تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۲۳۸۳۱۵

تذکرات مدیرکل بازرسی در خصوص خبر «پاداش ۲۸ میلیونی یک مدیر»؛ چنین اخبار با بررسی دقیق‌تر منتشر شود

۱۳
۰
کبنا ؛سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به خبر ویژه مبنی بر پاداش میلیونی یک مدیر در سایت خبری کبنا نیوز، گفت: بر این باورم، عزیزان رسانه برای مسئولیت های سنگین یک مدیر خصوصاً در بحث پاسخگویی به مردم، مقامات، دستگاههای نظارتی، ادای توضیح به مراجع صالحه قضایی و رسانه ها، قایل به رده بندی باشند؟ مگر حقیقت و واقعیت نه این است که مدیر واقعی باید پاسخگویی شما بخش رسانه، مردم، همه رده ها و همه مسایل جامعه باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه عزم و اراده قوی در مخالفت صریح و شفاف با هرگونه نقض قانون و مقررات دارد، افزود؛ به عنوان یک هم استانی به هیچ وجه شایسته نمی دانم، برخی موارد را بدون مطالعه و قبل از بررسی انتشار داد و یا خدای ناکرده بزرگ نمود.
محمود مومن نسب با اشاره به اینکه اصحاب محترم رسانه و بزرگان قلم، باید حواس شان کاملاً جمع باشد، اظهارداشت: فرآموش نکنیم که در شرایط خاصی از بعد داخلی و خارجی قرار داریم، لذا باید همه کمک کنیم که جامعه دچار التهاب و حساسیت بررسی نشده واقع نشود.
این مسئول استانی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: انتظار این بود و هست با عنایت به تاکیدات جناب آقای دکتر خادمی مدیریت محترم ارشد استان، توصیه های حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا مزارعی ریاست محترم کل حوزه قضایی استان و جناب آقای مهندس قدیانی مدیرکل محترم اطلاعات استان در آخرین نشست شورای اداری، دیگر بدون مطالعه دقیق وارد این مسایل نشویم و اجازه ندهیم یک خبر که هنوز پایه و اساس آن مفهوم و معلوم نشده، ذهن عمومی دچار تشویش گردد.
وی، اضافه کرد: بعضی مدیران در مجموعه های هستند که از تفاوت تطبیق و از حق مدیریت در احکام کارگزینی برخوردار نیستند در حالی در سایر دستگاهها و حتی در همین مجموعه مورد نظر، معاونین و سایر رده های مدیریتی پایین تر و حتی برخی کارشناسان در طول سال این دو بخش را دریافت می کنند و از مزایایی آن برخوردار می شوند.
مومن نسب، تصریح نمود: حالا اگر شرکت یا سازمان مافوق؛ براساس معیارها و مجوز های مربوط ناهماهنگی و عدم تعادل در تنظیم پرداخت ها و دریافت های یک مدیر را در طول ۱۲ ماه کاری تشخیص دهد و به استناد بخشنامه وزارت متبوع، ضوابط اجرایی قانون بودجه و بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در صدد تنظیم و جبران آن برآید، باید بدون بررسی گفته شود، یک مدیر به خود پاداش آنچنانی اختصاص داده است!
عضو شورای دستگاههای نظارتی استان، بیان داشت: اینگونه فضا سازی ها در جامعه اصلاً به صلاح نیست و اگر اشتباه نکنم، هرگز مقام معظم رهبری با این رویه ها موافق نیست و بسیار نادرست است که برای توجیه هر موضوعی که به ذهن متبادر می شود، بیانات و فرمایشات رهبری انقلاب را ملاک، محور و تابلو قرار دهیم.
وی، با اشاره به اهمیت طرح و تبیین صحیح و اصولی بعضی موضوعات در جامعه و نقش اساسی رسانه در تنویر افکار عمومی، گفت: باید در سال ۹۶ با درج اطلاعات دقیق و کارشناسی فضای حاکم بر جامعه را سالم و با نشاط نگهه داریم و اجازه ندهیم  به بهانه حقوق نجومی که اولین مبارز شفاف در مقابله با این پدیده دولت محترم تدبیر و امید بود، خلط مبحث ایجاد شود و با این شائبه همه چیز را در هم بریزیم و هر موضوع نامرتبط را بهم ربط دهیم.
