تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۲۴۰۳۸۲

خادمی؛ کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت عظیم گردشگری و صنایع دستی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سومین روز جشن نوروزگاه در بلاد شاپور شهرستان کهگیلویه، استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در صنایع‌دستی و گردشگری برشمرد، و افزود: این ظرفیت‌های عظیم می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی مؤثر باشد.
سید موسی خادمی بابیان اینکه بلاد شاپور کهگیلویه یکی از میراث‌های ماندگار و آثار برجسته تاریخی استان و جنوب کشور است، گفت: به دلیل کمبود اعتبار آن‌گونه که بایدوشاید این اثر تاریخی ماندگار موردتوجه قرار نگرفت
استاندار اظهار امیدواری کرد: در سال ۹۶ در نظر داریم اعتبارات خوبی به این بافت تاریخی اختصاص دهیم و درخورشان و منزلت این بنای منحصربه‌فرد اقداماتی را به‌کارگیریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد جشن نوروز را جشن همدلی و اتحاد و همبستگی همه اقوام و گروه‌ها خواند و افزود: این‌گونه جشن‌ها می‌تواند شورونشاط اجتماعی و امید بین مردم ایجاد کند.
خادمی عنوان کرد: چنین جشن‌هایی در معرفی آداب، رسوم و مهمان‌نوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران نقش زیادی دارد.
استاندار نوروز را میراث ماندگار ایرانیان دانست: که در فرهنگ این میراث بزرگ آداب‌ورسومی مانند سفره هفت‌سین، خانه‌تکانی، دیدوبازدید و ده‌ها رسم و آیین ارزشمند وجود دارد.
سید موسی از مسئولان خواست: که بیش‌ازپیش به فرهنگ، آئین و سنن توجه کنند و برای معرفی این میراث ارزشمند به داخل و خارج کشور از هیچ کوششی دریغ نورزند.
وی آداب‌ورسوم محلی مردم استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد را در میان اقوام ایرانی بی‌نظیر دانست، و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری موظف‌اند که این ظرفیت‌ها را از هر طریق ممکن به کشور و حتی جهان معرفی کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و بافت‌های تاریخی امروزه جزو سرمایه‌گذاری‌های پایدار و ارزشمند است و باید تلاش شود که از این طریق توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی را به این استان کشاند.
سید موسی خادمی برگزاری این‌گونه جشن‌ها و برنامه‌ها در جای‌جای استان و شهرستان‌های مختلف و حتی شرکت در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را خواستار شد و افزود: این بهترین راهبرد و استراتژی برای معرفی این میراث و ذخایر ارزشمند و منحصربه‌فرد استان است.
در این جشن بزرگ برنامه‌های متنوع و جذابی با پوشش‌ها و لباس‌های زیبای محلی و اجرای سرودها و نمایش‌های سنتی و عشایری به اجرا درامد که مورد استقبال ویژه مسئولان و اقشار مختلف مردم قرار گرفت.
گفتنی است نظیر چنین جشن‌هایی همه‌ساله در شهرستان‌های مختلف استان برای معرفی دستاوردها و آثار ارزشمند و تاریخی استان اجرا می‌شود در معرض دید علاقه‌مندان به‌ویژه میهمانان و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1