تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۲۳۹۸۷۵

تعطیلی ۷۸ مرکز عرضه متخلف در استان / کشف دو باب کوره زغال چوب در باشت / پرتقال شب عید از بازار یاسوج پر کشید/جواب کلیشه‌ای مباشران به خریداران

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۸ مرکز عرضه متخلف در بازرسی اکیپ های بهداشت محیط، شناسایی و تعطیل شدند.
به گزارش کبنا نیوز، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی استان آخرین اقدامات برنامه سلامت نوروزی در استان را تشریح کرد.
نصرالله کرمی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته همکاران شهرستان هادر قالب اکیپ های بهداشت محیط گفت:۹هزارو ۹۹۴ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی ، ۲هزارو ۱۹۱ مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها، هتل ها و مراکز اقامتی، ۲۸۴مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام شد.
وی هزارو ۸۴ مورد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی و همچنین ۱۲۶ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز عرضه قلیان با اولویت کنترل دخانیات را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و ادامه داد: در مجموع تاکنون ۱۳هزار و ۶۷۹ مورد بازرسی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از کشف و معدوم سازی ۶۳ هزار و ۸۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی خبر داد و گفت: اقدامات دیگری از جمله۱۹ هزارو۹۲۷ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و ۶۴۲ مورد نمونه برداری میکروبی آب نیز در راستای وظایف حوزه سلامت صورت گرفت.
کرمی تعداد مراکز عرضه متخلف معرفی شده به مراجع قضایی در این مدت را ۲۶۷ مورد عنوان کرد و افزود: در این میان ۷۸ مرکز متخلف نیز تعطیل شدند.
گفتنی است برنامه سلامت نوروزی از اول اسفند ۹۵ آغاز شده و تا پانزده فروردین در سراسر استان ادامه دارد.
 
کشف دو باب کوره زغال چوب در شهرستان باشت
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کشف دو باب کوره زغال در منطقه کزنگون شهرستان باشت خبر داد.
عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت و پرسنل منابع طبیعی حتی در ایام تعطیل نیز با حضور در عرصه‌ها از منابع طبیعی حفاظت می‌کنند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در این استان وجود دارد، افزود: این ظرفیت عامل موثری در جذب گردشگران و مسافران به این منطقه است.
وی جنگل‌ها و مراتع را عامل مهمی برای ادامه حیات بشر دانست و گفت: این پتانسیل با میزان بالایی در استان ما وجود دارد و باید از آن به خوبی حفاظت کنیم.
این مسوول با اشاره به حضور نیروها و گشت‌های منابع طبیعی در ایام نوروز در عرصه‌ها برای حفاظت از منابع طبیعی و ملی، گفت: حدود ۱۸ اکیپ ثابت و سیار در این مدت به منظور حفاظت از این منابع خدادادی فعال بوده و در حال ماموریت و حفاظت از منابع طبیعی هستند.
بهشتی‌فر در ادامه به کشف دو باب کوره زغال در منطقه کزنگون شهرستان باشت اشاره کرد و گفت: این مورد امروز، ششم فروردین توسط پرسنل گشتی منابع طبیعی باشت کشف شد.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دو مورد معدوم و گزارش تخلف آنها توسط پرسنل منابع طبیعی تهیه شد، گفت: پرونده این تخلف توسط پرسنل این شهرستان پیگیری خواهد شد.
وی با عنوان اینکه اداره منابع طبیعی به شدت با متخلفان متعرض به منابع طبیعی برخورد خواهد کرد، گفت: در ایام نوروز دو نفر متخلف ریشه‌کنی گیاهان مرتعی (در دشتروم بویراحمد) شناسایی و دستگیر شدند.
این مسوول، تصریح کرد: پرونده این دو نفر به دستگاه قضایی فرستاده شد و پس از پیگیری پرونده، این افراد با حکم قضایی روانه زندان شدند.
بهشتی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود منابع طبیعی را متعلق به همه مردم در زمان حال و آینده عنوان کرد و بیان داشت: از همه مردم، مسافران و گردشگران می‌خواهیم با حضور در منابع طبیعی ضمن استفاده صحیح از این منابع خدادادی در حفظ آنها کوشا باشند.
وی، قطع و شکستن شاخه‌های درختان برای درست کردن آتش، خاموش نکردن آتش پس از برافروختن آن و ریشه‌کنی گیاهان مرتعی را از جمله عوامل موثر در تخریب منابع طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ آماده دریافت هرگونه گزارشات رسیده در مورد تخریب و تعرض به منابع طبیعی است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست به محض دیدن هرگونه تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی مورد را به این شماره گزارش دهند تا ماموران و نیروها بتوانند با حضور به موقع در محل از تخریب و تصرف افراد سودجو جلوگیری کنند.

