تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۲۳۷۲۳۱

هوای گچساران در مرز هشدار/ زنگ خطر مادوان و سروک در هنگام آتش‌سوزی/ سنگ‌پرانی در تیم یاسوج برگزیده نود درجه «برنامه ۹۰»/ همایش «ضد توسعه پایدار» در چرام/ محرومیت دیشموک از پارک

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
گازرسانی به ۹ روستای لوداب
مجید روح الهی رئیس شرکت گاز بویراحمد گفت: گازرسانی به ۹ روستای بخش محروم لوداب در مرحله انتخاب پیمانکار است.
مجید روح الهی اظهار داشت: عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای آب بهاره، آبدروشه، دره دراز، دم آب بهاره، ساختمان جمشید، صفرآباد، ظفر تهلایی، نسه کوه ویسی و کبونه به ترتیب با ۳۳، ۱۸، ۵۲، ۳۷، ۴، ۵۴، ۸۲، ۵۸ و ۱۴ خانوار در بخش محروم زیلایی بزودی آغاز می‌شود.
وی عنوان کرد: همچنین گازرسانی به روستاهای اله آباد، بردخیاری، پاسگاه ژاندارمری تنگ سرخ، پیروزگ، تنگ خشک، تنگ مشکان، تنگ سرخ، چشمه پهن گنجگان، چشمه چنار تنگ سرخ، چشمه رقات، گنجگان سفلی و گنجگان علیا در مرحله طراحی است.
روح الهی با بیان اینکه ۱۹۱ روستا در شهرستان بویراحمد از نعمت گاز بهره مند هستند، ابراز کرد: گازرسانی به ۳۰ روستای بخش محروم مارگون هم اکنون در دست اجرا است.
رئیس شرکت گاز شهرستان بویراحمد ابراز کرد: گازرسانی به ۱۳۵ روستای این شهرستان در بخش‌های مختلف از جمله برنامه‌های در دستور کار این شرکت در سال ۹۶ است که امیدواریم منتج به نتیجه شود.
روح الهی ادامه داد: امسال ۳۱ هزار و ۳۷۳ نفر شهری و ۴۷ هزار و ۵۲۲ نفر نیز روستایی از نعمت گاز بهره مند شدند که به نوعی رضایت این افراد را به همراه داشته است.
وی از تحت پوشش بودن ۲۳ هزار و ۵۹۲ خانوار شهرستان بویراحمد از نعمت گاز طبیعی خبر داد، و گفت: امسال ۵۲۴ کیلومتر شبکه گذاری شهری و ۸۴۲ کیلومتر شبکه گذاری روستایی انجام شد.
برق‌رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد
داود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای زیر ۱۰ خانوار این استان از طریق نیروگاه‌های خورشیدی از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.
داود راهزادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۵۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در دولت تدبیر و امید برای اولین بار از نعمت برق نیروگاه خورشیدی بهره‌مند شدند.
وی عنوان کرد: ۵۰ خانوار روستایی این استان که امکان برق رسانی به آن‌ها از طریق انتقال خطوط شبکه‌های برق فراهم نبود، با واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی رایگان از نعمت برق برخوردار شدند.
راهزادی با تشریح چگونگی به این خانوارها، ابراز کرد: این خانوارها که در روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار قرار دارند و از سویی متاسفانه فاقد دسترسی‌های زیرساختی مانند راه مناسب هستند براساس سیاست توانیر از نعمت برق با استفاده از نیروگاه‌های یک کیلوواتی خورشیدی برخودار شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: واگذاری این نیروگاه‌ها در دولت تدبیر و امید بصورت رایگان صورت گرفته و اکنون ۵۰ خانوار از نعمت برق مناسب برخوردار بوده و بسیاری از مشکلات آنان در حوزه برق اکنون رفع شده است.
راهزادی، قیمت ریالی هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی را ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد، و گفت: این نیروگاه‌ها قادر به روشنایی کردن لامپ‌ها، تلویزیون و حتی یک‌دستگاه یخچال متوسط را دارند.
وی گفت: روستانشنیانی که نیروگاه‌های خورشیدی به آنان واگذار شده از عملکرد دولت تدبیر و امید رضایت داشته و دانش آموزان آنان نیز براحتی می‌توانند در هنگام شب تحصیل کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار این استان درمناطق سخت گذر، کوهستانی و دور از شبکه‌های برقرسانی قراردارند، اظهارداشت: کار خدمات رسانی به این روستاها بسیار سخت و پرهزینه است.
راهزادی افزود: در حال طراحی برای واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی به برخی دیگر از روستاهای زیر ۱۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
قدردانی فرمانده انتظامی استان از مردم در آخرین چهارشنبه سال
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از مردم به دلیل همکاری خوب در آخرین چهارشنبه سال قدردانی کرد.
سردر مهدی انصاری با بیان این که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در لحظات حساس همراه و همگام با مسوولان در صحنه حضور داشته‌اند، اظهار کرد: بهترین نوع همکاری و تعامل را از سوی مردم استان همواره شاهد بوده‌ایم.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های ما در آخرین چهارشنبه سال پیشگیری از حوادث است، افزود: متاسفانه خبرهای ناگواری در خصوص برخی از حوادث در برخی از شهرهای کشور شنیده می‌شود که اگر به هشدارهای دستگاه‌های مانند پلیس عمل می‌شد چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد.
این فرمانده ارشد انتظامی با ابراز خوشحالی همکاری مردم در استان در این روز گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در استان پیش نیامد و یکی از آرام‌ترین چهارشنبه‌های آخر سال را پشت سر گذاشتیم.
وی گفت: مراتب تشکر و قدردانی خود را از مردم به خصوص جوانان و نوجوانان اعلام می‌کنم و امیدواریم با ادامه روند تعامل پلیس و مردم همواره به مانند گذشته از امن‌ترین استان‌های کشور باشیم.
