تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۲۴۰۷۱۰

پاسخی به منتقدان برگزاری جشنواره مشک و ملار در گچساران

۸
۰
کبنا ؛دکتر یوسف عسکری
امام علی (ع): مواقع تفریح و شادمانی فرصت است (افراد عاقل فرصت ها را مغتنم می شمارند و از آن ها به نفع خوشبختی و سعادت خویش استفاده می کنند).
متاسفانه در چند روز اخیر و در بحبوحه تنور گرم انتخابات، شاهد انتقادات نابجا و غیرقابل قبولی نسبت به برگزاری جشنواره مشک و ملار هستیم. دو گروه از منقدین عزیز در این زمینه مسائلی را مطرح کردند؛
گروه اول کمک به حال محرومان را ارجح تر دانسته و خواهان حذف این جشن ها شده­اند. این دوستان قید کردند که به جای شرکت در جشنواره مشک و ملار و به جای استفاده از اوقات فراغت، به یاری محرومان این دیار رفته اند. کار این دوستان بسیار پسندیده است ولی آیا محرومان فقط همین یک روز به کمک نیاز دارند؟ به نظر نگارنده ثواب کار خیر در بازگو نکردن آن است. چه اشکالی دارد در کنار کمک به محرومین، جشن شادی هم برگزار کنیم؟ در جامعه ما نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی وجود دارند که در اکثر مواقع بخشی از منابع مالی خود را از همین مردم تأمین کرده و در کنار سایر مردم عهده دار کمک به حال محرومان و مستضعفین هستند.
شاد بودن حق مردم است. در طول سال، ۳۶۴ روز را بدون جشنواره برگزار کرده و فقط یک روز را به جشنواره مشک و ملار اختصاص داده ایم. چرا شما منتقدین عزیز از دیدگاه دیگر به این موضوع نمی اندیشید؟ مردم ما حق دارند هر ۲۰ روز یک جشنواره داشته باشند. هدف منتقدین عزیز شادی مردم نیست، وگرنه باید بستر تعاملی را به وجود آورده و از نماینده و مسئولین شهرستانی و استانی درخواست برگزاری جشن ها و جشنواره های مختلف در طول سال را داشته باشند.
از بعد فرهنگی، برای جوانان پر شور و پر از انرژی امروزی جشنواره مشک و ملار و سایر جشنواره ها، خود می تواند جایگزین بسیار مناسبی نسبت به دنیای مجازی و سایر جشن های غیرقابل قبول باشد. علاوه بر این، با پیگیری مستمر این امکان وجود دارد که این جشنواره به اسم شهرستان گچساران و یا حتی استان ثبت ملی و جهانی شود. کاری که کشورهای ترکیه و آذربایجان در زمینه بعضی از بازی ها و سوغات های محلی کشور ما انجام داده و آنها را به اسم خود در سازمانهای جهانی از جمله یونسکو ثبت کردند.
گروه دوم از دوستان منتقد موضوع اشتغال را پیش کشیده و به همین بهانه خواهان حذف چنین جشنواره هایی شدند! کسی منکر وضعیت اسفناک اشتغال و بیکاری نیست. ولی آیا این مشکل فقط مربوط به باشت و گچساران است؟ موضوع اشتغال به وضع فعلی کشور بر می گردد و این مشکل باید به صورت ریشه ای و توسط تمام مسئولین برطرف شود. به طور حتم نماینده مردم خود بیشتر از هر کسی از این دغدغه مردم آگاهی داشته و تمام تلاش و توان خود را برای اشتغال جوانان به کار گرفته اند، نمونه های آن پروژه آبیاری دشت امامزاده جعفر و پروژه احداث کارخانه لاستیک سازی گچساران می باشد.
استقبال مردم از جشنواره مشک و ملار، مخالف با دیدگاه­های شما منتقدین عزیز است. به خاطر احترام به همین مردم و به دور از مسائل حزبی و جناحی از انتقادات یک طرفه بپرهیزید.
و در انتها، افزایش پویایی اجتماعی و روانی، تأثیر مهمی در نحوه زندگی مردم دارد چرا که یکی از گمشده ‌های مردم در چنین جامعه‌ای، نشاط و شادابی اجتماعی بوده و بدون تردید این نشاط در عملکرد افراد در جامعه تاثیرگذار است.

* مدرس دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند بانک
Iran, Islamic Republic of
تشکر از بیانات شما، حرفت حرف منطقی هست که متاسفانه بیشتر ماها این منطق را نمپذیریم
unknown
Iran, Islamic Republic of
والااااااا
همشهری
Iran, Islamic Republic of
احتمالا دنبال پسته!!!!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
جوابشان دکتر تاجگردون دارند
نیاز جواب شما نیست
.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر عسکری عزیز،مردی از دیار باوی و طایفه بزرگ گشین
Iran, Islamic Republic of
Alizade basht:
✍نامه ای از جنس درد

?عارف پورفتحی خطاب به تاجگردون:
بزرگترین تفریح جوانان شهرتان قلیان شده است/ساز و رقص برای شما شادی‌آور است اما برای کودک آدامس‌فروش شادی مفهومی دیگری دارد

دیروز در ارتفاعات بی بی جون به شهرم که خیره شده بودم به این فکر می کردم شهری به این کوچکی چطور وقتی پنجمین ابر مخزن نفتی جهان است ،چطور وقتی در سال ۵۳ در روز ۹۴۰ هزار بشکه نفت تولید می کرد و حال در روز ۷۴۰هزار بشکه نفت تولید می کند این است وضعیت مدیریت شهری(کوچه ها، خیابان ها، فرهنگف اقتصاد و بیکاری جوانان.

