تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۲۳۶۶۱۱

تجلیل از همسران و مادران شهدای کهگیلویه و بویراحمد / یادواره ۵۱ شهید منطقه جلیل بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
کرسی‌های آزاداندیشی "نقش زن در جامعه اسلامی" در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش زنان در اسلام گفت: کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع نقش و جایگاه زن در جامعه اسلامی در استان برگزار شود.
فتاح محمدی در نشست ستاد بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و یوم‌الله ۱۲ فروردین اظهار داشت: هر دو مناسبت از نظر اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مهم بوده و در سطح داخلی و بین‌المللی اثرگذار است و بازتاب گسترده‌ای دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه و نقش زن در جامعه اسلامی، عنوان کرد: دشمنان نظام با صدور بیانیه‌هایی به‌دنبال ایجاد ایران هراسی و ادعای عدم توجه نظام به حقوق زنان هستند و می‌توان با اهتمام در اجرای برنامه‌های هفته زن نقشه شوم آنها را نقش بر آب کرد.
وی با تأکید بر اینکه زنان نقش کلیدی در اصلاح خانواده و جامعه دارند، گفت: می‌توان با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، میزگردها و سخنرانی‌ها نقش زنان را به‌خوبی در جامعه تبیین کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: جمهوری اسلامی نگاه و گفتمان جدیدی را در دنیا ارائه داد و نقش دین و عقلانیت و اراده مردم در اداره حکومت و جامعه را به اثبات رساند.
وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از حکومت الهی، نبوی و علوی است و باید توجه برجسته نظام به زنان و مادران بیان شود و انتظار می‌رود با برگزاری دوره‌های آموزشی جایگاه و حقوق زنان به‌خوبی در جامعه تبیین شود.
محمدی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: باید سبک زندگی و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) برای نسل جوان روشنگری شود و هر دو برنامه با کیفیت برگزار شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای زنان امروزی در زمینه‌های علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج و معیارهای انتخاب شوهر، فنون شوهرداری و تربیت فرزند، کمک به اقتصاد خانواده، حضور زن در عرصه اجتماع و سیاست و سخنوری است.
 همسران و مادران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند
چهارمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» با تجلیل از ۴۰۰ همسر و مادر شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز در چهارمین جشنواره « «اسوه‌های صبر و مقاومت» به نقش برجسته بانوان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ضامن بقای پیروزی‌های رزمندگان اسلام در آن دوران طلایی، نقش بی‌بدیل مادران و همسران شهدا، جانبازان و رزمندگان بود.
وی افزود: همسران و مادران شهدا در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی تأثیرگذار بودند، اما مهم‌ترین نقشی که آنها داشتند نقش تربیتی و انسان‌سازی بود که شخصیت شهدا و رزمندگان را شکل می‌داد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: همسران و مادران شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، وظایف سنگین مردان در خانه را انجام می‌دادند تا همسران آنها با فراغ بال به جبهه‌های جنگ بشتابند، بنابراین سرنوشت جنگ را تنها مردان مشخص نکردند بلکه بانوان هم در این جریان نقش مهمی داشتند.
آسمند عنوان کرد: بعد از جنگ نیز در دوران تثبیت انقلاب اسلامی و دوره‌های بعد از آن، زنان همواره با استقامت، صبر و حوصله توانستند بهترین صحنه‌های اجتماعی را برای کشور رقم بزنند.
وی ابراز کرد: مهم‌ترین نقشی که هم‌اکنون مادران و همسران شهدا می‌توانند برای زنده ماندن یاد و راه شهدا انجام دهند انتقال پیام خون شهدا به نسل‌های بعد از جنگ از طریق مستندسازی آثار و خاطرات شهیدان است تا از این طریق نقش انسان‌سازی آنها را نیز در قالب کتاب، فیلم و غیره مستندسازی کنیم و بتوانیم آن را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» ابتدا در شهر تهران برگزار و سپس به سایر استان‌ها تسری داده شد و در سال‌های اخیر هم در برخی کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و لبنان با هدف تجلیل از مادران و همسران شهدا برگزار شده است.
آسمند خاطرنشان کرد: حدود ۵ ماه پیش فراخوان مقاله جشنواره در سراسر کشور توزیع شد که این راستا، مقالات به دبیرخانه اصلی واقع در مرکز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال و پس از داوری، در اواخر فرودین ماه طی آیینی از مقالات برگزیده تقدیر می‌شود.

