تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۲۳۷۲۴۳

خادمی استاندار عاقلی است / قطع برق و گاز واحدهای تولیدی استان / روابط‌ عمومی‌های برتر / مدیران همدل و هماهنگ باشند

۰
کبنا ؛آخرین نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ به ریاست سید موسی خادمی و با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس دادگستری، مدیرکل اطلاعات و حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاون سیاسی، امور اقتصادی و عمرانی استانداری و سایر مدیران عضو شورای اداری برگزار شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد انسان عاقلی است

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همه مدیران برای تلاش‌هایشان در یک سال گذشته تشکر و قدردانی می‌کنم، بویژه از استاندار استان که فردی مومن، فرهیخته و مقتدر و انسان عاقلی که استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود ایشان بهرمنده است.
فتاح محمدی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به موضوع مهم بیماری فوق حاد پرندگان اشاره کرد و گفت: در برخی از استان‌ها وضعیت را در این رابطه بحرانی اعلام کرده‌اند و بعضی از نقاط استان نیز با این بیماری درگیر هستند و بیماری فوق حاد پرندگان مسئله جدی است که دامپزشکی استان و سایر نهاد باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
روابط‌ عمومی‌های برتر
به گزارش کبنا،مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دراین نشست با اشاره به نقش روابط عمومی‌های دستگاه‌های استان در انعکاس خدمات نظام گفت: روابط عمومی آموزش و پرورش، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و راه و شهرسازی به عنوان روابط عمومی‌های برتر استان در دهه فجر شناخته و از آنها تجلیل می‌شود.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از قطع انشعابات واحدهای تولیدی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان گفت: اوایل ماه جاری واحد تولیدی پی،وی،سی شهرک چهار بیشه گچساران توسط معاون وزیر صنعت و معدن و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بعد از هشت تعطیلی فعال و به چرخه تولید بازگشت.
این مسئول بیان کرد: دو هفته از فعالیت مجدد این واحد تولیدی می‌گذشت که شرکت توزیع نیروی برق، انشعابات برق این واحد تولیدی را قطع کرد و این واحد مجددا تعطیل شد.
وی با بیان اینکه در آستانه سال جدید دستگاه‌های خدمات‌رسان نهایت همکاری را با واحدهای تولیدی داشته باشند، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان از قطع انشعابات واحدهای  تولیدی و همچنین انشعابات مردم تا پایان دوره انتخابات خودداری کنند.
این مسئول بیان کرد: قطع انشعابات واحدهای تولیدی راهکار و رویکرد مناسبی برای وصول مطالبات دستگاه‌ها نیست و دستگاه‌های خدمات‌رسان اجازه فعالیت واحدها را بدهند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از قطع گاز ۱۵۰ خانه واقع در محدوده کارخانه قند انتقاد کرد که قطع گاز این خانه‌ها در روزهای سرد سال کار شایسته‌ای نیست.
۲۲۲ میلیارد تومان درآمد عمومی استان جذب شد
حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: امسال برای نخستین بار بخشی از اعتبارات استان در قالب اسناد خزانه بند ز ابلاغ شد که با جذب حدود ۹۱ درصد این اسناد، از استان‌های موفق در این حوزه بودیم.
نوروزی اظهار داشت: امسال اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات استانی و نفت  ۱۷۹ میلیارد تومان بود که از این میزان ۵۰ درصد تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه تخصیص بخشی از این اعتبارات در قالب اسناد خزانه بود، افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی در جذب اسناد خزانه عملکرد خوبی داشتند و اعتبارات برخی دستگاه‌ها که در جذب این اسناد عملکرد خوبی نداشتند را جابه‌‌جا کردیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اعتبارات استان در بودجه سال ۹۶ دو برابر شده است، از دستگاه‌های اجرایی خواست پروژه‌های مهم خود را برای تخصیص اعتبارات سال آینده شناسایی و لیست آنها را تحویل دهند.
نوروزی گفت: امسال برای نخستین بار اسناد خزانه بند ز را تجربه کردیم و جزء استان‌هایی بودیم که موفق به جذب حدود ۹۱ درصد این اسناد شدیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: درآمد عمومی استان حدود ۲۲۳ میلیارد تومان بود که توانستیم حدود ۲۲۲ میلیارد تومان از این درآمد را جذب کنیم.
انتقاد از قطع برق و گاز برخی واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست با انتقاد از قطع برق و گاز برخی واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پایانی سال، گفت: حداقل انتظار بخش خصوصی از دولت این است که دستگاه‌های خدمات‌رسان در شب عید، برق و گاز واحدهای تولیدی را قطع نکنند.
کیانی اظهار داشت: دغدغه دولت تدبیر و امید در سالی که گذشت، بهبود تولید و رونق کسب و کار بود که در این راستا، جلسات متعددی برگزار و تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.
وی افزود: انتظاری که ما از برگزاری این همه جلسه و تلاش داشتیم رونق فضای کسب و کار و برگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید بود که متأسفانه با وجود اینکه در این رابطه بیشترین انتظار را از دستگاه‌های خدمات‌رسان داریم، در همین روزهای پایانی سال هم شاهد قطع برق و گاز واحدهای تولیدی هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: حداقل انتظار بخش خصوصی از دولت این است که دستگاه‌های خدمات‌رسان در شب عید، برق و گاز واحدهای تولیدی را قطع نکنند.
کیانی با بیان اینکه بار توسعه عمرانی استان بر دوش بخش خصوصی است، عنوان کرد: مطالبات بخش خصوصی از دستگاه‌های اجرایی استان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که انتظار داریم در چند روز آینده نسبت به پرداخت این بدهی‌ها اقدام شود تا سفره کارگران بخش خصوصی در شب عید خالی نباشد.
مطالبات تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۸۷ میلیارد تومان است
عباس نورمحمدی مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: تأمین اجتماعی ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از ادارات و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد مطالبات دارد.
وی اظهارداشت: سال گذشته از دستگاه‌های اجرایی استان خواستیم برای تعیین تکلیف بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند اما متأسفانه با عدم همکاری ادارات مواجه شدیم.
وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی استان ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان طلبکار است، افزود: این سازمان در صورت مراجعه دستگاه‌ها، حاضر به تقسیط بدهی آنها است.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۳۲۰ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند که روزانه مبلغ زیادی صرف هزینه تعهدات این نهاد به مجموعه بیمه‌شدگان می‌شود.
نورمحمدی عنوان کرد: ماهیانه بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در استان هزینه ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه شدگان شده که بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال آن در بخش تعهدات بلند مدت و پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران هزینه می‌شود.
وی ابراز کرد: سازمان تأمین اجتماعی در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق فضای کسب و کار و همچنین حمایت از کارفرمایان، امسال برای دومین بار بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را اجرا کرد.
کالاهای اساسی بازار شب عید کهگیلویه و بویراحمد از عصر امروز توزیع می‌شود

جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از توزیع کالاهای اساسی بازار شب عید استان از عصر امروز خبر داد.
گوهرگانی اظهار داشت: کالاهای اساسی شب عید به اندازه کافی ذخیره‌سازی شده و از عصر امروز در سطح استان توزیع می‌شود.
وی افزود: برای تأمین گوشت قرمز، مرغ، برنج، شکر، سیب و پرتقال شب عید پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و عاملین نیز معرفی شده‌اند که کالاها بر اساس سیاست داخل شبکه توزیع شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آمادگی وجود دارد که مرغ منجمد، گوشت و میوه موردنیاز ایام نوروز تا ۱۵ فروردین تأمین شده و در صورت ضرورت این تاریخ تا ۲۰ فرودین تمدید شود.
گوهرگانی بیان کرد: قیمت‌‌گذاری کالاهای اساسی موردنیاز شب عید به نحوی انجام شده که همه اقشار بتوانند خریداری کنند.
وی با اعلام اینکه سیب و پرتقال شب عید استان به نرخ هر کیلوگرم ۳۹۰۰ تومان عرضه می‌شود، ابراز کرد: تلاش می‌شود همه کالاهای موردنیاز تا پایان تعطیلات نوروز در بازار وجود داشته باشد و از این لحاظ با کمبود رو به رو نشویم.
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و ویراحمد در ادامه با اشاره به کارهای بزرگ استان از جمله سفر رئیس جمهور و کنگره شهدای استان در سال ۹۵، اظهار کرد: هر گاه مدیران استان در کاری با هم هماهنگ، همدل و پای کار بودند، رتبه‌های برتر را در سطح کشور کسب کرده‌اند.
وی از مدیران خواست تا بیشتر از پیش در مسائل مختلف استان با هم هماهنگ و تعامل داشته باشند.
وی گفت: مدیران تصمیم‌گیرندگان در رابطه با آینده استان هستند.
 

نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1