تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۲۳۷۲۰۹

خواب سنگین مسئولان و سحر‌خیزی واسطه‌ها جان مرغداران استان را می‌گیرد

۱۳
۰
کبنا ؛ 
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، اقتصاد مقاومتی مولفه‌ای مهم در توسعه و پیشرفت کشور ایران اسلامی به شمار می‌رود و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله) باید این امرمورد توجه و اهتمام ویژه مسئولان و کارآفرینان کشور قرار بگیرد.
برای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند بستر و زمینه پویایی اقتصاد مقاومتی را فراهم کند و برای کارآفرینان چترحمایتی در راستای تولیدات داخلی محسوب می‌شود.
در همین راستا به سراغ سید  مهدی محمدی یکی از کارآفرینان فعال در عرصه تولید تخم مرغ سبز در شهرستان گچساران که تولید تخم مرغش به بندر عباس، برازجان، استان فارس، خوزستان ، هرمزگان، اصفهان، یزد، کرمان، بوشهر و اصفهان صادر می‌شود، گفتگویی با وی ترتیب داده‌ایم.
سیدمهدی محمدی متولد سال ۱۳۶۲ و دارای مدری کارشناسی رشته الکترونیک به جای تلاش برای استخدام در مشاغل دولتی، دست به فعالیتی زد و با تداوم فعالیت این واحد زمینه اشتغال ۱۷ نفر به طور مستقیم و ۳۰نفر به طور غیرمستقیم را فراهم کرده است.
درسال ۱۳۹۱ تعاونی ۳۸۸۸ سپید تخم ماهور باشت بصورت خانوادگی (پدر و مادر و برادران) که همگی بیکار و دارای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس بودند تاسیس شد.
شرکت در مدت کمتر از ۷ماه راه اندازی و بهره برداری شد. محمدی اولین تولید کننده تخم مرغ سبز در استان کهگیلویه وبویراحمد بود.در سال ۹۲-۹۳ مرغدار نمونه و کارآفرین برتر شد که بعد از تلاش زیاد توانست دومین تولید کننده تخم مرغ سبز در کشور باشد.
سیدمهدی محمدی هم اکنون مدیر عامل شرکت تعاونی ۳۸۸۸ و عضو انجمن کیفیت ایران می‌باشد.با وجود موفقیت‌هایی در تولید موادغذایی سالم و اولین تولید کننده تخم مرغ در استان کهگیلویه وبویراحمد به خاطر برخی مشکلات نمی‌تواند از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند.
وی می‌گوید: بالا بودن هزینه‌های تولید به علت انجام اقدامات قرنطینه‌ای، به کارگیری تجهیزات مدرن و استفاده از نهاده‌های با کیفیت تر از مشکلات همیشگی تولیدکنندگان این محصول است که البته باید وجود دلالان را نیز به آن اضافه کرد.
محمدی بیان کرد: خواب سنگین دولت و سحر‌خیزی واسطه‌ها جان مرغداران را خواهد گرفت و بی‌تدبیری و انفعال مقامات دولتی به زودی ریشه صنعت تولید تخم‌مرغ را خواهد سوزاند.
وی ادامه داد: وقتی صحبت از  "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"  است و صنعت مرغداری  که بزرگترین صنعت کشور بعد از نفت است چرا مدعیان حمایت از تولید‌کنندگان داخلی سکوت اختیار کرده اند و هیچ حمایت و کمکی نمی‌کنند؟
محمدی تصریح کرد : اگر حمایت دولتمران و مسئولان را داشتیم یکی از مرغداران تولید‌کننده تخم‌مرغ در همین شهرستان از روی ناچاری و عدم حمایت از تولید تعطیل نمی‌شد.
این تولیدکننده در خصوص محصولات خود اظهار داشت: تخم مرغ سبز برگرفته از طبیعت است و بدون مصرف آنتی بیوتیک تولید می‌شود و جهت بی بو کردن و تغییر مزه تخم مرغ به مزه آویشن ۵۰نوع گیاه دارویی به حالت خوراکی به مرغ‌ها به‌صورت خوراکی خورانده می‌شود و هنگام پخت این تخم مرغ روغن را به خود جذب نمی‌کند.
محمدی درخصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود گفت: این تولید در ظرفیت مکانی به مساحت ۲۲هزار مترمربع در ۲ سالن با دستگاه‌های تمام اتوماتیک با ۵۰هزار قطعه مرغ تخم گذار آغاز کردم.
وی آسیب‌های موجود در این عرصه را وجود بازار فروش نامناسب را در شهرستان عنوان کرد و افزود: برای ارائه محصولات خود به بازار فروش با مشکل روبه‌رو هستم و بازار داخلی فروش این محصول در استان رونق ندارد بطوری که تقریبا تولیدی یک روزمان که معادل ۳ تن بوده در شهرستان بفروش می‌رسد.
