تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۲۳۷۳۴۷

شهرستان چرام آماده میزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی(+تصاویر)

۱۰
۰
کبنا ؛شهرستان چرام با جاذبه‌های بکر و دیدنی و آب و هوای کوهستانی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.
شهرستان نوپای چرام از جمله شهرستان های این استان دارای آبشارها، چشمه‌سارهای فراوان و از جمله تنوع پوشش گیاهی درختانی همچون بلوط، چنار، انجیر، گردو و دیگر درختچه‌ها بوته‌زارها و علفزارهای زیادی است که چشم هر بیننده‌ای را می نوزاد.چرام
در میان بی شمار آبشار زیبا و تماشایی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد، آبشار طسوج چشم‌انداز دیگری دارد، وزش بادهای خنک بر این آبشار و روان شدن آب خروشان و طبیعت چشم نوازش، آبشار طسوج را در زمره مناطق گردشگر پذیر قرار داده است.
این آبشار در سردترین منطقه شهرستان چرام به فاصله ۷۰ کیلومتری شهر دهدشت به طبیعت دل انگیز و آبشار تنگ المون طسوج در دامنه کوه ساورز قرار دارد.
این منطقه زیبا دارای باغات سیب، گردو و درختان کهنسالی است که زندگی کوچ نشینی ایلات و عشایر در این طبیعت، زیبایی آن را دوچندان نموده است، وجود باغستان‌های زیبا و درختان قد برافراشته همراه با آب گوارای آبشار که در کنار سایه‌سار دلنشین چنار و سکوهای نشیمن می‌گذرد دل هر ببننده‌ای را به خود معطوف می دارد.
آبشار طسوج بهار و تابستان این منطقه از شهرستان چرام را رونقی وصف ناشدنی بخشیده است در کنار این آبشار تخته سنگی عظیم با تابلو حکاکی شده از متن حاکم قاجار این ولایت حکایت از تاریخ و فرهنگ استان دارد.
"چشمه بلقیس" در ۳ کیلومتری شهر چرام چشمه بلقیس باغی است کم‌نظیر که صدای پای آب و ساز دلنشین پرندگان گوناگون و جلوه‌گری درختان متعدد و همچنین جویبارهای زیبا و نقره‌فام هر گردشگری را به مهمانی سایه سار بنیوهای عطرآگین خود و سروهای قدبرافراشته‌اش فرا می‌خواند، حوض آن یادآور رویای بلقیس ملکه صبا در ایوان سلیمان پیامبر را در گوشمان زمزمه می کند.
این باغ زیبا مساحتی بالغ بر ۴٫۵ هکتار از درختان زیادی از نوع تزئینی و میوه‌ای را دل خود جای داده است، جویبارهای طراحی شده در سایه سار درختان و سکوهای نشیمن آن از وی باغی بسیار زیبا و آئینه ای از شمال در جنوب خلق کرده و در اوایل حکومت پهلوی دوم توسط اسکندرخان و جان محمدخان چرامی طراحی و ایجاد گردیده است که یادآور باغهای زیبای دوره اسلامی است و سالانه در فصول مختلف گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور را به خود جذب می‌کند.
باغ چشمه بلقیس دشت حاصلخیز درختان سایه گستر بلند قامت و آب و هوای مطبوع همه در یک تابلو و اثر شگفت انگیز به نام چشمه بلقیس گرد آمده است، اینجا باغ ارم چرام است رویش انواع درختان میوه و درختان کوهی و تزئینی در کنار برکه و استخری که با هنرمندی معماران عاشقان و شیدایش ساخته شده است.
چشمه های فراوان پرآب همیشگی که در تمام فصول سال جریان دارند با معماری مهربان آب و آیینه به هم پیوسته و در استخر بزرگ باغ به انعکاس این تصویر در ذهن و قلب هر مسافری را می پردازند. اینجا چشمه بلقیس چرام میعادگاه سرسبز و خوش آب و هوایی و مطبوعی طبیعت بکر سرزمین چهار فصل است.
منطقه شرابگرو یکی دیگر از جازبه های پر گردشگر شهرستان چرام است، تفریح گاه شرابگرو در فاصله ۳۵ کیلومتری مشرق چرام و ۵ کیلومتری سرفاریاب مرکزی، تنگه ای زیبا با چشم اندازهای طبیعی و درختان پر پشت چنار و بلوط قرار دارد
رئیس میراث فرهنگی چرام:نمایشگاه ویژه عید نوروز در ورودی چشمه بلقیس برگزار می شود
قاسم قائدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام در گفت و گو با خبرنگارکبنا نیوز با اشاره به جاذبه‌های بی نظیر گردشگری در شهرستان چرام گفت: این شهرستان زیبا و رویایی دارای پوشش گیاهی متنوع و طبیعت دل انگیزی است که سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند.
وی از تشکیل کمیته‌های ده‌گانه خدمات سفر این شهرستان خبر داد و افزود: مصوب شده هر کمیته وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهد  و اراده جمعی بر این بوده که نواقصات سال گذشته را در مناطق مختلف گردشگری چرام مرتفع سازیم.
قائدی اصل بیان کرد:برای تامین آب شرب  گردشگران و میهمانان نوروزی در صحرای جمالدین بخش سرفاریاب و همچنین ورودی شهرچرام ۴دستگاه تانکر سیار به همت فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه چرام در اختیار ستاد خدمات سفر قرار گرفت.
وی افزود:همچنین برای رفاه حال گردشگران ،سرویس های بهداشتی کمپینگ چشمه بلقیس و در کنار آن حمام های آن مهیا و آماده سازی گردید از جمله سرویس بهداشتی باغ چشمه بلقیس که مجهز به سرویس مخصوص معلولان و جانبازان عزیز می باشد.
 
