تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۲۳۷۷۸۵

از انتقادات به تشویقی‌های کیلویی و سلیقه‌ای تا مدیریت‌های خاله خرزویی

۵
۰
کبنا ؛ جلسه بهره وری و هم اندیشی معلمان آموزش و پرورش چاروسا این بار در فضایی متفاوت تر و البته بی موقع تر نسبت به دیگر جلسات در روزهای پایانی سال برگزار شد.



به گزارش کبنا نیوز، در این جلسه برخلاف دیگر جلسات این اداره که غالبا حالت سخنرانی داشت و بیشتر وقت جلسه را رئیس جلسه به خود اختصاص می داد،فرصت بیشتری به دبیران و مدیران اختصاص داده شد.
دبیران که بنظر می رسید این جلسه را تنها مکان و فرصت برای ارائه انتقادات و دغدغه های خود دیدند به موارد مختلفی پرداختند.
انتقادات مختلفی از جمله دادن تشویقی های بی مورد به بعضی افراد،اختصاص وقت بیش از حد به کارهای پرورشی،نبود کتابخانه و کتاب مناسب در مدارس،عدم نظارت کافی بر آموزش مدارس،انتصاب معلمان و مدیران دکوری و صوری در پژوهش سرا،استفاده از دبیران غیر تخصصی، عدم نظارت کافی بر مدیران و دبیران پروازی، نداشتن تجهیزات و امکانات برای آزمایشگاهای مدارس و عدم شفافیت در بعضی مسائل مطرح شده است.
پاسخ های رئیس آموزش و پرورش این منطقه هم در جای خود بسی تامل برانگیز است.
این جلسه ای یک مشابهتی هم با برنامه های صدا و سیما داشت و مجری برنامه در جاهایی که احساس میکرد میکروفن بدستان قصد انتقاد دارند با جمله هایی مانند وقت شما تمام شد یا لطفا در حیطه مسائل مرتبط با جلسه صحبت کن، سعی میکرد فرد منتقد را از ادامه صحبت منصرف کند.

