تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۲۳۷۰۴۴

بهره برداری از بیمارستان ۳۳۰ تختخوابی شهید جلیل یاسوج /سرطان ها دومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
بیمارستان ۳۳۰ تختخوابی شهید جلیل یاسوج سال آینده بهره‌برداری می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و بهره‌برداری بیمارستان ۳۳۰ تختخوابی شهید جلیل یاسوج در سال آینده خبر داد.
پژمان نیک اقبال اظهار داشت: پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای استان بوده که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اتمام عملیات اجرایی این بیمارستان تا سال ۹۶ به طول می‌انجامد.
وی با بیان اینکه این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در سال ۸۵ بود، عنوان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت سه هکتار و با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع در حال ساخت است.
نیک اقبالی با تاکید بر اینکه به طور حتم بهره برداری از بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیازمند تامین اعتبار مورد نیاز توسط دولت است ادامه داد: امکانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی. تی. اسکن، آزمایشگاه، CCU و ICU پیش بینی شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خدمات دولت تدبیر و امید در بخش سلامت را کم سابقه و قابل تقدیر دانست و افزود: در این استان اقدام‌های ارزنده‌ای برای کمک به توسعه خدمات بخش سلامت و رفاه مردم انجام گرفته است.
نیک اقبالی تصریح کرد: خروج بیماران از استان به استان‌های مجاور با هدف درمان در گذشته به ازای هر یک هزار نفر ۳۰ مورد بوده که با خدمات ارائه شده در دولت یازدهم این میزان به هفت نفرکاهش یافته است.
وی با تشریح برخی از خدمات ارائه شده با اجرای طرح تحول سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیمارستان‌ها دیگری در شهرهای مختلف استان از جمله شهر گچساران به سرعت در حال ساخت است.
رتبه دانشگاه یاسوج ۱۰ پله ارتقا یافت/رتبه ۱۴ دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‌های جامع کشور
رئیس دانشگاه یاسوج از ارتقای ده پله‌ای رتبه دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‌های جامع و برتر کشور خبر داد.
محمودرضا رحیمی خبرنگاران گفت: در جدیدترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران، دانشگاه یاسوج در بین ۷۱ دانشگاه جامع کشور رتبه ۱۴ را کسب کرد.
رحیمی بیان داشت: کسب این رتبه در حالی اتفاق افتاده است که سال گذشته جایگاه این دانشگاه در رده ۲۴ بوده و اینک با رشدی قابل توجه و با ۱۰ پله صعود به رتبه ۱۴ دانشگاه‌های جامع کشور رسیده است.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه یاسوج در جدیدترین رده‌بندی توانست از بسیاری از دانشگاه‌های جامع بزرگتر و قدیمی‌تر پیشی بگیرد.
رئیس دانشگاه یاسوج به شاخص‌های موثر در این ارزیابی اشاره کرد و اذعان داشت: این ارزیابی بر اساس توان پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌المللی، تسهیلات رفاهی و فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی دانشگاه‌های کشور صورت گرفته که نشان دهنده عمق و کیفیت بالای فعالیت‌های دانشگاه یاسوج است.
رحیمی تصریح کرد: در این جدول دانشگاه تهران، تربیت مدرس و دانشگاه شیراز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
کهگیلویه و بویراحمد از نظر تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد در کشور رتبه خوبی دارد
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد از نظر تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد در کشور رتبه خوبی دارد.
حجت‌الاسلام رضا قاسمی در آیین گرامی‌داشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان‌های بویراحمد و دنا، اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در سال ۷۱ با مصوبه ۳۰۲ شورای انقلاب فرهنگی تاسیس شد.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این ستاد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی فعالیت را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه از سال ۷۱ تاکنون حدود ۲۲ هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور تاسیس و فعالیت می‌کنند، گفت: تاکنون حدود ۵۸۰ کانون فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی و فعالیت می‌کنند که ۵۳ باب از آنها در سال ۹۵ افتتاح شده‌اند.
