تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۲۳۶۵۸۴

رونمایی از پلاک افتخار شهداء در یاسوج (+ عکس)

۰
کبنا ؛
همزمان با روز بزرگداشت و تکریم شهداء، رونمایی ازپلاک افتخار شهداء در یاسوج انجام شد.
به گزارش کبنا نیوز، همزمان با روز بزرگداشت و تکریم شهداء، رونمایی ازپلاک افتخار شهداء با حضور سرپرست دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور، شهرداریاسوج و فرماندار بویراحمد در گلزارشهدای یاسوج آغاز شد.
این پلاک درمقابل مقابل رطوبت، گرما و سایر آسیب ها مقاوم وابعاد آن ۶۰ در ۴۰ سانتی متر بوده و در مدت یک ماه طراحی و ساخته شده است.
شهردار یاسوج در این آئین با بیان اینکه ایده ساخت پلاک افتخار پیشنهاد شهرداری یاسوج به کنگره شهداء و بنیاد شهید استان بوده است گفت: این پلاک درگام نخست برسر درمنازل خانواده‌های دارای سه شهید دفاع مقدس به نام‌های شهیدان عدالت منش و خرسندیان نصب شده است.
وی ادامه داد: شهرداری یاسوج با نصب این پلاک به دنبال ترویج فرهنگ شهید و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان بوده و خانواده‌های شهدا در این طرح به الگویی برای جوانان ونوجوان در محلات تبدیل شده و این حرکت می‌تواند خاطرات شهید را در محله‌ها زنده کند.
شهرداریاسوج تصریح کرد: نصب پلاک افتخار شهید حداقل کاری است که می‌توان در محلاتی که شهیدان در آن سکونت داشتند انجام شود، شهیدان از دامان مادرانی پرورش یافتند که امروز به یک الگو، شاخص و ارزش برای جامعه شهری و روستایی تبدیل شدند.
شهرداری یاسوج درتکریم خانواده شهداء پیشگام شد
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهرداری یاسوج با طراحی و نصب پلاک افتخار عملا در زمینه تکریم خانواده شهداء پیشگام شده است.
سید منصور موسوی در آئین رونمایی از پلاک افتخار شهید در گلزار شهدای یاسوج افزود: تکریم شهداء و خانواده شهید از اصولی واجب بوده که در طرح مشترک پلاک افتخار شهداء دنبال شده است.
وی با اشاره به اینکه درپلاک افتخار شهید در واقع گام برداشتن در تبیین سبک زندگی و رفتاری شهداء در محلات است بیان کرد: هریک از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی دارای سبک ویژه بودند که از آن برای غلبه بر دشمنان استفاده می کردند.
پلاک افتخار شهداء در محلات یاسوج مایه افتخار است
فرماندار بویراحمد گفت: نصب پلاک افتخار شهداء در محلات این شهر افتخاری برای همه ساکنان این محله‌ها است.
محمد کاظم نظری در آیین رونمایی پلاک افتخار شهید شهدای یاسوج افزود: این حرکت به گسترش فرهنگ وشهادت درجامعه شهری در بین نسل جوان و نوجوان کمک می‌کند.
وی اظهار داشت : در این دوره بیش از سایر دوره‌های گذشته نیاز داریم تا فرهنگ ایثارگری، شهید و شهادت در بین نسل جوان تبیین شود.
فرماندار بویراحمد گفت : گسترش فرهنگ شهادت به گفتار و نوشتار نیست بلکه معرفی فرهنگ و شهادت با حرکت های کالبدی انجام می‌شود و امروز برخی با حرکت‌های خود تلاش می‌کنند تا فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه کمرنگ جلوه دهند.
نظری با بیان اینکه شهداء متعلق به همه کشور است و نباید به نفع هیچ گروهی مصادره شود گفت: حرکت شهرداری یاسوج می‌تواند سرآغاز حرکتی برای تبیین فرهنگ بسیجی در جامعه شهری باشد.
کمرنگ شدن رفتارهای ایثارگرانه در جامعه آفت است
سرپرست دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور گفت: کمرنگ شدن رفتارهای ایثارگرانه در جامعه یک آفت است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن کاویانی نیز در آئین رونمایی از پلاک افتخار شهید در یاسوج اظهار داشت: تبیین مولفه‌های ایثارگری درهمه ابعاد در جامعه ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه تقویت رفتارهای ایثارگرانه در جامعه سبب می‌شود تا قله‌های پیشرفت وتعالی در جامعه به سرعت پیموده شود، عنوان کرد: حرمت ایثار و ایثارگران و تکریم مادران شهید از اصولی بوده که نباید فراموش شود.
سرپرست دبیرخانه شورایعالی ترویج فرهنگ ایثار وشهادت کشور گفت: نباید کاری کنیم که ایثارگران پندار قربانی شدن را در ذهن خود مرور کنند.
کاویانی با اشاره به اینکه میانگین سن مادران و پدران شهید ۸۰ سال است تصریح کرد: باید والدین شهید را تا زمانی که زنده هستند تکریم کرده وقدر آنان را بدانیم.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محصول مشارکت عمومی واعتماد عمومی است و اقدام شهرداری یاسوج در نصب پلاک افتخار بر سر در منازل شهداء حرکتی تعالی در تبیین رفتارهای ایثارگرانه است.
نصب پلاک افتخار شهید در یاسوج الگوی کشوری شد
سرپرست دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور گفت: نصب پلاک افتخار شهید یاسوج به گونه منحصر به فرد به الگویی در کشور تبدیل شده است.
کاویانی در حاشیه رونمایی از پلاک افتخار شهیدان خرسندیان و عدالت منش افزود: این پلاک از جهت همخوانی با شکل پلاک رزمندگان، اندازه، نوع جنس و مقاومت آن در برابر جریان جوی در کشور نمونه شده است.
وی ادامه داد: طراحی و نصب پلاک شهید توسط شهرداری یاسوج در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و تکریم خانواده ایثارگران حرکتی ارزشمند و منحصر به فرد است.
کاویانی با بیان اینکه پلاک افتخار شهید در شهرها گام برداشتن در مسیر تامین زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه شهری است افزود: همان طور که شهرنیاز به زیرساخت‌های شهری داشته، محلات مناطق شهری نیز نیازمند تامین زیرساخت‌های فرهنگی است.
وی اظهار داشت: خانواده شهداء مشعل‌های نورانی در مناطق شهری هستند و نصب پلاک افتخار این مشعل‌ها را پر نورتر می‌کند و نصب پلاک شهید بر سر در منازل سبب می‌شود تا مردم با فرهنگ شهید و مرام شهداء آشنا شده و این شاخص را فراموش نکنند.
کاویانی افزود: منازل خانواده شهداء پناهگاه مردم و مکانی ارزشمند در راستای ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و مذهبی است.



نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1