کسب رتبه نخست دانش‌آموزان بویراحمدی در مسابقات قرآن
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: با کسب ده‌ها رتبه اول و دوم و سومی، دانش‌آموزان دختر بویراحمدی هم در مسابقات قرآن استانی اول شدند.
سید علی‌اکبر هاشمی با تبریک موفقیت‌های دانش‌آموزان بویراحمدی در مسابقات قرآن استانی، گفت: علاوه بر تیم پسران ما که با شایستگی در چند روز گذشته رتبه اول مسابقات قرآن استانی را در بهمئی کسب کردند این بار نوبت به نقش‌آفرینی دختران قرآنی ما در سطح استان بود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: دختران شهرستان بویراحمد در رشته‌های مختلف موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح استان شدند و مقام اول را به مانند پسران به خود اختصاص دادند.
این مسؤول افزود: دختران بویراحمدی در مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی موفق به کسب ۱۹ رتبه اول شدند.
وی گفت: آن‌ها به این موفقیت بسنده نکردند و موفق به کسب ۱۱ رتبه دوم و ۷ رتبه سوم نیز در مسابقات قرآن دانش‌آموزی مرحله استانی شدند.
این مسؤول با تبریک این موفقیت به همه مردم شهرستان بویراحمد و دانش‌‌آموزان و فرهنگیان و اولیا، گفت: رویکرد قرآنی ما در آموزش و پرورش به بار نشسته و اکنون این شهرستان در زمینه مسابقات قرآنی در سطح استان و حتی کشور به عنوان یک قطب به شمار می‌رود.
گفتنی است که پسران بویراحمدی هم در این مسابقات با کسب ده‌ها مقام، رتبه اول استانی را کسب کردند.
بهره‌مندی ۷۵ درصدی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از گاز خانگی/ یاسوج در صدر بدحسابی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌مندی ۷۵ درصد از مردم این استان از گاز خانگی خبر داد.
خادم با بیان خدمات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها، اظهار کرد: پروژه‌های در دست اجرای شرکت گاز در این دولت شامل دو شهر و ۱۷۸ روستاست.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این دولت همچنین عملیات گازرسانی به شهر گراب لوداب انجام شد.
خادم بیان کرد: شبکه‌گذاری روستایی در این دولت به میزان ۶۰۲ کیلومتر بوده که ۲۹ درصد از کل شبکه‌گذاری گاز استان را شامل می‌شود.
وی گفت: انشعابات انجام شده در این دولت در روستاها به تعداد ۱۶ هزار و ۴۸۷ انشعاب بوده و در همین زمینه تعداد ۱۷ هزار و ۹۵۶ خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.
این مسؤول گفت: جمعیت بهره‌مند از گاز در این دولت به میزان ۶۰ هزار و ۷۴۰ نفر بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان یکی از اقدامات مهم در این دولت را اجرای عملیات گازرسانی به دو شهر قلعه‌رئیسی و دیشموک برشمرد، و گفت: در فاز سوم اجرای ۳۷۹ هزار متر خط تغذیه و شبکه توزیع در این پروژه را شاهد خواهیم بود.
خادم گفت: در فاز اول آن ۸ هزار و ۶۱۲ متر خط تغذیه و در فاز دوم ۶ هزار و ۹۱۶ متر خط تغذیه را خواهیم داشت که در مجموع سه فاز در بخش خط تغذیه اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی مورد نیاز است.
وی به عملکرد شرکت گاز در سال ۹۵ هم اشاره کرد، و گفت: در شبکه‌گذاری شهری در این سال ۱۲ کیلومتر و در روستایی ۱۰۵ کیلومتر را داشته‌ایم.
این مسؤول گفت: در نصب انشعاب در حوزه شهری هزار و ۲۶۷ انشعاب و در روستایی سه هزار و ۱۶۷ انشعاب را داشته‌ایم.
وی گفت: در اشتراک‌پذیری در شهری ۴ هزار و ۵۰۵ مشترک و در روستایی ۴ هزار و ۲۲۷ انشعاب داشته‌ایم و خانواده‌های بهره‌مند در شهری ۴ هزار و ۳۵۰ خانوار و در روستایی ۴ هزار و ۴۹۷ خانوار بهره‌مند شده‌اند.‌
وی عمده مشکلات استان را مربوط به عدم پرداخت گاز بها دانست، و گفت: مشکل اصلی ما با جایگاه‌داران سی‌ان‌جی است که اکنون ۱۷ میلیارد تومان دست آن‌هاست و بدهکارند.
خادم افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات ما با سی‌ان‌جی‌های شهرداری‌هاست و تنها سه مورد با خصوصی‌ها در زمینه پرداخت بدهی مشکل داریم.
وی در همین خصوص با بیان این که ۸۰ درصد از مشکلات ما در زمینه جایگاهداران و عدم پرداخت بدهی‌ آن‌ها مربوط به شهر یاسوج است، افزود: به سمتی می‌رویم که ناچار خواهیم بود این بحث را حقوقی کنیم.
این مسؤول در ادامه در پاسخ به سؤالات خبرنگاران با بیان اینکه کار سیاسی در شرکت گاز استان جایگاهی ندارد، اظهار کرد: بر اساس شایستگی‌ها از نیروها در شرکت گاز و در مسؤولیت‌ها استفاده خواهیم کرد.
خادم تصریح کرد: هیچ کاری را بدون ضوابط و مقرارت در شرکت گاز استان انجام نخواهیم داد و در دوره مدیریت ما تنها شایسته‌سالاری ملاک است.
این مسؤول با اشاره به سختی کار در استان و مقایسه آن با سایر استان‌ها، گفت: حاشیه‌ها در این جا بسیار زیاد است و حتی از تهران هم بیشتر حاشیه داریم.
