تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۲۳۶۰۴۷

خواب عمیق صدا و سیمای استان در دیشموک! / رونمایی از لباس جدید تیم فوتبال نفت و گاز گچساران (+تصاویر) / نامه به «نیک‌اقبالی» / همایشی در چرام که جنجالی شد (+ تصاویر) / چرام با فرماندار فعلی یک درصد پیشرفت نمی‌کند

۳
۰
کبنا ؛


خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
استخدام ۱۰۶۶ نفر در وزارت نیرو+جزئیات سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: ثبت نام آزمون استخدامی شرکت های توزیع برق و آب و فاضلاب شهری از تاریخ ۱۸ اسفندماه جاری شروع می شود.
«علی اکبر مهاجری» معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو روز دوشنبه با اشاره به برنامه استخدامی این وزارتخانه در سال جاری اظهار داشت: خوش‌بختانه در دولت جدید نگاه ویژه ای به جذب نیروی انسانی خوب جهت ارتقای صنعت آب و برق از طریق برگزاری آزمون های استخدامی سراسری شده است.
وی افزود: تأمین «عدالت استخدامی» از سیاست های کلیدی نظام برای جذب نیروی انسانی در دستگاه ها بوده است. در مجموعه وزارت نیرو در سه سال گذشته، ۳ آزمون استخدامی برگزار شده و در تمامی آن ها سعی شده است این عدالت رعایت شود.
مهاجری با اشاره به زمان آغاز ثبت نام آزمون جدید برای شرکت های غیر دولتی زیر مجموعه این وزارتخانه گفت: ثبت نام آزمون جدید از ۱۸ تا ۲۲ اسفندماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود.
وی ادامه داد: در این آزمون حدود ۵۸۳ نفر برای شرکت های توزیع نیروی برق و حدود ۴۸۳ نفر برای شرکت های آب و فاضلاب جذب می شوند.
وی اضافه کرد: شرایط آزمون جاری نیز تقریباً مشابه آزمون های برگزارشده برای شرکت های غیردولتی زیر مجموعه وزارت نیرو خواهد بود .
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو تصریح کرد: در آزمون جاری آزمون عمومی ۲۵۰ امتیاز، آزمون تخصصی ۵۰۰ امتیاز و مصاحبه ۲۵۰ امتیاز خواهد داشت و میزان دعوت شدگان برای مصاحبه ۲ برابر ظرفیت خواهد بود که از این بین ۱۰۶۶ نفر در نهایت پذیرفته می شوند.
وی اطمینان خاطر داد: در این آزمون نیز مشابه آزمون‌های قبلی به هیچ عنوان نظرات شخصی افراد دخالت داده نخواهد شد و سعی می شود از متخصصین زبان، روانشناسی و افراد خبره در شغل مذکور برای گزینش شرکت کنندگان استفاده شود.
مهاجری اظهار داشت: آزمون در ۲۲ اردیبهشت سال ۹۶ برگزار می شود و برنامه این است که دو ماه بعد نتایج اولیه و ۶ ماه پس از برگزاری آزمون نتیجه نهایی از طریق سایت سازمان سنجش به شرکت کنندگان اعلام شود.
وی تأکید کرد: مطابق قانون در این آزمون نیز مشابه آزمون های قبلی حدود ۳۰ درصد از سهمیه استخدام مربوط به ایثارگران است، اما باید توجه داشت که رقابت ایثارگران یک رقابت درونی است.
همچنین وی اضافه کرد: در آزمون جاری در نظر گرفته شده که در برخی استان ها از جمله ایلام، کردستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کهگلویه و بویر احمد، خراسان شمالی و… تنها افراد از بین افراد بومی استخدام شوند و در برخی از استان های دیگر نیز برای افراد بومی شهر ضریب ۱٫۴ و برای بومی استان مذکور ضریب ۱٫۲ اعمال می شود.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو  تأکید کرد: شرط بومی بودن برای استان تهران اعمال نخواهد شد و همه شرکت کنندگان می توانند برای این استان داوطلب شوند.
وی تصریح کرد: در سه سال گذشته بر ما تکلیف شده بود که حدود ۲۰۰۰ نفر در مجموعه وزارت نیرو استخدام شود اما خوشبختانه توانستیم با اتخاذ تدابیری حدود ۷۷۹۵ نفر را استخدام کنیم.
مهاجری گفت: همچنین تکلیف شده حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از داوطلبان ممتاز کارشناسی ارشد ۱۰ دانشگاه برتر کشور با توجه به نیاز شرکت ها بدون آزمون جذب شوند.
زنی که در پیاده‌رو در گچساران آش‌ماست می فروشد+عکس

 


 یکی از مخاطبان این پایگاه خبری عکسی از یک زن در حالی که در سرما در پیاده‌روی روبروی بانک ملی جنب پاساژ میلاد اقدام به فروش آش‌ماست کرده، ارسال کرده است.


