تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۲۳۶۲۹۶

سوخت‌گیری غیر‌استاندارد گاز در دهدشت / عامل تخریب جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد / کاهش ۶۹درصدی سرقت مسلحانه /حرف عجیبی بعد از ۱۱ سال در خصوص مجتمع فرهنگی گچساران /

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
اختتامیه جشنواره شعر بومی و محلی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
مسئول بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره شعر بومی و محلی استان در روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه خبر داد.
ربیع‌الله اصالت‌فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اختتامیه جشنواره بومی و محلی شعر سازمان بسیج هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه ساعت ۱۵ با حضور فرمانده سپاه فتح استان، هنرمندان، شاعران و جمعی از مدیران استانی در محل سالن اجتماعات بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این جشنواره از سری جشنواره‌های بسیج هنرمندان است که به صورت استانی برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته نخستین دوره این جشنواره را در استان برگزار کردیم که با استقبال خوب شاعران مواجه شد.
اصالت‌فر عنوان کرد: امسال نیز این جشنواره در دو بخش سپید و کلاسیک و با موضوعات شعار سال، اقتصاد مقاومتی، شعر آیینی و مذهبی، فرهنگ ایثار و شهادت، بسیج استکبار ستیزی، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیش از ۱۶۰ اثر مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از آثار برتر در بخش‌های مختلف، در آیین اختتامیه تقدیر شده و در پایان نیز مجموعه اشعار ارسالی به دبیرخانه، در قالب یک کتاب جمع‌آوری، چاپ و رونمایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره شعر محلی بسیج رخداد مهمی است که با استفاده از خلاقیت و کارکردهای زبان و بهره‌گیری از زبان و لهجه بومی استان برگزار می‌شود و بروز خلاقیت و نوآوری، نشر و توسعه فرهنگ بسیج با استفاده از ابزارهای بومی و محلی، شناسایی و استفاده از استعدادهای برتر و آشنایی مردم دیگر مناطق با ادبیات استان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
آتش سوزی ها مهمترین عامل تخریب جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین عامل تخریب منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع این استان آتش سوزی هاست.
عزت الله بهشتی فرد در جمع خبرنگاران افزود: این آتش سوزی ها طی سال جاری ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان به جنگلهای این استان خسارت وارد کرد.
وی بیان کرد: ماههای مرداد و شهریور پیک آتش سوزی جنگلها و مراتع استان بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل تخریب منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی هاست.
بهشتی فرد تصریح کرد: آتش سوزی جنگلها و مراتع استان طی سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰درصد کاهش یافت.
وی ادامه داد: طی دوسال اخیر ۸دستگاه خودرو اطفاء حریق به منابع طبیعی استان اختصاص یافت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مهمترین عامل تاثیرگذار در مهار آتش سوزی های جنگل ها و مراتع نیروی انسانی و به موقع رسیدن به منطقه دچار حریق است.
بهشتی فرد تاکید کرد: رسانه ها و مطبوعات می توانند در فرهنگ حفظ منابع طبیعی تاثیر گذار باشند و تاکنون در این استان نقش خود را به خوبی انجام داده اند که جای تقدیر دارد.
وی گفت: اولویت منابع طبیعی فرهنگ سازی و مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی است که رسانه ها می توانند در این زمینه تاثیر بسزایی داشته باشند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون ۳۴هزار هکتار از عرصه های منابع ملی زیر کشت گیاهان دارویی رفته که از این میزان ۱۸هزار هکتار در دولت تدبیر و امید انجام شد. همچنین ۲۰۰۰هکتار جنگل کاری مشارکتی در استان صورت گرفت.
بهشتی فرد بیان کرد: برخی روستاهای استان به موقع سوخت به آنها نمی رسد که مجبور می شوند برای گرم کردن خانه و پخت و پز از سوخت منابع طبیعی و چوب های جنگلی استفاده کنند به طوریکه در برخی مناطق استان سالانه به ازای هر خانوار ۲۷۰۰کیلو گرم چوب جنگلی مصرف می شود.
وی ادامه داد: به همین خاطر در منطقه سیلاب کلوار برای مردم این روستا آبگرمکن های خورشیدی نصب و راه اندازی شده که این مسئله در کاهش ۳۰درصدی قطع درخت و جنگل در این منطقه موثر بوده است. ۷۵درصد از روستاهای این استان تاکنون گاز دار شده اند که این امر می تواند در حفاظت و نگهداری از جنگلهای استان نقش بسزایی داشته باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها با وجود محاسنی که داشت اما خساراتی به منابع طبیعی و جنگلهای این استان وارد کرد، افزود: مردم روستایی استان به علت پایین بودن توان مالی برای خرید سوخت و بالا بودن قیمت حاملهای انرژی به سمت قطع درختان روی می آورند.
بهشتی فرد عنوان کرد: طی سال جاری بیش از ۳۵۰هکتار از اراضی ملی استان بدون تشکیل پرونده قضایی رفع تصرف شده اند که بابت همکاری در تمام موارد از جمله جلوگیری از تصرف منابع طبیعی و حفاطت از منابع ملی و طبیعی استان دستگاه قضایی همکاری و مساعدت مطلوبی داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با بیان این مطلب که برای حفاظت بهتر از منابع ملی و طبیعی استان با کمبود قرقبان مواجهیم، خاطرنشان کرد: به ازای هر ۲۰هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد یک قرقبان وجود دارد در حالی که به طور استاندارد باید برای هر ۲۰۰۰هکتار یک قرقبان وجود داشته باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خشکیدگی درختان بلوط در این استان تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل خشک شدن جنگلهای زاگرس به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد پدیده ریزگردهاست. ارزش جنگل تنها فرآوردهای چوبی و میوه ای نیست بلکه در تولید آب، جذب رسوب و ریزگردها نقش قابل توجهی دارد.
بهشتی فرد در خصوص کوره های زغال در بخش تشان استان خوزستان و استفاده این کوره ها از جنگلهای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای از بین بردن و جمع آوری کوره های زغال در این منطقه باید اقدامات مشترک بین استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و همکاری سازمان جنگلها صورت گیرد.
وی بیان کرد: کوره های زغال در بخش تشان استان خوزستان هم مرز با استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که زمینه تخریب و قطع درختان و جنگلهای ما را فراهم کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تاکنون اقداماتی برای مبارزه و مقابله با این کوره ها و جلوگیری از قطع درختان صورت گرفته و طبق قانون به شدت با متخلفان برخورد می کنیم و گشت زنی هایی نیز در منطقه داریم.

