تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۲۴۱۵۹۶

پاسخ «جاوید» به کاندیداهای شورای شهر یاسوج

۱۰
۰
کبنا ؛شهرداریاسوج ازکاندیداهای شورای اسلامی شهریاسوج خواست که هنگام رویارویی با شهروندان فقط به میزان آسفالت و جداول دراین شهرنپردازند.
به گزارش کبنا، محمد علی جاوید صبح امروز در جمع خبرنگاران، افزود: درفرصت رویارویی ،مطالبه شهروندان و روشنگری کاندیداها فقط بررسی کمبود آسفالت و جداول درسطح شهر نباشد بلکه ارتقاء شاخص های شهری نیز تبادل نظر شود.
وی اظهارداشت: متاسفانه شاهدیم به رغم گذشت شانزده سال از تاسیس شوراهای اسلامی هنوز این تفکرنهادینه نشده و عامه جامعه و حتی متخصصان امور نسبت به این موضوع بسیار مهم بی توجه هستند و حضور شوراها را صرفا در راستای ساماندهی امورات شهرداریها و انتخاب شهردار تصور می کنند.
جاوید افزود: که وجود این تفکر گاها باعث به بیراهه کشیده شدن شوراها شده و بررسی گفتمان فضای امروزو مجازی حاکم برجامعه پیرامون مطالبه کاندیداهای شورا نیز موید این مطلب است که همچنان این تفکر حکمفرماست.
وی یادآورشد: به خاطر اینکه شائبه انتخاباتی ایجاد نشود قبل از برگزاری انتخابات پاسخی برنقدهای این روزها داده نخواهد شد لیکن خیلی از این نقدها منصفانه نیست و آنچه که در شهرداری وشوراهای اسلامی دور چهارم به وقوع پیوست در واقع یک انقلاب مدیریتی است.
شهرداریاسوج مدیریت شهری را یکی از پیچیده ترین مدیریت ها برشمرد و گفت: پیچیدگی بیشتر این نوع مدیریت درکشور به دلیل نبود مدیریت واحد شهری است درحالیکه شوراهای اسلامی شگل گرفته اند تا بخش زیادی از این خلا قانونی را پرکنند .
جاوید تصریح کرد: در صورتیکه مقوله هایی چون فرهنگ، آموزش، نظم و امنیت، بهداشت، سلامت، کار و اشتغال، بازار و خدمات وسایر موارد مشابه مقوله های بسیار مهمی هستند که شهرداریها کمترین نقش را هم درایجاد و یا کنترل آنها ندارند واین ناشی از همان نبود مدیریت واحد شهری درکشور است.
وی اظهارداشت: بااین حال درقانون آمده است که پرکردن این خلا از وظایف شوراهای اسلامی شهرهاست و دراین خصوص شوراها وظیفه نظارتی، برنامه ریزی و مطالبه گری دارند.
وی میزان کارعمرانی انجام شده را کمتر از مجموع سه دوره فعالیت های عمرانی در طول تاسیس شوراهای اسلامی شهرها ندانست و گفت: این درحالیست که نه تنها بدهی جدیدی در شهرداری ایجاد نشده است بلکه تقریبا تمامی بدهی های معوقه نیز پرداخت شده است.
شهرداریاسوج تاکید کرد: مهمترین رسالت این دوره شهرداری شکستن تابوی شورا سالاری بوده که در همه این سالها بر سر این شهر و شهرداری سایه افکنده بود.
وی بااشاره به اینکه همه سنتهای ناصوابی که سالها ریشه دوانده بود و به عرف محکم تر از قانون تبدیل شده بودند شکسته شد گفت: نتیجه این نوع تفکر باعث شده تا امروز شهرداری یاسوج به نهادی مقتدر، به روز، غیر بدهکارو تخصصی تبدیل شود که در آن خدمت صادقانه ولذت بخش است.
وی اظهار کرد: در حالیکه شهرداری در بدترین وضعیت ممکن قرار گرفته بود، شاهد بیشترین تحریم ها و کمترین کمکها بوده اما به همه رسالت های از پیش تعیین شده دست یافته است.
