تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۳۷۰۸۱

آقای خادمی اعتدال، نه انفعال است و نه امتزاج / گره زدن‌های استاندار، نه با تدبیر می‌سازد و نه با امید

۸۲
۰
کبنا ؛بعد از انتشار گفت‌وگویی از «نظر یک کارشناس سیاسی در خصوص عملکرد «استاندار»؛ «مسعود حسینی» موفق‌تر از «خادمی» بود»[کلیک کنید] در پایگاه خبری کبنا نیوز و نام بردن از «سید علی پرواز» در آن مصاحبه وی به برخی از سئوالات در این زمینه پاسخ داد.
به گزارش کبنا، «سید علی پرواز» دبیر مجمع نیروهای خط امام شاخه کهگیلویه و بویراحمد است که به سئوالات زیر پاسخ‌های داده که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛
باتوجه به اینکه جناب آقای دکتر قائمی از کارشناسان استانداری در مصاحبه انتقادی خود از شما نام برده چه ارزیابی از مصاحبه وی دارید.؟
در طلیعه سخن از شما تشکر میکنم که فرصت گفت‌وگو در خصوص کارنامه استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد را فراهم آوردید. تشکر ویژه‌تری هم از دوست فاضل و همکار ارزشمندم جناب آقای دکتر «قائمی» دارم که شجاعانه پا در این مسیر گذاشته است. به نظر من ایشان به خوبی بخشی از ضعف‌ها و نابسامانی‌های عملکرد استاندار را مورد اشاره قرارداده است. سخنی که گروه قابل توجهی از همکاران استانداری در خلوت بیان می نمودند ایشان با شجاعت، عیان بیان نموده است.
میزان آشنایی شما با جناب آقای قائمی تا چه اندازه است؟
در استانداری توفیق آشنایی ایشان را یافته ام. وجه غالب و برجسته وی علمی بودن ایشان است.آقای قائمی در رشته تخصصی خود یعنی سیاست گذاری انسانی فرهیخته و با دانش است. مصاحبه وی برای کسانی که حظی از دانایی برده اند پژواک خوش طنینی داشته است.
 نظر خود شما در خصوص عملکرد ملی و استانی دولت تدبیر و امید چیست؟
هر چند در این مصاحبه مجال فراخی نیست تا مبادی و مبانی تحلیل خودم را از عملکرد ملی دولت  به گونه ای مفصل بیان کنم؛ ولی در پاسخ به سوال شما باید در دو حوزه داخلی و خارجی عملکرد دولت را رصد و در باب آن قضاوت نمود. در حوزه خارجی یعنی دیپلماسی سه سطح جهانی، منطقه ای و دوجانبه را باید بررسی و مورد توجه قرار داد. در سطح جهانی توافق هسته ای یادگار ماندگاری است که در تاریخ دیپلماسی دنیا ثبت خواهد شد و تحسین های زیادی را به همراه خواهد داشت. در سطح منطقه ای متاثر از تشدید راهبردهای ارتجاعی برخی کشورهای منطقه و نیز نیاز دولت تدبیربه تاکید و تمرکز بر حصول توافق هسته ای چالش ها و افت و خیزهایی دامن گیر دولت بوده. ارمغان دیپلماسی دولت در سطح روابط دوجانبه هم ارزشمند و قابل تقدیر است. در عرصه داخلی برای دولت آقای روحانی شرائط و وضعیت مخاطره آمیزی به ارث رسیده  . اقتصاد زمین گیر شده بود. تاخت و تازهایی فرهنگ ستیزانه بیشتر اهالی فرهنگ را به ستوه آورده بود. تن رنجور سیاست طعن دشمن و حسرت دوست را به همراه داشت. با این همه دردها دولت روحانی توانست شاخص های اقتصادی را در مسیر بهبودی قرار دهد. مهار تورم،کنترل نقدینگی و جلوگیری از بدتر شدن رکود نتیجه عملکردهای اقتصادی دولت می باشد. تنگ نظری ها و دگم اندیشی های عرصه سیاست و فرهنگ هم تا حدود زیادی با نواختن شیپور دولت تدبیر رو به افول نهاد. با این همه تا رسیدن به وضعت مطلوب فاصله داریم. ناسازگاری و ناهمگنی  برخی از اجزا دولت می تواندیکی از عامل های این شکاف بین وضع موجود و مطلوب به حساب آید. با وجود کارنامه قابل قبول دولت در عرصه ملی شوربختانه قامت عملکرد مدیریتی استان شکوه، جلال و رونق دلربایانه ای ندارد. در استان ما قامت ناموزونی از اقدامات نظاره می شود که در قاب  کریهی بر دیوار کوتاه و لرزان تنگ نظری، قوم گرایی و منفعت طلبی آویزان است.
