تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۲۴۰۸۹۰

به خود آییم و بر اساس تحلیل و تفکر رأی دهیم

۱۷
۰
کبنا ؛زهرا اسفندیاری از چهره‌های فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد که قصد ورود به انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج را داشت با انتشار بیانیه‌ای از این عرصه کنار رفت.
به گزارش کبنا نیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است؛
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
«بر آوردن نیازهای مردم پایدار مگر به سه چیز، کوچک شمردن آن تا خود بزرگ نماید، پنهان داشتن آن تا خود آشکار شود، و شتاب در برآوردن آن، تاگوارا باشد.(نهج البلاغه ،حکمت۱۰۱)»
«خداوندا! مگذار آنچه را که حق می‌دانم به خاطر آنچه که بد می‌دانند، کتمان کنم. خدایا: در برابر هر آنچه انسان ماندن را به تباهی می کشاند. مرا با نداشتن و نخواستن، رویین تن کن»
درود بر ایل و تبارم بویراحمد، درود بر مردمان اصیل و فهیم و نجیب شهر عزیزم -یاسوج -وعرض تبریک به مناسبت عید باستانی.
شورای اسلامی شهر و روستا، نسبت به انتخابات دیگردر ایران سابقه و تجربه کمتری دارد.درحالی که انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به اندازه عمر انقلاب اسلامی سابقه دارند. با این حال میهن عزیز اسلامی با بیش از برگزاری  ۳۴انتخابات یکی از دموکراتی‌ترین نظام‌های سیاسی جهان است  و انتخابات شوراها درشهرها و روستاها یکی از پر شورترین و صادقانه ترین انتخابات بوده است.
بی‌تردید مردم فهیم یاسوج درطول برگزاری این چهار دهه ی انتخابات باحضورچشمگیر صددرصدی خودرا به خوبی به جهانیان  اثبات کردند اما داستان ما همان داستان قوچعلی ویازده فرزندش شده یعنی قوم لر همیشه حاضر در صحنه، اما با نگاهی واقع بین باز هم با وصله ی ناجورمحرومیت. سخنم با شماست، با شما مردم شرافتمند این استان اگرچه وصله ناجور محرومیت را همیشه یدک می کشید، اگر چه از اسب افتاده‌اید، ولی از اصل نیافتاده‌اید اگر چه فقیرید، اما حقیر نیستید.
عزیزانم اکنون که ما ایفاگر زیبا ترین و ماندگار ترین نقش دموکراسی ایران، نه بلکه جهان هستیم، چرا شایسته ترین و عاقلانه ترین را رقم نزنیم چرا انتخاب ما بر اساس عقل و خرد و اندیشه و تفکر راستین نباشد.
چرابا انکه به خوبی واقفیم که احساسی بودن در هر امری خلاف عقل و منطق است اما با این حال شالوده ی انتخاب آینده و شهر و دیار خود را باز بر اساس تعصب و احساس قومی و قبیله ای رقم می زنیم بیایید کمتر غبطه ی دموکراسی کشورهای جهان اول چون امریکا و اروپا و غیره را بخوریم بیایید کمتر از آنتالیا و جزایر اسکاتلند حرف بزنیم  بیایید آن آنتالیای بی‌امن اروپا را در همین شهر پاکزاد بنا نهیم.
و به جرات در سر درِ تبلیغات خود بنویسیم ( شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران) بیایید برای یک بار هم که شده به خود آییم و انتخابی اصلح بر اساس تحلیل و تفکر کنیم. بیایید انسان‌های عالم و دلسوز و فرهیخته را بر کرسی‌های شورا و انتخابات بنشانیم.
خدا را گواه می گیرم که فارغ از تمام مسایل و به دور از ریا و تظاهر انگیزه‌ی حقیر چه حضور در شورای شهر و چه در هر جایگاه و منصبی جز خدمت صادقانه و بی‌شائبه به هم‌نوعان از جان عزیز ترم بدون هیچ چشم داشتی و یا منتی نبوده و نخواهد بود.
فرجام سخن اینکه:
علی رغم اصرار فراوان از نام نویسی در این دوره انصراف دادم تا عرصه را به رقبای محترم، با حسن نیت از پیشرفت شهر و دیارم بسپارم تا آنان، با انگیزه‌ی جدید و انرژی زایدالوصف به میدان عمل آیند و عرض اندام کنند. به امید انتخابی آگاهانه جهت پیشبرد توسعه و زیبایی این شهر، شهر آشوب.
از حسن اعتماد همه ی همشهریان نازنینم نسبت به حقیر از هر طایفه و ایل و تباری که در این مدت، مشوق بنده و صادقانه در کنار حقیر بوده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم. و اجر همه ی این عزیزان را به منان بی‌منت هستی می‌سپارم.
«در این کوچه هایی که تاریک هستند من از حاصل ضرب تردید و کبریت می‌ترسم. من از سطح سیمانی قرن می‌ترسم. بیا تا نترسم من از شهرهایی که خاک سیاشان چراگاه جرثقیل است.»
با ادب و احترام کوچک همه ی عزیزان
دکتر زهرا (زهره)اسفندیاری
۹۶/۱/۸
نام شما