برگزاری ۸  تور صنعتی بازدید اقشار مختلف مردم از واحدهای تولیدی گچساران
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران در حاشیه برگزاری هشتمین تور صنعتی بازدید اقشار مختلف مردم از واحدهای تولیدی گچساران گفت: تقویت ارتباط با صنعت و آگاه سازی اقشار مختلف مردم از توانمندیهای تولیدی بومی و داخلی از اهداف مهم برگزاری تورهای صنعتی است.
رضا شریفی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۸  تور صنعتی برای بیش از ۵۰۰ نفر از جامعه هدف در شهر گچساران برگزار شده است افزود: دانش آموزان، خبرنگاران، دانشجویان، طلاب، بسیج صنعتی و گروههای دیگر از مردم در این تورها حضور داشته اند.
شریفی گفت: برگزاری تورهای بازدید از واحدهای تولیدی، راهبرد دولت برای تشویق مردم به مصرف کالاهای ایرانی و فرهنگ سازی جهت استقبال بیشتر از مصرف کالاهای تولید داخلی است.
وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید ملی بدون عزم ملی برای مصرف کالاهای داخلی امکان پذیر نیست افزود: در صورتی که آحاد جامعه در این روزهای پایانی سال از کالاهای ساخت داخل کشور استقبال کنند، گام بلندی برای حمایت از تولیدکنندگان بومی برداشته اند.
شایان ذکر است ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ۷۴ واحد تولیدی شهرستان گچساران در کارگروه رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵  تصویب شده است.

استقبال مطلوب از نمایشگاه ‌های بهاره در کهگیلویه و بویراحمد
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از نمایشگاه بهاره یاسوج گفت: خوشبختانه مردم استان استقبال خوبی از نمایشگاههای بهاره عرضه مستقیم کالا بعمل آورده اند.
سالار حسین پور با بیان اینکه خوشبختانه نمایشگاه‌های بهاره امسال با استقبال چشم گیر مردم استان همراه بوده افزود: تلاش های صورت گرفته در راستای بهبود کار، فراهم شدن فضا برای عرضه مستقیم کالاها، عرضه کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب زمینه ساز این امر بوده است.
حسین پور اظهار داشت: نمایشگاه های بهاره عرضه کالا در قالب ۵۰۰ غرفه توزیع و فروش اقلام اساسی و مورد نیاز مردم از ابتدای اسفندماه در شهرهای یاسوج، دوگنبدان، دهدشت برپا و در شهرهای دیگر فروش های فوق العاده انجام شد.
وی افزود: تا رسیدن به نقطه مطلوب و جلب نظر همه سلایق مشتریان، رشد کمی و کیفی نمایشگاه‌ ها و تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: فعالیت مستمر و حضور خوب بازرسان سازمان و مجمع امور صنفی در بخش نظارت بر فعالیت غرفه ‌داران و جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به شکایات، قیمت‌گذاری کالاها، و نیروی انتظامی برای تامین امنیت و هدایت خودروها موجب برقراری نظم و امنیت در فضای نمایشگاه و محوطه بیرونی آن شده است.
حسین پور در پایان گفت: بازرسان این سازمان در سطح استان بر ارایه خدمات ایام پایان سال نظارت دارند و مردم استان می توانند هر گونه شکایات خود را از ارایه نامطلوب کالاها و خدمات با تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند.
اقلام مورد نیاز مردم همچون مواد خوراکی، پوشاک، کفش، لبنایت، حبوبات، شیرینی جات و تنقلات شب عید در این نمایشگاه با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به بازار به فروش می رسد.
 کشف بیش از چهار هزار کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت که در یک سال گذشته چهار هزار و ۳۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مناطق مختلف این استان از سوداگران مرگ کشف شد.
سرهنگ سعید بالش زر افزود: سه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم از مواد مخدر کشف‌شده از نوع تریاک و بقیه از دیگر مواد افیونی بوده است.
وی تأکید کرد که این مقدار کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال، هفت درصد افزایش‌یافته است.
پارسال افزون بر چهار هزار و ۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف شد.
وی ادامه داد که در سال جاری ۲ هزار و ۵۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر و ۳۵۰ خودروی حامل مواد افیونی توقیف شد.
بالش زر گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر استان در این مدت ۶۷ باند حمل و توزیع مواد مخدر را منهدم کردند.
به گفته وی در سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۵۱۷ هزار عدد قرص روان‌گردان در مناطق مختلف استان کشف و امحا شد.
وی تأکید کرد که مبارزه قاطعانه با سوداگران مرگ در مناطق مختلف استان ادامه دارد و هیچ نقطه‌ای در محورهای ارتباطی برای قاچاقچیان امن نخواهد بود.
محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به مسیر ترانزیت و حمل مواد مخدر به استان‌های مرکزی و غرب کشور و تهران تبدیل شده است و رقم بالای کشف سالانه مواد مخدر حکایت از مبارزه گسترده فرمانده انتظامی با سوداگران مرگ دارد.