محمدی گفت: متاسفانه دلال‌ها تخم مرغ‌های درجه ۲و۳ را به اسم درجه یک از استان‌های همجوار وارد و بسته بندی می‌کنند آنگاه  به تاریخ روز و با قیمت پایین‌تر به شهروندان عرضه می‌کنند، دربازار استان و شهرستان سم پاشی می‌کنند و روز به روز قدرتمندتر می‌شوند.
این تولید کننده کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه استان ما بیشتر از دلال‌ها حمایت می‌کند نه از تولید کنندگان افزود: تخم مرغ ما بین استان‌های همجوار به نوان یکی از مارک‌های با اعتبار و به عنوان تخم مرغ درجه یک مصرف می‌شود.
محمدی با طرح این سوال که آیا حیف نیست این محصول در شهرستان خودم و در سبد غذایی شهروندانم  قرار نگیرد؟ ادامه داد: نیاز است فرماندار، جهاد کشاورزی یا اداره تعاون جهت ایجاد غرفه در مرکز شهر جهت عرضه تخم مرغ اقدامی انجام دهند.
نخستین و بزرگترین تولید کننده تخم مرغ در جنوب کشور ادامه داد: این محصول اول در مشهد و سپس در گچساران تولید می‌شود و شهرهایی چون تبریز، اصفهان، یزد، فارس و تهران که قطب تولید تخم مرغ در ایران هستند شرایط و پتانسیل تولید و ارائه تخم مرغ سبز را ندارند.
وی تولید روزانه خود را حدود ۳ تن ، ۱۸ تن هفتگی و سالیانه ۱۱۰۰ تن عنوان کرد و گفت: افزون بر یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان جهت خرید جوجه یک روزه تا رسیدن به مرحله تولید هزینه نموده‌ام و سپس چون مرغ‌ها دیگر صرفه اقتصادی برای ما ندارد پس از پایان تخم گذاری یعنی بعد از ۸۷ هفتگی مرغ‌ها به فروش می‌رسد یا به صورت کشتار به مصارف صنعتی در می‌آیند.
این کارآفرین نمونه با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان از کار آفرینان شهرستان گچساران گفت: بازارهای داخلی باید در انحصار تولیدات داخلی قرار گیرد تا طرح‌های اقتصاد مقاومتی به موفقیت برسند.
مهدی محمدی افزود: سالیانه ۲ هزار تن فضولات یا کود مرغی تولید می‌شود که به دلیل نبودآگاهی و اطلاع شهروندان از کیفیت و استفاده کود سبب شده به شهرستان‌های همجوار برای مصارف تولید و کشت فروخته شود.
این چهره موفق اقتصاد مقاومتی گفت: اگرطرح فرآوری کود در واحدهای مرغداری شهرستان اجرا می‌شد و توجه و پیگیری برای احیاء این صنعت صورت می‌گرفت در بحث اشتغالزایی کمک و در مسیر خودکفایی قرار می‌گرفتیم .
محمدی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌ها از سوی کشورهای استکبار و غربی می‌طلبد که عزیزان با ایجاد طرح‌های خود اشتغالی و خودکفایی اقتصاد مقاومتی نقش موثری در آینده کشور، خانواده، فرزندان و اطرافیان خود داشته باشند.
محمدی تصریح میکند: مراحل کارهای اداری بسیار سخت شده، بانک‌ها و ثیقه‌های سنگین در قبال تسهیلات طلب می کنند به گونه‌ای که تقریبا تمام مزارع پرورش مرغ در وثیقه بانک‌ها قرار دارند و مرغداران برای گرفتن تسهیلات جدید وثیقه‌ دیگری در اختیار ندارند.
وی افزود: برای امسال هنوز تسهیلات برای گردش صنعت مرغداری اعلام نشده و اگر هم اعلام شود، بسیاری از مرغداران وثیقه جدیدی ندارند و به تدریج با کاهش نقدینگی از گردانه تولید کنار می‌روند که با توجه به نوسانات بازار این امر سبب می‌شود که تخم مرغ‌های ما زیر قیمت بازار به فروش برسد.
وی ادامه داد : حمایت در تامین نهادهای دامی، اقساطی نمودن تسهیلات پرداختی از طرف بانک با سود قبلی بصورت دراز مدت دانه های دامی را از طریق پشتیبانی که نیاز به وثیقه ملکی نباشد جهت تسهیلات از مسئولان ذیربط خواستارم.
محمدی با اشاره به وضعیت اقصادی امسال و ناتوانی شرکت در پرداخت بانک به اجرای وثیقه‌ها و تعهدات شده گفت: مشکلی برای فروش بار نداریم ولی باید نظارت و حمایت دولت را داشته باشیم ولی متاسفانه هیچگونه حمایت دولتی نمی شود.
