تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۲۳۷۵۵۰

کاشت نهال در پارک ولایت یاسوج (+تصاویر)

۰
کبنا ؛برنامه نهالکاری به همت نهضت سبز زاگرس و با مشارکت هیات دوچرخه‌سواری، تشکل رفتگران طبیعت، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، محیط زیست و معاونت فنی منابع طبیعی در راستای توسعه و حمایت از شهر پاک انجام گرفت.
امید سجادیان دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه سه شنبه گذشته هیات دوچرخه‌سوار در حمایت از کمپین شهر پاک از پارک ولایت تا میدان جهاد یاسوج رکاب زدند، گفت: این افراد در حالیکه کیسه‌های پارچه‌ای در دست داشتند این مسیر را رکاب زدند.
وی، افزود: سه شنبه این هفته نیز ۲۸ دوچرخه‌سوار با اعلام آمادگی برای رکاب‌زنی در سطح شهر با شعار سه شنبه بدون خودرو پارک ولایت تا میدان جهاد و برعکس را رکاب زدند و امروز نیز در برنامه نهال‌کاری حضور داشتند.
سجادیان، هدف از کاشت این نهال‌ها را توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری عنوان کرد و بیان کرد: هر چه فرهنگ درختکاری بیشتر توسعه یابد محیط زیست سالم‌تر و سلامتی نیز ارتقا خواهد یافت.
وی ضمن تقدیراز گودرز باقری، معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی، گفت: با حمایت و همکاری وی توانستیم ۶۰ نهال از اداره کل منابع طبیعی گرفته و در پارک ولایت غرس کنیم.
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این تشکل و با حمایت محیط زیست استان، گفت: برنامه‌های متعددی را برای ایام نوروز و سال ۹۶ در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم با حمایت و مشارکت دستگاه‌های مرتبط آنها را اجرایی کنیم.
وی بابیان اینکه تشکل‌های مردمی، ورزشکاران، شورای شهر و اقشار مختلف مردم در این برنامه حضور داشتند، افزایش همکاری بین گروهی و جلب مشارمت مردمی برای داشتن شهری پاک را از مهمترین اهداف این برنامه عنوان کرد.
روز درخت‌کاری بهانه‌ای برای احترام واحیای محیط زیست
همچنین علیرضا حسینی مسئول روابط عمومی هیئت دوچرخه‌سواری استان در این برنامه بابیان اینکه روز درخت‌کاری بهانه‌ای برای احترام واحیای محیط زیست است بین داشت: در ادیان و فرهنگ‌های مختلف درخت ودرخت‌کاری جایگاه خاصی دارد که در دین مبین اسلامی نیزاین امر مورد سفارش وتاکید بوده است.
وی افزود: ائمه و بزرگان دینی ما نیز به امر درخت‌کاری اهتما داشتند تاجایی حضرت علی باغ‌های خرمای فراوانی را اطراف مدینه ایجاد وآن ها را درراه خدا وقف می‌کرد.
حسینی خاطرنشان کرد: برآن شدیم تا با همکاری تشکل نهضت سبز زاگرس و کاشت نهال دین خود را رابه محیط زیست ادا کنیم و شهری پاک را برای شهروندان به ارمغان آوریم؛ بنابراین گزارش حضور در فروشگاه‌ها و توزیع کیسه‌های پلاستیکی در این مکان‌ها از دیگر برنامه‌های تشکل مردمی نهضت سبز زاگرس بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1