به نظر شما ریشه این عملکردهای ناموزون و نامتوازن چه می باشد؟ تا چه اندازه مدیریت ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد را در شکل گیری این وضعیت دخیل می دانید؟
قبل از اینکه به علل و زمینه های این وضعت پرداخته شود لازم است متذکر شوم که نباید و نشاید با مبناو معیاردوره اصلاحات عملکرد مدیریت اجرایی استان سنجیده شود. این سنجش باید منصفانه واقع گرایانه و مستدلانه وبا سنجه ای متناسب با این دوره صورت پذیرد.به تعبیر مرسوم با معیارهایی حداقلی نه معیارهایی حداکثری. به این منظور سه سطح باید به تفکیک مورد واکاوی و مداقه قرارگیرد.ا. سطح فردی و رفتار انسانی...۲٫سطح سیاسی و رفتار جریانی....۳٫سطح اداری و رفتار دیوانی
در سطح فردی مدیریت ارشد استان واجد خصیصه های ارزشمندی از جمله متانت، تواضع و نرمخویی است که به پاس این ویژگی های فردی برای ایشان احترام ویژه ای قائل بوده و هستم. اما در حوزه سیاسی و جریانی یک آشفتگی و شلختگی وجود دارد که منجر به خمودگی آزار دهنده ای گشته. بی توجهی مفرط به پایگاه و خاستگاه اصلی رای  دولت سرخوردگی و دلزدگی مشهودی را در بین بیشتر هوادارن دولت به ویژه جوانان محبوب و مظلوم اصلاح طلب استان رقم زده. شاخص های منسوخ شده قومی،قبیله ای و منطقه ای در بسیاری از موارد عرصه را بر شاخص ها و معیارهای مرسوم جریانی و اندیشه ای تنگ نموده.  درحوزه اداری و دیوانی هم اصلی ترین معضل و مشکل، بحران اقتداری است که چون طوفانی سهمگین چنان پایه های بنای قوه مجریه را در استان در هم نوردیده که این قوه در برابر قوه های دیگر بالاخص قوه مقننه مسلوب الاراده و مسلوب الاختیار گشته. چندین بار حضوری این وضعیت نامبارک با نشان ها و نمادهای آن خدمت استاندار محترم گوشزد گردید ولی اقدام خاصی برای علاج آن صورت نپذیرفت. ناشی ازاین بحران اقتدار، آسیبی جدی ابتکار سیستم اجرایی را نشانه گرفته  و  اعتبار سیستمی را با چالشی دلخراش مواجه ساخته.
 ارزیابی شما از انتصاب مدیران اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد چیست؟
من نه بر اساس مطلوبات سیاسی خویش بلکه بر اساس مقدورات دولت به وضعیت نابهنجار بخش اعظم انتصابات سوگیرانه و مساله دار می پردازم. اساسا مقدور دولت در انتخاب استاندار بسیار فراتر از انتخاب گزینه فعلی بوده و می باشد. تحلیل و ارزیابی دقیق انتصابات استان این ظن را تقویت میکند که آقایان اعتدال را با انفعال و امتزاج اشتباه گرفته اند. در اینجا نمی خواهم با رویکردی ایجابی به چیستی اعتدال بپردازم. ولی با رویکردی سلبی هر چند این صداشنیده هم نشود اعلام می دارم که جناب آقای خادمی اعتدال نه انفعال است و نه امتزاج. جناب آقای استاندار نباید گیسوی عنبرین تدبیر و امید را به ریسمان قوم گرایی گره زد. این گره زدن ها نه با تدبیر می سازد و نه با امید.
سخن پایانی خود را هم بفرمایید.
دوستان و دوستداران ژرف نگر سیاست های دولت و اصلاح طلبی تدبیر اقتضا می کند که از وزش هر نسیم نحیفی و روشن شدن هر شعله کم فروغی و گشوده شدن هر دریچه کم رونقی با انسجام و خویشتن داری به امید فرداهای بهتر نهایت استفاده را در راستای آرمان ها و باورهای نجیبانه خویش داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدسامان
Iran, Islamic Republic of
نظات جناب پرواز را بطور دقیق مطالعه کردم بدون شک تمامی حرفهای ایشان مورد تایید اصلاحطلبان راستین و واقعی است
درود بر شما جناب پرواز
اقبال
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف دل اصلاحطلبان را زدی احسنت
زمانی
Iran, Islamic Republic of
خیلی مصاحبه گیرا و جذابی است و برای تیم استاندار متاسفم که چنین نیروهای قوی اصلاحات را در استان نگه نداشتند
اصلاح طلب واقعی
جناب پرواز فردی عالم به تمام معناست و برای همین محبوب قلبهاست. البته از فردا توسط تیم استانداری متهم به جبهه پایداری می شوند....خخخخخخخ
A. Sa
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دست اندکاران سایت وزین کبنا نیوز به خصوص دوستان بخش سیاسی.
که این زمینه را فراهم آوردند تا دیدگاههای متفاوت به بیان نظرات خود بپردازند.
اینجانب به دلیل شناختی که از دوست فاضل و دانشمندم جناب آقای پرواز دارم برداشت و قضاوت خودم را بیان می نمایم.آقای پرواز به خاطر فهم و کمالات سیاسی مذهبی و اندیشه ای که داشتند میتوانست در استان منبع خیر و کمالات زیادی باشند .ولی به خاطر عدم تملق و چاپلوسی مورد غضب آنها بود و روز به روز از طرف استاندار و دوستانش مورد بی مهری و فشار قرار میگرفت.به خاطر مصلحتهای برای جریان دولت و اصلاح طلبان سکوت کرد ولی آقایان شرم و حیا را کنار گذاشتند و فشار بر نیروهایی که در بحث قومگرایی با آنها هماهنگ نبودند را بیشر و بیشتر کردند.بحث انتخابات و ضربه زدن استاندار به پیکره اصلاح طلبان استان و شهرستان کهگیلویه که آقای پرواز به نمایندگی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان برای وحدت میان دوجریان به دهدشت تشریف آوردند و کارشکنیهای استاندار در این زمینه خود مثنوی هفتاد من....... است.
