تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۲۳۶۹۰۳

معرفی آثار برتر جشنواره شعر لری «تِشک اَفتو» در یاسوج (+تصاویر)

۰
کبنا ؛دومین جشنواره بومی و محلی شعر لری «تِشک اَفتو» در یاسوج با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، آیین اختتامیه دومین جشنواره شعر بومی و محلی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «تشک افتو» عصر امروز به همت بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری بانک مهر اقتصاد استان با حضور فرمانده سپاه فتح، هنرمندان، شاعران و تعدادی از مدیران استانی در محل سالن اجتماعات بانک مهر اقتصاد برگزار شد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به نقش کلیدی هنر در جامعه اشاره کرده و اظهار داشت: هر فردی که بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد هنرمند است، زیرا اصل هنر نقش تأثیرگذاری آن است.
سردار یدالله بوعلی ضمن تقدیر از تلاش بسیج هنرمندان برای برگزاری جشنواره شعر بومی و محلی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بسیج هنرمندان تا حدودی در استان ما مورد بی‌مهری واقع شده و شاید به همین علت، حق این استان در برخی موضوعات به خوبی ادا نشده باشد که این امر رسالت هنرمندان استان را سنگین‌تر می‌کند.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های انسانی خوبی دارد، گفت: باید فرصت لازم را در اختیار این ظرفیت‌ها قرار داد تا شکوفا شده و گوشه‌ای از حق و حقوق مردم این استان ادا شود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فرزندان این استان در هر عرصه‌ای که حضور یافته‌اند، توانسته‌اند مؤثر واقع شوند که این موضوع لزوم توجه بیشتر به این سرمایه‌های انسانی را می‌طلبد.
بوعلی با اشاره به اهمیت شعر لری و تأثیرگذاری شعر به زبان مادری، ابراز کرد: متأسفانه به داشته‌های بومی چندان توجهی نشده است و شعر یکی از این داشته‌ها است که توجه بیشتری را می‌طلبد.
در پایان این آیین از حدود ۱۶۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره سه اثر در بخش شعر کلاسیک و دو اثر در بخش شعر سپید به عنوان آثار برتر تقدیر شدند.
همچنین در حاشیه این جشنواره، از مسئولین کانون‌ها، انجمن‌ها و مدرسان دوره‌های آموزشی بسیج هنرمندان تجلیل شد.
برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های چاپ سازمان بسیج هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد و دستاوردهای هنرمندان این سازمان از دیگر حواشی این جشنواره بود.

        
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1