تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۲۴۱۰۷۲

جشن عیدانه در گچساران برگزار شد (+تصاویر)

۵
۰
کبنا ؛جشن عیدانه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان  جمعی از مسئولان و هنرمندان و مردم در محل پارک دوستی شهر گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از مسئولین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به خاطر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در ایام نوروز و معرفی آداب و رسوم مردم استان به کشور تقدیر کرد.
غلامرضا تاج گردون تصریح کرد: انتظار می رود این جشن نوروز همواره برگزار شود تا مردم بتواند از فرصت برای نشاط استفاده کنند .
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان نیز در آیین ، اظهار داشت: نوروز ۹۶ باید نوروزی متفاوت با ارائه خدماتی متفاوت و توأم با رعایت حقوق شهروندی باشد، و نظارت بر اجرای فعالیت‌ها و ارائه خدمات در استان‌ و شهرستان‌ها و ایجاد هماهنگی در این امور ما را در این هدف به‌ موفقیت می‌رساند.
باقری افزود: در این راستا ۱۲ جلسه استانی و شهرستانی برگزار شد و تلاش بر این بود که این تعامل باید به‌عنوان یک اصل موردتوجه قرار گیرد، چراکه بر همین اساس، راهکارها و تصمیم‌گیری‌های درست برای رفع مشکلات و دستیابی به اهداف متعالی سازمان صورت می‌گیرد.
وی گفت: از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی تا پایان روز ۱۰ فروردین بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی و مذهبی استان بازدید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :۱۵۰هزار اقلام تبلیغاتی شامل نقشه راهنما، نرم افزارهای معرفی استان، بروشور و غیره بین گردشگران توزیع شد.
وی برپایی جشن‌های نوروزگاه، نمایشگاه‌های سوغات و هدایا و توزیع پوستر در شهرستان‌های مختلف را از برنامه‌های در حال اجرا برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و فراهم کردن سفری خاطره انگیز برای مسافران ذکر کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) و دشتک دیل در گچساران، گردنه شلالدون باشت و چشمه بلقیس چرام دارای بیشترین تعداد مسافر نوروزی اسکان یافته در تعطیلات نوروز امسال در این استان بوده است.
وی یادآور شد: عرضه محصولات سنتی، صنایع دستی و گردشگری هر خطه از موضوعات مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
باقری با اشاره به اهمیت حفظ آیین‌ها و آداب و رسوم نوروز گفت: ما باید در نوروز ساز و کاری ایجاد کنیم که به مردم شادی هدیه کنیم که یکی از راهکارهای ایجاد این شادی‌ها احیاء آواها و نواهای مربوط به نوروز است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهمیت نوروز به عنوان میراث جهانی ایرانی بر هیچکس پوشیده نیست، نوروز باستانی برای ما بسیار اهمیت دارد و ما وظیفه داریم نسبت به احیای آن و همچنین آیین‌ها و سنت‌های مربوط به آن تلاش کنیم زیرا نوروز و آیین‌های آن میراث ملی همه ایرانیان است.
باقری تصریح کرد: نوروز و برپایی این جشن‌ها آمیخته‌ای از تمام نمادها، سنت‌ها و آیین‌ها از جمله نواهای محلی، لباس‌های سنتی هر استان و  شهرستان است که همه این مراسم‌ها را با هم به اشتراک می‌گذارند.
وی افزود : در واقع مهم‌ترین بخش نوروز میرا ث ناملموس ما را شامل می‌شود که ما موظف به حفظ آن هستیم که متاسفانه برخی از این جشن‌ها انتقاد می کنند و مخالف ارائه این کار فرهنگی هستند.
باقری تصریح کرد: حضور مردم در این آیین نوروزگاه نشان دهنده نیاز و خواست آنها برای برپایی این گونه برنامه‌ها است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای سنت‌ها و آیین‌های نوروزی هر منطقه و افزایش همدلی و نشاط اجتماعی از دیگر مزایای برگزاری آیین‌های نوروزگاه است.
عضو شورای فرهنگ عمومی در کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه نباید بگذاریم فرهنگ غرب بر زندگی مردم ما غلبه کند تصریح کرد: احیای هنرها و سنت های اصیل مردم استان اجازه نمی دهد فرهنگ غرب بر جوانان این دیارغلبه کند .
وی موسیقی کهگیلویه بویراحمد را یکی از اصیل ترین موسیقی در کشور عنوان کرد و گفت: این موسیقی بیشتر شعارهای حماسه ای مردم این دیار را می نوازد و در جشن های ما برنامه های همدلی ،وحدت اجتماعی همراه با شور و نشاط اجرا می شود و عده ای که امروز نقد می کنند باید بدانند، نباید بگذاریم با فراموشی سنت ها و آیین های فرهنگی عشایر فرهنگ غرب  ترویج پیدا کند .
در پایان این برنامه از تندیس و نیز جشن تولد ۹۰ سالگی پدر بوکس ایران رونمایی شد


 




















نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دو روز دیگه تندیس نیست.
Iran, Islamic Republic of
http://aftabejonoob.ir/note/72785/%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AC%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C-%D8%AA%D9%88-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%DB%8C
مهدی
Iran, Islamic Republic of
نباید بگذاریم فرهنگ غرب بر زندگی مردم ما غلبه کند و همچنین نباید بگذاریم نمادی از فرهنگ طاغوتی غرب در شهرمان خودنمایی کند . نباید بگذاریم نماد مقبره فراعنه طاغوتی و ظالم ( اهرام ثلاثه ) در معماری شهرمان نقش ببندد
عیسی نورمحمدی عکاسی جام جم
United States
پدر هاکی ایران هم زنده یاد نورالا گرانی پور گچسارانی بود چند سال هست فوت شده ولی هیچ یادی از او نشده اخه چرا باید .................
ساسان
Iran, Islamic Republic of
تندیس از زمان جوونیش باید میذاشتن نه پیری
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1