تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۹
کد مطلب : ۲۳۸۵۱۲

زوج موفق مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵

۷
۰
کبنا ؛اشاره؛ گروه ارزیابی و عملکرد کبنا نیوز، عملکرد دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی مورد بررسی و جهت اطلاع خوانندگان منتشر می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.


خردادماه ۹۴ بود که با حضور محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور حجت‌الاسلام غلام‌رضا مزارعی به عنوان رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
نزاع‌های دسته جمعی، زمین خواری  از جمله مشکلات بزرگی بود که از گذشته در استان به عنوان یک مشکل بزرگ وجود داشت. برخی از این مشکلات نیز ناشی از ساختار و بافتار قومی استان بودند که گاهاً برخی رودربایستی‌ها و فشارها در پیگیری و نتیجه دهی موضوع مانع تراشی می‌کردند. ولی مزارعی اهل رودربایستی نبود و او نمادی از مر قانون بود.
اندکی بعد معرفی یک قاضی توانا با نام «مهرداد کرمی» به عنوان دادستان یک زوج قدرتمند و قانون مدار و دغدغه‌مند را در دستگاه قضا استان کهگیلویه و بویراحمد پدید آورد. کرمی اگر چه بومی استان کهگیلویه و بویراحمد است اما از روز اول و در همه مسئولیت‌هایی که حضور داشت نمادی از برخورد قانونی و بدون تعارف بود.
کرمی از همان ابتدای شروع کار خود بویژه در بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد نشان داده بود که فردی پیگیر و اهل جدیت است. او از روزی که بر  مسند دادستان کل استان حضور پیدا کرد نیز با قاطعیت و شبانه روز دنبال احقاق حق مردم در جامعه است.
در این مقاله دنبال بررسی ابعاد شخصیتی این دو بزرگوار نیستیم بلکه بیشتر می‌خواهیم نتایج حضور این دو در استان را آنهم به شکلی که برای آحاد مردم ملموس باشد بیان کنیم.
استان کهگیلویه و بویراحمد بواسطه ساختار و بافتار قومیتی خود که میراث دار اختلافات و برخی تعصبات اشتباه از گذشته بود در طول سالیان گذشته  با آمار بالای نزاع دسته جمعی مواجه بود و این وضعیت سبب ایجاد یک فضای ناامنی شدید در استان شده بود. البته در تمام دوره‌ها از سوی نهادهای انتظامی و دادگستری تلاش های زیادی برای حل و کنترل این وضعیت صورت گرفت اما یقیناً قاطعیت و مدیریت این دوران سبب شد که ما شاهد پایین آمدن این آمار باشیم. اتفاقی که به جیثیت و جایگاه فرهنگی استان نیز ضربه وارد می‌کرد و یکی از موانع اصلی رشد و توسعه استان بویژه در حوزه گردشگری است.
یکی دیگر از مشکلات بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد که از گذشته بواسطه اهمیت زمین در استان وجود داشته است و بخوبی با آن برخورد نشده است بحث زمین خواری است موضوعی که در همان سفر محسنی اژه ای به استان برای حضور در معارفه مزارعی نیز مطرح شد و وی از عمق زمین خواری که در مسیر شیراز به یاسوج دیده بود شگفت زده شده بود و آنرا منحصر به فرد خوانده بود. مزارعی نسبت به این موضوع نیز با حساسیت و قاطعیت ورود کرد و بارها اعلام کرد که این دستگاه برای مقابله با زمین خواری آمادگی کامل دارد و دستگاه‌هایی مثل شهرداری و یا منابع طبیعی اقدام به معرفی زمین خواران کنند. تا اینکه دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با برخورد با موارد معرفی شده از سوی منابع طبیعی یک آرامش و اطمینان خاطری را در جامعه بوجود آورده است که کمتر شاهد به یغما رفتن منابع طبیعی همه مردم باشیم و این گونه نباشد که برخی افراد خاص از بعضی مواهب خاص در این حوزه برخوردار باشند.
یک اتفاق دیگر استفاده از ابزارهای قانونی برای مقابله با برخی سوءاستفاده ها توسط بعضی مدیران بود که مزارعی بدون تعارف و در نظر گرفتن ملاحظات بی‌جا به این حوزه نیز ورود کرد.
در کنار مزارعی، کرمی نیز دوران خوبی را برای قوه قضاییه در استان کهگیلویه و بویراحمد رقم زد و بویژه در حوزه رسانه‌ها اولاً نشان داد که خود یک مدیر رسانه‌ای و آگاه به رسانه است و در عین حال ضمن احترام به ساحت رسانه با قاظعیت اعلام کرد که اجازه بی‌قانونی در این حوزه را به کسی نخواهد داد.
حضور این دو مدیر بزرگوار و قانومند و تداوم این وضعیت  می تواند سال و روزهای خوبی را برای استان در پی داشته باشد و از هم اکنون نیز باید امیدوار بود که با حضور این عزیزان و سایر دغدغه داران در بخش های مختلف ما شاهد یک انتخابات خوب و پر شور خواهیم بود.
این دو نیز بر خلاف بعضی از مدیران حتی یک استخدام‌ و بکارگیری خارج از ضابطه نداشتند.
اگر چه در سطح کلان برخی‌ها با شیطنت و تحریک رسانه‌های خارجی دنبال تخریب و ایجاد حواشی برای قوه قضاییه هستند ولی در این استان عملکرد مسئولان ارشد قضایی به حدی رضایت بخش است که همگان بر توانمندی این بزرگواران متفق القول هستند.
بی شک اگر بخواهیم چند مدیر موفق در استان کهگیلویه و بویراحمد را نام ببریم مزارعی و کرمی دو تا از این بهترین‌ها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ریسی
Iran, Islamic Republic of
هم با اخلاق هم مردم مدار و هم خداشناس هستند زنده باشید
https://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_down.png
Iran, Islamic Republic of
خداکنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
اره خیلی موفق بودند//
معلم
Iran, Islamic Republic of
خاک تو سر کبنانیوز

۲۰ روز تعطیلی یادت رفت
حق شناس به
Iran, Islamic Republic of
تبریک سال ۱۳۹۶ به جناب حاج آقا مزارعی ریاست محترم کل دادگستری استان
الحق شان و منزلت خویش که همان نماد اسلامی می باشد به نحو احسن انجام میدهند
مردمی بودن پی گیرمطالبات به حق مردم در یک کلام هرچه از معنویات ایشان بنویسم هتوزکم نوشته وکم گفته ام خدا یار و یاور ایشان باشد.
بهزادی ریس شورای اسلام دیل
Iran, Islamic Republic of
احسن بر اقایان مزروعی کرمی غلامپور مطهری جانشین دادستان گچساران که خوب کار میکنند
بویراحمد
Iraq
فکر کنم نگارنده/
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1