تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۲۳۷۵۴۳

جوابیه دانشجویان دانشگاه یاسوج

۲
۰
کبنا ؛با انتشار مصاحبه ریاست دانشگاه یاسوج، دانشجویان این دانشگاه با ارسال متنی به آن پاسخ دادند.
به گزارش کبنا نیوز، این متن به شرح زیر است؛
معاونت فرهنگی دانشگاه یاسوج جناب آقای دکتر فریبرز نیک‌دل
با سلام
در جواب نامه دانشجویان در خصوص اعتراض به بالا بودن هزینه خوابگاه، نبود امکانات رفاهی و موضوع شفاف‌سازی ودیعه‌ها که خطاب به ریاست دانشگاه، جناب آقای دکتر رحیمی مکتوب شده بود، مصاحبه‌ای انجام شد و در این مصاحبه ادعاهایی از سوی شما مطرح گردید که سخنان بیش از ۴۰۰ دانشجوی این دانشگاه را نقض کرده و کذب و دروغ دانستید ازاین‌رو جمعی از دانشجویان معترض لازم دانستند نکاتی را در جواب مدعاهای جنابعالی ذکر کنند:
۱_در خصوص کذب بودن افزایش قیمت‌ها باید بیان کرد که دانشجویان در نامه اعتراضی خود اسمی از افزایش قیمت‌ها در سال جاری نبرده اند بلکه اعتراض آن‌ها به بالا بودن قیمت‌ها به طور کلی بوده نه صرفا در سال جاری که اگر به نامه آن‌ها توجه شده باشد درخواست دانشجویان نیز کم کردن هزینه‌ها می‌باشد چراکه این هزینه‌ها برای دانشجویانی که از مناطق محروم آمده و مشغول تحصیل هستند بسیار گزاف و‌هنگفت است.
۲_در قسمتی دیگر از سخنان جنابعالی به نداشتن خوابگاه خودگردان اشاره‌شده است.
همان‌گونه که دانشجویان در نامه خود به ریاست دانشگاه نیز ذکر کردند، در سال‌های اخیر، شما دلیل زیاد بودن هزینه خوابگاه‌ها را جبران هزینه خوابگاه خودگردان پسران دانستید چراکه در سال ۹۳، از ورودی‌های ۹۲ مبلغ ۳۳۰ هزار تومان دریافت کردند و دریافت مبلغ ۵۵۰ هزار تومان در سال ۹۴_۹۵ برای جبران هزینه‌های خودگردان پسران تلقی شد.
حال که بنا به گفته جنابعالی دانشگاه یاسوج خوابگاه خودگردان ندارد پس چرا هزینه‌های اخذشده از دانشجویان در سال ۹۶_۹۵ (نداشتن خوابگاه خودگردان) با سال ۹۵_۹۴ (دارنده خوابگاه خودگردان) تفاوتی ندارد؟
توضیح داده شود که دلیل اخذ این هزینه زیاد چه می‌باشد؟
۳_ادعای دیگر جنابعالی در خصوص ودیعه‌ها می‌باشد که بیان کردید ودیعه‌ها در ترم اول از دانشجویان اخذ می‌شود.
پس لازم به یادآوری است که دانشجویان ورودی سال ۹۲ در سال تحصیلی ۹۴_۹۳ مبلغ ۵۰ هزار تومان بابت ودیعه پرداخت کرده‌اند و در سال ۹۵_۹۴ هم زمان با پرداخت هزینه خوابگاه‌ها که‌مبلغ ۵۵۰ هزار تومان بوده است مسئولین مدعی بودند که ۵۰ هزارتومان آن بابت ودیعه می‌باشد.
که در این صورت دو ودیعه از ورودی‌های ۹۲ گرفته‌شده که معاونت دانشجویی باید پاسخگوی این مسئله باشند و هزینه‌های گرفته‌شده به بهانه ودیعه از دانشجویان شفاف‌سازی شود
چراکه به گفته خودتان فقط یک ودیعه دریافت می‌شود ‌.
۴_ شما اظهار داشتید که خوابگاه‌ها بر اساس امکانات رفاهی نرخ‌های متفاوتی دارند و بر این اساس خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج به عنوان خوابگاه سطح دو در کشور معرفی‌شده‌اند!
اگر بار دیگر به نامه اعتراضی نوشته‌شده از سوی دانشجویان مراجعه کنید درمی‌یابید که یکی از مهم ترین انتقاداتی که وارد است کمبود امکانات و تسهیلات رفاهی است.
و حتی به گفته خود رئیس دانشگاه دکتر رحیمی در خرداد ۹۵ در جشن خوابگاه‌ها «در خوابگاه‌های دانشجویی واقعا شرایط خوبی نداریم».
حال بین سخنان شما، سخنان ریاست دانشگاه، امکانات رفاهی، هزینه‌های گرفته‌شده و شرایطی که باید خوابگاه‌های سطح دو داشته باشند سنخیتی مشاهده نمی‌شود.
مورد آخر...
در خصوص هزینه‌هایی می‌باشد که جنابعالی مطرح کرده و هزینه اتاق‌های چهار نفره را ۲۱۰ هزار تومان اعلام کردید در حالی که بعضی از ورودی‌ها ۲۶۶ هزار تومان برای یک‌ترم پرداخت کرده‌اند.
و ۳۰۷ هزار تومان نرخ اولیه‌ترم زوج بود که عده ای از دانشجویان پرداخت کرده‌اند و اخیرا ۲۷۵ هزار تومان شده است که بازهم قیمت‌ها هیچ مطابقتی با ادعای مطرح شده از سوی جنابعالی و نرخ تعیین شده از سوی صندوق رفاه کشوری ندارد.
ابتدا تکلیف آن‌هایی که هزینه ۳۰۷ تومان پرداخت کرده‌اند چه می‌شود؟
سپس اخذ این هزینه‌های اضافی به چه دلیل می‌باشد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

صابر. ترم 8
Iran, Islamic Republic of
والا راس گفتن دانشجوهای بیچاره
غیر اینم نیست
دانشجو
برید شهر های دیگر را ببینید بعد خدا را شکر کنید که یاسوج هستید بعضی وقتها خوشی زیاد دل ادم را میزنه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1