و گفت: رفع مشکلات ترافیکی از مطالبه‌های اصلی مردم است و باید موردتوجه جدی مسئولان شهرستان گچساران قرار گیرد.
تغییر فرهنگ ترافیک مردم در رأس برنامه‌های شورای ترافیک شهرستان گچساران است.
افزایش ۲۵۹ درصدی اعتبار شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار مصوب شهرداری‌های این استان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ حدود ۲۵۹ درصد افزایش‌یافته است.
سید عبدالکریم عزیزی روز پنجشنبه تصریح کرد: اعتبار مصوب شهردارهای هفده‌گانه استان از ۵۳۸ میلیارد ریال در سال ۹۲ به یک هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال در سال ۹۶ افزایش‌یافته است.
وی تصریح کرد: در سال جاری تنها اعتبار مصوب بیش از هفت میلیارد ریالی شهر چیتاب حدود ۱۵ درصد نسب به سال گذشته کاهش‌یافته و سایر شهرها افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش میانگین سرانه فضای سبز شهرهای این استان گفت: میزان فضای سبز شهری از ۶٫۳ مترمربع در سال ۹۲ هم‌اینک به ۸٫۶ مترمربع رسیده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید به توسعه شهرهای استان کمک‌های ارزنده‌ای صورت گرفت افزود: ۲۸۲ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری و دهیاری‌های استان در ۱۰ ماه اول سال ۹۵ کمک شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد جمعیت شهری این استان تصریح کرد: پایین بودن درآمد شهرداری‌ها تأمین نیازهای شهروندان درزمینهٔ توسعه خدمات رفاهی، فضای سبز، مبلمان شهری و زیباسازی شهرها را دچار مشکل کرده است.
افزون بر ۳۲۷ هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری سکونت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1