تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۴۱۵۱۱

ایراد از مردم است یا از منتخبین؟! / واکنش اینستاگرامی به صحبت‌های تاجگردون در ارتباط با بودجه حوزه‌های علمیه / جمع آوری هفتگی قلیان‌ها در یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
 
ایراد از مردم است یا از منتخبین؟!/ انتخاب اصلح از بین صلحاء وظیفه ما است

همواره در تمامی انتخابات بر خود خرده گرفته ایم که لابد در دوره قبل ، انتخابمان اصلح نبوده است.
دکتر سید علی اکبر داورپناه در مطلبی با عنوان" ایراد از مردم است یا از منتخبین!؟، یادآور شد: همواره در تمامی انتخابات بر خود خرده گرفته ایم که لابد در دوره قبل ، انتخابمان اصلح نبوده است.

آنچه که مسلم است،اینست که: همه کاندیداهای تایید صلاحیت شده خوب هستند ،آنچنانکه رد صلاحیت برخی افراد هم دلیل بر بد بودن آنها نیست !!؛ و قطع به یقین ، انتخاب اصلح از بین صلحاء وظیفه ماست ،که شاید وصدالبته یقینا" و نه شاید !!،گاها" بدلایل قومی و قبیله ای و طایفه ای و وابستگی های سببی و نسبی و یا وابستگی های گرایشی و خط و باندی ،در این مهم کوتاهی کرده ایم ؛ ولیکن آنچه که در این مقوله جای بیان دارد اینست که : از کاندیداهای منتخب خود ، که از دیدگاه ما اصلح هستند ،بخواهیم که نخست در پیشگاه الهی که معتقدیم حاضر وناظر بر کوچکترین اعمال و افکار ماست،و نیز دربرابر  وجدان بیدار خودشان ودر برابرمردم حوزه انتخابیه ،خود را متعهد و ملتزم به رعایت موازین شرعیه در حیطه اختیار و اقتدارشان بدانند و فردای روز که در فلان مسند بعنوان نماینده و یا عضو شورا قرار میگیرند ، اجازه هیچگونه دخل و تصرفی بنفع شخصی و یا وابستگان فامیلی و یا خط و باندی به خود ندهند ، و خدا را ناظر بر کردار خود بدانند ، نه در حرف ،  بلکه در عمل!.

در این گفتار غرضم این بود بگویم که همیشه ایراد از انتخاب اصلح ما نیست ؛بلکه گاهی فردی را که بر اساس اطلاعاتی که کسب کرده ایم   اصلح دانسته ایم پس از انتخاب و قرار گیری بر مسند قدرت ،خدای ناکرده ، افسد میشود ، یا برای رسیدن به مطامع شخصی و یا برای کسب آرای سایرین در دوره ای بعد ، به مواردی تن میدهد که بر خلاف تعهدات قبل و حین انتخابات اوست .
و اکنون روی دیگر سخنم با کاندیداهاست که از روز اول انتخاب تا پایان دوره ، خود را زیر دوربین مخفی خدا ببینید و با خود عهد ببندتد که زیر بار امضای هیچ تصمیم و طرح و نظری که خلاف رضای خدا و منافع عامه مردم باشد نروند حتی اگر به قیمت عدم انتخاب و عدم جلب آرا در دوره بعدی تمام شود ؛که البته اگر خدا را در همه امور مد نظر قرار دهید ،خداوند خودش نظرها را بسمت شما معطوف میکند.

 
واکنش اینستاگرامی مدیر حوزه علمیه گچساران به ادعای تاجگردون
رئیس حوزه علمیه گچساران به گفته های تاجگردون مبنی به کمک به حوزه واکنش نشان داد.





لزوم همت مسؤولان برای مداوای جانباز ۵۰ درصد بویراحمدی/مسؤولان حاج رضا را تنها نگذارند
مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص بنیاد شهید برای مداوای جانباز ۵۰ درصد استان و در صورت نیاز اعزام وی به خارج از کشور تلاش کنند.


 استان کهگیلویه و بویراحمد شیرمردانی در هشت سال دفاع مقدس به کشور معرفی کرد که وصف شیرمردی و غیرت هر یک از آن‌ها در مجالی کوتاه و در قالب یک خبر به هیچ وجه قابل توصیف نیست.

یکی از این شیرمردان حاج رضا یعقوب‌آزاد جانباز ۵۰ درصد جنگ تحمیلی است که در سال ۶۲ در منطقه مهران پای چپ خود را در جوانی از دست داد.