این مسوول با اشاره به تعداد مساجد این استان، یادآور شد: طبق آمارهای رسیده حدود ۸۰۰ مسجد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و با توجه به تعداد کانون‌های فرهنگی که در این مساجد فعالیت می‌کنند حدود ۷۵ درصد از مساجد استان کانون فرهنگی دارند.
قاسمی، ادامه داد: با توجه به اینکه در کشور ۲۵ درصد مساجد کانون فرهنگی دارند، استان ما به لحاظ داشتن کانون‌های فرهنگی مساجد به نسبت جمعیت و تعداد مساجد جزء استان‌های برتر در سطح کشور است.
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمایت دبیرخانه از کانون‌های فرهنگی، گفت: این حمایت به صورت نقدی یا غیر نقدی در قالب اهدای تجهیزات به کانون‌ها بوده است.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اردوهای آموزشی (اندیشه‌های آسمانی)، جشنواره‌های قرآنی (مدهامتان)، سوگواره ملی امام سجاد (ع) و برگزاری جلسات مختلف را از جمله فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم کانون‌ها دعوت از شخصیت‌های علمی برجسته کشوری برای حضور در کانون‌های فرهنگی است که با هماهنگی مسوولان استانی انجام می‌شود.
این مسوول، یادآور شد: حدود ۳۲ کانون فرهنگی به صورت تخصصی در استان فعالیت می‌کنند که کانون مهدویت با هدف تبیین شخصیت و معرفی امام زمان برای مردم به خصوص نسل جوان از جمله آنهاست.
قاسمی، در پایان گفت: امیدواریم کانون‌های فرهنگی با همت و جدیت بیشتر در راه تحقق اهداف اسلامی، ستاد عالی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگ دینی و مسجد محوری تلاش کنند.
 
سرطان ها دومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد گفت که سرطان ها بعد از بیماری های قلبی و عروقی به عنوان دومین عامل مرگ و میر در این استان هستند.
سید رشید غفاری اظهار داشت که شیوع این بیماری در همه گروه های سنی در حال شیوع روز افزون بوده به گونه ای که میزان آن در مردان ۱۶۹ در ۱۰۰ هزار نفر و در زنان نیز ۱۲۹ در این رقم است.
وی بیان کرد که سرطان ها و بیماری های غیرواگیر به دلیل ماهیت مزمن، پنهانی و البته پیشرونده سبب بروز مشکلات و چالش های فراوان و تحمیل هزینه های هنگفت بر حوزه بهداشت و درمان شده است.
**سرطان های شایع مردان پوستی، معده و پروستات
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت که سرطان پوست، معده و پروستات هم اینک شایع ترین سرطان ها در این استان در بین مردان است.
غفاری اظهار داشت که سرطان کولون (روده بزرگ) و ریه در رتبه های بعدی سرطان های شایع در بین مردان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد که بر اساس آمارها و یافته های تحقیقاتی نیز سرطان دهانه رحم و پستان شایع ترین سرطان ها در بین زنان این استان است.
وی میزان شیوع سرطان پوست در بین مردان را در کشور ۲۲ در هزار نفر و در این استان نیز ۱۸ در این رقم ذکر کرد.
وی یادآور شد که میزان ابتلا به سرطان معده در بین مردان در کشور۲۲ و در کهگیلویه و بویر احمد۲۷٫۱ به ازای هر هزار نفر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میزان بروز سرطان معده در بین زنان در کشور را نیز ۱۱٫۱ و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰٫۱ به ازای هر هزار نفر ذکر کرد.
غفاری گفت که میزان ابتلا به سرطان پستان در بین زنان در کشور ۴۱ در یکهزار نفر و در این استان نیز ۱۷به ازای یکهزار نفر است.
وی، میزان بروز سرطان روده بزرگ در مردان در کشور را ۱۲٫۴ و در این استان نیز پنج به ازای هر هزار نفر ذکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
شک ندارم علمی کاربردی یاسوج بزودی رتبه اول کشور راکسب میکنه همه مردم تمام رفته گرها راننده ها نگهبانان همه حقوق دان و تحصیل کرده شدن اما در پست قبلی خودشون کار میکنن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1