تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۲۳۷۵۹۲

رسانه‌ها و مدیران خبرهای امیدوار کننده را به جامعه بدهند / نوروزی: کهگیلویه و بویراحمد رتبه برتر در کاهش بیکاری را دارد

۲
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها و مسئولان بر روی اخباری که به مردم امید می‌دهند، بیشتر تاکید کنند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید موسی خادمی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: ما باورمان این است که اگر در کارهایمان با جدیت یشتر، هماهنگی و وحدت پای کار باشیم، شاهد پیشرفت و موفقیت‌هایی خواهیم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: نرخ بیکاری استان از کهگیلویه و بویراحمد از ۷/ ۱۷ به ۳ /۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است و به همین لحاظ کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول را دارد.
وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین نرخ بیکاری را داشته اما با تلاش‌های صورت گرفته نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده، اگر چه هنوز نرخ بیکاری در سطح استان بسیار بالا است و حدود ۲۵ هزار نفر بیکار داریم.
خادمی بیان کرد: باید در کنار خبرهای منفی خبرهای مثبت مورد تاکید قرار بگیرد و امید را به جامعه ببخشیم.
وی با اشاره به برخی از خبرهای منتشر شده در سطح رسانه‌ها، اظهار کرد: نباید آمار غیرواقعی را از پایان‌نامه و یا تحقیق‌های دانشجویی که هیچ مستنداتی هم ندارند را تیتر رسانه‌ها کرد.
خادمی افزود: برخی از رسانه با ارائه آمار غیرمعتبر در خصوص نرخ بیکاری وجه استان را زیر سوال می‌برند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امید دادن به مردم از وظایف رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌های استان برای کاهش نرخ بیکاری و پیشرفت استان همکاری کنند.

وی خواستار دفاع مدیران از عملکرد مثبت دولت شد و افزود: مردم مدیران و خدمتگزاران خود را تشویق کنند تا انگیزه‌ای کار کردن در آنها مضاعف شود.

این مسئول تصریح کرد: اقدامات روابط عمومی استانداری و سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۴٫۳ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند.
حسن نوروزی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: براساس آمار سرشماری سال جاری جمعیت استان ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر اعلام شده و جمعیت در سطح کشور ۷۹ میلیون ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نرخ رشد جمعیت استان را ۱٫۶۶ درصد عنوان کرد و افزود: جمعیت شهری استان ۵۵٫۷ درصد و جمعیت روستایی ۴۴٫۳ درصد است که ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهرها و ۲۶ درصد در روستاها زندگی می‌کنند و استان ما همچنان روستانشین محسوب می‌شود.
وی با اشاره به آمار ۳٫۸ درصدی استان در بعد خانوار گفت: نرخ باسوادی در کشور ۸۷٫۶ درصد و استان ۸۴٫۴ درصد اعلام شده است، ضمن اینکه نسبت جنسیتی مردان ۵۰٫۷ درصد و زنان ۴۹٫۳ است.
این مسؤول با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در سال جاری ۱۳٫۳ درصد بوده در حالی که در سال ۹۴ این آمار ۱۷٫۷ بوده افزود: نرخ بیکاری در استان ۴٫۴ درصد کاهش داشته که استان رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری سال جاری را کسب کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Europe
بیکاری کارگران سد چم شیر. بیکاری کارگران بهنوش گچساران. بیکاری نیروهای حجمی شرکت نفت. بازگشت کارگران از عسلویه بعلت تعطیلی شرکتها . مغازه داران و کسبه ی که ورشکست شدند . با این موارد فکر نکنم بتوان گفت درصد بیکاری کاهش یافته
محمد
Iran, Islamic Republic of
این امارها غلط را میدی به مردم که زیر فشار بیای بیرون ولی بدان مه مردم اکاه عستن که ترخ بیکاری بالای ۴٠درصده و این امارها همه جرت است که میکی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1