کاهش ۶۹درصدی سرقت مسلحانه در کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت مسلحانه در این استان با کاهش ۶۹درصدی مواجه بوده است.
سردار مهدی انصاری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات مهم ترین همراه، همکار و پشتیبانی کننده اقدامات پلیس بوده اند و در آگاهی بخشی به جامعه نقش مهمی ایفا کرده اند.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع سرقتهای عادی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶درصدی داشت. سرقت مسلحانه با کاهش ۶۹درصدی مواجه بوده است.
کاهش ۲۹درصدی نزاع دسته جمعی و ۴۴درصدی نزاع فردی
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی این مدت در استان کهگیلویه و بویراحمد نزاع دسته جمعی با ۲۹درصد، نزاع فردی با ۴۴درصد، قتل با ۲۷درصد، شرارت با ۱۹درصد و تجمعات با ۷درصد کاهش مواجه بود.
سردار انصاری در خصوص علت کاهش نزاع دسته جمعی و فردی در استان تصریح کرد: رعایت کردن و همکاری مردم، پشتیبانی قاطع دستگاه قضایی و حضور مقتدرانه پلیس منجر به کاهش نزاع دسته جمعی و فردی در استان شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تصادفات فوتی استان کاهش داشت.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر و قاچاق کالا در سطح استان با تلاش شبانه روزی سبزپوشان مقتدر نیروی انتظامی عنوان کرد: ۲۶میلیارد تومان کالای قاچاق طی این مدت در استان کشف و ضبط شد که این میزان کشفیات افزایش ۳۶درصدی را نشان می دهد. همچنین کشفیات مواد مخدر ۷درصد افزایش داشته است و ۳۵۰دستگاه خودرو در این زمینه توقیف شد.
سردار انصاری تاکید کرد: عامل اصلی بزهکاری در سطح کشور و به طبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد بیکاری است.
وی اضافه کرد: برخی محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد عریض و چهارخطه شده اند اما ایمن سازی نشده و تابلوها و علائم لازم را ندارند که متاسفانه به نقطه حادثه ساز تبدیل شده اند.