کهگیلویه و بویراحمد سال آینده تنها یک نماینده در لیگ برتر هندبال
کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده تنها یک نماینده در لیگ برتر هندبال دارد، و آن هم تیم نفت و گاز گچساران است.
کهگیلویه و بویراحمد چند سالی هست که در برخی از ورزش‌های جمعی از جمله در هندبال و واترپلو و تا حدودی فوتبال در کشور موفقیت‌هایی را کسب کرده است.
تیم‌های هندبال و واترپلوی نفت و گاز گچساران حتی در آسیا نیز مقام‌هایی کسب کرده‌اند و در حال حاضر این شهرستان یکی از قطب‌های هندبال کشور محسوب می‌شود.
تیم هندبال نفت و گاز گچساران که سال گذشته نایب قهرمان لیگ برتر کشور بود امسال نیز به مانند سال قبل این مقام را حفظ کرد و دوباره باید در رقابت‌های آسیایی شرکت کند.
اما در سوی دیگر میدان امسال نیز یکی دیگر از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد نماینده شایسته‌ای در لیگ دسته اول هندبال ایران داشت.
تیم فراز بام دهدشت که فصل خوبی را در لیگ دسته اول هندبال کشور آغاز کرده بود و زحمات زیادی برای این تیم در راستای صعود به لیگ برتر هندبال در این شهرستان کشیده شده بود عاقبت از صعود به لیگ برتر باز ماند.
این تیم با شکستی که در برابر تیم پتروشیمی مارون خوزستان متحمل شد نتوانست به لیگ برتر هندبال ایران صعود کند تا استان در فصل آینده دو نماینده در لیگ برتر این رشته ورزشی جذاب داشته باشد.
این تیم برای کسب مقام چهارمی در مسابقات لیگ دسته اول هندبال ایران با تیم ستارگان دشتستان صف‌آرایی می‌کند.
فرازبام در بازی‌های گذشته خود دو پیروزی و یک شکست را در کارنامه داشت که نتوانست به لیگ برتر هندبال کشور صعود کند.
حضور شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت در عرصه‌های طبیعی استان در ایام نوروز/ تلفن ۱۵۰۴ خط گویای منابع طبیعی 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از حضور شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت به مناسبت ایام نوروز در عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد.
محمدرحیم برزمند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۲۴ اسفند مصادف با یازدهمین سالروز تاسیس یگان حفاظت منابع طبیعی است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از عملکرد یگان حفاظت در سال جاری، افزود: با تلاش و حضور شبانه‌روزی یگان حفاظت توانستیم میزان آتش سوزی‌ها را تا ۱۹٫۵ درصد در سال ۹۵ کاهش دهیم.
وی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه ملی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: علی‌رغم کمبود نیروی حفاظتی اما همین تعداد کم نیروها به صورت شبانه‌روزی آمادگی حفاظت از عرصه‌ها را داشته و با جان و دل از منابع طبیعی حفاظت می‌کنند.
این مسوول، احداث ۳۰ کیلومتر آتش‌بر در مناطق بحرانی استان با هدف کنترل و مهار آتش‌سوزی را از دیگر اقدامات مهم این واحد عنوان کرد، و بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند در فرنگ‌سازی برای توسعه مشارکت مردم و حفاظت از منابع طبیعی نقش موثری ایفا کند.
برزمند یادآور شد: البته نقش نیروهای مردمی در کنار نیروهای یگان حفاظت بسیار مهم و چشمگیر است و می‌توان گفت: اگر نیروهای مردمی نبودند شاید ۱۰ برابر میزان کنونی آتش‌سوزی داشتیم.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز و رویش زودهنگام گیاهان مرتعی، گفت: نیروهای یگان حفاظت در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی در عرصه‌ها حضور داشته و از منابع طبیعی حفاظت می‌کنند.
وی با بیان اینکه برخی از این نیروها روزها و بلکه هفته‌ها در ایام نوروز دور از خانواده خود بوده و از منابع طبیعی محافظت می‌کنند، افزود: بعضی از همکاران ما در یگان حفاظت جان خود را در راه حفاظت از این منابع از دست داده‌اند.
این مسوول وی از حضور ۱۸ اکیپ گشت‌زنی در ایام نوروز در عرصه‌های ملی استان خبر داد و گفت: هشت اکیپ ثابت و ۱۰ اکیپ سیار در ایام نوروز در منابع طبیعی حضور داشته وظیفه کشیک و کنترل هر نوع تخریب، تصرف و ریشه‌کنی گیاهان را بر عهده دارند.
برزمند، تلفن ۱۵۰۴ را خط گویای منابع طبیعی عنوان کرد، و بیان داشت: مردم می‌توانند به محض هر گونه تخریب و تصرف در عرصه‌ها با این شماره تماس گرفته و مورد را گزارش دهند تا نیروهای یگان حفاظت در اسرع وقت در محل حاضر شده و موضوع را پیگیری کنند.
افزایش ۱۰ برابری ریزگردها در هوای گچساران/ هوای گچساران در مرز هشدار
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران از افزایش ده برابر ریزگردهای موجود در هوای گچساران خبر داد.
عبدال دیانتی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش ریزگردهای معلق در هوای این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌هایی که انجام گرفته افزایش گرد و غبار و ریزگردهای معلق در هوای این شهرستان به ۱۳۶۸ میکروگرم در ساعت دو بعد از ظهر رسیده است.
رئیس حفاظت محیط زیست گچساران ادامه داد: این ریزگردها در اوایل صبح امروز به ۴۰۰ میکروگرم رسیده بود که در حال حاضر افزایش چند برابری را دارد.
وی افزود: حد مجاز وجود ریزگردها در هوا ۱۵۰ میکروگرم است که در حال حاضر قریب بر ده برابر افزایش داشته است.
