تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۲۳۶۰۱۱

اظهارات ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /

سخنان رهبری در دیدار با الهام‌ علی‌اف حاوی نکات مهمی برای مسؤولان بود/نگذاریم چراغ ایثار و شهادت خاموش شود
امام جمعه یاسوج گفت: سخنان رهبری معظم در دیدار با الهام‌ علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان حاوی نکات مهمی برای مسؤولان خودمان بود.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی این شهر اظهار کرد: ترس از خداوند باید به دلیل نافرمانی از پروردگار باشد.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید در جلب رضایت خداوند تلاش کنیم تا در آخرت مشمول لطف پروردگار قرار گیریم.
وی در ادامه اظهارات خود با بیان این که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مسلمان این است که اسراف نمی‌کند افزود: مسلمان خوب نه اسراف می‌کند و نه سخت‌گیر است بلکه به اندازه مصرف می‌کند.
حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان این که شخصیت انسان به مال و منال و فرزند و خودرو نیست تصریح کرد: این‌ها مایه افتخار نیست اما برخی آدم‌های کوچک و بی‌ریشه این چیزها را مایه فخر و مباهات می‌دانند.
امام جمعه یاسوج گفت: همچنین برای یک مسلمان خوب نیست که زندگی بالاتر از حد معمول داشته باشد و باید در این موارد از ائمه الگو بگیریم.
حسینی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج تصریح کرد: چرا باید فکر کنیم که سفرها و سفره‌های آن چنانی افتخارات ما را بالاتر می‌برد.
حسینی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به برخی از مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: رهبری معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران راهیان نور فرمایشات مهمی داشتند که فرمودند نباید احساس ضعفی داشته باشیم که البته اگر دشمن احساس کند که ما دارای احساس ضعف هستیم سوء استفاده خواهد کرد.
وی گفت: ما قدرتمند هستیم و به دنیا ثابت کرده‌ایم که کشوری قدرتمند هستیم  و تو دهنی محکمی به کسانی خواهیم زد که در فکر زورگویی در جهان هستند.
امام جمعه یاسوج به دیدار رئیس‌جمهور آذربایجان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در دیدار با الهام‌علی‌اف فرمایش رهبری این بود که دولتمردان به مردم و دین تکیه کنند که البته این سخنان رهبری معظم انقلاب تلنگری به مسؤولان است که تنها به این دو محور تکیه داشته باشند.
وی به سالروز تأسیس بنیاد شهید هم اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم که چراغ ایثار و شهادت در کشور خاموش شود چرا که دشمن هم به دنبال همین است.

دفاع مقدس گنج و ثروتی فرهنگی است که می‌تواند برای ملت ایران ارزش تولید کند.
امام جمعه دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: دفاع مقدس گنج و ثروت فرهنگی ملت ایرانامروز روز راهیان نور است و مقام معظم رهبری در این زمینه فرمود دفاع مقدس گنج و ثروتی فرهنگی است که می‌تواند برای ملت ارزش تولید کند.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه هر کشور و ملتی که دوران دفاع و ایثار جوانان خود را در فرهنگش زنده نگه دارد، کشورش را بیمه کرده است افزود: وقتی به مناطق جنگی می‌رویم و به یاد مقاومت‌ها و ایثارگری‌های شجاعانه رزمندگان می‌افتیم، تحولی معنوی در ما ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه اگر دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان را فراموش کنیم دچار خسارت سنگینی می‌شویم افزود: امروز می‌بینیم که ملت ایران عزتمندانه در مقابل تمام قدرت‌های جهانی ایستاده و آمریکا با آن هیمنه و قدرتش هیچ غلطی نتوانسته بکند.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمود احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله می‌شود و نباید ضعف اقتصادی، فرهنگی و نظامی از خود نشان دهیم، بیان کرد: هر کشوری ضعف و اشکالاتی دارد و ما خودمان نباید گرا به دشمن بدهیم.
حسینی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت و شجاعت کارساز است اما در کنار آن باید تسلیحات نظامی و موشکی ما پیشرفت کند افزود: در دوران دفاع مقدس صدام خبیث تا زمانی با موشک شهرهای ما را می‌زد که ما موشک نداشتیم و بعد از مقابله به مثل، از شلیک موشک به سوی شهرهای ما دست برداشتند.
امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه دشمنان با غرش موشک‌های بالستیک و نقطه زن سپاه به لرزه می‌افتند گفت: امروز اگر ما موشک و تسلیحات پیشرفته نظامی نداشته باشیم به طور قطع دشمن به ما حمله می‌کند.


نهادینه کردن فرهنگ ایثار درجامعه
مسئولان باید تلاش کنند تا فرهنگ ایثارو شهادت طلبی و گذشت را در جامعه نهادینه کنند.
امام جمعه شهر چرام درخطبه های نماز امروز این شهر با اشاره نهادینه کردن فرهنگ ایثار در جامعهبه ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور گفت:بازدید از مناطق جنگی یک سنت حسنه است که مانع فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری رزمندگان، جانبازان، شهدا و ایثارگران می‌شود و از آسیب تحریف جلوگیری می‌کند.
حجت الاسلام افشار با بیان اینکه دشمن به دنبال انحراف جوانان است تا ارزش‌های ما به فراموشی سپرده شود افزود: باید ارزش‌های دوران دفاع مقدس را استخراج و به نسل‌های آینده منتقل کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت همواره زنده بماند
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۲ اسفند سالروز وفات حضرت ام‌البنین(ع)، روز تکریم مادران و همسران شهدا و روز تأسیس بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا اشاره کرد و هدف از نام‌گذاری این روز را نهادینه‌شدن فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه عنوان کرد.


گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تجلیل از برترینها است
گرامیداشت مقام شهید تجلیل از برترین ویژگی های والای انسانی است.
امام جمعه شهر سوق در خطبه های امروز نماز این شهرگفت: یاد شهیدان یادبود ارزش ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تجلیل از برترینها استگرامیداشت مقام شهید تجلیل از برترین ویژگی های والای انسانی است.
حجت الاسلام کیانی با اشاره به ۲۲ اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: این نهاد ارزشمند به منظور تجلیل و تکریم از شهیدان و خانواده آنان تاسیس شده است


ایستادگی راه عزتمندی ملت ایران در مقابل دشمنان
امام جمعه سی سخت: ملت ایران در برابر دشمنان همواره با اقتدار ایستادگی می کنند.
امام جمعه سی سخت در خطبه های نماز امروز این شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان راهیان نور کشور در خصوص سیاست خارجی و روابط بین المللی گفت: رهبر انقلاب همواره بر عزت مندی ملت ایران در مقابل دشمنان تاکید دارند و ما باید در برابر دشمنان همواره با اقتدار ایستادگی کنیم.
حجت الاسلام رضوانی در ادامه با اشاره به ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور گفت: بازدید از مناطق جنگی یک سنت حسنه است که مانع فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری رزمندگان، جانبازان، شهدا و ایثارگران می‌شود و از آسیب تحریف جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه درس‌های لازم را باید از رزمنده‌ها، آزادگان و شهدا بیاموزیم افزود: قدردانی از شهدا و خانواده‌های آن‌ها تنها با عطرافشانی قبور و دید و بازدید کافی نیست بلکه بایستی به اهداف، راه، توصیه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدا بیش از گذشته توجه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1