تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۲۳۶۱۲۶

سد تنگ سرخ حذف شد؛ مافیای آب؟!

۱۲
۰
کبنا ؛زریر حجتی-قسمت اول
سهم عمده منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد با بی تفاوتی مسئولان و نمایندگان به استان های همجوار اختصاص یافته است/التجاء مردم به نماینده محترم ولی فقیه
حدود ۱۱ درصد منابع آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت کل کشور است ولی گویا با لابی گری برخی استان های همجوار و در کمال ناباوری، غفلت استاندار، نمایندگان مجلس و متولیان آب این دیار و نیز مافیای آب در وزارت نیرو و بویژه شرکت مدیریت منابع آب کشور، متاسفانه کمترین سهم بهره برداری آن به این استان اختصاص یافته است.
در کمال ناباوری، سد تنگ سرخ که با هدف تامین آب شرب مرکز استان مهاجر پذیر، توسعه کشاورزی ، صنعت و همچنین تامین بخشی از  آب شرب استان فارس از سالیان قبل تصویب شده بود، با اعمال نفوذ ، لابی گری و توجیهات واهی ملغی شده و باید با چشم انداز جمعیت میلیونی مرکز استان در آینده ای نچندان دور شاهد بحران واقعی آب و امحاء کشاورزی و صنعت در استان باشیم.
این بار زخمی سر باز کرده است که تا عمق استخوان ها را خواهد سوزاند و درمان آن به حضور ملتمسانه و مسئولانه همه رسانه ها و مردم،فارغ از جبهه گیری های سیاسی متعارف و خوشکنانه نیاز دارد تا با اطلاع رسانی درست عمق این فاجعه را دریابند.
شاید مردم ندانند که از صدها میلیون متر مکعب آب جاری، فقط حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب سهم استان است و مابقی آن به عنوان حقابه استان های دیگر باید در مرئی و منظر مردم و البته با نفوذ و لابی گری در سطوح کشوری می بایست کماکان به کلان استان های دیگر به عنوان صدها شبکه آبیاری تعریف و تصویب شده به همت نمایندگان آنها سرازیر شود، چرا که گویا مسئولان ، نمایندگان و متولیان آب در این استان حق سکوت گرفته که باید دیکته وار امضاء و از کنار این ظلم با بی تفاوتی بگذرند.
آینده استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار تیره و تار است و مثل مردم این استان در حوزه آب به مثل سازمان ملل و هژمونی آمریکا در نظام سیاسی خاص مبدل شده است.
حق حاکمیت منابع جاری در حد تامین نیاز آب شرب و کشاورزی و صنعت از مردم مستحق این دیار سلب شده است زیرا که عده ای در سطوح کشوری معتقدند که کهگیلویه و بویراحمد از آب های جاری بیش از ۱۶۰ میلیون متر مکعب برداشت می کنند!! و بدلیل بی تفاوتی متولیان اینگونه ما را محدود کرده اند تا از طرف دیگر آقای وزیر به بهانه تعیین تملک اراضی تنگ سرخ و بالا بودن هزینه های خرید املاک و ساخت سد و دهها توجیه دیگر در عمل آن را متوقف نماید.
اخبار دلخراش و ناخوشایند حکایت از آن دارد که مسئولان و نمایندگان به هر دلیل نامعلوم در مقابل وزیر و مافیای آب سکوت کرده و سدی را که قرار بود با ۱۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب ، منبع تامین آب شرب و توسعه کشاورزی در بویراحمد علیاء تا سرحدات دنا و دروهان باشد با بی تفاوتی محض تا تنزل به ۱۰ میلیون متر مکعب یعنی چشم پوشی از ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب تعریف شده پذیرفته اند و یا به سادگی از کنار این اجحاف در حق مردم استان گذشته اند و به تعبیر دیگر عزمی جهت ساخت سد وجود ندارد و این سد به یک بندی فقط با ده میلیون متر مکعب تقلیل یافته است.
متولیان حوزه آب باید به رسانه ها، مردم و به ویژه حضرت آیت الله ملک حسینی پاسخ دهند که در مقابل حقوق حقه این مردم چگونه کوتاه آمده اند و با این حقارت حاضر به تمکین از دیکته مافیایی در حوزه آب شده اند...
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
والا چی بگیم آقای حجتی
یاد روزی می افتم که آقای روحانی در یاسوج گفت سد تنگ سرخ را شروع می کنیم
اون هنوز نمیدونست این سد تا حالا ده بار شروع شده و کنسل شده و کارگرانش تحصن کردند