دیانتی‌نسب با اشاره به آلودگی هوا و وجود ریزگردها، تاکید کرد: افراد میانسال و کودکان و همچنین بیماران قلبی، ریوی تا جایی که امکان دارند از خانه خارج نشوند.
این مسوول عنوان کرد: این جو حاکم بر شهرستان گچساران برای تمام سنین خطرناک است.
در ادامه رئیس هواشناسی شهرستان گچساران هم گفت: ریزگردهای موجود در هوا موجب کاهش دید افقی در این منطقه شده است.
احسان کوهکن ابراز کرد: وجود ریزگردها موجب شده تا دید افقی در این شهرستان به ۲ هزار متر کاهش پیدا کند.
وی عنوان کرد: از نظر هواشناسی میزان دید افقی در ایام عادی ۱۰ هزار متر است.
کوهکن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این جو تا فردا بعد از ظهر بر منطقه گچساران حاکم است و امکان آن نیز وجود دارد که این ریزگردها طی ۲۴ ساعت آینده کاهش و یا افزایش نیز داشته باشد.
رئیس هواشناسی گچساران ادامه داد: در طی سالجاری شهرستان گچساران ۷۸ روز با پدیده ریزگردها مواجه شده است که آلودگی هوای امروز در این مدت نسبت به روزهای گذشته بیشترین میزان ریزگردها را در این مدت داشته است.
توزیع و غرس بیش از ۷۷ هزار نهال در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره جنگل‌کاری‌ها منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۷۷ هزار و ۵۰۰ هکتار نهال در طول هفته منابع طبیعی در سراسر استان توزیع و غرس شد.
مصطفی خلفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حوزه جنگل‌کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در طول سال ۹۵ حدود دو هزار هکتار جنگل‌کاری با بذر در استان انجام داده است.
رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۲۸ هکتار جنگل‌کاری با نهال انجام شده است، افزود: ۸۸ اصله تولید نهال جنگلی نیز در اسل جاری انجام گرفته است.
وی به مشارکت چشمگیر و بی‌نظیر مردم استان در انجام جنگل‌کاری‌ها اشاره کرد، و یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی استان امسال توانست رتبه برتر درزمینه جنگل‌کاری مشارکتی را در کشور کسب کند.
خلفی در ادامه به اقدامات انجام شده در هفته منابع طبیعی توسط حوزه جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی استان اشاره کرد، و بیان داشت: حوزه جنگل‌کاری در طول هفته منابع طبیعی اقدامات بسیار مطلوبی در راستای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی انجام داد.
رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد توزیع و غرس نهال در مناطق مختلف استان را از جمله این اقدامات عنوان کرد، و بیان داشت: حدود ۷۷ هزار و ۵۰۰ هکتار نهال در طول این هفته توزیع و غرس شد.
وی با بیان اینکه ۵۵ هزار اصله از این نهال‌ها، کهور، اکالیپتوس و کنار بود، افزود: ۱۶ هزار نهال نیز از گونه سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای و کاج بودند.
این مسوول، زالزالک و گلابی وحشی را از گونه‌های دیگر غرس شده در هفته منابع طبیعی در استان بیان کرد، و یادآور شد: حدود شش هزار و ۵۰۰ نهال از گونه در هفته منابع طبیعی کاشته شد.
خلفی با عنوان اینکه این نهال‌ها توسط کارکنان منابع طبیعی، مردم، تشکل‌های مردم نهاد، انجمن‌های زیست محیطی و منابع طبیعی، دانش‌آموزان، نهادهای دولتی، متخلفین و متصرفینی که پرونده تخلف داشتند کاشته شد، یادآور شد: نخستین نهال توسط معاون اول رئیس جمهور در یاسوج کاشته شد.
مکان شرکت نفت یاسوج جابه‌جا شود/ مادوان و سروک محل‌هایی پرخطر در هنگام آتش‌سوزی
مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج گفت: شرکت نفت یاسوج مکانی خطرناک در درون شهر است که باید جابه‌جا شود.
مردم تا چه اندازه با وظایف آتش‌نشانی در استان آشنایی دارند؟
با توجه به حضور رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم، نسبت به قبلا به وظایف آتش‌نشانی آشنایی بهتری پیدا کرده‌اند که لازم است در این زمینه توسط رسانه‌های استان فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری شود.
مهم‌ترین وظایف آتش‌نشانی چیست که مردم با آن‌ها آشنایی ندارند؟
آتش‌نشانی تعداد وظایف زیادی دارد که مردم فقط با تعداد کمی از آنها آشنایی دارند کارهایی مانند برش اشیا حلقوی، حیات وحش، گیر کردن در آسانسور و ده‌ها مشکل دیگر که آتش‌نشانی با حضور به موقع در محل این وظایف را انجام می‌دهد.
مهم‌ترین مشکل و چالشی که آتش‌نشانی یاسوج اکنون با آن روبروست چیست؟
کمبود نیرو و کمبود تجهیزات از مشکلاتی هستند که ما همواره با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیدواریم که روزی این مشکلات تمام شوند که البته دستگاه‌های دیگر هم باید به کمک شهرداری آمده و در راه رفع این کمبودها شهرداری را تنها نگذارند.
پرخطرترین مناطق و نواحی شهر یاسوج برای امدادرسانی کجاست؟
در قسمت ارم‌ها و ابوذرها و سروک، شهر مادوان و شهرک‌های صنعتی خطر بیشتر احساس می‌شود که در این نقاط مردم باید بیشتر رعایت نکات ایمنی را داشته باشند.
زنگ خطر برای شهر یاسوج در زمینه حوادث چه مکان‌هایی است و چه باید کرد؟
شرکت نفت فلکه جهاد که باید بیرون از شهر انتقال داده شود، جمعه بازار که هیچ راه دسترسی جهت امدادرسانی ندارد و خیابان سیزده آبان که باید بیرون از شهر و در جای مناسبی عمده‌فروشان اسکان داده شوند.