مردم به سرنوشت خود توجه کنند/گسیل مردم برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی در شهر خیانت به روستاهاست
رئیس شورای اداری موگرمون با اشاره به لزوم توجه مردم به سرنوشت خود گفت: گسیل مردم روستا به شهر و عدم استقبال روستائیان از ثبت نام برای انتخابات شوراها خیانت به روستاها و مردم بوده است.
موسی محتشم در دیدار اعضای شورای اسلامی و دهیاران بخش موگرمون با اشاره به مشکلات موجود در سطح روستاهای این بخش اظهار داشت: پای کار بودن مردم و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب خنثی‌کننده همه توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان بوده است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی بخش موگرمون  افزود: هر چند مشکلات اساسی در حوزه راه‌های روستایی وجود دارد ولی ۱۲ و نیم کیلومتر راه روستایی در بخش موگرمون با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال آسفالت شده است.
رئیس شورای اداری شهرستان لنده تصریح کرد: با وجود مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف اقدامات قابل توجهی از جمله در حوزه آب روستایی  بیش از ۳۰ هزار متر اصلاح شبکه و لوله‌گذاری با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان، اصلاح شبکه برق ۴۲۰ میلیون‌ تومان، گاز رسانی به هفت روستای شهرستان و نصب ۲۷۰ علمک، ساماندهی خانه‌های بهداشت، ساماندهی گلزار شهدای مونه با اعتبار ۷۲ میلیون تومان، احداث جدول و دیوار و هدایت آب باغات کشاورزی با اعتباری بالغ بر  ۲۵ میلیون تومان انجام شده است.
محتشم در ادامه یادآور شد: در راستای ساماندهی جاده‌های روستایی بخش موگرمون اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال مورد نیاز بوده و بیش از ۲۰ میلیون تومان در جهت نصب تابلو راهنما در جاده‌های روستایی تاکنون هزینه شده است.
وی در ادامه با ابراز گلایه از عدم ثبت‌نام برخی روستاها برای انتخابات شوراهای اسلامی خاطر نشان کرد: شوراها از بطن مردم و در راستای شناسایی و حل مشکلات روستاها انتخاب می‌شوند و لازم است که در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.
بخشدار موگرمون ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در انتخابات شوراهای این مطلب بوده که مردم به جای رأی دادن به اعضای شورای روستای خود به سطح شهر گسیل می‌شوند و این کار خیانت به روستاهای خود می‌باشد.
محتشم گفت: مردم باید به سرنوشت خودشان توجه داشته باشند و بدانند که شوراهای شهر هیچ‌گاه نمی‌توانند برای روستاها کاری انجام دهند.
وی در ادامه به تأثیرگذاری اصحاب رسانه در معرفی روستاها و نقاط گردشگری موگرمون اشاره و افزود: حمایت از اصحاب رسانه لازم و ضروری بوده و باید بستر لازم برای معرفی روستاهای بخش موگرمون بیش از گذشته فراهم شود.