وی بیان کرد : یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان از بانک توسعه تعاون و ۸۳۰ میلیون تومان از آورده شخصی خود برای این شرکت سرمایه گزاری کردم ،اکنون ۴سال از بهره برداری این شرکت می‌گذرد ولی امسال توانایی پرداخت وام را ندارم و برای بازپرداخت درخواست یک تنفس را دارم که در این راستا کمک مسئولان را می طلبد.
گفتنی است: اگر چه گچساران قابلیت‌ها و توانمندی‌های لازم را برای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک دارد و با توجه به فواید بهداشتی آن رغبت مردم نیز به مصرف این محصول نسبت به گذشته بیشتر شده است، با این تفاسیر حمایت نهادهای مربوطه از تولید کنندگان مرغ بدون آنتی بیوتیک زمینه‌های لازم را برای ادامه فعالیت مرغ سبز گچساران به بازارهای جهانی فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
انصافا اگر آقای محمدی بعنوان کارآفرین در استان دیگر بود بشدت حمایت میشد،
نفتی
Iran, Islamic Republic of
ضمن خسته نباشید، من و همکاران نفتی ام در این مورد اطلاعاتی نداشتیم ، خوشبختانه الان متوجه این قضیه شدیم، قطعا ما از این به بعد از این نوع محصولات استفاده می کنیم
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر کارآفرین شهرمان جناب آقای حاج مهدی محمدی عزیز،موفق و سربلند باشید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
مسئولان باید از این کارآفرین حمایت بکنند،
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
مسولین استانی باید کسی مثل آقای محمدی رو حمایت کنند و حب و بغض سیاسی رو کنار بزارند. چون با دست خالی و وتوکل بر خدا و اعتماد به نفس و پشت کار زیاد در عین حالیکه اکثر مرغداری های نه استان بلکه کشور ورشکسته شدند و دچار انفلونزای فوق حاد پرندگان شد اما ایشان با تدبیر و تجریه ای که در سن پایین داشتند این مرغداری رو به لطف خدا سر پا واداشت. البته به جای اینکه آقای محمدی را به عنوان کارافرینی که عملا و نه به شعار کاری عام المنفعه برای منطقه جنوب داشته باید به جامعه کشوری معرفی کرد البته ایشان را در کشور می شناسند ولی بعضی ها میخواهند در استان شناخته نشود به گونه ای که دیگران را بر اساس شاقول سیاسی به عنوان کار آفرین نمونه معرفی میکنند.خیلی ها زدند که با مشکل مواجهه بشه ولی خدا نخواست و او را بلند کرد و معمولا همیشه دود از کنده بلند میشه. مسولین اگر وجدان دارید حب و بغض های سیاسی رو کنار بگذارید و به صورت واقعی از ایشان حمایت کنید چون این گونه حمایتیها دو طرفه و متقابل بین کارافرین و مسولین استان است و سودش برای کل منطقه خواهد بود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
............. با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی رمقی برای مرغداران گوشتی و تخمگذار نذاشته اند. مرغداریها تعطیل و مرغداران در راهروی دادگستریها و دلالان و مدیران در ماشینهای شاسی بلند به گشت و گذار و تفریح و خوشگذرانی.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید مهدی. آقای محمدی تغییرش بیه به طرح شترمرغ!!!!!???? اگه تغییرش دادی حمایت میشی چون این روزها فقط بحث روی احداث و راه اندازی طرح شترمرغه. ککا خوت دونی و ما گفتن بی سید عزیز و بزرگوار.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جای تشکر و قدردانی دارم خدمت آقای محمدی، آفرین به شما که اشتغال زایی کردید
گچسارن
Iran, Islamic Republic of
با عرض خسته نباشید
من از نزدیک ایشون رو میشناسم در یک جمله بخوام کارشون رو معنی کنم به جمله حضرت آقا که همون اقتصاد مقاومتی هستش جامه عمل پوشانده
احسنت بر ایشان و خداوند پشت و پناهشون
جوان گچساران
Iran, Islamic Republic of
بهترین مرغ و تخم مرغ در گچساران تولید و به واسطه های کازرونی و شیرازی داده میشه، بعد یه سری داخل گچساران مرغ مریض از یزد و لرستان میارن سیصد تومن ارزونتر میدن مردم...مدیران جهاد و صنعت معدن صندلی رو ول نکن .....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تنفس هم میخوای برادرمحمدی عزیز،والا خوش بحالت با وام بدون سود و کامزد،سید قدرت برا بعضی ها هم بد نشد،خداشانس بده کارآفرین
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت مهندس. احسنت
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
درود ب آقای محمدی؛ضمن خسته نباشید خدمت برادران محمدی گل ،ان شالله با حمایت مسولین استان و شهرستان این صنعت بتونه سرپا باشه و افرادی ک ب کار گرفته شدن و کاریابی کردن ن تنها دلسرد نشن با قدرت ادامه بدن و باعث افتخار شهرستان بشن،با حمایت همه جانبه از آقای محمدی و برادراشون و سایر کار آفرینان شهرستان
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1