مردم همزمان با حادثه تلخ پلاسکو تا چه اندازه با وظایف آتش‌نشانی آشنا شدند؟
حادثه پلاسکو حادثه تلخی بود و جایگاه آتش‌نشانی در کشور محبوب‌تر و مردم با وظایف آتش‌نشانی بهتر آشنا شدند در این حادثه مردم بیش از پیش به ایثارگری آتش‌نشانان پی بردند.
همکاران شما تا چه میزان آمادگی برای حضور در حوادث بزرگ را دارند؟
همکاران آتش نشانی از توانایی زیادی برخوردارند ولی با توجه به کمبود تجهیزات کار را سخت‌تر کرده است.
برای تعطیلات عید نوروز چه میزان آمادگی دارید و چه تجهیزاتی را آماده کرده‌اید؟
تیمهای تخصصی کوهستان وغواصی و همچنین تیم اطفاء حریق در ایام نوروز به صورت آماده‌باش در خدمت مسافران و همشهریان هستند
در حال حاضر به چه امکاناتی در آتش‌نشانی یاسوج نیاز دارید؟
خودروی اطفاء حریق کوچک وخودروی نردبان‌دار بزرگ، تشک نجات، لباس عملیاتی انفرادی، تجهیزات غواصی و کوهستانی و خودروی کمک‌دار برای تیم کوهستان و غواصی را نیاز داریم.
مهم‌ترین خواسته شما از مردم چیست؟
همکاری با تیمهای امدادرسان، نصب کپسول آتش نشانی در منزل و خودرو و در نهایت مردم باید آموزش‌های لازم را ببینند.
پیشاپیش عیدنوروز را خدمت همه مردم تبریک عرض میکنم و امیدوارم با رعایت نکات ایمنی و هشدارهایی که توسط دستگاه‌های امدادرسان مانند آتش‌نشانی داده می‌شود سال بدون حادثه و ایمن داشته باشند./ فارس
پیشگیری از کوچ زودهنگام عشایر
رئیس اداره امور مراتع منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر اطلاع‌رسانی و اعلام زمان مناسب کوچ عشایر توسط رسانه‌ها و توجه مردم به این تاریخ تاکید کرد.
حسن پیوند امروز اظهار کرد: مراتع کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۲ درصد مراتع حوزه زاگرس را تشکیل می‌دهد.
رئیس اداره امور مراتع منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از دو هزار گونه گیاهی در این استان وجود دارد، یادآور شد: ۴۲۵ گونه این گیاهان دارویی هستند.
وی با اشاره به بهره‌برداری بالای این گونه‌های گیاهی در استان، گفت: در سال ۹۵ افزون بر ۸۴ هکتار بهره‌برداری از گیاهان دارویی از قبیل آنغوزه، باریجه و مورد با مشارکت بهره‌برداران انجام شد.
این مسوول با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیا و توسعه مراتع، خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار و ۷۹۱ هکتار مرتع کاری، احیاء و توسعه مراتع در استان انجام شده است.
پیوند در ادامه با اشاره به محدودیت مراتع استان نسبت به دام موجود، تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی اصولی برای پیشگیری از کوچ زودهنگام عشایر به مراتع ییلاقی انجام شود.
رئیس اداره امور مراتع منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، زمان مناسب کوچ عشایر از قشلاق به ییلاق را از ۱۵ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۹۶ عنوان کرد و بیان داشت: باید اطلاع‌رسانی گسترده و فراگیر در مورد این موضوع انجام شود.
وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در مورد زمان مناسب کوچ از طریق رسانه‌ها، گفت: مردم باید به تاریخ دقیق کوچ توجه کرده و پیش از این تاریخ کوچ نکنند.
این مسوول، خاطر نشان کرد: اگر کسی به تاریخ مناسب کوچ توجه نکند و پیش از آن اقدام به کوچ کند، پروانه تخلف برای وی تشکیل و مطابق قانون برخورد خواهد شد.
پیوند، جریمه هر راس دام که به صورت غیر قانونی در مراتع حضور داشته باشد را ۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و بیان داشت: تا زمانیکه مراتع آمادگی حضور دام را نداشته و از طریق دستگاه‌های مرتبط اعلام نشود کسی حق کوچ و حضور در مراتع را ندارد.
سنگ‌پرانی در بازی زاگرس یاسوج و قشقایی شیراز برگزیده نود درجه برنامه ۹۰ شد
در آخرین برنامه ۹۰ در سال‌جاری، درگیری و سنگ‌پرانی بازی زاگرس یاسوج و قشقایی شیراز برگزیده نود درجه برنامه ۹۰ شد.
آخرین برنامه ۹۰ در سال ۹۵ در حالی برگزار شد که در این برنامه برگزیده‌ای از همه آیتم‌های سال جاری به نمایش درآمد.
در این برنامه که تا ساعاتی از بامداد روز سه‌شنبه ادامه داشت در بخش نود درجه، برگزیده‌ای از اتفاقات مهم فوتبال کشور به نمایش درآمد.
در بین آیتم‌های برگزیده ۹۰ درجه در برنامه ۹۰ آخر سال، بخشی از درگیری تیم‌های زاگرس یاسوج و قشقایی شیراز به نمایش درآمد.
این بازی که در شیراز نیمه‌تمام ماند با رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتیجه آن سه بر صفر به سود تیم زاگرس یاسوج اعلام شد.
همایش توسعه پایدار در چرام ضد توسعه بود/ برخی در همایش به دنبال تخریب بودند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام با اشاره به برگزاری همایش ملی توسعه پایدار در چرام، گفت: این همایش توسعه نبوده بلکه ضد توسعه بوده است.