جاوید درخصوص تکثر کاندیداها شورای اسلامی شهرگفت: تکثر کاندیداها یک فرصت ارزشمند برای ارایه خدمت به شهروندان این شهر است.
وی افزود:حضوراین تعداد داوطلب جهت خدمت درعرصه مدیریت شهری نشان از شور و درک اجتماعی بالا، حس مشارکت و مسئولیت پذیری، دغدغه خدمت به همنوعان و وجود مشکلات زیاد در حوزه مدیریت شهری است.
وی اظهارامیدواری کرد: که خیلی از کمبودهای شهری دربخش زیر سازی و آسفالت معابر، فضاهای سبز، سرویس های بهداشتی ، مبلمان شهری، روشنایی معابر، سامان دهی پارکهای محله ای و مسائل ترافیکی تا شهریورماه سال جاری تکمیل خواهد شد.
وی در پایان همه این موفقیت ها را نتیجه توکل به خداوند، تعهد به مردم ، تسلط برقانون وبه ویژه پشتیبانی، از خودگذشتگی و همفکری تنی چند از اعضای شورای اسلامی کنونی ذکر کردو افزود: که شهروندان فهیم به دور از هرگونه گرایش‌های قومی و قبیله ای و جناحی و بادرایت و تیزبینی و عدم توجه به شعارهای عوام فریبانه در روز بیست ونهم اردیبهشت ماه سالجاری با حضور حداکثری بهترین ها را برای خود رقم بزنند و مطمئن باشند هر آنچه که در این روز کاشته شود در طول چهارسال درو خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جاوید عزیز
شمت
Iran, Islamic Republic of
بنده حدود شش سال از شهر یاسوج فاصله گرفته بودم بعد از شش سال که برگشتم با وضعیت وحشتناککیروبروبه رو شدم شرایط بسیار زشت و وزننده وآبروی ما را با مبلمان شهری ونظافت وغیره ...... بردید چرا افرادی که در شوری وشهرداری هستند پاشون رو از یاسوج بیرون نمی گذارند وببین در شهرهای دیگر ایران چه خبر به خدا شرم آور این چه شهر بی در وپیکری خدا وکیلی شاید مردم نمی دونند چه بلایی داره سرشون میاد مرکز شهر یاسوج قلب شهر یاسوج محله چشمه نباتی بلسیار زشت وچندش آور آخه شهر یاسوج از این مکان شهر شد وحالا چرا اینگونه وخامت دارد چه وضعییه خیابانی که تمام گردشگران ومهمانان به خاطر آبشار یاسوج باید ازش بگذرند بخدا چطوری مردم به شما اعتماد کردند
شمت
Iran, Islamic Republic of
چه بستر سازی تو چشم و دل شهر رو رها کردی چسپیدی به اطراف خونه های مسئولین وشوری چقدر آبرو ریزی البته خود مردم هم می خواهند ..........................
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر که انتخابات شورا نزدیکه و بزودی شاهد برکناری جاوید خواهیم بود
دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جاوید.صحبت هاشون کاملا درسته.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
مهندس سعید پحمدحسینی دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران گزینه مناسبی برای شورای شهر میباشد.ایشان حس مسولیت پذیری بالایی دارند
دنا
Iran, Islamic Republic of
یاسوج عزیز آقای سعید محمدحسینی انصافابابیست هشت سال سابقه مدیریتی امتحان خودراپس داده است واقعا گزینه مناسبی است
شهر
Iran, Islamic Republic of
رای ما مهندس سعید محمدحسینی
همکار
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با انتخاب مهندس سعید محمدحسینی شهری زیبا رابرای خود وفرزندانمان انتخاب کرده ایم
عباسی
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله با حضور مهندس جهانشاهی با دیدگاه اقتصادی‌اش و همگام با جنابعالی شاهد پیشرفت و رونق شهر بویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی باشیم
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1