یعقوب آزاد علاوه بر این یکی از با اخلاق‌ترین  افراد در بین همکاران خود چه در آموزش و پرورش و چه در عرصه ورزش به شمار می‌رود که این روزها در بستر بیماری افتاده و نیاز به کمک بیشتر از سوی مسؤولان دارد.


یعقوب‌آزاد دارای چندین مقام کوهنوردی جهانی،کشوری و آسیایی است که اکنون چند سال است که در بستر بیماری افتاده و نیاز به کمک ویژه مسؤولان دارد.

یعقوب‌آزاد بارها به شیراز و تهران برای مداوا اعزام شده ولی نتیجه‌ای در بر نداشته که از مدیران به خصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظار می‌رود این جانباز ورزشکار و اسوه اخلاق و ولایتمداری را جهت مداوا به دلیل مشکل حاد بیماری در صورت نیاز حتی به خارج از کشور اعزام کنند.

 باز هم جمع آوری هفتگی قلیان ها در یاسوج
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت که ۱۰۰ عدد قلیان در ۲ منطقه گردشگری یاسوج شامل تنگ مهریان و آبشار این شهر امروز /شنبه/ جمع آوری شد.
محمد حسین زاده اظهار داشت: این اقدام مهم در قالب بازدیدهای گروهی از مکان های گردشگری شهرستان بویراحمد و با حضور سه نماینده از میراث فرهنگی، مرکز بهداشت و واحد اماکن نیروی انتظامی شهرستان بویراحمد انجام شد.
وی افزود که این تعداد قلیان جمع آوری شده برای امحا تحویل مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد بیان کرد: تذکر شفاهی به صاحبان این ۲ منطقه گردشگری شهر یاسوج داده شد و در صورت تکرار نیز ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان بویراحمد معرفی می شوند.
حسین زاده عنوان کرد که مهمترین اهداف بازدید گروهی از مکان ها و مناطق تفریحی بویراحمد شامل خدمات رسانی مطلوب و شایسته به مسافران نوروزی و نظارت دقیق و کامل بر اردوگاه ها و تفرجگاه های گردشگری این شهرستان است.
شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج دارای حدود ۱۰۰ تفرجگاه گردشگری طبیعی و مذهبی است.
این شهرستان افزون بر ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.
اما جای سوال اینجاست چرا همین قلیان ها چندروز آینده هم در سطح شهر پیدا شده و همین مراکز اقدام به دایر کردن بساط خود می کنند؟ آیا برخوردهای سطحی و ساده با این مراکز سبب پشت گوش انداختن تذکرات شده است یا دلیل دیگری دارد؟!
 داوطلبین شورا در حال تخلف انتخاباتی!
دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه تبلیغات زود هنگام داوطلبان در رسانه‌ها و فضای مجازی تخلف است گفت: هیئت‌های نظارت و بازرسان و دستگاه‌های مسئول نظارت، رصد و با تخلف برخورد قانونی می‌شود.
وحید محمدی‌تبار اظهار داشت: اعضای هیئت نظارت قیم مردم نبوده و حق ندارند برای مردم تعیین تکلیف کنند.
وی با تاکید بر اینکه قانون تکلیف همه را مشخص کرده و قانون باید فصل الخطاب همه باشد تا کمترین خطا و اشتباه را شاهد باشیم عنوان کرد: رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت باید بر مبنای قانون باشد و مسائل سلیقه شخصی و یا سیاسی نباید دخیل شود.
محمدی تبار ابراز کرد: در برابر خون شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی مسئول هستیم و باید قانون را اجرا و تفسیر به رای نکنیم زیرا قانون در جمهوری اسلامی شفاف بوده و تا الان چهار دهه جواب داده است.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی قانون محرمانه نیست و همه اعضا نظارت و مردم باید قانون را بدانند و بشناسند تا در اجرا و در اعمال آن دچار کمترین مشکل نشویم.
محمدی تبار گفت: تاکید می‌کنیم که هیئت‌های نظارت در انتخاب ناظرین دقت کنند و انسان‌های بی‌طرف و باتقوا و با اخلاق و پای کار را انتخاب کنند و هیچ وقت آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنیم که هیچ ارزشی، نه مادی و نه معنوی ندارد.
دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی همه به قانون عمل کنیم با کمترین مشکلات روبه‌رو می شویم و البته باید بدانیم با قانون قانون کردن و شعار دادن هم قانون اجرا نمی‌شود، باید اول قانون را دانست و فهمید و بعد به روح قانون فارغ از سلایق مختلف عمل کرد.


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1