در ابتدای این جلسه یکی از دبیران با انتقاد از نحوه تشویق کردن معلمان گفت:متاسفانه شاهد هستیم که در دادن تشویقی به معلمان تبعیض صورت میگیرد و معلمانی که شاید در طول سال یک بار هم کار ارزشیابی را انجام نمی دهند چند برابر بیشتر از معلمی که همه می دانند اهل کار کردن است تشویقی دریافت می کند.
معلم دیگری گفت: مهمترین کاری که باید انجام گیرد در زمان پست بندی ها است.جاییکه ما وقتی میخواهیم مدیری را انتخاب کنیم،باید براساس تخصص و شایسته سالاری باشد و نه صرفا مسائل قومی و غیره..
وی همچنین به انتصاب مدیران و معلمان دکوری و صوری در پژوهش سرای چاروسا اشاره کرد و گفت: هیچ کار آزمایشگاهی برای دانش آموزان ما نمی توانیم انجام دهیم چون کسانی که مسئول این کار هستند یا حضور ندارند یا تخصص کافی این کار را ندارند.
یکی دیگر از معلمان اداره آموزش و پرورش چاروسا در ادامه گفت: بحث کتاب و کتابخانه های مدارس چاروسا جدی گرفته نمیشود و هیچ کتاب مفیدی برای این کتابخانه ها خریداری نمیشود.
وی همچنین از اختصاص وقت بیش از حد به موارد پرورشی که باعث تعطیلی کلاسها می شوند انتقاد کرد.
نبود امکانات آموزشی و استفاده از دبیران غیر تخصصی موارد دیگری بود که معلم دیگری به آن اشاره کرد.
وی افزود: چطور وقتی دبیر دینی؛علوم اجتماعی کار می کند انتظار موفقیت نیز داشته باشیم.
معلم دیگری یکی از مشکلات آموزش و پرورش چاروسا را عدم نظارت کافی بر دبیران مقطع ابتدایی دانست و افزود:در این منطقه چون اکثر معلمان و مدیران پروازی هستند بسیاری از وقت خود را صرف رفت و آمد میکنند و اگر خوب دقت کنیم می بینیم که ساعت ۸ صبح می آیند و چون اکثرا ماشین هم ندارند۱۱ صبح بر میگردند.
اما نوبت به یکی از مدیران که رسید، کمتر مسئولی در منطقه بود که از حملات آتشین او در امان بماند.
وی با اهمیت خواندن اصل واقع بینی گفت:ما در منطقه ای زندگی میکنیم که پدران ما برای کار مجبورند به دیگر شهرها بروند و گاها سالی ده روز نیز بچه های خود را نمی بینند و ما باید جوری که در تهران با دانش آموزان برخورد میشود را الگوی برای خود قرار ندهیم چرا که شرایط کاملا متفاوت است.
وی با انتقاد از مدیران خاله خرزویی در چاروسا گفت:ما باید ببینیم در مسائل سیاسی آیا خاله خرزویی برخورد می کنیم یا واقعا بدنبال مسائل آموزشی هستیم؟
این دبیر خطاب به رئیس آموزش و پرورش چاروسا افزود: ما در تمام مسائل مرتبط با دانش آموزان مسئول هستیم و جایی که به آنان ظلم میشود باید بایستیم.
وی با انتقاد از سکوت در برابر تخلفات کانون قلم چی چاروسا گفت:متاسفانه افرادی که بعنوان پشتیبان در این کانون مشغول هستند هیچگونه همکاری با دانش آموزان ندارند،چون اصلا تخصصی در این زمینه ندارند و فقط بر اساس مسائل قومی انتخاب شدند.
این دبیر در ادامه تمام مسئولان شهر قلعه رئیسی را پدرخوانده مدرسه ابتدایی فردوسی قلعه رئیسی خواند و گفت:برای مسئولان منطقه زیبنده نیست که صرفا بخاطریکه فرزندان خود در این مدرسه درحال تحصیل هستند،فقط مسائل و مشکلات این مدرسه برایشان مهم باشد و به دیگر مدارس سر نزنند.
در این بین یک معلم نیز به تعریف و تمجید از مدیریت آموزش و پرورش و همکارانشان پرداخت و تمام اقدامات اداره را برای پیشرفت آموزش مفید دانست و خواهان اجرای طرح تلاش آفرینی شده است که در زمان علی محمد رزمخواه در دوران اصلاحات اجرا شده بود.
در جواب این انتقادات محمد شکوهی،رییس آموزش و پرورش چاروسا نیز پاسخ هایی داد که در جای خود قابل انتقاد هستند.
شکوهی در پاسخ به انتقادات به تشویقی های کیلویی گفت: من در این سه سال که آمدم سعی کردم این مورد را سازمان دهی کنم و به هیچ معلمی بیش از دو تشویقی ندهم.(خب فرض شود معلمی در مسابقات؛ الگوهای تدریس؛میانگین نمرات و یا رقابت های فردی پیروز شود، چرا و بر اساس چه منطقی باید فقط دوبار تشویق شود؟؟)
وی همچنین دریافت بعضی از تشویقی ها را صرفا واسطه گری
دانست و گفت: بسیاری از تشویقی های استانی و وزارتی را هر جا دیدم ضبط کردم و الان بیش از ۲۰۰ تشویقی از وزارت و استان تو میز من هست و به صاحبان تحویل ندادم که بیشتر آنها از نورچشمی های من هستند.
شکوهی گفت: من خودم دیدم که یک سرایه دار تشویق وزارتی داشت ومعلوم است که این با واسطه گری بدست آمد.
(خب اگر اینطوره اولا چرا اصلا وزارت یا سازمان استان تشویقی واسطه ای می دهد دوما مگه سرایه دار یا خدمتگذار جز کارکنان آموزش و پرورش نیستند که دیدن تشویقی آنان را واسطه ای بدانیم؟؟ سوما چرا نور چشمی های یک رئیس باید تشویقی واسطه ای بگیرند)
رئیس آموزش و پرورش چاروسا در جواب انتصاب مدیران خاله خرزویی نیز گفت: انتخاب مدیران معیارهای مختلفی دارد و من سعی میکنم در هر رشته ای مازاد نیرو داشتیم بعنوان مدیر استفاده کنم.(خب شاید در رشته ای مازاد هم باشد اما وجه اجتماعی برای مدیر شدن را نداشته باشد؟آیا این دلیلی برای انتخاب مدیر می باشد؟)
این مسئول ارشد آموزش و پرورش چاروسا در انتقاد به سکوت در بحث قلم چی گفت:قلم چی یک بخش خصوصی است و به ما ارتباطی ندارد.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا در جواب معلمی که گفته بود مدیران پژوهش سرا تخصصی نیستند و چرا انتخاب میشوند گفت:آموزش و پرورش استان به ما گفت یا از نیروهای علوم پایه استفاده کنید یا کسی که فوق لیسانس داشته باشد که من هم این کار را کردم،ضمن اینکه فردی که منصوب میکنم قرار نیست آزمایش انجام دهد و فقط باید مدیریت کند./ریواس جنوب

