تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۲۴۱۷۰۶

سرمایه‌گذارانی که در کهگیلویه و بویراحمد ذلیل شده‌اند / بدهی‌های میلیاردی کارخانه قند و تلاش برای راه‌اندازی مادر صنعت استان

۰
کبنا ؛نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جدید در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جدید به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و مدیران برگزار شد.
مجید محنایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: بدهی ۱۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریالی کارخانه قند یاسوج به شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با توافق دوطرفه به صورت اقساط پرداخت شود.
محنایی افزود: مشکل بدهی ۴۲۰ میلیون ریالی گاز بهای خانه‌ها سازمانی کارخانه قند یاسوج تعیین تکلیف شود چرا که با تعویق بدهی‌ها دولت دچار مشکل می‌شود.
وی بیان کرد: با تعامل مسئولان اجرایی استان باید در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» کارخانه قند به مرحله تولید برسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شکایت دستگاه‌های خدمات رسان استان از بخش خصوصی باید با هماهنگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت راه‌اندازی مجدد کارخانه قند، تصریح کرد: خریدار جدید کارخانه قند یاسوج برنامه زمان‌بندی بازگشایی این واحد صنعتی را به‌زودی اعلام کند.
بدون هماهنگی شکایت بخش خصوصی را نکنید
محنایی عنوان کرد: هرگونه شکایت دستگاه های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد از واحدهای تولیدی این استان به دلیل بدهی و یا دیگر امور باید با هماهنگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوده و به اطلاع اعضای آن رسانده شود.
به گزارش کبنا، جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این نشست بابیان اینکه حکایت حمایت از بخش‌های خصوصی و برخورد بخش دولتی با واحدهای تولید حکایت «دم خروس و قسم حضرت عباس است»، اظهار کرد: با توجه به شعار سال جدید و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» رویکرد و نگرش دستگاه‌های خدمات‌رسان استان کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از رونق تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید تغییر کند.
کیانی با بیان اینکه وقتی دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی به بخش خصوصی جهت پرداخت معوقاتشان به واحدهای تولیدی فرصت نمی‌دهند، چگونه می‌توان از بانک‌ها امیدی داشته باشیم، اظهار داشت: کارخانه قند یاسوج سال‌ها به دلیل بدهی تعطیل بوده، با توجه به اینکه بدهی‌های آن به سال‌های گذشته مربوط است، باید به خریداران جدید فرصت لازم برای راه‌اندازی کارخانه داده شود.
وی با اشاره به اینکه کارخانه قند یاسوج نماد صنعت استان کهگیلویه است و باید دودش در آسمان شهر دیده شود، بیان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان برای رونق تولید و اشتغال در استان با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی همکاری‌های لازم را داشته باشند.
کیانی افزود: گاز، آب و برق واحدهای تولیدی نباید توسط دستگاه‌های خدمات رسان قطع شود زیرا  با این شیوه و رفتارهایی که نسبت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سطح استان انجام می‌شود، هیچ امیدی نمی‌توان به تحقق شعار سال داشته باشیم.
وی در ادامه تصریح کرد: برخی از اقدامات دستگاه‌های دولتی سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را ضعیف و ذلیل کرده‌اند و باید این شیوه رفتار با سرمایه‌گذاران در دستگاه‌های خدمات رسان تغییر ‌کند.
بهره‌برداری از ۸۰ طرح صنعتی
به گزارش کبنا، داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست  بابیان اینکه سال گذشته ۳۲ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شد، اظهار کرد: این نشست‌ها ۳۵۴ مصوبه و از این تعداد ۵۰ درصد آنها اجرا و ۵۰ درصد در دست اجرا است و مصوبات در دست اجرا باید تا میانه‌ اردیبهشت تعیین تکلیف شوند.
دیودیده گفت: در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به ۲۰۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد، که از این میزان ۱۰۲ میلیارد تومان از جایگاه طرح رونق تولید و نزدیک به ۳۸ میلیارد تومان نیز به شیوه مستقیم به واحدهای تولیدی پرداخت شد.
وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه‌ریزی لازم را برای بهره‌برداری از ۸۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد انجام داده است که حجم سرمایه‌گذاری این طرح‎‌‌های صنعتی ۴۰۰ میلیارد تومان می‌باشد و حدود یک هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: ۷۰ واحد تولیدی در سطح استان شناسایی شده که نیازمند بازسازی و نوسازی هستند، و اعتبار موردنیاز برای بازسازی و نوسازی آنها حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
کارخانه قند یاسوج ۶۵ میلیارد تومان بدهی دارد
مالک کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه این کارخانه ۶۵ میلیارد تومان بدهی دارد،گفت: از این، میزان هفت میلیارد تومان به دستگاه‌ها خدمات‌رسان مربوط می‌شود.
لهراسب باقری اظهار داشت: مشکلات کارخانه قند یاسوج به دو یا ۱۰ سال اخیر مربوط نمی‌شود بلکه این مشکلات از ابتدای راه‌اندازی این کارخانه وجود داشت.
مالک کارخانه قند یاسوج افزود: این کارخانه به علت مشکلاتی که در رابطه با خانه‌های سازمانی آن و مباحث کارگری وجود دارد، تاکنون به ما تحویل داده نشده است.
باقری عنوان کرد: کارخانه قند ۶۵ میلیارد تومان بدهی دارد که از این میزان، هفت میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان است.
وی بیان کرد: با وجود اینکه سال گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دوره تنفس یک ساله به کارخانه قند داده شد اما این مصوبه اجرایی نشد و شرکت گاز استان به علت مطالبات خود از کارخانه شکایت کرده است.
مالک کارخانه قند یاسوج گفت: شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد شب عید امسال گاز منازل محوطه کارخانه را قطع کرد که چنین اقداماتی به هیچ عنوان زیبنده نیست.
بدهی‌های میلیاردی کارخانه قند
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: کارخانه قند یاسوج حدود یک میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان به شرکت گاز بدهکار است و این شرکت ۴۲ میلیون تومان نیز بابت گاز منازل سازمانی کارخانه طلبکار است.
رحمان خادم افزود: اقدام قضایی برای وصول مطالبات شرکت گاز از کارخانه قند یاسوج اسفندماه سال گذشته انجام شد زیرا این شرکت تعهد دارد حقوق دولت را بازپس‌گیری کند.
وی بیان کرد: شرکت گاز استان نسبت به همکاری با واحدهای تولیدی تمایل دارد اما با عدم دریافت مطالبات از کارخانه قند، عملکرد ما زیر سؤال می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1