صبح امروز سعید خردمند در جمع مدیران چرامی، سخنان خود را با گلایه‌ آغاز کرد و با بیان اینکه گروه‌های هنری و نمایش چرام در استان و کشور حرف برای گفتن دارند، اظهار کرد: انتظار داریم در برگزاری مناسبت‌ها از گروه‌های هنری شهرستان چرام استفاده شود چرا که گاها می‌بینیم برخی ادارات برای برگزاری مناسبت‌ها، خارج از شهرستان گروه‌های هنری را با قیمت‌های بالا دعوت می‌کنند در صورتی گروه نمایش ما در سطح کشور حرف اول را می‌زند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام با اشاره به قوانین مطبوعات و تاکید بر رعایت اخلاق رسانه‌ای توسط خبرنگاران، ابراز کرد: اصحاب رسانه اگر خلاف اخلاق رسانه‌ای عمل کنند، بار اول تذکر، بار دوم اگر رعایت نکردند مجوزشان لغو خواهد شد.
وی همچنین به برگزاری همایش ملی توسعه پایدار در چرام اشاره‌ای داشت و با تاکید بر این مطلب که این همایش توسعه نبوده بلکه عدم توسعه بوده است، عنوان کرد: در آن جلسه بداخلاقی‌هایی صورت گرفت که با ادبیات ناصحیح شخص اول شهرستان را مورد تخریب قرار دادند.
این مسئول، تصریح کرد: اگر کسی در بحث اخلاق مشکل دارد کتاب‌هایی با چاپ جدید در اداره ارشاد موجود است می‌توانند استفاده کنند که حداقل ادبیات و اخلاق را پشت تریبون رعایت کنند.
خردمند در ادامه از برپایی غرفه‌هایی در چشمه بلقیس از جمله کتاب رایگان و غرفه نماز خبر داد و متذکر شد: برپایی پنجشنبه بازار چرام در ورودی گلزار شهدای این شهر کاری است غیر اخلاقی و غیر فرهنگی که باعث سلب آسایش و عدم قرائت فاتحه برای اموات خود می‌شود که امیدواریم شهرداری محترم نسبت به این موضوع اقدام کند.
نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در چرام
فرماندار چرام گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها با صلابت و سلامت در چرام برگزار می‌شود.
ابراهیم فتاح‌پور صبح امروز در جمع مدیران چرام با اشاره به روز بزرگداشت شهدا و با بیان اینکه شهادت، والاترین عمل انسانی است، اظهار کرد: تجلیل از مقام شامخ شهدا در واقع بزرگداشت ایمان، عشق، حماسه، شجاعت و کرامت انسانی است.
فرماندار چرام با متذکر شدن این مطلب که نتوانستیم حق ایثارگران، رزمندگان و جانبازان را به خوبی ادا کنیم، عنوان داشت: این برای ما یک ضعف است و باید به صداقت، ساده زیستی، اخلاق محوری و وفای به عهد شهدا اقتدا کنیم.
وی هچنین به سالروز ملی شدن صنعت نفت اشاره داشت و با بیان این مطلب که امروز جمهوری اسلامی ایران به خودباوری رسیده که بخشی از آن به گذشته برمی‌گردد، تصریح کرد: مرحوم مصدق با تعامل با آیت‌الله کاشانی و با همراهی مردم توانستند صنعت نفت را ملی کنند و دست انگلستان را که تمام منابع و ذخایر دنیا را استعمار می‌کردند از نفت ایران کوتاه کنند.
فتاح‌پور در بخش بعدی از سخنان خود به آغاز سال جدید اشاره کرد و با متذکر شدن این مطلب که سال ۹۵ لحظه‌های آخرش را سپری می‌کند و دنیای ملی، باستانی ما سرشار از بداخلاقی‌هاست، خاطرنشان کرد: زبان اداری زبان محدودیت‌ها و نداری‌هاست، مسائل و مشکلاتی در برخی جلسات پیش آمده بین مدیران که انتظار داریم کینه‌ها در این جلسه ختم به خیر شود، خانه تکانی کنیم دل و قلبمان را و برای شادی مردم قدم برداریم چرا که معنویات و فلسفه نوروز و روز نو شدن همین است که گلایه‌ها را کنار بگذاریم.
فرماندار چرام با تاکید بر کنترل و تنظیم بازار، بر لزوم کنترل قیمت‌ها و گشت‌های مشترک تاکید کرد و متذکر شد: یکی از پایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی همین بازاری است که در انقلاب نقش جدی داشتند، بنابراین ضمن حرمت نگه داشتن بازار و بازاریان، بر این صنف در ایام نوروز نظارت جدی صورت گیرد.
وی، افزود: مدیران ما در یک سال کاری گذشته در حد توانشان به یک اندازه شاید بیشتر تلاش کردند و برای پیشرفت شهرستان کمک کردند، امیدواریم نهایت استفاده را از چند روز باقی مانده ببرند و کار ۹۵ را به سال جدید موکول نکنند.
فتاح‌پور به انتخابات پیش‌رو نیز گریزی زد و تصریح کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات اسلامی شهر و روستا را داریم، باید به کلام مقام معظم رهبری در سه واژه کلیدی سلامت امنیت و مشارکت حداکثری، در این راستا رجوع کنیم.
رئیس شورای اداری شهرستان چرام با تاکید بر اینکه دشمنان ما مکار هستند و سالها برنامه برای تفسیر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران دارند برای اینکه خدشه‌ای به مشارکت مردم و سلامت انتخابات وارد کنند، گفت: سال گذشته انتخابات خوبی را با هماهنگی همه مردم تجربه کردیم و کارنامه موفقی را از خودمان بر جای گذاشتیم، امیدواریم در انتخابات پیش رو برگ برنده دیگری بر پیروزی‌های انقلاب اسلامی اضافه کنیم.
