تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۳۶۴۶۰

قرارگاه سایبری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد (+عکس)

۲
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه یاسوج گفت: افتتاح و راه اندازی قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد اقدامی مهم در راستای حفاظت اطلاعات و داده های دستگاه های اجرایی این استان است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمودرضا رحیمی در آیین افتتاح قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی استان با راه اندازی این قرارگاه در جریان انواع مسائل، مشکلات، تهدیدها و خطرات سایبری قرار گرفته و تمهیدات، امکانات و شرایط لازم برای مقابله با آنها را فراهم می‌کنند.
وی افزود: بسیاری از اطلاعات و داده‌های اداری به ظاهر ساده دارای اهمیت اطلاعاتی ویژه‌ای هستند.
رئیس دانشگاه یاسوج اظهار داشت: بخشی از اطلاعات و داده‌های دستگاه‌های اجرایی باید دسته بندی، مراقبت و نگهداری شوند تا علاوه بر حفاظت بتوان استفاده مناسبی از آنها کرد.
دکتر رحیمی تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌های حوزه سایبری بحث امنیت داده‌ها نیست بلکه برخی برای ساماندهی و انتقال اطلاعات خواهد بود.
وی ابراز داشت: حوزه سایبری تخصصی بوده و نیاز به دقت و اشرافیت لازم و کافی دارد و تعداد افراد متخصص در زمینه دفاع سایبری نیز در کهگیلویه و بویراحمد اندک است.
همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، در مراسم افتتاح این قرارگاه گفت: امروزه و در دولت الکترونیک که تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی انجام می گیرد افتتاح مرکزی جهت تأمین امنیت فضای مجازی و ایجاد آرامش روانی و اعتماد عمومی یک ضرورت بود.
شاهرخ کناری با بیان این مطلب اظهار داشت: قرارگاه سایبری در سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شده و به دنبال چتردفاعی در برابر تهدیدات سایبری با روش بومی سازی در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری است.
وی رصد تهدیدات سایبری علیه زیرساخت های امنیتی را مهمترین وظیفه این قرارگاه دانست و گفت: نقش آموزشی خانواده ها و کمک گرفتن از خانواده برای افراد زیر سن ۱۸ سال که مرتکب جرایم سایبری می شوند از سوی این قرارگاه مورد توجه قرار گیرد .
وی افزود: همچنین در برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان و دانشجویان با محوریت پدافند غیرعامل در حوزه سایبری تلاش شود.
کناری، گفت: در کشوری که ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد قریب به ۱۸۰ میلیون سیم کارت در دست افراد است که از این تعداد ۱۲۰ میلیون سیم کارت فعال است این در حالی است که ما دانش استفاده از فضای مجازی را به خوبی نیاموخته ایم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با بیان اینکه در جنگ سایبری تلاش می شود همه چیز را در مورد دشمن بدانیم و در عین حال نگذاریم در مورد ما چیزی بدانند، افزود: هدف اصلی در جنگ سایبری بر هم زدن موازنه اطلاعات و دانش به نفع نیروهای خودی است و جنگ سایبری یک مدل جنگ بدون درد و خونریریزی است که بدون شک در صورت عدم مراقبت صدمات جبران ناپذیری متحل می شویم.
کناری، جنگ سایبری را در کنار جنگ هوایی، فضایی، دریایی و زمینی پنجمین جنگ دانست و گفت: دشمن عملا از جنگ رودرو پرهیز میکند و به دنبال ضربه زدن و شروع جنگ سایبری، زیستی و اقتصادی است که این وظیفه ما مدیران کل و رؤسای نهادها و سازمان ها را سنگین تر می کند .
وی، افزود: مدیرکل باید به دنبال شناسایی و تحلیل نقاط استراتژیک دستگاه مربوطه باشد و با رئیس و اعضای قرارگاه در تعامل باشد.
کناری، گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات نیز در آستانه انتخابات از ایجاد تفرقه بپرهیزند و به دنبال صلح و آشتی و حضور حداکثری مردم باشند.
در این مراسم قرارگاه پدافند سایبری کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استان در دانشگاه یاسوج افتتاح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمندسازمان برنامه وبودجه
Iran, Islamic Republic of
بلاخره آفای کناری به آرزوش رسید
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
خداییش چند نفرشون تا حالا یه ویندوز آپدیت کردن...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1