ابراز نگرانی بخشدار دیشموک از قطعی یک ماهه شبکه‌های تلویزیون در این شهر / خواب عمیق صدا و سیمای استان در دیشموک!
بخشدار دیشموک اظهار کرد: بیش از یکماه است که اکثر شبکه های تلویزیونی و دیجیتالی دیشموک قطع است.
بخشدار دیشموک اظهار کرد:  بیش از یکماه است که اکثر شبکه های تلویزیونی و دیجیتالی دیشموک قطع است  و علیرغم پیگیری ها از طریق تماس با مسئولان مرتبط در صداوسیما، هنوز جهت نصب آنها توجهی نشده است.
حسن امیریان افزود: بیشتر روستاهای بخش از جمله درغک، اسفندان، سردو، لاوه پاتل، سربیشه، سرغل، دلی و حتی حوزه سرحد چون روستاهای لیراب ، دشتک و مورخانی از دریافت شبکه‌های تلویزیونی و پخش این برنامه‌ها محروم هستند.
امیریان گفت: به همین جهت این موضوع سبب شده که مردم به استفاده از ماهواره روی آورده و اینجاست که بیشترین ضرر و زیان و آسیب فرهنگی-اجتماعی را متحمل خواهیم شد.
بخشدار دیشموک با بیان اینکه، استفاده مردم از ماهواره پیامدهای ناگواری برای مردم به ویژه نواجوانان و جوانان در پی خواهد داشت، اذعان کرد: از مدیرکل صداوسیمای استان خواهانم که با حضور در بخش دیشموک، مشکل مردم را از نزدیک بررسی کند و به انتظارات مردم در حوزه صداوسیما پاسخگو باشد.
 
رونمایی از لباس جدید تیم فوتبال نفت و گاز گچساران+تصاویر
 آئین رونمایی از لباس جدید تیم فوتبال بزرگسالان نفت و گاز گچساران در آغاز مرحله نهایی لیگ دسته دوم فوتبال کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم  عصر روز چهارشنبه ۱۸ اسفند با حضور مسئول ورزش قهرمانی، سرپرست باشگاه نفت و گاز گچساران ، منصور ربیعه مدرس رسمی فدارسیون فوتبال ، کادرفنی و بازیکنان در سالن کنفرانس استادیوم شهدای نفت برگزار شد.

در این مراسم از لباس جدید تیم فوتبال نفت و گاز گچساران برای آغاز دور دوم رقابتهای لیگ دسته دو فوتبال کشور رونمایی شد و تعدادی از بازیکنان به نمایندگی از سایر اعضای تیم لباس های خود را به تن کردند.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران روز جمعه ۲۰ اسفند در نخستین بازی خود در این مرحله از لیگ دسته دوم میزبان تیم هف سمنان است که در این دیدار با لباس های جدید خود به میدان می رود.










همایشی که به دلیل انتقاد از فرماندار چرام به جنجال کشیده شد + تصاویر



دومین همایش توسعه ملی پایدار در چرام با جنجال های زیادی همراه بود که در این خبر می خوانید.

دومین همایش توسعه ملی پایدار در چرام پس از قرائت کلام وحی،با خیرمقدم فرماندار چرام شروع شد .


پس از سخنرانی نیکدل مسئول آموزش دانشگاه یاسوج،فرماندار چرام به گفته ی مجری به علت حضور در جلسه ی شورای اداری همایش را ترک کرد و امیر بهشاد رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام به سخنرانی پرداخت.

وی به شدت مدیران و مسئولان شهرستان چرام به ویژه فرماندار چرام را مورد نقد قرار داد و به آن ها حمله کرد.

در وسط سخنانش آقای م.ز با صدایی بلند فریاد کشید که((اگر راست می گفتی این حرف ها را جلویش میزدی.))

یکی دیگر از وسط مجتمع بلند شد و گفت:برو گروت را گم کن!

افراد حاضر در همایش این دو نفر را به آرامش دعوت کردند و به اطراف بردند.

گفتنی است این همایش ادامه دارد و در دو روز۱۹و۲۰اسفند برگزار می شود.