تکریم بازنشستگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
مراسم تکریم بازنشستگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با حضور دکترآرمین محمودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، کارکنان و خانواده بازنشستگان برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم بیان کرد: «اگر امروز چرخ دانشگاه آزاد اسلامی بر محور و مدار موفقیت می چرخد به دلیل آن است که پرسنل مجرب و بازنشسته دانشگاه، خدمات مختلف را بنیان گذاشته‌ و با تلاش‌های خود احیاگر ارزش‌های اخلاقی و دینی بوده‌اند.»
آرمین محمودی با بیان اینکه نسل آینده نیازمند کسب تجربه و اندوخته‌های علمی و تجربی بازنشستگان هستند، تصریح کرد: «انتظار داریم که همکاران خدوم و زحمتکش که به افتخار بازنشستگی نایل آمده‌اند در انتقال تجربیات به دیگر همکاران کما کان همکار و همراه ما باشند.»
رئیس واحد یاسوج با توجه به ارتباط بین محیط علمی و اخلاق، افزود: «هنگامی که انسان از خوبی و بدی اعمال و صفات اخلاقی آگاه شود و آثار و پیامدهای هر یک از صفات «فضیلت» و «رذیلت» را بداند، بی‌شک در تربیت و پرورش وی مؤثر است و محیط دانشگاه که از موهبت فضائل اخلاقی والائی برخوردار است قطعا خروجی آن انسان های شایسته و موفقی خواهند بود.»
محمودی گفت: «انسان تنها مخلوق خداوند است که با توجه به اختیارش برای رسیدن به سعادت و کمال نیاز به قانون و برنامه‌ای جامع دارد که با توجه به ابعاد وجودیش بتواند او را به غایت برساند؛ امیدواریم درس‌های خدامحوری و اخلاق محوری در دانشگاه مهمترین ثمره همکاران بازنشسته باشد.»
در پایان از زحمات عطا کرمی و باقر پیاره از بازنشستگان واحد یاسوج و خانواده آنان تجلیل به عمل آمد.


یادواره ۵۱ شهید منطقه جلیل بویراحمد
یادواره ۵۱ شهید منطقه جلیل بویر احمد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد،فرمانده سپاه عشایری استان گفت:این آیین معنوی با حضور یادواره ۵۱ شهید ممنطقه جلیلخانواده معظم شهدا، ایثارگران و مردم برگزار شد.
سرهنگ بهمنیار با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دوران دفاع مقدس هزار و۸۸۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۳۸۴ شهید عشایری بوده اند افزود:شهدا، ایثارگران و صبر و مقاومت آزادگان باعث شد ما اکنون در عزت و سربلندی زندگی کنیم.
وی گفت: تاکنون ۴۵ یادواره شهدا در مناطق عشایری استان برگزار شده که از این تعداد ۳۳ یادواره پایگاه مقاومت،۸ یادواره حوزه مقاومت و ۴ یادواره شهدای آبروی محله بود .
بهمنیار با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار،شهادت و آشنایی نسل جدید به ویژه نوجوانان و جوانان با آرمان‌های شهدا از اهداف برگزاری یادواره شهدا است


کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست تشکیل کانون های فرهنگی مساجد را دارد
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد، از فعالیت ۵۸۰ کانون فرهنگی در این استان خبر داد و گفت: از نظر کمیت تعداد کانون ها به نسبت مساجد، کهگیلویه و بویراحمد جزء استان های برتر در زمینه تشکیل کانون های فرهنگی است.




 حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز( ۲۳ اسفند ) در آئین گرامی داشت سالروز تاسیس ستاد عالی مساجد و تجلیل از فعالان فرهنگی مسجدمحور این استان، گفت: ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور با مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.



وی با بیان اینکه تاسیس این ستاد با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه تهاجم فرهنگی، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن صورت گرفت، اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار مساجد کانون هایی به منظور ایجاد فعالیت های فرهنگی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کردند.



قاسمی، ضمن تاکید بر اینکه از سال ۱۳۷۱ تاکنون بیش از ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور تشکیل شده، ابراز داشت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری است.



این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد، از افتتاح و فعالیت ۵۳ کانون فرهنگی در سال ۹۵ خبر داد و ادامه داد: از نظر کمیت تعداد کانون ها به نسبت مساجد، کهگیلویه و بویراحمد جزء استان های برتر در زمینه تشکیل کانون های فرهنگی است.



وی با ذکر مثالی مبنی بر اینکه اگر حدود ۸۰۰ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد حدود ۷۰ درصد آنها دارای کانون هستند، اذعان کرد: این در حالی است که این میزان در کشور به ۲۵ درصد می رسند.



قاسمی، از کمک های نقدی و تجهیزاتی در طول سال به کانون های فرهنگی و هنری خبر داد و عنوان کرد: تجهیزات این کانون ها از محل اعتبارات استانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خریداری و در اختیار کانون ها قرار می گیرد.



مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، کمک های سرانه ای را از دیگر حمایت ها دانست و اضافه کرد: این حمایت ها از طرف مجلس و از فصل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.



وی سرکشی از کانون ها را در دستور کار گروه های نظارت و بازرسی دانست و گفت: بیش از ۵۰ گروه بازرسی وظیفه سرکشی و نظارت بر فعالیت ها در طول سال را برعهده دارند.



قاسمی، گفت: علاوه بر فعالیت ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد، ۳۲ کانون ویژه در مصلی، دانشگاه ها و مساجد فعالیت می کنند.



شایان ذکر است، در پایان این آئین از ۶۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری مسجد محور شهرستان های بویراحمد و دنا با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1