نام شما

آدرس ايميل شما

.فرهنگی چاروسا
Iran, Islamic Republic of
عملکرد اداره آموزش و پرورش چاروسا در همه زمینه ها قابل تقدیر است. همه جامعه فرهنگی منطقه از مدیریت اداره جناب آقای شکوهی رضایتمندی کامل دارند، انصافا برنامه ریزی مدون، پیگیریهای مستمر از وضعیت آموزش و پرورش مدارس، بهبود وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموز ان در دو سه سال اخیر، توجه ویژه به کمبودات مالی مدارس و رفع مشکلات مدارس، برگزاری جلسات مثمر ثمر و هم اندیشی با فرهنگیان بصورت مستمر و تلاش برای رفع موارد مطرح شده همکاران فرهنگی از اقدامات و خدمات برجسته جناب آقای شکوهی است و جای سپاس و تشکر دارد. متاسفانه دو سه تا از همکاران فرهنگی که در همین جلسه همین موضوعات را مطرح کردند فقط برای رسیدن به اهداف خود چنین مواردی را بیان نمودند و بیشتر دنبال رسیدن به منافع شخصی خود بودند و هستند، خوشبختانه آقای شکوهی این افراد را از روز اول شناخت و توجهی به منافع شخصی آنها نکرد و حق افراد فرهنگی را بر اساس شایستگی ادا نمود، خوشبختانه همه فرهنگیان آنها را میشناسند اهداف آنها را میدانند. خوانندگان چنین مطالبی از جمله فرهنگیان بدانند که منتقدین مریض الحال همین دو سه نفر هستند که تعدادشان از انگشتان یک دست بالاتر نیست، و هم چه مطالبی از خدمات و تلاشها و پیشرفت ها و مدیریت ممتاز آموزش و پرورش چاروسا کم نمی کند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگه ما در جلسه بودیم جلسه بسیار خوب و با کیفیتی بود واین هم از ابتکارات خوب اقای شکوهی و محمد خواه بوده همه عوامل پیشرفت تحصیلی طرح شده و همه دبیران راضی بودند ودر یک فضای صمیمی ودوستانه را هکارهای لازم را ارایه دادند و باید با کسانی که جو سازی میکنند و از راسانه خود میخواهند که فشاربیارند تا به خواسته های نا معقول برسند باید برخورد شود البته با تیتر های جنجالی خود به دنبال مخاطب هستند به هر قیمتی که باشد منظور ریواس است وبس
افسوس
Iran, Islamic Republic of
چاروسا خراب شد.همه چی قومی شد
چاروسا
Iran, Islamic Republic of
چادوسا برای مدیرکل مهم نیست. هر کس هر کاری دوست دارد می کند کسب هم نظارت نمیکند
علی
Iran, Islamic Republic of
خود شکوهی بر اساس //رییس شد وگرنه سواد حرف زدن ندارد..دو کلمه فارسی نمیتونه حرف بزنه
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1