تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۲۳۶۲۴۱

وقتی یک مجتمع فرهنگی و هنری در گچساران مناسب کار فرهنگی نیست / پروژه‌های دولت در استان توجیه اقتصادی ندارد

۱
۰
کبنا ؛نشست نوزدهمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از واگذاری ۴۳ پروژه عمرانی این استان در بخش های مختلف به بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: این ۴۳ پروژه نیمه تمام عمرانی از طریق اجاره، فروش و خیرین واگذار شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ پروژه‌ای به صورت مشارکتی در استان به بخش خصوصی واگذار نشده است عنوان کرد: ۲۷ پروژه از طریق مشارکتی برای واگذاری شناسایی شده که از این تعداد ۱۱ مورد دارای طرح توجیه فنی، مالی و اقتصادی است.
نوروزی ادامه داد: از این ۲۷ طرح ۱۶ مورد برای جذب سرمایه گذار فراخوان عمومی شده که امیدواریم بعد از انجام مراحل واگذاری منتج به نتیجه شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سهیم این استان در زمینه واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۵۷ مورد تعیین شده است.
نوروزی تصریح کرد: در ۱۸ نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان ۱۰۵ مصوب داشتیم که ۶۲ مورد اقدام و ۴۳ مصوبه دیگر نیز منتظر گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی هستیم.
مجتمع فرهنگی و هنری گچساران مناسب کار فرهنگی نیست
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه مجتمع فرهنگی و هنری گچساران مناسب کار فرهنگی نیست، گفت: باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
سید موسی خادمی اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری گچساران به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام قابل واگذاری استان مشخص شده ولی مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار نگرفته است.
وی عنوان کرد: این مجتمع فرهنگی و هنری در دو مرحله در روزنامه استانی و کشوری فراخوان عمومی شد ولی کسی به عنوان سرمایه گذار برای واگذاری این پروژه اعلام امادگی نکرد.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار تغییر کاربری مجتمع فرهنگی و هنری شد و افزود: در صورت تغییر کاربری مناسب به طور حتم مورد استقابل سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.
خادمی بیان کرد: مجتمع فرهنگی و هنری گچساران با داشتن ۶۰ اتاق کاربردی چندانی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری ندارد و باید تا یک ماهه آینده توسط اداره‌کل ارشاد تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی و هنری گچساران ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: تنها محوطه‌سازی این پروژه مانده و قابلیت استفاده دارد. هر پروژه‌ای که با تغییر کاربری توجیه داشته باشد در کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری با هدف استفاده بهینه و موثر داده شود.
بسیاری از پروژه‌های قابل واگذاری دولت به بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: بسیاری از پروژه‌های قابل واگذاری دولت به بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.
جبار کیانی‌پور اظهار داشت: دولت پروژه‌های نیمه تمامی به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را بنا دارد به بخش خصوصی واگذار کند در حالی که در برخی استان‌ها مشابه همین پروژه‌ها را کلنگ زنی می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی جای که منفعت داشته باشد هزینه می‌‎کند عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌های قابل واگذاری دولت به بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: تازمانی که رویکرد دولت در استان‌ها در زمینه پروژه‌های عمرانی سیاسی است، امکان موفقیت وجود ندارد و باید در این زمینه رویکرد دولت تغییر پیدا کند.
کیانی پور خواستار طراحی مکانیزم نظارت بر فروش پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شد و ادامه داد: انتظار می‌رود قوه قضائیه، مجریه و مقننه در ارتباط با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی با تعامل و همکاری نظارت کامل داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت نباید واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی که روی دستش مانده به بخش خصوصی باشد افزود: پروژه‌های قابل واگذاری باید به فضای کسب و کار و همچنین رونق کمک کرده و در توانمند کردن بخش خصوص موفق عمل کند.
کیانی پور تصریح کرد: تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه توجیه‌پذیری برای بخش خصوصی قابل واگذاری نبوده و با وجود برگزاری ۱۹ نشست حتی یک پروژه به طور ۱۰۰ درصدی واگذار نشده است.
پروژه‌های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار می‌شود
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری مجتمع فرهنگی و هنری گچساران به بخش خصوصی خبر داد.
امان الله نجفی اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برخی از پروژه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های مختلف استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی عنوان کرد: واگذاری مجتمع فرهنگی و هنری گچساران با هدف واگذاری به بخش خصوصی در دو نوبت در روزنامه استانی ابتکار جنوب و روزنامه کشوری ابتکار در دو نوبت آگهی شد ولی مورد استقبال قرار نگرفت.
نجفی با بیان اینکه در صورت نیاز مجدد این پروژه فراخون عمومی می‌شود ابراز کرد: تمامی پروژه‌های قابل واگذاری فرهنگی و هنری فراخوان سرمایه گذاری می‌شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به مکاتبات صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد، تالار مرکزی فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
نجفی ابراز کرد: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.
وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی و هنری گچساران هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یعنی چی که تغییر کاربریش میدین؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1