تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۲۴۱۶۸۸

۱۰ مسجد برای برگزاری آیین اعتکاف در گچساران انتخاب شد(+تصاویر)

۰
کبنا ؛رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران در جلسه ستاد شئون فرهنگی که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران ادارات و با عنوان اعتکاف برگزار شد، اظهار داشت: روح انسان نیازمند نیایش است و اعتکاف برطرف کننده این نیاز به حق انسان و انتخابی نیکو برای رسیدن به کمال است.
حجت السلام عبدالرحیم ملکوتی افزود: در دین اسلام اعتکاف مورد تأکید پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم‌السلام بوده است و رسول گرامی اسلام خودشان در ایامی از سال مثل دهه آخر ماه مبارک رمضان در مسجد معتکف می‌شدند.
ملکوتی عنوان کرد: در آستانه آغاز ماه رجب مساجد امام صادق (ع)، امام خمینی، مسجد الغدیر دانشگاه آزاد، صاحب‌الزمان (عج)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، امام حسن مجتبی (ع) باغ فردوس و محله رادک، شهیدان و مسجد امام هادی (ع) برای برگزاری مراسم ایام البیض اعتکاف امسال انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب بانوان شهرستان از این فریضه ۹ باب از این تعداد مسجد برای اعتکاف آنان در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: این تعداد مساجد برای یکهزار و ۵۰۰ نفر آقا و خانم در نظر گرفته شده است.
ملکوتی با بیان اینکه ثبت نام‌های اعتکاف به صورت اینترنتی یا مسجد محور خواهد بود افزود: ۱۶ تا ۲۱ فروردین امسال افراد مؤمن و خدا جو می‌توانند برای اعتکاف نام نویسی کنند.
وی در ادامه بیان کرد: پایگاه‌های اینترنتی gachsaranetekaf.blogfa.com برای این امر اختصاص دارد.
ملکوتی تاکید کرد: اعزام و استقرار مبلغ دینی برای برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین و برگزاری مسابقات فرهنگی برای معتکفان نیز بر عهده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است.
وی افزود: اعتکاف، بستر مناسب اندیشه، تفکر و خردورزی و فرصتی است برای اینکه انسان‌های فرو رفته در غرقاب روزمرگی از فضای پرالتهاب روزانه به سوی خویش و خدای خویش بازگردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان گچساران خاطر نشان کرد: روزهای ۱۴،۱۳ و ۱۵ ماه رجب ایام البیض و زمان اعتکاف مؤمنان است و آیین اعتکاف در روزهای ۲۲ تا ۲۴ فروردین سال جاری برگزار خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1