 











شهرستان چرام با فرماندار فعلی یک درصد پیشرفت نمی کند/شهرداری چرام به ما خسارت ۸میلیونی وارد کرد
رئیس دانشکده صنعت ومعدن چرام گفت:همزمان با همایش توسعه ملی پایدار که از کشور و استان های همجوار مهمان داشتیم،آقای فرماندار جلسه ستاد سفر می گذارند؛شک نکنید این شهرستان با چنین فرمانداری یک درصد هم پیشرفت نخواهد کرد.
امیر بهشاد رئیس دانشکده صنعت ومعدن چرام در دومین همایش ملی توسعه پایدار در چرام گفت:ما باید مشکلاتمان را خودمان حل کنیم چراکه کمتر توسعه یافته ترین استان ها کهگیلویه وبویراحمد،چهارمحال بختیاری و لرستان است.

وی افزود:ما به جای اینکه به همدیگر کمک کرده و استان خود را آباد کنیم،گمان قراردادن بقیه به عنوان نردبان برای پیشرفت را می کنیم.
بهشاد گفت:تا کنون نیز هیچ دوامی نداشته ایم و هیچ پیشرفتی نمی کنیم.
وی با اشاره به مهمانان دعوت شده به این همایش بیان کرد: بسیاری از مهمانان  طی تماسی به آن ها اعلام شد که تشریف نیاورید چراکه قرار است اختشاش شود.
رئیس دانشکده صنعت ومعدن چرام اضافه کرد:بیش از ۱۰نفر از مهمانان ما به خاطر همین تهدید نیامدند.چرا باید برای شهرستانی که قطب کشاورزی استان است،جرات آمدن مهمانان وجود نداشته باشد؟
بهشاد ادامه داد:مهمترین مشکل ما در استان کمبود آگاهی است زیرا اگر مردم ما حقوق خود را بشناسند،ما اینقدر فقیر نبودیم.
وی افزود:استانی که یک درصد مساحت کشور را داراست و همچنین ۲۰درصد ذخایر نفت وگاز کشور را دارد،چرا باید اینگونه باشد؟
این مسئول گفت:طبق محاسبات ما درآمد یک روز نفت استان به اندازه ی سرمایه سالانه خودش نمی شود و همچنین میانگین مطالعه بجز متون مذهبی در استان کهگیلویه وبویراحمد ۳۰ثانیه است،باید این چنین وضعیتی را داشته باشتیم.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در یکسال اخیر در دانشکده چرام، گفت:تجهیزات آزمایشگاهی ما مبلغی قریب به۴میلیارد ریال بوده که مستقر شده است.همچنین احداث کانال فیبر نوری را داشتیم که متاسفانه به علت عدم همکاری شهرداری قادر به احداث نبودیم و حتی گودال هایی که برای این طرح حفر کرده بودیم توسط همکاران شهرداری پر شد.
بهشاد اضافه کرد:با حفر این کانال ها و پرشدن آن ها توسط شهرداری، به ما ۸۰میلیون ریال خسارت وارد کردند.چرا باید این اتفاق بیافتد؟
این مسئول گفت:همزمان با همایش توسعه ملی پایدار که از کشور و استان های همجوار مهمان داشتیم،آقای فرماندار جلسه ستاد سفر می گذارند؛شک نکنید این شهرستان با چنین فرمانداری یک درصد هم پیشرفت نخواهد کرد.
وی افزود:تشکر ویژه میکنم از دکتر رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج که رحمت هایی که این مسئول کشیدند،شاید فرماندار چرام ظرف یکسال اخیر برای ما نکرده اند.
بهشاد در پایان سخنانش اظهار کرد:اگر دوستان کارشکنی نکنند قرار است در دانشکده چرام،جذب کارشناسی ارشد سازه های هوشمند را داشته باشیم.
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در خواب زمستانی/ گودال های عمیق درجاده چرام - باغچه سادات به یاسوج
وجود چاله چوله ها و دست اندازهای فراوران در جاده ارتباطی چرام - سرفاریاب به سمت جلیل و بابکان و یاسوج در حالی همچنان به دلیل بی توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به قوت خود باقی است که تنها ۱۰ روز دیگر نوروز ۹۶ فرا می رسد.
وجود چاله چوله ها و دست اندازهای فراوران در جاده ارتباطی چرام - سرفاریاب به سمت روستاهای  جلیل و بابکان و شهر یاسوج در حالی همچنان به دلیل بی توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به قوت خود باقی است که تنها ۱۰ روز دیگر نوروز ۹۶ فرا می رسد.
استان کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل برخورداری جاذبه های گردشگری و مناظر زیبای طبیعی همه ساله در ایام نوروز پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است همواره از نداشتن جاده های ارتباطی مناسب برای تردد مردم ، مسافران و گردشگران با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.
