تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۲۳۶۵۲۳

مشکلات آب و راه عشایر کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد/ خادمی استاندار علاقمند به عشایر است

۰
کبنا ؛نشست شورای عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور برگزار شد.
زتدگی عشایری از بنیان مقاومتی بوده است
به گزارش کبنا نیوز، کرمعلی قندالی درابتدای این نشست اظهار داشت: آقای خادمی از استاندار های خیلی علاقه مند و عاشق عشایر هستند و انتظار هم همین است چرا که خودشان از این جامعه هستند و دردآشنا هستند.
وی به آئین نامه ساماندهی جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: مطابق این آئین نامه سه طرح بزرگ شامل تشکیل اکیپ‌های سیار بهداشتی در مناطق عشایری، طرح ارتقا سطح سواد، دانش و مهارت و طرح ویژه فرهنگی و مذهبی در مناطق عشایری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه کلیات طرح تشکیل اکیپ‌های سیار بهداشتی در مناطق عشایری تصویب و جزئیات به بزودی هیئت دولت می‌رود عنوان کرد: با اجرای این طرح خدمات بهداشتی را با تشکیل اکیپ‌های سیار بهداشتی به مناطق برسانیم.
قندالی ابراز کرد: طرح ارتقاء سطح سواد، دانش و مهارت در قالب یک برنامه به هیئت دولت رفت و مصوب و ابلاغ شد و در زمینه سواد رسمی تکالیفی مشخص شد.
رئیس سازمان امور عشایر ادامه داد: طرح ویژه فرهنگی و مذهبی تهیه و در هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد که تمام مباحث فرهنگی به صورت تجمیعی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.
قندالی با تاکید بر اینکه بزرگترین رویداد تاریخ سازمان امور عشایر ایران اجرایی شدن این سه طرح بزرگ است تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح نیازمند اعتبارات زیادی نیست.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به مناطق عشایری توجه ویژه شد بیان کرد: طی دو سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با دوره برگشت ۵ ساله با ضمانت به صورت ضمانت زنجیره‌ای به جامعه عشایری پرداخت شد.
قندالی ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای تقویت زنجیره گوشت به عشایر پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده سال آینده ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و از محل صندوق توسعه ملی به عشایر پرداخت می‌شود.
قندالی به تا کیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: احساس ما این است که زندگی عشایری از بنیان مقاومتی بوده است و نونه خوبی از موفقیت در این حوزه است .
وی در پایان گفت: ما موفق شدیم روز ۱۵ مهر را به عنوان روز روستا و عشایر ثبت ملی کنیم.

اقتصاد عشایری مظهری از اقتصاد مقاومتی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای عشایری استان که با حضور رئیس سازمان عشایری کشور در یاسوج برگزار شد اقتصاد عشایری را مظهری از اقتصاد مقاومتی خواند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید موسی خادمی در این نشست حضور به چندین باره رئیس سازمان امور عشایری کشور در استان اشاره کرد و گفت: این حضور نشانه علاقه مندی آقای قندالی به حوزه تحت مدیریتشان است.
وی فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه عشایری را یادآور شد و بیان داشت: کارهای خوبی در دولت تدبیر و امید در حوزه عشایر صورت گرفته است که محصول مدیریت این سازمان است.
خادمی با تقدیر از زحمات صورت گرفته در این حوزه گفت: با وجود تلاش های انجام شده باز هم توجه بیشتری به جامعه عشایری باید شود چرا که این جامعه در قیاس با جامعه شهری و روستایی از تریبون های کمتری برای بیان مشکلات برخوردار هستند.
استاندار جمله معروف امام خمینی(ره) که در مورد عشایر فرمودند«عشایر ذخایر انقلاب است» را جمله ای زیبا و ماندگار عنوان کرد و به نقش و اهمیت عشایر در حوزه های مختلف اشاره کرد.
وی اقتصاد عشایر را مظهری از اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: عشایر در حوزه مسائل امنیتی و مرزداری نیز دارای نقش و جایگاه مهمی است.
خادمی فرهنگ و رسم و رسومات عشایر را مهم ترین نقش عشایر دانست و با تاکید بر حفظ این فرهنگ گفت: ممکن است که از صورت عشایر به جهت سختی ها بگذریم اما از سیرت عشایری نباید عبور کنیم چرا که عمر و ارزش عشایر به اصالت های آن بویژه تعاون است که مظهر و اوج تعاون به عنوان یکی از مولفه های توسعه در عشایر دیده می شود.
مقام ارشد استان ظرفیت های عشایر در حوزه گردشگری را یادآور شد و بیان داشت:کوچ و زیبایی های کوچ می تواند جاذبه های خوب گردشگری برای استان باشد.
خادمی در پایان خواستار اهتمام جدی تر مسئولین در رفع مشکلات عشایری استان بویژه در حوزه راه و آبرسانی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1