اصلا هیشکی سراغ استان خودمون رو نمیگیره چون برای ریاست جمهوری استان رای داری نیستیم
فقط یه احمدی نژاد بیچاره بود که یه مقداری جاده ها و فرودگاه و این چیزارو درست کرد
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
همین ۱۰ میلیون هم کافیه برای خود منظقه. آب ییشتر از این به بقیه استان ها میرسه و ضرر و آثار منفی طولانی مدتش میمونه برای منطقه ما. همه مسائل را سیاسی نکنید.
توهم توطئه هم خیلی فراگیر شده
بلهزار
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کار بسیار خوبی است که این سد حذف شد . خوشحال شدم . بیشترین صدمات را این صدها به محیط زیست استان وارد کرده است
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بابا اقای زارعی نماینده بویراحمد در تهران .. خویش است ان موقع تو چه انتظاری از ایشون داری
سدسازي
Iran, Islamic Republic of
کارشناسان به این نتیجه مشترک رسیده اند که پروژه های سد سازی راه حل مناسب برای مهار آب های جاری نیست و مهمترین ثمره اش خشک شدن سفره های زیرزمینی و تشدید خشکسالی بوده و هست
Iran, Islamic Republic of
کدوم جمعیت میلیونی منظورته؟ کل استان ۷۰۰ هزار جمعیت داره بعد میگی که جمعیت میلیونی مرکز استان. تازه با در نظر گرفتن ملاحضات محیط زیستی بستن آب از سر چشمه کار اشتباهی هست که لطمه به کل منطقه می زنه دقیقا مث همین کاری که ترکیه با زدن سد بر روی سرچشمه های دجله و فرات کرده و باعث شده تمام غرب ایران حتی تا مرکز دچار مشکل بشن. سد فقط در بعضی مواقع اون هم وقتی که آب به سمت دریای شور میریزه باید زده بشه که آب شیرین به شور تبدیل نشه. باید انصاف داشته باشیم و برای منافع کوچک به کشور خیانت نکرد. متاسفانه کار در مرکز استان طوری شده که به هر گونه فعالیت بشری دست بزنیم طبیعت دنا لطمه جدی میبینه چه سد باشه چه پتروشیمی و صنایع دیگه. الان خودتون ببینید که چطور دیگه در شهر خبری از برف نیست همه اینها به خاطر جاه طلبی های ماهاست.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
سد تنگ سرخ و پتروشیمی سقاوه و خط آهن یاسوج هر سه غیر کارشناسی و همانند مرکز استان شدن یاسوج با.. می شود ولی یک روزی همه اینها را خواهید دید که همانند سد شاه قاسم که تا بهار آب دارد خواهد بود فکر کارشناسی ندارید ناراحت نشود سد را در ته دره می سازند نه در نوک قله
Iran, Islamic Republic of
اف و کارشناس با تو هتم شماره ۶
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
امروز زارعی تو آموزش و پرورش می گفت سد تنگ سرخ با وریر صحبت شده یک بودجه خوبی براش در نظر گرفته شده حتما نماینده گان فارس را می گفته که براش بودجه در نظر گرفتن میگم کسی به حرفش بهائی نمیده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی سقاوه برادرکشی میباشد که مسولین جهت فراری دادن مردم امامزاده بیبی خاتون طراحی نموده بااین کار بودجه استان را حیف و میل نمایندوازدیدمردم پنهان نمایند.یازده ساله که شهرک ایجاد نموده ولی خبری نیست..قابل توجه نماینده بویراحمد
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا حذف شدن سد تنگ سرخ کمک بزرگی به مردم وکشاورزان منطقه تنگ سرخ میباشد
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
شماره ۷ عزیز برو تمرین املا کن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1