این مسئول، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۲۱ قانون ریاست جمهوری، ماده ۸۶ شوراها و ۱۱ انتخابات مجلس، تمام ادارت ملزم هستند نیروی انسانی، خودرو و تمام امکاناتی که حوزه اجرا و نظارت شورای نگهبان طلب کنند در اختیار آنان قرار دهند، بنابراین پاسخ مکاتبه‌ها داده شود.
وی، اضافه کرد: در ایام انتخابات، تاکید ما بر در دسترس بودن و در منطقه حضور داشتن مدیران است و خروج اضطراری از شهرستان با هماهنگی باشد.
مشکلات را با زبان هنر باید فریاد زد/ دستگاه‌های فرهنگی تعطیلند
هنرمند برجسته تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با بیان مشکلات حوزه هنر و فرهنگ در این استان، گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان تعطیلند.
خودتان را بیشتر برای دوستداران هنر و مردم معرفی کنید؟
اکبر آیین هستم متولد ۱۳۵۵ روستای قلعه جلو از توابع کهگیلویه. از سال ۱۳۶۸ در سن ۱۳ سالگی با تئاتر دانش‌آموزی به تئاتر علاقه‌مند شدم و از آن موقع تا حالا یک روز هم نبوده که به نوعی درگیر تئاتر نباشم.
در طول این سال‌ها ۴۹ نمایش به عنوان بازیگر در خدمت دوستان و اساتید بهنام محمدپور، سیدصالح زینی‌پور، مجید پرهیز، علی‌صفدر فروزنده، علی نرگس‌نژاد، رضاگشتاسب، امیرحسین درزیانی، رضاکرمی‌زاده بوده‌ام و ۱۶ نمایشنامه نوشته و آنها را کارگردانی کرده‌ام.
در بیش از ۴۰ فستیوال ملی و منطقه‌ای و ۸ دوره در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حاضر بوده‌ام، ۳۱ بار به عنوان بازیگر برتر دیپلم افتخار کسب نموده‌ام و با نمایش صلیب سرخ نوشته سام شپارد به عنوان کارگردان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشته‌ام.
در حوزه هنر و تئاتر مهم‌ترین کارهای خود را معرفی کنید؟
نمایش صلیب سرخ نوشته سام شپارد و کارگردانی خودم در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش هفت شروه سیزده نوشته و کارگردانی علی نرگس‌نژاد بخش دانشجویی جشنواره بیست و دوم بین‌المللی فجر، نمایش سه روایت از مردن در یک روز مه‌آلود نوشته و کارگردانی رضا گشتاسب در جشنواره بیست و پنجم بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش پلنگ خال‌هایش را پاک می‌کند در جشنواره بیست و چهارم بین‌المللی فجر به کارگردانی علی نرگس‌نژاد، نمایش نقل‌ ای دل جامونده به کارگردانی مجید پرهیز در جشنواره بین‌المللی دانشجویی سال ۷۹ از این دست کارهاست.
همچنین نمایش چاقوی دم کرده شب به کارگردانی رضا کرمی‌زاده در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۸۹، نمایش آنتولوژی فرحناک صبح یک چاقو به کارگردانی رضاگشتاسب در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۹۴، نمایش بوم خاکستری به کارگردانی صالح زینی‌پور در سومین جشنواره سراسری سوره بندرعباس ۷۳، نمایش خاطره شد آن روز سرخ به کارگردانی خودم در جشنواره تئاتر سال ۷۸، نمایش زیرزمین در جشنواره تئاتر ارتش به کارگردانی خودم در سال ۷۹، نمایش طعم کابوس در ماه اول زمستان به کارگردانی خودم در جشنواره ملی تئاتر ایثار در سال ۸۶ و نمایش چند روایت نامعتبر ندیدنی به کارگردانی رضا کرمی‌زاده در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۹۳ از دیگر کارهای من در عرصه هنر تئاتر است.
تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در گذشته چه جایگاهی داشت و اکنون در کجا قرار دارد؟
تئاتر کهگیلویه و بویراحمد اگر امروز دارای قوام و سازمان یافته است مدیون زحمات اساتیدی همچون مرحوم مجید افشاریان، سید اشرف طباطبایی، ابراهیم ابراهیمی، استاد یونس آبسالان، سید جواد موسوی، عبدالمطلب خادمی، ناصر پورمحمدی، اردشیر کیانی، سرکار خانم زهرا سعیدی، مجید پرهیز، محمد پیرسبزی، امیر نوروزی و زحمت‌هایی است که این اساتید به شکل ریشه‌ای متحمل شدند و امروز اگر اتفاقی در حال رخ دادن است و یا جریانی شکل گرفته مدیون همه این اساتید هستیم و باید باشیم
نوع حمایت مدیران ما از هنر و به خصوص تئاتر چگونه است؟
تئاتر مدت چند سال است که در سطح کلان فاقد برنامه‌ریزی صحیح و همگام با رشد دیگر عرصه‌های ادبی، هنری، علمی پیش نرفته است، نه به این دلیل که مدیر واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد هستم اما در طی این چند سال رشد چشمگیر تئاتر حوزه هنری در سطح مدیریت کلان و رویکرد صحیح مدیریتی استاد کورش زارعی و همکارانشان در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سبب شده که اکثر اهالی تئاتر به سمت حوزه هنری سرازیر گشته و همکاری صمیمانه برخی از کسانی که حتی فکرش را نمی‌کردیم به حوزه هنری برای تماشای اثری بیایند.
زیرا که اعتقادشان بر موازی کاری این دو دستگاه بود اما رویکرد و فعالیتهای مدیریت جدید تئاتر حوزه هنری باعث شد که تئاتر حوزه هنری امروزه دارای هویت و استقلالی باشد که می‌تواند سر خود را بالا بگیرد.