بیکاری در سطح کشور وجود دارد اما تعداد بیکاران گچسارانی نسبت به اینکه این شهرستان نام پنجمین ابر مخزن نفت جهان و بام نفت ایران را به خود گرفته بسیار بالاست.چرا گچساران باوجود این ظریفت عظیم باید بطور تقریبی ۳برابر دیگر شهرستان های کشور بیکار داشته باشد؟

چرا یک جوان تحصیلکرده گچسارانی باید نهایت آرزویش برای کار نگهبانی حراست برای شرکت نفت و گاز گچساران باشد؟

چرا مدیران و نماینده محترم فقط و فقط برای منفعت خود ایجاد شغل می کنند؟ شغل هایی با زد و بند های منفعت طلبانه!!!

آقای نماینده محترم از خرداد ۹۱ تا به امروز درحالی بر صندلی(مبل) مجلس تکیه داده اید دریغ از یک طرح یک لایحه برای بیکاری در مناطق محروم؟!

هرچند جای تعجب ندارد شما وقتی معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت هشتم هم بودید این جوانان رو فراموش کردید؟! با این وجود نمی دانم چطور عده ای شما رو سیاستمدار، اقتصاددان و از مدیران ارشد اجرایی کشور می دانند!!!

از خود سوال کرده اید چرا از گوشه گوشه گچساران صدای خودکشی بیداد می کند!؟ چرا یک جوان تحصیل کرده ۲۸ساله باید به نهایت پوچی برسد که تنها راه خلاصی را خوردن قرص برنج بداند؟

چرا یک خانم متاهل دارای دو فرزند(یک دختر ده ساله و یک پسر هفت ساله) باید بدلیل فقر و افسردگی خودکشی کند؟

آری مردم شادی و نشاط می خواهند اما به چه قیمتی؟ آقای نماینده تعریف شما از شادی چیست؟

برای شما ساز و دهل و رقص شادی آور است اما برای آن کودک آدامس فروش که نان آور خانواده است یا آن خانمی که بدلیل فقر تن فروشی می کند یا آن مادربزرگی که د روستای بی بی جان آباد چند ماه است سهمیه کمیته امداد خود را نگرفته است، معنی شادی چیز دیگری ای ست.

آقای نماینده حتما درمورد جشن های ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی شنیده اید ،جشن هایی که در همین لیشتر خودمان هم برگزار شد .هزینه های این جشن ها از کجا آمده بود؟ حال آقای نماینده هزینه های برگزاری یک مراسم مشک ملار چقدر است؟ از کجا تامین می شود؟ امیدوارم هزینه برگزاری دومین جشن مشک و ملار از محل بیت المال مسلمین نباشد.

طی ۵سال اخیر که نماینده مجلس شدید چندبار شده در خیابان بلادیان قدم بزنید تا سیل جوانان بیکار رو ببینید که دسته دسته ایستاده اند و کارشان شده است تخمه شکوندن؟!

آقای نماینده آیا می دانید بزرگترین سرگرمی نوجوانان و جوانان (خانم و آقا)شهرتان قلیان شده است؟ آیا می دانید تعداد قلیانسراها درگچساران از مراکز تفریحی و ورزشی بیشتر است؟

نوجوان و جوانانی که طی دو دوره اخیر انتخابات مجلس با حمایت از شما چشم به فردای روشن بسته بودند!

حال فرض را بر این بگذارید که گچساران نفت و گاز ندارد، ما فقط این را می‌خواهیم که عدالت را تا حدی برقرار کنید که سطح بیکاری را در گچساران به نواحی بدون نفت و گاز برسانید.
@www_19aban_ir
جواب حق
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب دکتر عسکری
اینا همش دم از مردم میزنن اما چرانمیان ببینن سیل جمعیتی که در مشک و ملار حضور دارند گمشده مردم همین مشک و ملارهاست .اعتقادات دینی این مردم وعلاقشون به رهبری نظام وصف ناپذیره اما عملکرد بد متولیان دین درشهرستان سبب شده که مصلی نماز جمعه خالی باشد اما جشنواره با ازدحام جمعیت مشتاق یک روز خوب و شاد را سپری کند.یقینا اشکال از دین نیست از مجریان دین در شهرستان است. درمورد جشنواره مشک و ملار آنقدر از تریبونهاخلاف واقع گفتند ودیدند که امسال چه استقبالی شد.شعرزیبای حافظ مصداق رفتار این اندرزگویان بی عمل است
زاهدان چون جلوه برمحراب و منبر میکنند. تابخلوت میروندآن کاردیگر میکنند.
مشکلی دارم زدانشمندمجلس بازپرس. توبه فرمایان چراخودتوبه کمتر میکنند
حسن
Iran, Islamic Republic of
بله یک روز میلیونها تومان خرج میشود برای جشنواره غیر ضروری
۳۶۴ روز هیچ اتفاقی نمی افتد برای محرومان و برای بیکاران و .....
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1