اما در بحث قومگرایی آقای استاندار الحق هم آقای دکتر قائمی درست فرمودند و هم آقای پرواز برخی نقاط ضعف ایشان را اشاره فرمودند.
وقتی آقای پرواز در زمان دولت اصلاحات مورد توجه دوستان اصلاح طلب در قم و کشور بودند ماهیت خیلی از این آقایان حتی برای خودشان هم معلوم نبود.
آیا هزینه هایی که پرواز برای اصلاحات داده با کارکرد آقای استاندار قابل مقایسه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هرگز و میتوان گفت مقایسه این دو در بحث اصلاح طلبی قیاس مع الفارق است.چرا افراد جریان محور و اندیشه گرایی در استانداری انقدر تحت فشار قرار بگیرند که مجبور به سکوت یا رفتن از استانداری شوند؟؟؟؟؟در هر صورت عملکرد تیم اجرایی دولت در استان قابل دفاع نیست
مجددا از هیات تحریریه کبنا تشکر میکنم.
و برای دوست اندیشمندم جناب اقای پرواز و دکتر قائمی ارزوی توفیق دارم. بالاخره خورشید پشت ابر نخواهد ماند! و در اینده ی نزدیک روسیاهی به ذغال خواهد ماند!
مهندس
Iran, Islamic Republic of
انتصاب دو فرد اصولگرای افراطی و وابسته به احزاب موتلفه و پایداری به عنوان مدیرکل و معاون سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات نمونه ای از جنایات استاندار و معاونین وی است.
مهندس
Iran, Islamic Republic of
انتصاب دو فرد اصولگرای افراطی و وابسته به احزاب موتلفه و پایداری به عنوان مدیرکل و معاون سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات نمونخه ای از جنایات استاندار و معاونین وی است
استانداری
Iran, Islamic Republic of
الحق که دوران خوب دولت تدبیر و امید را این استان استفاده مطلوب نکرد . استان در زمان مدیریت خادمی به روزمرگی محض گرفتار شد . رطب خورده ای که نمی توانست منع رطب کند .( انتصاب های طایفه ای . استخدام های فامیلی . پروازی بودن ایشون . ظرفیت های استان و دولت را در این چند سال به امید کاندید شدن مجلس در دهدشت قربانی نمودن و هکذا ) بی شک مردم بخصوص فقیر مردم دیشموک . چاروسا . سرآسیاب . ممبی . لوداب و زیلایی و مارگون هیچگاه نخواهندبخشید .
سید غلامعباس موسوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
رسم بسیار پسندیده ایست که جناب پرواز بنا گذاشته است . نقد عملکرد استاندار واحترام به نجابت ومتانت ایشان . متاسفانه بیشتر نقدهایی که در حوزه سیاست بیان می شود نقدی غیر منصفانه وسرشار از تخریب شخصیت حقیقی مورد انتقاد واقع شده است. جناب پرواز به این نکته اذعان دارند وعامدا نقد شخصیت حقیقی استاندار را از نقد عملکرد ایشان منفک نموده اند. نقدی همراه با ادبیات زیبا ودر شأن یک انسان اندیشمند ، مودبانه ومعقول وبا ادبیات فاخر که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر ایشان می نوشتند استاندار قوم گرا وباند باز است از ایشان بعید بود اما ایشان نوشتند شاخص های منسوخ شده قومی،قبیله ای و منطقه ای در بسیاری از موارد عرصه را بر شاخص ها و معیارهای مرسوم جریانی و اندیشه ای تنگ نموده. درحوزه اداری و دیوانی هم اصلی ترین معضل و مشکل، بحران اقتداری است که چون طوفانی سهمگین چنان پایه های بنای قوه مجریه را در استان در هم نوردیده که این قوه در برابر قوه های دیگر بالاخص قوه مقننه مسلوب الاراده و مسلوب الاختیار گشته. چندین بار حضوری این وضعیت نامبارک با نشان ها و نمادهای آن خدمت استاندار محترم گوشزد گردید ولی اقدام خاصی برای علاج آن صورت نپذیرفت. ناشی ازاین بحران اقتدار، آسیبی جدی ابتکار سیستم اجرایی را نشانه گرفته و اعتبار سیستمی را با چالشی دلخراش مواجه ساخته است . این ادبیات در استان ما که همه تلاش می کنند همدیگر را تخریب کنند ادبیاتی در خور توجه وقابل احترام است .امیدوارم شیوه پسندیده جناب پرواز سرمشق انتقادات قرار بگیرد وگفته ها ونقد ناقدان در لفافه ادب واحترام وانصاف پیچیده شوند تا مطلوب طبع سخن شناسان واقع گردد. روشی که برای اصلاح ادبیات سیاسی باید به آن پرداخت وآنرا توسعه داد.