جاده های ارتباطی این استان با وجود کوهستانی بودن و مناظر زیبای اطراف انها اما به دلیل کم عرض بودن ، شیب تند، نداشتن علائم راهنمایی و رانندگی و وجود چاله چوله ها و دست اندازهای فراوان به ویژه در شب باعث بروز تصادفات ناگواری می شود .
یکی از جاده های ارتباطی که محل تردد بسیاری  ازخودرهایی است که به سمت شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در حرکت هستند یا بالعکس از این شهرستان ها به سمت یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قصد مسافرت دارند جاده ارتباطی چرام، سرفاریاب - باغچه سادات به سمت روستاهای جلیل و بابکان و شهر یاسوج است.
این جاده به دلیل کوهستانی بودن و داشتن مناظر طبیعی برای گردشگران و مسافران لذت بخش بوده اما به دلیل مسافت کوتاه تر نسبت به جاده بابامیدان به سمت باشت و چرام  از سوی رانندگان برای جابجایی مسافران انتخاب می شود.
بخش هایی از این جاده ارتباطی هرچند در ماه های اخیر توسط مسئولان زیر سازی و آسفالت شد اما در طول مسیر یاسوج به سمت سپیدار، جلیل و بابکان - سرفاریاب تا چرام دست اندازها و چاله چوله ها فراوان و خطرناکی وجود دارد که همچنان به دلیل بی توجهی مسئولان مربوطه به قوت خود باقی مانده است.
مسئله ای که مسئولان راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد باید به آن توجه کنند فرا رسیدن سال جدید و ورود خیل هزاران گردشگر به استان است که از این جاده ارتباطی عبور خواهند کرد و اگر این جاده با این دست اندازها و چال چوله های خطرناک همچنان بدون هیچ تدبیری رها شود در ایام تعطیلات عید باید شاهد تصادفات ناگواری در آن باشیم .
بسیاری از رانندگانی که در  این جاده ارتباطی تردد می کنند از وضعیت چاله چوله های آن اظهار نارضایتی کرده و خواستار آسفالت و ترمیم این جاده شدند.
باید دید مسئولان راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ایام باقی مانده از سال جاری فکری به حال چاله چوله ها و گودال های عمیقی که در سطح این جاده ارتباطی وجود دارد خواهند کرد یا پس از وقوع تصادفات متعدد و جان باختن تعداد زیادی از گردشگران و مسافران در این جاده از خواب زمستانی بیدار می شود.
نامه به معاون عمرانی استاندار اما بی فایده/۱۴۴تن قیر در مخازن شهرداری تخلیه شد چرا پس نمی دهد؟
بخشدار مرکزی و دهیار روستای القچین به شهرداری چرام طلب۱۴۴تن قیر را کردند.
علیزاده دهیار القچین در جمع دهیاران و خبرنگاران بیان کرد:در ابتدای سال جاری حدود۳۵میلیون ریال درخصوص هزینه آسفالت و زیرسازی معابر و کوچه های روستای القچین از دهیاری این روستا کم شد.
وی افزود: دلیل اینکه شهرداری این قیر را که هزینه اش را هم از دهیاری ما کم کرده اند،در اختیار ما نمی گذارد چیست؟
علیزاده گفت:ما حتی به نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار و همچنین بخشدار مرکزی چرام نامه نوشتیم اما متاسفانه هنوز قیری به ما تعلق نگرفته است؛واقعا دلیل چیست؟
این دهیار در ادامه گفت:یکی دیگر از مشکلات روستای ما عبورومرور کاندیدای احتمالی شهر چرام در روستای القچین است که به نوعی نیت تبلیغاتی دارند.
وی افزود:خواهش میکنیم نگذارید تا مردم روستا به شهر چرام آمده و انتخابا خود را در این شهر انجام دهند.
بخشدار چرام گفت:قریب به۱۴۴تن قیر متعلق به چهار دهیاری است که ما متاسفانه به اجبار مجبور به بیان چنین مطلبی شدیم.
وی افزود:در حال حاضر جاده کره شهبازی به طرف سنگ شکن اهالی روستا را ناراحت کرده است،چندین بار خیابان را مسدود کردند که ما باز کردیم.
این مسئول ادامه داد:حداقل آقای شهردار ۳۸ تن قیری که مربوط به این روستا است را بدهند تا این خیابان آسفالت شود.
وی افزود:بالاخره این حقی است که دهیاری ها هزینه اش را پرداخته و تلاش کردیم این قضیه به بیان در جلسات ختم نشود.
افسردیر گفت:قریب به دو سال است حدود ۱۴۴تن قیر در مخازن شهرداری تخلیه شده که همه ی مکاتبات آن در استانداری و فرمانداری انجام گرفته است.
بخشدار مرکزی چرام گفت:یک جواب منطقی شهرداری چرام به ما بدهد؛ به هرحال علتی دارد چراکه در فضای مجازی نیز بصورت مداوم به ما گوشزد میکنند.
وی افزود: این چهار روستا بدهکاری دارد و امیدواریم که برای همیشه به این ماجرا پایان داده شود.
 