کشفیات ۲۶ میلیارد تومانی کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد/ برخورد جدی پلیس با مخلان چهارشنبه آخر سال
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق خبر داد و گفت: کشفیات کالاهای قاچاق در سال جاری ۲۶ میلیارد تومان بوده است.
سردار مهدی انصاری به برخی اقدامات نیروی انتظامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: تامین امنیت مردم همواره اولویت کاری نیروی انتظامی بوده که در سال جاری برای تامین امنیت گردشگران، مسافران نوروزی و مردم این اولویت به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۶ درصدی سرقت در استان خبر داد و اظهار کرد: در سرقت‌های مسلحانه کاهش ۶۹ درصدی را شاهد هستیم که همکاری اصحاب رسانه و مجاهدت همه اعضای نیروهای انتظامی علت محقق شدن این توفیق بزرگ است.
وی ادامه داد: در نزاع‌های دسته جمعی ۲۹ درصد، نزاع فردی ۴۴ درصد و قتل ۲۷ درصد کاهش را شاهد هستیم.
انصاری از کاهش ۷ درصدی تصادفات فوتی در استان خبر داد و افزود: شب گذشته شاهد تصادفات در محور یاسوج و سی سخت و کشته و زخمی شدن ۴ نفر از همشهریان بودیم.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  در بحث شرارت ۱۹ درصد و تجمع ۷ درصد کاهش داشته‌ایم.
وی از افزایش ۳۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق خبر داد و تصریح کرد: کشفیات کالاهای قاچاق در سال جاری ۲۶ میلیارد تومان بوده است.
انصاری با اشاره به کشفیات ۷ درصدی مواد مخدر افزود: افزایش ۱۵ درصدی دستگیرشدگان از دیگر اقدامات قابل قبول نیروی انتظامی استان است.
وی در ادامه سخنان خود به تدابیر پلیس برای چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: پلیس انتظامی استان با ارازل و اوباش و افراد سودجو در چهارشنبه آخر سال  به صورت جدی برخورد می‌کند.
انصاری بیان کرد: کسانی که نظم و امنیت مردم را در چهارشنبه آخر سال سلب کنند تا پایان سال مهمان نیروی انتظامی هستند و وسایل آنها  متوقف می شود.
وی با بیان اینکه برخورد جدی با افراد شرور و هنجارشکن در دستور کار جدی نیروی انتظامی قرار دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی با هنجارشکنان تعارفی ندارد و با جدیت برخورد می‌کند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به والدین توصیه کرد: فرزندان خود را از خطر بازی با مواد محترقه و آتش‌زا منع کنند و خطرات مواد محترقه را گوشزد کنند.
انصاری از رسانه‌های استان خواست پوشش مطلوبی از عملکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال داشته باشند ضمن اینکه با انتشار دقیق و درست اخبار از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنند
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد آرامش و نشاط بهاری، با قانونمندی و نظم اجتماعی را شعار پلیس در سال جدید دانست و افزود: پیشگیری از وقوع سرقت و تیراندازی احتمالی، ایست و بازرسی برای جلوگیری از مواد افیونی و خانمان سوز، نظارت در محورهای مواصلاتی و اقدامات لازم برای جلوگیری از سرقت در ایام نوروز را از جمله تدابیر پلیس برای سال جدید دانست.
انصاری خاطرنشان کرد: طرح ترافیکی از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.