دهدشتی
دکتر قائمی رو که به مارگون فرستادند اینم جواب انتقاد استاندار به این ضعیفی ندیده بودیم
Iran, Islamic Republic of
انصافا اگر خادمی به خودت پستی داده بود این حرفها وسخنان را می گفتید؟؟
والله مدح وثنا میفرمودی
حالا این کارمند استانداری اسم شما را آورده در آن پرسش وپاسخ ؛میبینیم چطور مدح و ثنای میگویی!!
بابا ول کنید تورا خدا برای یه پست چند روزه ای این طور همدیگر رادتخطتیه نکنید
با انصاف
حالا تیم گازانبری مدیریت استان به جناب پروازحمله کنید و بگین اینم مزدبگیر لیدر پایداری است. مگه الان ایشون بخاطر نارضایتی از عملکرد شما نرفته قم؟؟؟ واقعا در گزینش استاندار دولت دچار اشتباه شد
یاسین
Iran, Islamic Republic of
احسنت تبارک اله جناب پرواز
حق مطلب رو ادا کردین
شهروند درجه 2
Iran, Islamic Republic of
a.s:
شجاع‌السلطنه، پسر فتحعلی‌شاه، یک وقتی حاکم کرمان بود. اسم کوچکش حسنعلی میرزا بود. او در کرمان تجربه کرده بود و متوجه شده بود که ترکه‌های نازک انار می‌تواند کار سیخ کباب را بکند و کباب بر سیخی که چوبش انار باشد خوشمزه‌تر هم می‌شود.
برای همین پخت کباب با چوب انار را باب کرد که در کرمان به «کباب حسنی» معروف شد و حاکم وقتی میل کباب داشت به نوکرها می‌گفت: «طوری کباب را بگردانید که نه سیخ بسوزه نه کباب.»
این دستور او به صورت ضرب‌المثل درآمد و برای بیان و توصیه میانه‌روی و اعتدال در کارها توسط مردم به کار می‌رود.ا. متاسفانه در عملکرد استاندار نه اعتدالی وجود دارد نه اصلاحی،غقط و غقط قومگرایی،!!!
منصف باشیم
Iran, Islamic Republic of
فقط بازی با کلمات ؛ بابا مشکل واژگان ایجابی و سلب نیست!!! مگه بیکارید؟؟
عزیزم مستقیم بفرماییدمن پست میخواهم و بس !
مگه چند تا پست این استانداری دارد که از کارمندان دیگر ادارت وکارمندخود استانداری و......طالب آنند؟؟
اگر هدف خدمت است برای رضای خدا همانجایی که هستیم خدمت نماییم
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب اقای پرواز حرف حق رو زدبن
بناری
Iran, Islamic Republic of
با درود و احترام خدمت سیدعلی پرواز سیاستمداری خوش طینت و شجاع ،صبور و با درایت
بسیار نیکو سخن راندی و از سر صدق
کاش مدیران استان به دیده احترام به گفته های شما بنگرند .
انشاءالله هر کجا هستی بسلامت و کمال باشی
هم صدا
Iran, Islamic Republic of
برای همه عیان است که خادمی ضعیف ترین استاندار تاریخ استان هستند و هیچ برنامه ای برای اداره استان ندارند. صلاح دولت در تغییر مدیرت استان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خادمی انسان ضعیفی است و تفکرات قومی و قبیله ای دارد . مصاحبه ها قبیله را آزار میده
سلام
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد با سواد همیشه حقگو دکتر پرواز
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب سید علی پرواز،مرد خوش بیان و اصلاحطلب واقعی ک حداقل حقش استانداریه...
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حرف های آقای پرواز بسیار منطقی و متین است و بسیاری از اصلاح طلبانی را که من می شناسم با فرمایشات ایشان موافق اند
معین فر
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلامت و مرحمت محضر دوست عزیز کاتب این متن زیبا که کاملا بصورت شفاف و بی پرده قلم زدند واقعیات را عنوان کردند،
اما چیزی که واقعا آزار دهنده هست کرگوشی و بدگوشی مخاطبان هست که من احساس میکنم به جای انتقاد دوستان سعی کنند مخاطبان را حتما به یک متخصص گوش نشان داده و سقم وصحت شنوایی آنها را حتما بررسی ودر صورت سقیم بودن راه علاج برگزینند
درود بر شما
مستدام باشید تندرست
آشنا
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خدا قوت به آقای سید علی پرواز
بنده به عنوان کسی که تنها چندین بار ایشان را زیارت کردم سخنان وی را می پذیرم و نظر ایشان در خصوص عملکرد نماینده ارشد دولت پذیرفتنی و قابل قبول است.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر سید علی پرواز و دکتر قایمی عزیز که شجاعانه حرف دل سیاسیون و مردم را زدند.. کاش همه یاد بگیریم که شجاعانه مردن بهتر از با ترس زندگی کردن است.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار شما همیشه با منتقدین برخورد چکشی میکنید.. چرا که آقای دکتر قایمی دو روز بعد از مصاحبه با کبنانیوز در مورد عملکرد شما استاندار محترم به بخشداری مارگون تبعید شدند.. واقعا اینگونه برخورد ها در موضع گیری های سیاسی جای تعجب دارد بهتر بود استاندار محترم به جای برخورد با سوالات علمی و دقیق دکتر قایمی به آنها جواب میداد نه اینکه ایشان را تبعید میکردند
اصلاح طلب منصف
Iran, Islamic Republic of
خدا می داند کمتر اصلاح طلبی سراغ دارم که مانند آقای پرواز این چنین عالمانه، مودبانه و شجاعانه مسائل سیاسی و اجتماعی استان را نقد نماید.