قائدی از برگزاری نمایشگاه ویژه عید نوروز در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه به تعداد ۱۵ غرفه مختص غذاهای محلی، تولیدی و صنایع دستی در تاریخ ۲۷ اسفند ماه در ورودی باغ چشمه بلقیس بازگشایی خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرام  از باغ عمران،  چشمه برکنا،رودخانه های طسوج و سادات و در کنار آن قلعه تل گرد  آسیاب های باشکوه در کنار قلعه کی فرج الله عزیزی در تل بانونه چرام که به سرزمین آسیاب های آبی معروف  است.
قائدی تصریح کرد: همچنین امامزاده ها و مرقده های پاک در حوزه گردشگری مذهبی شامل امامزاده بی بی رشیده در ۳کیلومتری چرام، امیر ولی(ع) امامزاده علی (ع) ،امامزاده محمود و امامزاده یحیی(ع)  آماده پذیرایی از گردشگران از سراسر ایران و خارج از کشور می باشد.
رئیس آموزش و پرورش چرام:۷۵مدرسه در چرام آماده اسکان میهمانان و گردشگران نوروزی می باشد
صدرالله عزیزی رئیس آموزش و پرورش چرام با اشاره به آمادگی این اداره و مدارس آن برای میزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی اظهار کرد: ستاد مرکزی  خدمات سفر واقع در اداره اموزش وپرورش ۱مدرسه درجه الف ۷مدرسه درجه ب جمعا با۶۱ کلاس درس ودو مدرسه اضطراری با۱۴کلاس درس از روز پنج شنبه بیست وششم اسفند۹۵ الی یک شنبه سیزدهم فروردین ۱۳۹۶ اماده پذیرایی واستقبال از مهمانان نوروزی  می باشد.Image result for ‫صدرالله عزیزی چرام‬‎
وی بیان کرد:جهت اطلاع رسانی آدرس مرکز ستاد اسکان در هر دو ورودی شهر وجلوی باغ چشمه بلقیس نصب شده و همه مقدمات شامل تشکیل جلسه با اعضای ستاد اسکان وصدور ابلاغ و جلسه با مدیران وخدمتگزاران مدارس اسکان وتجهیز مدارس وارسال مشخصات مدارس ومدیران وخدمتگزاران مدارس اسکان به ستاد خدمات سفر فرمانداری ونیروی انتظامی وشبکه بهداشت و میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان همچنین لیست کشیک ستاد اسکان به فرمانداری جهت ایجاد امنیت ونظارت بر بهداشت آنها اعلام شده است..
وی افزود: درضمن از ۱۰مدرسه در نظر گرفته شده یک مدرسه درجه الف ویک مدرسه اضطراری در شهر سرفاریاب در نظر گرفته شده
رئیس آموزش و پرورش شهرستان چرام ضمن تبریک نوروز ۹۶ وآرزوی سلامتی وتندرستی برای  هموطنان گرامی ایران اسلامی  تصریح کرد:همه مقدمات وتجهیزات لازم جهت استقبال واسکان میهمانان عزیز در نظر گرفته شده است و روزانه در ایام مذکور توسط اعضای ستاد اسکان بر عملکرد ستاد و رضایتمندی مهمانان نظارت خواهد شد در ضمن فرم هایی جهت هر گونه انتقاد وپیشنهادات اماده شده که در مدارس اسکان توزیع خواهد شد.
تصاویر تکمیلی:




گزارش:علی یاری زاده
نام شما

آدرس ايميل شما

همه خبرا رصد میکنم
Iran, Islamic Republic of
این گزارش من چند روز قبل خواندم خانم پیروزان خبرگزاری ایسنا کارش کرده ،،،،کبنا جان حالا که کپی کردی اسم خودش زیرش می نوشتی نه یکی دیگه را
اینم لینکش /گزارش/

مناظر طبیعی چشم‌نواز و چشمه‌سارهای زیبای چرام تو را می خواند

http://yasouj.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=36204
حسین
Iran, Islamic Republic of
گزارش چند روز قبل تو گروهها خوندم خانم پیروزان نوشته بودش
یاری زاده کپیش کرده به اسم خودش نوشته کار خوبی نیست برادر یاری زاده
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
چه بدبختیم دلمو خشه که بگن مسافر ایخا بیا
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بازم کپی پیستی و تغییر اسم تهیه کننده گزارش این گزارش خانم پیروزان رو ایسنا کار کرده برا چی نوشته یاری زاده
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
گزارش از خانم پیروزان هست نه یاری زاده//کبنا مگه تو هم مثل خبرنگاران شدی میری خبر می دزدی
کمایی جان ببخش چون این گزارش هفته قبل تو فضای مجازی از ایسنا خوندم
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
گزارش از خانم پیروزان هست نه یاری زاده//کبنا مگه تو هم مثل خبرنگاران شدی میری خبر می دزدی
کمایی جان ببخش چون این گزارش هفته قبل تو فضای مجازی از ایسنا خوندم
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
لطفا تشریف نیارید پل وجاده های ورودی ویران است
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
چه فایده من صد بار نوشتم وگفتم همانطور که شما انعکاس ندادید مسیولین هم گوششان بدهکار نبود ونیست پس لطفا مردم را به زحمت نیندازی بگذارید این مردم خون دل بخورند ببینیم خدایا این سفر کی میرود سر
مازیار
Iran, Islamic Republic of
ای بابااین گزارشو چندروزقبل توایسناخوندم خانم پیروزان نوشته بودش حالا اینجانوشته یاری زاده...آقای یاری زاده،حرمت قلن رانگه دار ووقتی خبرکپی میکنی اسم خودتهیه کننده ی گزارش روبنویس نه اسم خودت را
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
کبنا ترسو کامنتا متتشر کن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1