تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۲۳۶۵۶۰

وضعیت بحرانی دفع زباله در یاسوج / با کوتاهی شهرداری یاسوج برخورد قاطع می کنیم

۰
کبنا ؛مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت دفن زباله در مرکز استان بحرانی است، گفت: منابع طبیعی استان زمینی را برای ایجاد کارخانه کمپوست زباله در اختیار شهرداری یاسوج قرار داد که شهرداری هنوز اقدامی در این راستا انجام نداده است.


به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ سید اسدالله هاشمی ظهر امروز در نشست پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت دفن زباله در مرکز استان بحرانی و وخیم است اظهار داشت: متاسفانه پسماند در یاسوج دفع نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: منابع طبیعی استان زمینی را  برای ایجاد نخستین کارخانه کمپوست زباله در اختیار شهرداری یاسوج قرار داده است اما متاسفانه شهرداری هنوز اقدامی در این راستا انجام نداده است.

هاشمی ضمن تقدیر از زحمات دستگاه قضا و همکاری مطلوب با محیط زیست، عنوان کرد: انتظار می‌رود دستگاه قضا در استان دستور قاطعی برای رفع این معضل صادر کند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم ساماندهی و دفن زباله در مرکز استان بحران‌های دیگر در راه است که از جمله نفوذ شیرابه زباله‌های شهری حتی در محدوده سد شاه قاسم منابع آبی استان را آلوده می‌کند.

مدیرکل دادگستری استان نیز در این نشست خطاب به مسئولان شهرداری یاسوج، تصریح کرد: شهرداری یاسوج موظف است تا پایان اردیبهشت ماه ۹۶ نسبت به ساماندهی زباله‌های این شهر اقدام کند.

حجت الاسلام غلام رضا مزارعی افزود: از یک خرداد ماه ۹۶ اگر کوتاهی و قصوری از سوی شهرداری باشد که توجیه قانونی نداشته باشد به طور قطع با آن برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: هر سازمانی که تولیت این امر را بر عهده دارد با توجه به عوارض  ناشی از عدم امحای زباله‌های شهری و مشکلات بهداشتی تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده اقدامات مقتضی را انجام دهد.

نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
1