آدرس ايميل شما

استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
دکتر چی هستی شما؟ یا حتما دانشجوی دکتری هستید مثل خیلی ها که می نویسن دکتر
ذبیح اله رحیمی
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر اسفندیاری،گفته های شما مورد تأیید مردم فرهیخته این مرز و بوم است، متأسفانه تفکرات قومی و قبیله ای بلای جان توسعه این استان گردیده که نمود عینی آن را شهرستان بویراحمد و دنا شاهد و ناظریم.
نجفی
ای خوا نخو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
خنده ام کرفت ها ها
محسن فروزان
Iran, Islamic Republic of
درود برقلم این بانوی فرهیخته.
عالی منش
Iran, Islamic Republic of
درود وسپاس خداوند برشما
اما واقعا شورای شهر جای افرادی همانند شما هست و....
بو یراحمد
Iran, Islamic Republic of
اگر در صحنه حضور داشته باشند ۱۵۰۰رای
اميري
Romania
سلام خانم دکتر
درود بر این تفکر و این بینش
امیدوارم در راستای اهداف متعالی خداوند یارویاورتون باشد
چراغعلی
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر یاسوج همشون۲۰- سال ثبت نام کردند امسال
جوان گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود برشما خواهرگرامی و درود بی پایان برایل غیور بویراحمد
سخنتان به حق بود اما تیشه ای که قوم لر به ریشه ی خود می زند هیچ کس نمیزند سی وچند سال است از انقلاب اسلامی می گذرد و تفکر لر شده تخریب و زیرپا کشی هم زبان خود.عده ای برای کسب قدرت دست به اقدامات بی شرمانه ای می زنند وآخرت خود را به دنیا می فروشند.متاسفم که درشهری به نام گچساران متولد شدم وبرخی از عزیزان همشهری تیشه به ریشه ام زدند.شاید ۲۰۰ سال دیگر مردم استان متوجه بشوند که دود حاصل از تخریب و طایفه گرایی و باندبازی به چشم خودشان رفته است.موفق باشید
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود.کاندید بعدی ما خانم دکتر اسفندیاری
Iran, Islamic Republic of
ایشون اشتباه کرد با این کار خوشو سوخت؟؟؟؟ جامعه نیاز به بانوان توانمند دارد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
میدونست رای نمی اره خوب کاری کرد کنار رفت
مهران
Iran, Islamic Republic of
در یک شهری سه نفر را به جرمی در حال انتقال به زندان بودند یه رهگذر هم خود را به آنها رساند که من را هم با خود ببرید. حکایت این خانم هم همین شده ایشون در ذهن خودش قصد یه کاری را داشته انجام نشده حالا این کار ذهنی را رسانه ای کرده
طاها حسین
Romania
نقش زنان در انقلاب و جنگ از نقش مردان اگر بیشتر نبود کمتر هم نبود ..توانمندی زن و مرد ندارد.ایشان توانمند در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند و از خیلی از اعضای شورا و کاندیداهای جدید لایق ترندِ.
طاها حسین
Iran, Islamic Republic of
توانا و با سواد است شورا جای چنین افرادی است.
بهرامبیگی
Iran, Islamic Republic of
توانا بود هر که دانا بود
شورا و مدیریت زن و مرد نمیشناسد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1