تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۳۸۱۵۵

کلنگی که در هوا می‌چرخد/ بیمارستان چرام وعده‌ای که عملی نشد

۶
۰
کبنا ؛ 
به گزارش کبنا نیوز از چرام، سال ۱۳۹۵در حالی به پایان می رسد که مردم چرام در طول یکسال گذشته وعده‌های عملی نشده بسیاری را شنیدند که این خود دلایل بیشماری دارد .
اما شاید مهم ترین وعده ای که در این چند سال شنیده شد و مردم چرام از شنیدن آن خوشحال بودند کلنگ زنی بیمارستان ۳۲تختخوابی این شهر بود که هر بار به دلایل نامعلوم متعدد این کلنگ زنی و شروع این پروژه مهم بهداشتی و درمانی ناکام ماند.Image result for ‫تصویر کلنگ زنی‬‎
نگاهی کوتاه به وعده های مسئولان در مصاحبه با خبرگزاری ها و رسانه های استانی در خصوص بیمارستان چرام:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۹۴ در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا: با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ عملیات اجرایی بیمارستان شهرستان چرام در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد درتاریخ ۲۵اردیبهشت ۹۵ از ساخت بیمارستان در شهرستان چرام خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام تخصیص داده شده و به زودی کلنگ این مجموعه به زمین زده می‌شود.
نماینده کهگیلویه و چرام در جلسه شورای اداری در تاریخ ۲۹دیماه ۹۵تاکید کرد: آقای فرماندار بیمارستان چرام را پیگیر باشید که انشالله در صورت ممکن در همین سال افتتاح شود.
نماینده شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،لنده و چرام افزود:امشب نیز در خدمت آقای ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هستم که همکاری های لازم را انجام خواهم داد.
این مسئول افزود:اولین خواسته ی من از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان،بیمارستان چرام است و شما نیز پیگیر باشید.
وی در آخر اضافه کرد:اگر مقدمات کلنگ زنی این طرح آماده شد،با سفر معاون اول ریاست جمهور به استان بیمارستان چرام را افتتاح می کنیم.
هاشمی پور گفت:من از طرح تحول سلامت انتقاد دارم چراکه اگر به بهداری شهرستان چرام سر بزنید،می بینید که یک دستگاه سونوگرافی ساده هم ندارد.
این مسئول افزود:یعنی اگر ما درب دانشگاه علوم پزشکی را می کندیم و فشار می آوردیم،به ما یک دستگاه ۵۰میلیونی سونوگرافی نمی دادند؟مشکل ما در چانه زنی است نه مشکل اقتصادی .
هاشی پور درخطاب به فرماندار چرام گفت: آقای فتاح پور بیایید برای رضای خداوند با داشتن نیروهای انسانی قوی ،به دور از هرگونه جناح سیاسی عمل کنیم چراکه غیر اینصورت چنین رفتارهایی تجارت است.
این ها گوشه ای از وعده های داده شده مسئولان برای کلنگ زنی بیمارستان چرام بوده اما در همین اسفندماه دو مرتبه از رسانه های چرام دعوت بعمل آمد تا در مراسم کلنگ زنی بیمارستان ۳۲تختخوابی چرام  با حضور نماینده مجلس و دکتر ایلامی حضور یابند اما به دلایل نامعلومی علیرغم تهیه بنرها  این کلنگ زنی ناکام ماند و به قولی هنوز در هوا می چرخد و به گردش خود ادامه می دهد.
اما دیگر وعده ای که در سفر نماینده مجلس و بازدید از بستر درمانی چرام داشتند وی به رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام دستور پیگیری تهیه دستگاه سونوگرافی را دادند که تاکنون این مهم هم عملیاتی و اجرا نشده است.
با توجه به وضعیت بیمارستان دهدشت و ازدحام مراجعه کنندگان و همچنین جمعیت و محرومیت روستاهای چرام به علاوه گردشگر پذیر بودن این شهرستان لازم است که عملیات اجرایی بیمارستان چرام در آغازین روزهای سال ۹۶عملیاتی شود و مسئولان عیدی مناسبی به مردم چرام هدیه نمایند.
اما نکته آخر به نظر می رسد مسئولان شهرستان چرام   نتوانستند از موقعیت خوب توجه دولت تدبیر و امید درحوزه سلامت استفاده نمایند تا اینکه چهار سال اول این دولت تمام شد و باید منتظر چهارسال دوم دولت روحانی با مسئولان تازه نفس و  فعال تر در شهرستان چرام باشیم.
---------------------------
گزارش: علی یاری زاده
---------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

بسیجی
Iran, Islamic Republic of
اگه دوره دوم باشه
محسن از چرام
Iran, Islamic Republic of
عدل عزیز که حرفاش بیست بدون دو هست
محمودی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی پور فقط حرف غیر تخصصی و کارشناسی نشده می زند و حرفاش هیچ پشتوانه منطقی نداره.
کامران
Iran, Islamic Republic of
بیست هزار نفر سونوکرافی نمیخواد, ۵۰هزارنفرهم نمیخواد , آیاکسی هست بفهمد ؟
کامران
Iran, Islamic Republic of
حرفهای غیرکارشناسی این چنینی است که استان پیشرفت نمیکند , ساخت بیمارستان, سونوگرافی ... به چه درد میخورد ,, این اعتبارات باید برود جایی که برای مردم دردی دوا شود , بیمارستان سی تختخواب که جراح و آس سی یو و متخصص بیهوشی و .,, نداشته باشد جز مرگ چیزدیگری برای مردم به ارمغان نمی آورد
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
بی خیال باش بیمارستان که قابلی نداره اخر بگذار جمعیت به یکصد هزار نفر برسد که بتوانیم یک نماینده مختص چرام روانه مجلس کنیم شاید انموقع فرجی شد وگرنه این دولت بیچاره واین مسیولین فقیر که چیزی وکاری از عهدشان بر نمیاد لطفا توقع بیجا نکنید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1