تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۲۳۸۰۳۶

آتش انتخابات طایفه‌ای بر توسعه کهگیلویه و بویراحمد / در انتخابات شوراها صلاحیت‌ها مدنظر باشد

۳
۰
کبنا ؛ 
روح‌الله اخلاقی
این گروه‌های فشار همچنین با ایجاد گروه‌های مجازی و حتی سایت های خبری در فضای وب و تلگرام به این موضوعات دامن زده و با معرفی چهره ها و نامزد های احتمالی از طوایف خاص، هر قشر را برتر از قشر دیگری جلوه داده و کوشیده است که همان تفکر «هرکسی از این طایفه است باید برادر خود را دریابد» را به خورد مردم دهد و از فضای شایسته سالاری دور بماند.
به گزارش کبنا نیوز، هر روز که به پایان سال ۹۵و فرا رسیدن سال ۹۶ نزدیک می شویم بر تاب و تپ انتخابات از جمله انتخابات شوراهای شهر وروستا بیشتر افزوده می شود.
انتخاباتی که می توان چالش ها و فرود های  فراوانی را برای یک منطقه ایجاد کند و بر اساس داشته های هرطیف و یا اقلیت راهها و تفکرات جدیدی را برای آن شهر و منطقه ایجاد کند.
معضلی به نام طایفه ای شدن انتخابات
اما در پشت پرده این موضوع معضل مهم و وخیم طایفه ای شدن این انتخابات تهدیدی بوده که به امروز و فردای استان کهگیلویه وبویراحمد ختم نمی شود بلکه در هر برهه ای از زمان این معظل دامن گیر این استان شده است که  می توان به عنوان مثال مبحث مهم طایفه گری در انتخابات شورای شهر و یا حتی نمایندگی مجلس در  این استان را مثال زد.
موضوعی که در برخی از مواقع باعث شده  است که شایسته سالاری در انتخابات جای خود را به طایفه گری بدهد و هر طیف به منزله این نکته که فلان نامزد احتمالی از این اقلیت و یا اکثریت بوده به مولفه های مهم انتخابات توجه کافی نداشته باشد و در مواقع رأی دادن دچار شک و تردید شود.
از طرفی دیگر رشد بیش اندازه دوقطبی طایفه گری و قوم گرایی در انتخابات استان کهگیلویه وبویراحمد بیشتر از گذشته شده که همین موضوع باعث دامن به برخی از مسائل قدیمی و از پیش پا افتاده نیز شده است.
کدام نوش دارو!!
معضلی که باید با فرهنگسازی و نگاه واقع بینانه  روشنفکران و اهالی رسانه در بستر های مجازی با تحلیل های واقع نگرانه تسکین داده شود و مردم را از خطرات احتمالی آن در آینده آگاه سازد.
اما متأسفانه در این بین برخی از سایت های قارچ گونه تازه تأسیس بر مسائل مهم و نخ نما و کهنه شده طایفه گری و قوم گرایی در انتخابات دامن زده و تفکرات پوسیده طایفه گرایی و قوم گرایی را بهتر از شایسته سالاری به خُورد مردم داده اند.
آتش زیر خاکستر در انتخابات
موضوعی که باعث شده در انتخابات شورای شهر ،بجای اینکه توسعه شهری نمود پیدا کند، توسعه طایفه گری و قوم گرایی از این طیف و آن طیف رشد داشته باشد و حتی مردم نسبت به انتخابات دیگر نیز سرزده و نارحت شوند.
این تفکرات نشان داده است که برخی از انتشار دهندگان این خبرها و سخنها به دنبال دو قطبی کردن و حتی انشقاق اتحاد مردم و طوایف استان باشند و بکوشندبا به صدا درآوردن طبل دوقطبی طایفه گری در انتخابات به مقاصد شوم خود برسد.
این گروههای فشار همچنین با ایجاد گروههای مجازی و حتی سایت های خبری در فضای وب و تلگرام به این موضوعات دامن زده و با معرفی چهره هاو نامزد های احتمالی از طوایف خاص ، هر قشر را برتر از قشر دیگری جلوه داده و کوشیده است که همان تفکر "هرکسی از این طایفه است باید برادر خود را دریابد" را به خورد مردم دهد و از فضای شایسته سالاری دور بماند.
مقابله به مثل می کنیم
حتی رئیس دستگاه قضاء استان با جدیت به انتخابات طایفه‌ای واکنش نشان داد و گفت: اگر گروه ها و نامزدهای احتمالی در انتخابات شوراها بخواهند بر طبل طایفه گری و دوقطبی در جامعه پبردازد با آن برخورد شدید خواهیم کرد.
مزارعی حتی با تهدید این گروهها گفت: قشون کشی انتخاباتی مورد رصد این دستگاه نظاراتی بوده و با جدیدیت در برابر مخلان امنیت جامعه خواهیم ایستاد و حتی اگر لازم باشد آنها را در ملاء عام شلاق خواهیم زد.
وی با بیان اینکه هرگونه تبلیغات زود هنگام نیز نقض صریح قانون است گفت: اگر نامزد و یا کاندیدای احتمالی این انتخابات بخواهد در جامعه ایجاد تشنج و یا دو قطبی راه بیندازد آنها را طبق قانون مجازات خواهیم کرد.
طایفه گری ممنوع؟!
درهمین رابطه استاندار کهگیلویه وبویراحمد به انتخابات پیش رو اشاره داشت و اظهار کرد: محوریت انتخابات شوراها نباید طایفه‌ای و سیاسی باشد، بلکه باید صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های فردی مد نظر قرار گرفته و مردم فارغ از هر جناح و طایفه، بهترین‌ها را انتخاب کنند..
رییس شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد مشارکت، رقابت‌پذیری، امنیت و سلامت در انتخابات را چهار اصل و رویکرد در برگزاری انتخابات برشمرد و عنوان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفتیم انتخابات طایفه‌ای نباشد و سیاسی باشد خوب است اما در انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات طایفه‌ای و سیاسی موثر نیست بلکه صلاحیت و شایستگی افراد باید مدنظر باشد و بهترین‌ها را انتخاب کنند.
نکته ای که امروز برخی از گروههای حضور یافته در انتخابات شوراهای شهر و روستا آن را به گونه ای نقض کرده و با معرفی شخصیت هایی از این طایفه خاص در بستر فضای خبری به دنبال انشقاق و تفکرات پوسیده هستند؛ موضوعی که نشان می دهد این سایت های خبری بیشتر از آنچه به دنبال فضای آرام در انتخابات شورا ها و حتی ریاست جمهوری باشند به دنبال ایجاد دوقطبی، تشنج و حتی تفرقه گری طایفه ای برآمده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نازنین
Iran, Islamic Republic of
فقطططططط دکتر زمانی
نازنین
Iran, Islamic Republic of
بهتره بقیه از میدون انتخابات برن بیرون
Iran, Islamic Republic of
وقتی میبینید مردم بر اساس طایفه گرایی رای میدن خب افرادی که تخصص و تجربه مناسب رو ندارن رد کنید وگرنه ممکنه هر کسی بیاد بالا و سکان یه شهر رو در دست بگیره
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
1