پرتقال شب عید از بازار یاسوج پر کشید/جواب کلیشه‌ای مباشران به خریداران

یکی از مشکلاتی که همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و ناظران و بازرسان هم نتوانسته‌اند این وضعیت را ساماند‌هی کنند مربوط به میوه شب عید است که به خوبی و درستی در استان توزیع نمی‌شود.
در نشست‌ها و جلساتی که دو ماه قبل از عید در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود مسؤولان وعده می‌دهند که برای شب عید و تعطیلات نوروز مشکلی از باب میوه شب عید وجود ندارد و به هر میزان و اندازه‌ای که لازم باشد میوه را در اختیار مردم قرار خواهند داد.
خرید و انبار میوه به اندازه کافی از وعده‌های همیشگی مسؤولان است و در کنار آن از نظارت و بازرسی هم سخن گفته می‌شود اما همه این حرف‌ها و تصمیمات تنها روی کاغذ قابلیت اجرایی دارد و در تعطیلات عید مشکل میوه در بازار استان به خصوص در بازار یاسوج وجود دارد.
امسال آن گونه که مسؤولان وعده داده بودند سیب و پرتقال با کیفیت به بازار استان تزریق شد اما این میوه‌ها شاید تنها در روز اول و دوم در جایگاه‌های فروش وجود داشت و اکنون با گذشت شش روز از تعطیلات نوروز خبری از پرتقال در جایگاه‌های عرضه میوه نیست.
تنها جواب کلیشه‌ای که مباشران و فروشندگان برای خریداران دارند این است که تا نیم ساعت پیش پرتقال داشتیم و تمام شد.
این تنها جمله‌ای است که تحویل مردم می‌دهند و مردم ناامید از خرید پرتقال تعاونی مجبور به خرید از مغازه‌ها با قیمتی گزاف هستند.
در این بین باید از مسؤولان نظارت بر بازار در دستگاه‌های مختلف پرسید چگونه است که پرتقال شب عید در یک جایگاه ظرف مدت نیم ساعت به فروش می‌رسد و هر کجا از شهر یاسوج را که زیر پا بگذاری خبری از پرتقال شب عید نیست.
همچنین در خصوص سیب نیز آن گونه که مسؤولان قول داده بودند امسال تنها در چند روز نخست سیب زرد که مشتریان زیادی دارد در جایگاه‌ها وجود داشت اما در حال حاضر سیب جایگاه‌ها بنا به گفته برخی از مردم کیفیت مناسب را ندارد.
به دلیل این که مسؤولان توضیحات خود را در روزهای قبل در خصوص میوه شب عید داده‌اند و تنها حرف آن‌ها این است که کمبودی نداریم و میوه مورد نیاز را تأمین می‌کنیم لذا با این وضعیت که در بازار مشاهده می‌شود در خواهیم یافت که وعده‌های مسؤولان در خصوص تأمین میوه شب عید چندان هم درست از آب در نیامده است.
 
خسارت ۶۰۰میلیارد ریالی بارندگی های اخیر در استان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود بارندگی های اخیر ۶۰۰میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان وارد کرده است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  وفایی مقدم از پیش بینی خسارت ۶۰۰میلیارد ریالی ناشی از بارندگی های اخیر خبر داد.
وی افزود: عمده ی این خسارت ها به شهرستان های لنده، بهمئی، بویراحمد و دنا وارد شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بارندگی های اخیر به دارایی های سرمایه ای، زیر ساخت های کشاورزی و دامپروری خسارت وارد کرده است گفت: فرمانداران باید تا پایان فروردین ماه خسارات وارد شده را برای استفاده از فرصت های حمایتی دولت برآورد و گزارش کنند.
بگفته ی وی ۵۰درصد این خسارت ها به زیرساخت های کشاورزی و دامپروری استان وارد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم توی باشت چه خبره که هر دفعه یه کوره ذغال چوب کشف میشه. بسته دیگه ریشه جنگل رو کندین.
ص
Iran, Islamic Republic of
ما که هرموقع مراجعه کردیم پرتقال نبود حتما کاسه ای زیر نیمکاسه هست
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1