درود خدا بر سید علی پرواز!
جوان بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
آقای پرواز انسانی خدا ترس، علمی و بسیار ساده زیست می باشند. کاش همه اصلاح طلبان و حتی اصولگرایان بتوانند مثل ایشان رفتار نمایند.
گرمسیری
Iran, Islamic Republic of
سخنان آقای پرواز عین واقعیت است و ایشان خارج از هر نوع نگاهی به واقعیت ها به خوبی اشاره می کنند.
بنظر شما عملکرد مدیریت استان غیر از این است.برای صحه گذاشتن بر این موضوع به جمع مردم بروید و ببینید چقد از ایشان(خادمی)راضی هستند.
مهر
Iran, Islamic Republic of
آقای پرواز ،یه خویشی یا وصلت سببی،یا نسبی ، با استاندار کن،پست خوبی وگیرت ایا!!!!چون ملاک فقط قومیته،نه توانمندی...خیلی خیلی بهت ظلم کردن سید عزیز...ایشالا ب حقت میرسی
نادر بازوند
United States
۱
فرزامی
Iran, Islamic Republic of
پرواز در بین اصلاحطلبان استان واقعا کم نظیره
سطح علمی بالا- متانت- صداقت و شجاعت بیان همراه با فن سخنوری ایشون را از بقیه سوا کرده است
اردشیر ت
Iran, Islamic Republic of
جناب پرواز نه دنبال پستی بودند و نه عزت نفس خود را برای گرفتن پستی زیر پا میذارن
ایشون به تمام معنا انسان وارسته و باسوادی هستند

تمام نقدهایی هم که بر استاندار داشتند بجا و بحق بوده است
ایمان
Iran, Islamic Republic of
در بین احزاب سیاسی استان الحق و والنصاف مجمع نیروهای خط امام در مواضع سیاسی بی نظیر عمل کرده اند و هیچگاه حقیقت را فدای مصلحت نکرده اند
رهام
Iran, Islamic Republic of
آقای خادمی اگر واقعا پاسخی علمی و منطقی داری بیا جواب بده

خادمی و تیم ضعیفش سرشون را مثل کبک زیر برف برف کرده اند و خیال میکنن نزد اصلاحطلبان واقعی جایگاهی دارن
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم قایمی در آزمون استخدامی محل خدمت برای پذیرش مارگون بوده
اگر هدف خدمت است چه یاسوج چه مارگون چه تهران چه شیراز چه اصفهان؟ باشد ولی اگر از خود شیفتگی واز خود راضی بودن و خودنمایی باشد چیزدیگر؟؟!!
فرشاد یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حرف پرواز حرف تمام جوانان زجر کشیده اصلاحات استانه

متاسفم برای خادمی و کریمی و بقیه که فقط دارن جوانان را فریب میدهند
ریواس
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها که از نزدیک با اقای سید علی پرواز اشنایی ندارند شاید فکر کنند که ایشان به دنبال موقعیت,منصب ویا پست نان واب داری بودند وچون در این خصوص به توفیقی نرسیدند اکنون این حرفها را میزند،ولی من باشناختی که از شخصیت وروحیات ایشان دارم کسی نبود که حتی یک لحظه ذهن خود را هم مشغول چنین در خواست هایی کندکه بعدا وادارشود به مانند کسانی که اکنون برای حفظ جایگاه خود مجبور شدند که به تعریف وتمجید دیگران دست نوشته های انها را روخوانی کنند ،بپردازد. تحلیل جناب سید علی پرواز در این مصاحبه بسیار جامع ،ژرف نگر ومستقل از طیف بندی وجهت گیریهای بود که متاسفانه در این چند سال اخیر به دلیل عملکرد ضعیف مدیریت ارشد استان شدت گرفته است بوده است
خاضع
Iran, Islamic Republic of
با سلام...
گفت و گوی بسیار جالبی بود..اقای پرواز مانند همیشه و طبق انتظار با متانت و تسلط کافی واقع بینانه به صحبت و واکاوی پرداختند..انتقادات بسیار ب جا و لازمی بود ک انشالله مورد توجه مسئولین قرار بگیرد...ای کاش این شجاعت و صراحت در بیان رو در سایر مدعیان سیاست و یا حتی اصلاح طلبی نیز ببینیم.
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود خدمت آقای پرواز که الحق انسانی وارسته و پاک و باشرافتی هستند
دسترس
Iran, Islamic Republic of
درود جناب سید عزیز
تیم استاندار بسیار ضعیف عمل کردن،
البته خود استاندار انسان خوبی هستند، ولی حلقه ی مشاوره ای ایشان که اغلب پایداریچی ها هستند، بسیار بسیار بد عمل می‌کنندن
دسترس
Iran, Islamic Republic of
جناب پرواز عملکرد شما در گهگیلویه ثابت شده برای همه
دست بردارین از این منفعت طلبی
مردم سالاری
Iran, Islamic Republic of
قبیله یعنی یه نفر.... واقعا استاندار که نگین بلکه بفرمایید بزرگ خاندان...