نامناسب بودن مجتمع فرهنگی و هنری گچساران برای کارهای فرهنگی بعد از ۱۱ سال/عدم واگذاری حتی یک پروژه به بخش خصوصی در راستای اقتصاد مقاومتی
مجتمع فرهنگی و هنری گچساران بعد از ۱۱ سال احداث و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی نامناسب برای انجام طرح‌های فرهنگی و هنری تشخیص داده شده است.
در این نشست حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به ارائه آماری از وضعیت طرح‌های نیمه تمام عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: از سه ظرفیت ماده ۸۸ قانون الحاقیه ۲ و اجاره دادن طرح‌ها، ماده ۲۰ همین قانون برای استفاده از ظرفیت خیرین و فروش طرح‌ها براساس اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده کردیم.
نوروزی عنوان کرد: در همین راستا ۸ طرح ورزشی به صورت اجاره به بخش خصوصی واگذار شد، در ۳۴ پروژه از ظرفیت خیرین استفاده کردیم و یک طرح هم مورد فروش قرار گرفت که ۴۳ پروژه با سایر ظرفیت‌ها واگذار شده است.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین ۲۷ مورد طرح مشارکتی در استان شناسایی شد که ۱۱ مورد از این پروژه‌ها به فراخوان عمومی گذاشته شدند که ۶ پروژه ورزشی، ۴ پروژه گردشگری و یک پروژه فرهنگی و هنری است.
نامناسب بودن مجتمع فرهنگی و هنری گچساران برای برنامه‌های فرهنگی
در ادامه وضعیت واگذاری مجتمع فرهنگی و هنری گچساران به بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت که امان‌الله نجفی معاون اداری و مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این پروژه سال ۸۴ در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع و زیربنای ۴ هزار و ۸۰۰ متر احداث شد و هم‌اکنون این طرح دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی اضافه کرد: راه و شهرسازی مجری این طرح و ارشاد اسلامی استان نیز بهره‌بردار این مجتمع است اما به دلیل اینکه این مجتمع فاقد سالن آمفی تئاتر، سالن پلاتو و سالن سینما است برای کارهای فرهنگی و هنری مناسب نیست و با داشتن ۶۰ اتاق تنها برای آموزش کلاس‌های هنری قابل استفاده است.
نجفی با اشاره به اینکه مبلغ ۳/۵ میلیارد تومان برای محوطه‌سازی و تجهیزات این مجتمع نیاز است، گفت: سه راه تغییر کاربری این مجتمع، حفظ کاربری فعلی و لحاظ شدن واحدهای رفاهی در کنار مجتمع و فروش آن پیشنهاد شده است.
رویکردهای سیاسی در واگذاری پروژه‌های عمرانی
در ادامه جبار کیانی با انتقاد از نامناسب بودن این مجتمع برای کارهای فرهنگی و هنری به تعریفی از اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی بدین معنا است که ما از حداقل‌ها بهترین‌ها را برای جامعه ایجاد کنیم و با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در مجتمع‌های فرهنگی و هنری در کشور مستضعف است لذا تغییر کاربری این مجتمع سودی برای استان ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و نماینده بخش خصوصی افزود: نباید سیاست‌های اشتباه گذشته را با واگذاری به بخش خصوصی جبران کنیم چراکه بخش خصوصی در جایی هزینه می‌کند که دارای منافع باشد.
وی بیان کرد: علی‌رغم برگزاری ۱۹ جلسه اقتصاد مقاومتی حتی یک پروژه به بخش خصوصی واگذار نشده که شرایط این پروژه‌ها را برای واگذاری فراهم نکردیم که معتقدم مکانیزیم تعریف شده برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی مکانیزیم عملیاتی نیست.
این مسؤول بخش خصوصی استان بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه دولت در سطح کشور به بخش خصوصی به گونه‌ای واگذار شود که توجیه‌پذیری اقتصادی داشته باشد.
کیانی با بیان اینکه تا زمانی که رویکرد ما برای پروژه‌های عمرانی رویکرد سیاسی است امکان موفقیت وجود ندارد، افزود: اینکه دستگاهی بعد از ۱۱ سال طرحی را آماده می‌کند و بعد از گذشت این مدت می‌گوید این طرح برای من توجیه ندارد حتما باید پاسخگو باشد و کسانی که این طرح را طراحی کرده‌اند باید مسؤول وجوابگو باشند.
وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان باید تغییر کند، افزود: نگاه مدیران به پروژه‌های عمرانی باید تغییر کند و مکانیزم نظارت بر فروش پروژه‌ها باید از قبل طراحی شده باشد.
کیانی اضافه کرد: اینکه امروز مدیر بخواهد یک طرح را بفروشد با شرایطی که پیش‌بینی شده تبعات مختلفی را برایش به همراه دارد که قوه‌های سه‌گانه در واگذاری پروژه‌ها باید وارد عمل شوند.
نماینده بخش خصوصی عنوان کرد: در استان پروژه‌ای که دندان‌گیر و توجیه‌پذیر برای بخش خصوصی باشد تاکنون ارائه نشده و شاید هم پروژه‌ای در این خصوص نداشته باشیم.
وی بیان کرد: دولت نباید پروژه‌هایی را که روی دستش مانده به بخش خصوصی واگذار کند، قطعا پروژه‌هایی باید به بخش خصوصی واگذار شود که توجیه‌پذیر بوده و به فضای کسب و کار و رونق آن کمک کند.
کیانی اضافه کرد: برای محقق شدن این امر باید تعریف درست و دقیقی از حوزه اقتصاد صورت گیرد و خارج از نگاه‌های سیاسی به اقتصاد توجه کنیم، از همه مهمتر اینکه به دنبال توانمند کردن بخش خصوصی کشور باشیم نه اینکه دنبال این باشیم که هر جایی را که کم آوردیم و یا زورمان نرسید را به بخش خصوصی واگذار کنیم چراکه بخش خصوصی به این بلوغ رسیده که بیش از این آسیب نبیند.
تعیین تکلیف مجتمع فرهنگی و هنری گچساران ظرف یک ماه آینده
در پایان این نشست سید موسی خادمی با اشاره به اینکه احداث ۶۰ اتاق برای یک مجتمع فرهنگی و هنری یک بی‌سلیقگی است افزود: این پروژه برای واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی مشخص شد اما تاکنون استقبالی از آن صورت نگرفته که ظرف یک ماه آینده وضعیت این مکان مشخص شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این پروژه در روزنامه‌های استانی و کشوری به فراخوان رفته اما مورد استقبال قرار نگرفته که تغییر کاربری و یا فروش این پروژه می‌تواند به تکمیل آن کمک کند.
از راه‌اندازی تاکسی بیسیم بانوان تا برخورد با سوخت‌گیری غیر‌استاندارد گاز در دهدشت



