تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب : ۲۳۷۰۴۶

منم یکی از اون هفتام.....

۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید علی موسوی
خداوند بزرگ و بلند مرتبه موجوداتی را در زمین قرار داد و  از روح خود در وجودشان دمید و قدرت تفکر و تعقل در اختیارشان قرار داد تا اشرف مخلوقات باشند و نامشان را انسان نهاد.
انسانی که از همین عامل تفکر و روح خداوندی برای پیشرفت و چنگ زدن به ریسمان های محکم تر استفاده میکند تا خود را به بالای قله قدرت برساند.
یکی توانایی استفاده از ذره ذره سلولهای خاکستری مغزش را دارد و بیل گیتس می شود،یکی هم از راه ورزش به قله میرسد و میشود کریستیانو رونالدو و یا مسی.
خلاصه قله ها متفاوتند و ارتفاعات به تناسب ابزارالات در چنته انسانها تغییر می کند،یکی سودای ریاست جمهوری در سر دارد و دیگری وزارت، یکی نمایندگی و دیگری .....
یکی از قله ها "شورای شهر و شهرستان" می باشد که خیلی ها لااقل از این قله جهت چنگ زدن و رسیدن به سایر قله ها استفاده میکنند.
شورای شهری که در اکثر شهرها وسیله ای شده است جهت رسیدن به مقامات و صندلی های بالاتر
شورای شهری که میبایست نهادی مردمی به دور از دنیای سیاست به هدف پیشرفت و آبادانی شهر و دیارشان قاعدتا از تیمی بعضا خبره و آشنا به مسائل مدیریت شهری و شهرسازی تشکیل شود تا به پیشرفت و آبادانی شهر سرعت ببخشند.
اما؛
اما امروزه شورای شهر مکانی است جهت عرض اندام همه عزیزانی که شاید هدفشان خدمت به شهرشان باشد ولی مسیر انتخابی ایشان اشتباه می باشد و ناخواسته عاملی جهت پسرفت شهر می شوند.
"احساس تکلیف" ،"اصرار اطرافیان"،و از همه زیبا تر "به دور از نگاه قومی و قبیله ای" واژگانیست که این روزها زیاد بر سر زبانها می چرخد و شده دیالوگ پر کاربرد شهرمان؛
برادر عزیزم مگر می شود با اصرار و حمایت دوستان و اطرافیان به یک وادی پا گذاشت و به دور از نگاه قومی قبیله ای باشیم.
در شهری که هر فرد طایفه ای بزرگتری داشته باشد احتمال بیشتری برای صاحب شدن یکی از هفت صندلی را دارد چه انتظاری داریم شهرمان مدرنیته شود و پیشرفت کند.
سر صحبتم اول با احساس تکلیف کنندگان عزیز است، شما عزیزانی که اگر واقعا هدفتان آبادانی شهر و دیارمان  می باشد لطفا بجای وارد شدن به گود همان بیرون بمانید و از کسانیکه بصورت تخصصی در این رشته تحصیل کرده اند حمایت کنید تا اینبار شورایی تخصصی در زمینه پیشرفت شهرمان داشته باشیم.
و سوی دیگر صحبت هایم با جوانان عزیزیست که قطعا دلمان میگیرد شهری داریم که هیچ نمای شهر نشینی ندارد و با انتخاب های بعضا اشتباه گذشتگانمان سوختیم ولی بیاییم اینبار انتخابی کنیم بدور از دید کوتاه قومی و قبیله ای و کاری کنیم که بعدها نگوییم خود کرده را تدبیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

لاری
Iran, Islamic Republic of
از تخصص وتجربه ومدرک خودت هیچ اشاره ای نکردی
محمد ياسوج
Iran, Islamic Republic of
باشه تو بیا تا بهن رای بدم کر سختی هستی ماشاله خدا بلت
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقای عزیز شما که تجربه نداری نظر نده . مگه شورای قبلی همه به قول خودشون فوق لیسانس و متخصص نبودن .خروجی این شورا چی شد ؟؟؟؟شورا باید کسانی برن که زرنگ باشن بتونن شهر رو مدیریت کنن و سرزبون داشته باشند و پاکدست باشند . دکتری داشته باش اما نتونی حتی خانوادتو درست مدیریت کنی چه برسه به شهر اونوقت بخ چه درد میخوره ؟ شورا آدم سیاستمدار میخواد که بت لابی و زیرکی پول بیاره بده شهردار . بر شهردار نظارت کنه ازش کار بخواد ....نه فقط به تنهایی سواد ..گاهی ادم بی سواد تاثیرش توی شورا خیلی بیشتره
احمد
Iran, Islamic Republic of
خوب بود.
مهدی شجاعی
Iran, Islamic Republic of
به به علی آقا . همراه با احساس هم-سخنی و هم-دلی با تو بسیار لذت بردم از انتشار این سطرها که آب پاکی ست بر دست کسانیکه حتی تعریف درست شورای شهر را نمی دانند چه برسد به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و توسعه و . زمانه ، زمانه جهل و ابتذال ست که هرکسی از طایفه پرجمعیت تری بلند بشود به مصدر مدیریت می رسد . و اگر راستش را هم بخواهی تقدیر تاریخی شهر سنتی زده ما چنین است . کاری هم از من و تو جز نفرین و دعا و خنده های رندانه برنمی آید. احساس تکلیف هم لطیفه ایست که مرغ پخته از آن خنده اش می گیرد و کار به جایی می رسد که بال در می آورد و پرواز می کند و عاقبت تخم دو زرده می گذارد . باری هرچه شد بگذریم و چقدر خوب و دیر هم نه که من و تو به ریش عرش و هنجار این فرجام می خندیم . فرمود : جز از لب یار برنیاید کاری ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1