للللل
Asia/Pacific Region
متن نظر شما
احسنت جناب پرواز حرف حق شنیدنیست .حیف که خادمی نه چشم دیدن مطالب ونه گوش شنیدن اعتراض .
ششپر حق
Iran, Islamic Republic of
هر چه ایگوم موسی ویسااااااا موسی ویسااااا ایسو که موسی نییسه نیل تو ویسااااااا
ترانه زاهدی
Iran, Islamic Republic of
هر چه ایگیم موسی ویسااااا موسی ویسااااااا ایسو که موسی نیویسه نیل تو ویسااااااا
حق گو
Canada
واقعا هرکس این جناب پرواز از نزدیک ببینه عاشق منش، شخصیت، متانت و سوادش میشه، ضمنا اگه دنبال پست بودن دوستانی دارن که حتی استاندار در خواب هم نمیبینه.خداوکیلی خودم با چشمای خودم دیدم.خدایا تو گواه باش
درود بر اصلاحات
Germany
مرد متفکر اصلاح طلبان....درود و صد درود!!!! حالا قبیله جان بیا و جمعش کن.
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
درود بر پرواز که بدون اکراه حرف دل اصلاح طلبان واقعی رازد.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تا فردا حتما یه نفر از به اصطلاح اصلاح طلبان منفعت طلب اطراف استاندار، ک بهره زیاد تا حالا برده اند،در جواب آقای پرواز از ایشون(استاندار) دفاع میکند،و بیشتر امتیاز میگیره.....
بهادر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر جناب پرواز
قوم گرایی در در چینش مدیران یک واقعیت تلخ وازار دهنده است
مردانی از جنس دکتر قائمی و جناب پرواز بایستی. اینقدر فریاد بزنند
وتاوان دهند تا این روند غیره قانونی , ناعادلانه برچهره استان رخت بربندد
ا
پرواز تا ابرها
Spain
خداوکیلی چندبار رفتم استانداری دیدم افراد قبیله مرد بزرگی مثل پرواز در یک اتاق معمولی گذاشتن و خودشون کت و شلوار پوش در اتاق های مجلل ومنشی جلوی درب....بخدا وقتی برمیگشتم خونه بغض میکردم. زنده باد اصلاحات
یزدانی
Iran, Islamic Republic of
مصاحبه جناب آقای پرواز را خواندم بسیار منطقی و منصفانه و بدور از هرگونه پیش داوری بود. انتظار از فردی فرهیخته و اندیشمندی فرزانه جز این نمی تواند باشد. ایشان را سالهاست که می شناسم در تعریف از دوستان و موافقان و یا نقد مخالفان هیچ گاه از دایره انصاف خارج نشده اند.او هیچگاه شخص را نقد نمی کند بلکه عملکرد را نقد می کند پرواز قصد تخریب ندارد بلکه حرفهایش از جنس سوز است، از جنس درد است برای سرنوشت استان و مردمی که همواره به آنها عشق می ورزد و تمام سعی و تلاشش خدمت به آنها و اعتلای نام انهاست. تعجب می کنم از کسانی که ندیده و نشناخته این انسان شریف را متهم می کنند به سهم خواهی. چه کسی می تواند دوست اقای پرواز باشد و نداند که ایشان چه پستهای مدیریتی را رد کردند بدون اینکه حتی لحظه ای از تصمیم خود پشیمان شده باشد.کاش استان با فرزندان فاضل و فرزانه خود مهربان تر باشد به امید آنروز
Romania
چه زیبا ورسا وشیوا قلم زد ان ادیب فرهیخته ان استاد ادب ومعرفت ساده بی ریا وبی تکلف واقعیتی بود که همه اگاهند از این روزمرگی سیاسی مدیریت استان کامنت عزیزی نوشته بود برای پست ومقام بود که به اقای پرواز ندادند درجواب این دوستان از چهره های شاخص استان وشخص استاندار بپرسید در زمان خدمت ایشان در استانداری هر پیشنهادی دادند ایشان نپذیرفت ومعتقد به کار تشکیلاتی بود وهمان چیزی وایده ای که مغایر با اندیشه حاکمیتی استان بوده ونباید سریع نظر بدیم
هادی جلالی زاده
Iran, Islamic Republic of
در اینکه جناب اقای خادمی استاندار و اکثر مجموعه مدیریت اجرایی استان بسیار ضعیف است و این ضعف را نتیجه ضعف مفرط جناب استاندار به عنوان نماینده ارشاد دولت است کاش اقای استاندار به این سئوال جواب میدادند که برای تعالی و ترقی جبهه اصلاح طلبان در سابق کجا و چه هزینه ای برای جبهه اصلاحات دادند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؛ با مدیریت فامیلی نمی توان یک استان را اداره کرد؛ اگر جناب استاندار معتقد است از فامیل های خود استفاده نکردند امار مشخصی ارائه دهند مستند و مستدل؛ در این دولت علی رغم شعارهایش نه تنها رشد و پیشرفت چشم گیری نداشتیم تغییر قابل احساسی مشاهده نمیشود چون مدیریت استان ضعیف است بیکاری جوانان افزایش یافت؛ تولید در همه زمینه ها کاهش یافت ؛ استخدامهای فامیلی و گروهی خلاف قانون زیاد بوده؛فقر افزایش یافته لذا چهره های علمی و دلسوزی چون اقای پرواز سخن دل مردم و جوانان را میگویند اقای پرواز اصلا به پست و مقام