تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۲۴۱۵۳۱

تداوم یک فاجعه در سایه سکوت مسئولان؛ صدای اره برقی‌ها در جنگل‌های کوه حاتم (+تصاویر

۴
۰
کبنا ؛



درختان جنگل بلوط کوه حاتم چند سالی است و بوسیله اره برقی های سودجویان و قاچاقچیان برای تولید زغال قطع می شوند که نیازمند چاره ای از سوی مسئولان و متولیان امر است.
مهدی نصیری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان بهمئی در این زمینه به خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوه حاتم مرز مشترک سه شهرستان بهمئی و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهبهان در استان خوزستان است.
وی با بیان اینکه متخلفان و متعرضان به منابع طبیعی شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده است، افزود: ۱۰۰تخریب کنندگان و سودجویان قطع درختان بلوط در این منطقه از بخش تشان شهرستان بهبهان هستند.
نصیری بیان کرد: طی ۲۰اسفند ماه سال گذشته ۵۸ نفر از سوی منابع طبیعی بهبهان پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند. حدود ۲۰کوره زغال در مناطق بجک و آبلش بخش تشان شهرستان بهبهان پلمپ و متخلفان دستگیر شدند. همچنین ۲۴ پرونده دیگر متخلفان و متعرضان که در حوزه شهرستان لنده اقدام به قطع درختان بلوط کرده بودند نیز در شهرستان لنده تشکیل شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان بهمئی تصریح کرد: تعدادی از متخلفان و متعرضان به منابع طبیعی که اقدام به قطع درختان بلوط در حوزه شهرستان بهمئی کرده اند نیز با تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی ۲۸ میلیون تومان جریمه شدند.
نصیری ادامه داد: طی یک ماه قبل حدود ۱۰ درخت بلوط در منطقه کوه حاتم قطع شده که از سوی منابع طبیعی لنده و بهبهان شناسایی و تشکیل پرونده تخلف شده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اضافه کرد: قطع درختان کوه حاتم مربوط به امسال نیست و مواردی در گذشته بود که با همکاری دستگاه قضایی با متخلفان برخورد شده و یا در حال رسیدگی پرونده هستند.
کوه «حاتم» مرز مشترک سه شهرستان بهمئی و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهبهان در استان خوزستان است که اخیرا خبرهایی در برخی رسانه های استان منتشر شده مبنی بر اینکه همچنان عده ای از سودجویان و متعرضان منابع طبیعی، درختان بلوط کوه حاتم را با اره برقی برای تولید زغال قطع و تخریب می کنند، بنابراین مقابله جدی با این مساله و خاموش کردن صدای اره برقی ها در منطقه حاتم نیازمند همکاری و هماهنگی مشترک بیشتر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و استان خوزستان جهت جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی در این منطقه است.


























نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کوره های زغال در ایام عید نوروز۹۶ هم فعال بودند و کوره ها در حال پختن چوب درختان بلوط حاتم بودند
دوگنبدان
Iran, Islamic Republic of
لربگه محیط زیست چیه همه چیز رو برای سودش ایخوان . اینا ضد محیط زیستند
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی متاسفانه جدیدا مطالب که توسایت حضرتعالی نشر میشود احساسی هستند متاسفانه...سعی شود منابع موثق باش نه فقط هدف این باشد که یه خبری در سایت شما درج شود ...متشکرم
Iran, Islamic Republic of
همین اتفاق هم در کوه تیراحمد از توابع دلی خمسیر صورت دارد می گیرد وروزانه دها گونی زغال جهت فروش به یاسوج می آورند
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1