مسؤولان ما تا چه اندازه با هنر آشنایی دارند؟
اگر منظورتان مسؤولان فرهنگی است که جناب آقای اسلامی در قدیم در حوزه هنری تئاتر کار می‌کرد و هم امروز فیلمساز شاخص و قابل توجه‌ای در عرصه سینمای مستند است و انصافا با نگاه لطیف و دوستانه‌ای که به تئاتر دارد باعث شده تئاتر در حوزه هنری استان جان تازه‌ای بگیرد.
برای کار هنری در استان به چز ملزوماتی نیاز است و اعتبارات حوزه فرهنگی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
اول اینکه تئاتر باید جا و مکانی باشد برای اجرای نمایش و در تعریف تئاتر نیز چنین آمده که تئاتر ساختمانی است برای اجرای نمایش اما تئاتر استان فاقد سالن است فاقد خانه‌ای برای خود است فاقد امکانات اولیه است.
در مورد اعتبارات فرهنگی بهتر است بگویم جوابش را بلد نیستم و نمی‌دانم چه بگویم که جوابی داده باشم که هم جوابی داده باشم و هم حرفهایم در این باره معنی داشته باشد کلا اعتبارات فرهنگی نمی‌دانم چیست.
دستگاه‌های فرهنگی تا چه میزان به وظایف خود در استان عمل می‌کنند؟
حوزه هنری استان با بودجه اندک خود نیازی به تعاریف من ندارد اما دیگر دستگاه‌های فرهنگی تعطیل‌اند.
برای تحول و بالندگی تئاتر در استان چه باید کرد؟ باید فضای رقابت‌های ناسالم از میان برداشته شود همین.
هنرمندان تا چه اندازه در بالندگی و یا احیانا رکود حوزه فرهنگ استان نقش دارند؟
نمی‌شود همه تقصیرها را به گردن مسوولان و دست اندرکاران فرهنگ انداخت به همان اندازه که دیگران مقصرند هنرمند نیز مقصر است چون هنرمندی که می‌داند شرایط بد است بهتر است با هنرش فریاد بزند.
و هر چه می‌خواهد دل تنگتان بگویید تا بشنویم؟
خیلی دلم پر است بهتر است چیزی نگویم.
محرومیت دیشموک از پارک به علت عدم همکاری منابع طبیعی
شهردار دیشموک با بیان اینکه هیچ پارکی در این شهر وجود ندارد عدم همکاری منابع طبیعی در واگذاری زمین را دلیل ایجاد نشدن پارک دانست و گفت: ۳۰ هکتار زمین قابل اختصاص در محدوده خدمات شهری و حاشیه برای راه‌اندازی پارک وجود دارد.
جبار روشن صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد یکسال اخیر شهرداری اظهار داشت: ۹ هزار متر مربع جدول‌گذاری و ۱۸ هزار متر مربع آسفالت در دیشموک انجام شد.
وی با بیان اینکه جایگاه دفن زباله به علت معارضات اجتماعی با دستور قضایی تعطیل شده بود، افزود: با گذشت ۱۹ سال بلاتکلیفی امسال یک هکتار زمین اهدایی برای دفن زباله در نظر گرفته شده و در حال آماده‌سازی است.
شهردار دیشموک اعتبار ساماندهی جایگاه دفن زباله را ۴۵۰ میلیون تومان عنوان کرد، و گفت: هفت کیلومتر از مسیر دسترسی به این مکان زیرسازی شده است.
روشن راه‌اندازی کارگاه تولید بتن با ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰ قالب و ۸۰۰ عدد بلوک را یکی زا منابع درآمد شهرداری دانست، و گفت: بتن‌های تولیدی این کارگاه از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
وی در ادامه تشریح عملکرد شهرداری خاطرنشان کرد: ۹ هزار متر مربع جدول‌گذاری طی دوره چهارم شهرداری انجام شده که بیش از پنج هزار متر مربع از این کار طی سال جاری بوده است.
روشن تصریح کرد: سه هزار متر مربع از جدول سطح شهر باقی مانده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد سال ۹۶ تکمیل شود.
بازگشایی ورودی‌های دیشموک از دو مسیر خوزستان و سد بالیاب، بازگشایی افزون بر ۵۰ معبر دارای معضل اجتماعی و تعریض این معابر با رایزنی مالکان، نصب ۱۰۰ دستگاه سطل زباله در شهر، اختصاص پارکنیگ خودروهای توقیفی، خرید یک دستگاه کمپرسی برای شهرداری و آغاز عملیات چمن مصنوعی فوتبال از دیگر اقداماتی است که در شهرداری دیشموک انجام شده است.
شهردار دیشموک با اشاره به سرانه فضای سبز در این شهر تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین دلایل نبود پارک در این شهرشش هزار و ۷۰۰ نفری عدم همکاری منابع طبیعی در واگذاری زمین‌های ملی برای ایجاد پارک و توسعه فضای سبز بود.
به گفته روشن افزون بر ۳۰ هکتار زمین متعلق به منابع طبیعی در محدوده خدمات شهری و حاشیه شهر وجود دارد و با وجود پیگیری و درخواست‌های مکرر اما منابع طبیعی شهرستان و استان از واگذاری زمین برای ایجاد پارک خودداری کرده است.
روشن خاطرنشان کرد: به دلیل عدم رعایت ماده ۱۰۱ و دریافت نشدن حق شهرداری از تفکیک زمین‌ها و تغییر کاربری زمین‌های دارای کاربری فضای سبز، تاکنون هیچ پارکی در شهر دیشموک راه‌اندازی نشده است.
وی با بیان اینکه شهرداری منابع درآمدی در اختیار ندارد، میزان حقوق پرداختی به پرسنل اداری و نیروهای خدماتی را ۶۴ میلیون تومان در ماه دانست و گفت: انتظار می‌رود در اعتبارات ماده ۱۸۰ و بخش بحران نگاه ویژه‌ای به دیشموک شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1