تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۲۳۷۰۳۷

واقعیت‌های تلخ در روستای «چندار» کهگیلویه؛ از وضعیت بد آموزشی تا نبود جاده

۱
۱
کبنا ؛



 مردم روستای چندار از عدم راه ارتباطی مناسب، نبود مسجد و قطعی شبکه های تلویزیونی این روستا گلایه داشته و از مسئولان خواستار رفع این مشکلات شدند.

 در حاشیه بازدید از روستاهای بنه‌کلو، ریزک و چندار، مردم به دردل با این رسانه خبری پرداختند.



هرچند در راه عزیمت، "راه ارتباطی نامناسب "مهمترین مشکل مردم این روستا به وضوح قابل لمس بود، اما اهالی ساکن در روستاهای مذکور خواسته های دیگری از مسئولان محترم هم داشتند.

 در روستای بنه کلو مردم از وعده های مسئولان از زمان حجت الاسلام بزرگواری به مناسب سازی راه ارتباطی و عدم تحقق ان تا کنون گلایه کرده و از مسئولان به ویژه بخشدار دیشموک، فرماندار و هاشمی پور درخواست مرتفع شدن مشکلات را کردند.

  محمدتقی دستپاک از اهالی روستای بنه کلو با بیان اینکه، از ابتدای سال تاکنون سوخت "نفت" مدرسه توسط دانش آموزان تهیه می شود، گفت: آموزش و پرورش در این جهت هیچ همکاری نداشته است.



وی افزود: مکان موجود تحصیل دانش آموزان نامناسب می باشد که انتظار می رود مسئولان و یا حتی خیران مدرسه ساز در این راستا کمک های لازم را به این روستا کنند.

 نامدار شجاعی گفت: به دلیل عدم راه ارتباطی آسفالته، سختی های زیادی را متحل هستیم و همچنین روستای بنه کلو در خطر تهدید سیلاب در فصل بارانی سال است.


کودکان روستاهای بنه کلو و چندار هم در مصاحبه با این رسانه فعال استان  در عرصه محرومیت زدایی ، اظهار کردند: مهمترین مشکل این روستا نبود راه مناسب ارتباطی است.

دانش آموزان به ما گفتند: شبکه های تلویزیونی روستای ما خراب بوده و فقط به صورت خیلی بی کیفیت از دو شبکه تلویزیونی بهره می بریم.

جوانان روستا  با بیان اینکه، قطعی شبکه های تلویزیونی روستا یک مشکل اساسی برای آنها است، تصریح کردند: برای مشاهده بازی های فوتبال مجبوریم یا به شهر دیشموک "وقت و دیروقت" مراجعه کنیم، در غیر اینصورت از دیدن بازی های حساس فوتبال محروم هستیم.



محمد باقر بهرامی عضور شورای اسلامی روستای چندار با اشاره به  نبود مسجد جایگاه مهم فرهنگی و مذهبی، عدم جایگاه مناسب جهت دفن زباله روستا و همچنین راه نامناسب ارتباطی روستا به شهر دیشموک به عنوان مهمترین مشکلات روستا، تصریح کرد: جمعیت روستای چندار  بیش از ۶۰۰ نفر و ۱۰۳ خانوار  که فاصله این روستا تا شهر دیشموک قریب ۷ کیلومتر می باشد.

عضو شورای اسلامی روستای چندار با بیان اینکه، از عملکرد حسن امیریان بخشدار دیشموک به جهت همکاری برای اجرای طرح هادی تقدیر می کنیم، گفت: از بخشدار و  فرماندار کهگیلویه و همچنین هاشمی پور نماینده مردم در مجلس خواهشمندیم راه ارتباطی روستای چندار به شهر دیشموک آسفالت شود.



بدرود یکی دیگر از اهالی روستای چندار هم با بیان اینکه، بخشدار دیشموک در پیگیری مشکلات روستای ما کوتاهی نکرده و به شدت در حال رایزنی هستند، گفت: بخشدار دیشموک هر کاری از دستش برآمد الحق والانصاف در جهت خدمت به مردم این روستا انجام داده و ما از وی، راضی هستیم.

بدرود افزود: مسجد، راه ارتباطی و گیرنده های تلویزیونی مهمترین مشکلات روستای چندار می باشد که انتظار داریم مسئولان به ما کمک کنند تا معضلات مذکور مرتفع شود.

گزارش از وحید آهنگ




تصاویر تکمیلی:
















--------------------------
گزارش و عکس: وحید آهنگ

نام شما

آدرس ايميل شما

11111
Iran, Islamic Republic of
این سلمان بینا همش درست می کنه بذار تا بره توشورا
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1