سخنان جنجالی بخشدار مرکزی چرام درخصوص منتقدان دولت تدبیروامید
بخشدار چرام گفت:عده ای دارند فریاد می زنند که معیشت مردم مشکل دارد.هرچند دولت موافق مشکل دار بودن معیشت مردم نیست اما در گذشته این وضعیت مضاعف بوده است.
الیاس افسردیر بخشدار مرکزی چرام در جمع خبرنگاران و دهیاران روستاهای چرام گفت:این دولت هم مشروعیت الهی به دست مقام معظم رهبری دارد و هم مشروعیت مردمی.
وی افزود:بالاخره دولت نظام جمهوری اسلامی است؛ دولت آمریکا و اسرائیل نیست که برخی دولت را تضعیف و تخریب می کنند.
بخشدار چرام گفت:عده ای دارند فریاد می زنند که معیشت مردم مشکل دارد.هرچند دولت موافق مشکل دار بودن معیشت مردم نیست اما در گذشته این وضعیت مضاعف بوده است.
وی گفت:همین آقایانی که فریاد می زنند که معیشت مردم مشکل داشته است،چرا قبلا برای نداشتن یا گرانی گوشت قرمز توصیه به روزه گرفتن می کردند؟
افسردیر گفت:بالاخره انسان باید منصف باشد چراکه رشد اقتصادی از منفی ۶به مثبت۶درصد افزایش یافت؛شماها کسانی هستید که ما پشت سرتان هستیم و آخرت را برای ما تشریح کردید.
وی اضافه کرد:به هرحال این مشکلات اقتصادی در گذشته موجود بوده است چرا در گذشته نگفتید؟چرا دولت نظام جمهوری اسلامی را تضعیف می کنید؟
این مسئول گفت:چرا با دشمنان سی وچندساله ی جمهوری اسلامی ایران همگام و همراه شده اید؟امیدواریم که شما دهیاران عزیز خدمات دولت را مشاهده کنید و هر گرایشی که می خواهید هم داشته باشید.
افسردیر گفت:به هرکسی می خواهید رای بدهید اما با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات فراموش نشود.
وی افزود:کسانی که دولت را تخریب می کنند،منافعشان در خطر افتاده است.آقای بابک زنجانی از کجا آمد؟این آقا که به تنهایی نیامد بلکه کسانی نیز پشت سرش بودند.
بخشدار مرکزی چرام اضافه کرد:این افراد دولت که همان نظام جمهوری اسلامی ایران است را تضعیف می کنند چراکه منافعشان در خطر است.
افسردیر ادامه داد:شما دهیاران عزیز از روی انصاف و حقیقت به خدمات دولت نگاه کنید البته هیچ دولتی بدون مشکل نمی شود.امیدوارم که خداوند لطف کند و ملت ایران خوشحال باشند.
وی در پایان سخنانش گفت:به هر حال مشکلات فعلی از گذشته بوده و افراد مخالف ما و همه ی اقتصاددانان بیان می کنند که رشد اقتصادی ما بهتر شده است.
 

نام شما

آدرس ايميل شما

نان به نرخ روز خوردن
Iran, Islamic Republic of
سلام
برادر من شما که اینجوری صحبت کردید بهتره یک چرخی در روستاهای اطراف بزنید و یا سری به خانه های فقیر در شهر بزنید تا ببینید که اگه قبلا مشکل تا زانوی مردم بود الان مشکل به باتلاق تبدیل شده و مردم این کشور در باتلاق دارن دست و پا میزنند . شاید شماهم از مرفهین بی دردی...؟!؟!؟!؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
بهشاد تو دیگه برا همه دستت رو شده؛همه می شناسنت چطور ادمی هستی
واقعا
United States
خسته نباشی مربی با دانش و زحمتکش اقای بهمن خان فرازمند همچنین آقای یزدی عزیز
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1