تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۲۳۶۵۶۲

افتتاح اولین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد/ افتتاح پایگاه هوایی در گچساران و باشت(+عکس)

۱۰
۰
کبنا ؛ 
اولین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد امروز همزمان با ۴ استان با حضور وزیر بهداشت، مسئولین وزراتی، روسای دانشگاه های شهر طبس، لار، الیگودرز و جهرم از طریق تله کنفرانس افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: به دلیل حجم بالای ترافیک جاده های استان، صعب العبور و کوهستانی بودن برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد و با توجه به اهمیت نجات جان مصدومان حوادث ترافیکی در حداقل زمان ممکن و امداد رسانی سریع در شرایط بحران احداث و راه اندازی اورژانس هوایی در استان ضروری است.
دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس ۱۱۵ به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم است، اظهار داشت: خوشبختانه پوشش فراگیر اورژانس های پیش بیمارستانی شهری و جاده ای سرعت عمل و تلاش مستمر کارکنان اورژانس ۱۱۵ در کاهش تلفات سوانح و تصادفات بسیار موثر بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت استقرار اورژانس هوایی در استان، یادآور شد: نجات جان زن ۴۰ ساله میمندی، زن باردار ۳۰ساله طسوجی و فرد مصدومی که دچار آسیب نخاعی شده بود از جمله ماموریت های اورژانس هوایی طی چند روز گذشته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با بیان اینکه در دولت یازدهم خدمات ارزنده ای در اورژانس ۱۱۵ استان صورت گرفته خاطر نشان کرد: ۶۰ دستگاه آمبولانس پیش بیمارستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال ارائه خدمت به مردم هستند که از این تعداد ۴۲ دستگاه در دولت یازدهم به ناوگان اورژانس ۱۱۵ استان اضافه شده است.
دکتر ایلامی ادامه داد: همچنین ۳۹ پایگاه جاده ای، شهری و هوایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۱ پایگاه در دولت تدبیر و امید افتتاح شدند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اظهار امیدواری کرد و گفت: پیش بینی می شود پایگاه دوم اورژانس هوایی مناطق گرمسیری استان در ابتدای سال آینده راه اندازی شود.
دکتر ایلامی در پایان خاطر نشان کرد: با استقرار این دو پایگاه، تقریبا تمام نقاط استان پوشش امداد هوایی داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه این مراسم با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ استان در سال جاری بالغ بر ۲۵ هزار ماموریت داشته، گفت: تعداد ماموریت های اورژانس نسبت به سال گذشته ۳٫۶ افزایش داشته است.
جلال پورانفرد با توجه به اهمیت زمان در انتقال فرد بیمار یا مصدوم، افزود: فوتی حین انتقال و زمان رسیدن بیمار به مراکز درمانی دو مولفه مهم در ماموریت های اورژانس ۱۱۵ است که با استقرار پایگاه اورژانس هوایی این مهم به حداقل خود می رسد.
اولین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه وبویراحمد و بیست و نهمین پایگاه اورژانس هوایی کشور صبح امروز همزمان با ۴ استان، در یاسوج افتتاح شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جهان
United States
چه ربطی به گچساران داشت؟
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر چمن عزیز که همه این خدماتی که گزارش شده حاصل زحمات ایشون است.
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش
Iran, Islamic Republic of
واقعا این مورد برای استان ما ضروری بود و باید بیشتر هم توجه بشه. به امید راه اندازی هر چه زودتر این پایگاه در گچساران
گچ بوی
Iran, Islamic Republic of
افتتاح پایگاه هوایی در گچساران و باشت(+عکس)?????? توهم داری یا عقده؟ کم و گچساران ببند. گچساران هیچی نداره فقط باشت استخدام ها رو بخاطر نوروزی برده نوروز خان. نوروز عامل تفرقه گرایی بین گچساران و باشت
کهگلویه
Asia/Pacific Region
متن نظر شماسلام دوستان . کوچیکتراز این هواپیما نبود بیارن آخه استان مارو همیشه توفقره بقیه نقاط پیشرفته بردن نوبت به ما که رسید مورچشو آوردن هههههه آخ وبخت ما....
اشکان
Iran, Islamic Republic of
این از کارهای خوب دولت تدبیر امید اورژانس هوایی. ...خدا کنه در خدمت مردم باشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
معاون درومان همش بر اساس قومی و دوست بازی عمل می کنه
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
سلام
جا داشت که آقایان ایلامی و پورانفرد انصاف را رعایت می کردند و می گفتند که این اتجهیزات فوریت های پزشکی و آمبولانس ها و حتی همین اورژانس هوایی نتیجه تلاش های ریاست قبلی دانشگاه علوم پزشکی استان بوده و از ایشون تشکر می کردند.
بهروزی
Iran, Islamic Republic of
تا الان که همش کارهای مدیریت قبلی بوده ببینیم خودتون چکار می کنید.
Iran, Islamic Republic of
اوف حیف وابی زارع نیسش
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1