نیازی ندارد ایشان انسانی عالم فاضل متقی با تدبیر و مورد اعتماد بزرگان اصلاحات است ایشان جزء کادر استانداری استان بسیار بزرگ قم هستند و اگر نقد دارند دلسوزانه است ایشان مدتی که مامور بودند در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقادات فراوان پیشنهادات منصفانه و دلسوزانه ای داشتند اما گوش شنوای نبود اقای پروز برای اتحاد و ایجاد انسجام فی مابین مجموعه اصلاح طلبان تلاشهای فراوان و شبانه روزی کشیدند و با تدبیر ایشان تا پیروزی اصلاحات پس از ۲۰ سال شکست یک گام بیشتر نمانده بود و ان گام هم فقط هماهنگی و همکاری جناب استاندار را میطلبید اما جناب استاندار بر خلاف موج مردمی اصلاحات که در کشور در گرفته بود و در تهران به بار نشسته شنا کرد و باعث شکستی دیگر در تاریخ زندگی سیاسی اصلاحات کهگیلویه بزرگ شد؛ سخنان اقای پرواز فقط سخن خودش نیست سخن و حرف دل بسیاری از مجموعه اصلاح طلبان خط امام است که باید مورد توجه قرار گیرند سخنان اقای پرواز حرف دل هزینه دادهای اصلاحات است و جزء رضای خدا و مردم و اعتلای فکری اصلاحات هیچ هدف و انگیزه ای نداشته وندارد ایشان از مردان بسیار مخلص سیاسی استان هستند ای کاش هرکسی اظهار نظر میکند اسم مبارک خودش را رسما بنویسد و از لاک محافظه کاری خارج شویم
چرام
Iran, Islamic Republic of
ما اصلاح طلبان چشمه بلقیس هم دلمون از دست قاید موسی خون شده....
ساکن تهران
Japan
برای استان خودم متاسفم که شخصیتی مثل پرواز به قم انتقال میدن و اون وقت انتظار دارن در همه رتبه های منفی اولین نباشن
احسان
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر قائمی عزیز و استاد پرواز
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار فهیم وپر تلاش استان جناب دکتر خادمی واقعا باید مث مسعود حسینی اعتبارات استان رو برگشت میدادن تا بگن استاندار خوبی هست
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب آقای پرواز
ازخطه دنا1
Iran, Islamic Republic of
باسلام درودبردکترقائمی وپروازعزیز.باداشتن افرادباسوادوشجاع مثل این عزیزان میشودبه اینده مجموعه استانداری امیدواربود
ازخطه دنا1
Iran, Islamic Republic of
جناب خادمی مگه قراره هرکسی یه انتقادی ازشمابکنه فورا تبعیدبشه ایااین رفتاردرسته؟اون هم درکشوری که ازشمابزرگترش هم بهش انتقادمیشه حتی ریس جمهورمحترم
ازخطه دنا1
Iran, Islamic Republic of
اقای کبتاچی شدنظرات ما چراچاب نمیشن
همکار
Singapore
بخدا من حاضرم دهها مدیرکل و معاون و.... نام ببرم که از زمان احمدی نژاد تا الان موندگار شدن بخاطر روابط قومی و قبیله ای....واقعا اعتدال به معنای امتزاج نیست
ازخطه دنا1
Iran, Islamic Republic of
دکترقائمی که فرستاده شده مارگون ببینیم اقای سیدپروازسرازکجادرمیاره
نورآباد
Netherlands
قلبم شکست کبناجان وقتی دارم میبینم جوانان علمی اصلاح طلب هنوز توسط تیم محمودد احمدی نژاد تار ومار میشن.سلام بر پرواز و قائمی. البته در جواب کامنت ۹ باید بگم خداوکیلی پرواز دنبال پست ومقام هیچگاه نبود
Iran, Islamic Republic of
به نام خدای خوبیها
متن زیبا وارزشمندی بود عالمانه ،علمی وسنجیده
اما آنچه مهمتر از ارزشمندی مصاحبه وادبیات زیبای آن است شکستن شجاعانه سکوت چهار ساله تلخ ومدال آوریست که اصلاح طلبان نجیبانه و برای جلوگیری از تخریب و سوء استفاده دلواپسان و. رقیبان دیرینه علیه دولت تدبیر وامید علی رغم میل باطنی انتخاب کردند سکوتی که بستری شد برای نی سواری کوتوله های فرصت طلب و متملقانی و چاپلوسان آفتاب گردان . مدیریت ضعیف وبیمار گونه همراه با پدیده شوم وکوته بینانه قوم گرای چهره ای زشت وناتوانی از دولت تدبیر وامید وبه تبع آن اصلاحات واصلاح طلبان به نمایش گذاشته که پاک کردن وباسازی چنین تصویر تیره و تاری از ذهن وفکر مردم این استان سالیان سال طول خواهد کشید
مدیریت ناکارآمد وصعیف وضعف مطلق آن در برابر نمایندگان و قوه مقننه وانتصاب وانتخاب افراد ضعیفی که برای رسین به مناصب درب خانه کس وناکس را کوبیده استان محروم وشهرستانهای آن از جمله کهگیلویه بزرگ را به قهقرا برده اند وروح تملق گویی ودروغ گوی را بر سیستم دیوانی واداری حاکم کرده‌اند
متن اندیشمندانه وزیبای فوق فریادیست در اعتراض به همه زشتیهای رایج دراین استان واعلام برائتی است هوشمندانه از طرف اصلاح طلبان از عملکرد فرصت طلبان .