شورای ترافیک دهدشت00
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به نا ایمن بودن مخازن LPG در خودروها برخی رانندگان به صورت غیرقانونی در حاشیه شهر اقدام به سوخت‌گیری با سیلندر گاز مایع می‌کنند و نیاز است که با این افراد برخورد قانونی شود.


با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری نشست شورای ترافیک شهرستان کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تاکسی بیسیم ویژه بانوان در شهر دهدشت، اظهار داشت: با توجه به اینکه نصف جمعیت شهر را بانوان تشکیل می‌دهند می‌طلبد در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

علی پوزش گفت: باید کمیسیونی در این خصوص تشکیل و شرایطی برای راه‌اندازی تاکسی بیسیم ویژه بانوان تعیین و به کسانی که این شرایط را دارا هستند واگذار شود.

وی با بیان اینکه بررسی اولیه درخواست تاکسی بیسیم در بخش دیشموک باید ابتدا در شهرداری دیشموک انجام و بعد در شورای ترافیک مطرح شود، افزود: در صورتی که نیاز این بخش به تاکسی بیسیم تایید شود مقدمات اولیه کار انجام گیرد.

پوزش با بیان اینکه امسال در بحث تصادف‌های جرحی و خسارتی کاهش داشته‌ایم، تصریح کرد: راهداری و حمل و نقل جاده با کمک پلیس راه نسبت به شناسایی نقاط حادثه خیز برون شهری در سطح شهرستان اقدام و مراتب را برای اقدامات مقتضی به مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نماید.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه متاسفانه برخی مغازه داران در رابطه با یکطرفه نمودن خیابان طالقانی و امام خمینی جنوبی اعتراض داشته‌اند، افزود: با توجه به نظرات کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که یکطرفه کردن این خیابان‌ها سبب کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک در مرکز شهر دهدشت می‌شود.