مومن نسب، اظهار داشت: چون خود را همکار حوزه رسانه میدانم، خالصانه و صادقانه می گویم و معتقدم، نباید اهالی، رسانه برای هر موضوعی بدون مطالعه ورود پیدا کنند، زیرا این نوع ورودها بعضاً زاویه های دقیق را نمی تواند رعایت کند و امکان دارد به دنبال آن مسایل، تنش، تبعات منفی و فضای اشتباه بوجود آید.
سرپرست بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، گفت: هرگز قصد موعظه و بلف ندارم، ولی این را همه بدانیم که ما امروز نیازمند سیاستگذاری، ارایه برنامه کامل و مناسب جهت ایجاد امید، نشاط و شادابی در ذهن و فکر مردم، خصوصاً نسل جوان فعال و پویا هستیم.
وی، در خصوص چگونگی درج برخی اسناد به بیرون، اظهارداشت: البته این هم یک اشکال جدی در درون یک ساختار و یک سازمان و یا شرکت است که عوامل متعددی از جمله مالی، ذیحسابی و محاسباتی نظارت دارند، این جنس اخبار به محیط بیرون درج کند، لازم است این عزیزان مسئول و نظارتی به تناسب ذات کاری مواظب و مراقب باشند و اگر در جای با تخلف مواجه می شوند، سریعاً جمع کنند و اجازه ندهند تخلف تسری پیدا نماید و احیاناً اسناد اداری به بیرون و در فضای مجازی آشکار شود، گرچه قانون مجازات اسلامی برای این دسته انتشار دهندگان اسناد اداری جرم متناسب، مشخص و مقرر کرده است.
مومن نسب، تصریح کرد: اینکه یک سازمان یا شرکتی در مرکز در طول یک سال مطالبات یک مدیر را پرداخت نکند و آن را به پایان سال موکول کند، تا شاهد چنین موضع گیری های باشیم هم بی اشکال نیست و باید تمهیدات متناسب و به موقعی اعمال می نمود.
این مسئول پیرامون ساختار و جودی برخی شرکت ها، گفت: برخی شرکت ها دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و به صورت شرکت سهامی (‌خاص) اداره می‌شوند. لذا اینگونه شرکت ها و شرکت‌های زیر مجموعه دارای استقلال مالی متعارف با قوانین حاکمیت می‌باشند و مشمول ضوابط، قوانین و مقررات‌ مصرح در قوانین ذیربط بوده و طبق اساسنامه و آیین نامه‌های خود ‌اداره می‌شوند. فلذا تهیه و تدوین استانداردها، دستورالعملها و آیین نامه‌های عملیاتی مربوط به امور این شرکت ها در زمینه های مختلف اعم از مسایل مربوط به بودجه و امور مالی متناسب با شرح مقرر در اساسنامه آنها صورت می گیرد.
وی، با شاره به اینکه، تصمیمات این شرکت ها در حوزه های که مقنن برای آنها تعریف کرده است، در مجمع عمومی عادی همواره با سه رای و در مجمع عمومی فوق‌العاده با چهار رای موافق معتبر‌ می باشد، در ادامه افزود: نکته جالب و قابل توجه این است که اساسنامه های این نوع شرکت ها پس از طی فرآیندهای لازم به جهت رعایت اصول شرعی و قانونی به نظر و تایید شورای محترم نگهبان نیز می رسند
عضو شورای دستگاههای نظارتی، گفت: اتفاقاً شورای محترم حقوق و دستمز نیز می تواند با پیشنهاد روسای محترم قوا، وزراء، معاونین محترم ریاست جمهور که ریاست دستگاههای اجرایی را بر عهده دارند و بالاترین مقام دستگاه اجرایی برای مشاغل تخصصی واحدهای عملیاتی برنامه ریزی مالی، بودجه ای و توسعه ای متعارف، متناسب و پذیرفته شده در راستای تنظیم واقعی حقوق و دستمزد داشته باشد.
مومن نسب، در بخش دیگری از توضیحات خود اظهار نمود: مردم عزیز و شریف استان بدانند، رئیس شورای دستگاههای نظارتی استان، مدعی العموم و دستگاههای نظارتی همه بیدارند و یقیناً اگر جایی تخلف صورت گیرد با رعایت مصالح عامه و کرامت انسانی به موقع ورود و برخورد خواهند کرد.