درود بر مردان شجاعی که حقیقت را فدای مصلحت و منافع شخصی نکرده و در برابر هر پلیدی ایستاده وحق را فریاد میزنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر جسارت ومردانگی آقای پرواز که شرف ومردانگی خود را حفظ کردن.
عاشق کبنا
India
کبناجان بخاطر این دوست دارم که از اربابان قدرت نمیترسی و مقالات واقعی منتشر میکنی. پرواز مثل همیشه سخنانش رعشه بر اندام خیلیا میندازه.
گل آقا
India
پرواز انسانی فاضل و وارسته و یک اصلاح طلب ناب.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
صحیح و درست فرمودند اقای پرواز
احمد
Iran, Islamic Republic of
خدایی کسانی به حرفهای پرواز نقد دارند بگن کجای حرفاش نادرسته و د...
شب زنده دار
Japan
من شک ندارم از فردا تیم احمدی نژادی استانداری میگن ما اصلاح طلبیم و پرواز عضو پایداری هستش. برخی که ح...
جمال
Iran, Islamic Republic of
کار جناب پرواز بسیار بجا بود باید پس از ۴ سال سکوت اصلاحطلبان میشکست و دست فرصت طلبان را رو میکردند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر تامرادی و دکتر قایمی و استاد ارزشمند حوزه سیاست دکتر قایمی عزیز
درود خدا بر مرد شجاع و نترس جناب پرواز عزیز
وکیل دادگستری
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر قایمی و درود خدا بر سید علی پرواز مردان شجاع و نترس سرزمین ایریوبرزن
درود خدا بر تامرادی و فرزندان ایل بزرگ و با غیرت تامرادی
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگه این دو نفر پست گیرشان می آمد هیچ سخنی بر زبان نمی آوردند پاشنه در اتاق استاندار را ازجا کندن ولی چون عجله داشتن موفق نشدند دست به هتاکی زدند اصلاح طلبان عاقل تر از این هستند که تحت تاثیر اصول گرایی به نام قائمی وقرار بگیرند یا کسی که دنبال اهداف شخصی بود و پست گیرش نیومد به قم رفت و اقدام به فتنه در بین نیروهای فکور اصلاحات بنمایید
شهریار جمالی
Iran, Islamic Republic of
درود به جناب آقای پروراز-متین، علمی و مستند بیان فرمودید-
جواد
Iran, Islamic Republic of
پرواز انسانی متین و وارسته که استاندار در حق ایشان بسیار..د به امید روزی که جایگزین این استاندار قومگرا اما نجیب شود
Iran, Islamic Republic of
پرواز توی این دنیا و از غنایم سیاست هیچی ندارد فقط اندیشه ای زلال و پاک دارد به وسعت آسمان.مصداق این تک بیت است که :درویش را نباشد برگ سرای سلطان ...کهنه دلقی دارداین درویش که ابایی از سوزاندنش ندارد .ایشان یک سیاستمدار اخلاق گراست و به سیاست از پنجره ی اخلاق می نگرد و می اندیشد .خواهشمند است آنهایی که سیاست را از دریچه منفعت می نگرند به پرواز گرامی اخلاق مدار بد نگویند
Iran, Islamic Republic of
پرواز توی این دنیا و از غنایم سیاست هیچی ندارد فقط اندیشه ای زلال و پاک دارد به وسعت آسمان.مصداق این تک بیت است که :درویش را نباشد برگ سرای سلطان ...کهنه دلقی دارداین درویش که ابایی از سوزاندنش ندارد .ایشان یک سیاستمدار اخلاق گراست و به سیاست از پنجره ی اخلاق می نگرد و می اندیشد .خواهشمند است آنهایی که سیاست را از دریچه منفعت می نگرند به پرواز گرامی اخلاق مدار بد نگویند
آسمان مهربان
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان بنده از نزدیک آقای پرواز رو میشناسم ایشان اصلا تبعید نشدن به قم با میل و اراده خودشون به قم رفتن ضمنا ایشان اگر دنبال پست و مقام بودن در ابتدای دولت پیشنهاداتی از بدنه دولت داشتن ک به مراتب بالاتر از جایگاه خیلی از دوستان بود ولی ایشان هیچ گاه منافع طلب نبودن
فقط متاسفم که کهگلویه و بویراحمد قدر این انسان وارسته و استاد اخلاق رو ندونست
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1