وی با بیان اینکه تجمع دستفروشان بدون مجوز قانونی در میدان مرکزی شهر دهدشت و خیابان‌های اصلی موجب به وجود آمدن ترافیک سنیگن در میدان اصلی شهر شده، گفت: در این خصوص باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

پوزش با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین هر گونه کنده کاری و اجرای پروژه عمرانی در سطح شهر ممنوع و تمام آنها باید تا قبل از تعطیلات مرمت شوند، عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز دستگاه‌های خدمات رسان باید نسبت به بهسازی و روکش نمودن آسفالت معابر اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه ماشین‌های داری مخازن LPG غیر استاندارد و نا ایمن هستند و امکان آتش سوزی در آنها هنگام پرکردن مخازن وجود دارد، گفت: با توجه به نا ایمن بودن این نوع مخازن مجوز برای هیچ جایگاهی ویژه این کار در شهر دهدشت صادر نشده و برخی رانندگان به صورت غیرقانونی در حاشیه شهر اقدام به سوخت گیری با سیلندر گاز مایع می‌کنند و نیاز است که با این افراد برخورد قانونی شود.


رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه نقاط حادثه خیز در سطح جاده‌های برون شهری شهرستان شناسایی شده‌اند، افزود: در حال برطرف کردند مشکلات این نقاط هستیم.

محمد ماهیاری با بیان اینکه بررسی مشکلات اولیه جاده سرپری انجام شده است، گفت: قرار است به زودی با آمدن کارشناسان استانی به همراه پلیس راه در مورد این جاده تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۹۵ درصد خط کشی جاده اصلی شهرستان انجام شده، تصریح کرد: پس از تهیه رنگ مورد نیاز تا پیش از آغاز تعطیلات مقدار باقی مانده را به پایان می‌رسانیم.


شهردار دهدشت با اشاره به یکطرفه شدن خیابان‌های طالقانی و امام خمینی جنوبی در شهر دهدشت، گفت: عرض این خیابان‌ها کم و طول آنها زیاد و از طرفی هیچ گونه دسترسی خودرویی در این خیابان‌ها نداریم و با توجه به تجاری بودن این خیابان‌ها و وجود مسجد جامع و بازارروز در این محدوده بر اساس نظام جامع طرح شهرسازی میدان مرکزی شهر باید پخش کننده باشد و ما باید این میدان را از تجمع خودروها آزاد کنیم.

ریس پلیس راهور با بیان اینکه نیاز است که خیابان‌های امام خمینی جنوبی و طالقانی یکطرفه شوند، عنوان کرد: از زمان یکطرفه نمودن این خیابان‌ها تصادفات خسارتی و جرحی در آنها به صفر رسیده است.

علی اقبالی پور افزود: با توجه به ترافیک زیاد در مرکز شهر برای روان سازی عبور و مرور نیاز است که خیابان امام خمینی شمالی نیز یکطرفه شود.


رئیس تاکسیرانی کهگیلویه گفت: با توجه به ثابت بودن ایستگاه‌های تاکسی در شهر دهدشت تعدادی از تاکسی‌ها را به صورت گردشی مشخص کردیم تا مشکل جابه‌جایی در نقاطی که بدون ایستگاه ثابت هستند برطرف شود و در صورت نیاز تعداد آنها را افزایش می‌دهیم.

وحید عطایی با بیان اینکه مجوز دو تاکسی بیسیم در شهر دهدشت صادر و در حال فعالیت هستند، افزود: بیش از دو سال است که برای راه‌اندازی تاکسی بیسیم ویژه بانوان در شهر درخواست داریم اما تا الان کسی که شرایط لازم برای اخذ این مجوز را داشته باشد مراجعه نکرده است.

وی تصریح کرد: یکی از شرایط اخذ این مجوز برای بانوان داشتن گواهی نامه پایه اول یا دوم است اما کسانی که تا الان مراجعه نموده اند داری این مدارک نیستند.




 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای مسئولین وقت که مجتمع فرهنگی و هنری گچساران رو بدون درنظر گرفتن سالن آمفی تئاتر سالن پلاتو و سالن سینما ساختن. اصلا این ساختمون به چه دردی میخوره اگه اینا رو نداره؟ حالا یا باید تغییر کاربری بدن یا اینکه نمیدونم چی باید بشه. این همه هزینه اخرش هیچی. حالا ببینید به چه کار دیگه ای میاد تغییر کاربریش بدید
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1