این مسئول در تکمیل صحبت خویش خطاب به مردم و اهالی رسانه، اضافه کرد: اگر به خدمتگزاران خود در دستگاههای نظارتی و بازرسی اعتماد و اطمینان دارید درخواست می شود جهت رعایت حقوق انسانی، ابتدا چنین خبرهای به مشورت گذاشته شود تا پس از تجزیه و تحلیل موضوع، آنچه حقیقت است به سمع و نظر مردم برسد.
سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری در پایان، گفت: شما خود فامیل، برادر، خواهر، عمه، عمو، خاله، دایی و احیانا صاحب زندگی هستید و در نتیجه برادر زن، خواهر زن، مادر زن، پدر زن دارید، آیا تا به حال به تنش های روحی، روانی که بطعی و یک دفعه و بعضاً بدون مطالعه که دیگران برایتان ایجاد کرده اند، بر شما وارد شده و گاهاً به نتیجه این تنش ها، ضربات و زیان های جبران ناپذیر که بر جان و زندگی وارد نموده، فکر کرده اید؟ پس به خودم و همه بزرگواران اهل رسانه توصیه برادرانه می کنم با مراقبت بر رفتار خویش به شرایط همه افراد قبل از اینکه، احیاناً  و احیاناً بخواهیم قدرت و نفوذ خود را به رخ دیگران بکشیم و یا مورد توجه دیگران باشیم، فکر کنیم، همینطور مطلبی را نگوییم و یا نزنیم که بعدا دچار عذاب وجدان شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر در هر موضوعی که به دیگران نسبت می دهیم ابتدا همان موضوع را نسبت به خود بسنجیم هرگز وارد فضای نامطلوب نمی شویم
Iran, Islamic Republic of
زنده باد مومن نسب ی سری به اداره کار هم بزن
علی
Iran, Islamic Republic of
مومن نسب هم مثل آنا شرلی بیش از اندازه //میکند . آقای مومن نسب خواهشا کمتر حرف بزن چون از حرف هیچی علید نمیشود
انصاف
Iran, Islamic Republic of
تا جایی بنده اطلاع موثق دارم اصلا" پرداخت پاداش صحت نداره . بر اساس مصوبه هیئت وزیران پرداخت خدمات رفاهی تا سقف ۶۵ درصد بعضی از آیتم های حقوق برای همه کارکنان از اول ۹۵ ابلاغ شده . که بعضی دستگاهها پرداخت کردند و بخشی نیز در پایان سال . در خصوص موضوع فوق حق مدیریت و تفاوت تطبیق و خدمات رفاهی این مدیر در طول سال پرداخت نشده که براساس مجوز صادره تنها بخشی از مطالبات ایشان در پایان سال پرداخت شده است . متاسفانه رسانه ها بدون بررسی اقدام به نشر مطالب غیر واقع نموده اند . مجموع دریافتی این مدیر در سال را می توانید بررسی کنید . متوجه خواهید شد که از خیلی از کارکنان و مدیران میانی پایین تر است . بعد قضاوت کنید. انصاف هم خوب چیزیه . آبروی مومن بردن کار ....
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی از هم اکنون بنده بعنوان یک کشاورز بجای اقایان قول میدهم که تا از دستم نیاد اختلاس نکنم یعنی هروقت به دستم امد تخلف میکنم
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب مومن نسب اگر دنبال کاری ل. طفا عملکرد خود استاندار و دفترش را بیشتر مورد بازرسی قرار بده .
ناظر
Iran, Islamic Republic of
توجیه کنید ملت را
Iran, Islamic Republic of
احسن کاری به فرد مورد هجمه ندارم چیزی که مهمه مدیریت خوب است مومن نسب است که هرجا قرار دارد موثره
Iran, Islamic Republic of
افرین بر اطلاع رسانی خوب مردان و زنان کبنانیوز درسه نباید الکی گذاشت ذهن مردم منفی شود مردم خود دهها مشکل و درد دارند
Iran, Islamic Republic of
افرین بر اطلاع رسانی خوب مردان و زنان محترم کبنانیوز درسه نباید الکی گذاشت ذهن مردم منفی شود مردم خود دهها مشکل و درد دارند.
Iran, Islamic Republic of
گولمون نزن.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
چه خوش بود که برآید به یک کرشمه ، دو کار

زیـــارت شـــه عبــــدالعظیــــم و دیـــدن یـــــــــار
Iran, Islamic Republic of
سال ۱۳۹۶ بر مردم, رسانه, اهل قلم و مسئولین خدوم و بصیر مبارکباد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1