تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۲۳۶۰۰۵

هاشمی‌پور: اختلافات را کنار بگذارید / جریانات سیاسی دور هم جمع شوند / تمجید «حاج زارع» از خادمی / پروژه بی‌نظیر تاجگردون

۷
۰
کبنا ؛آیین افتتاح طرح تجمیع آبیاری تحت فشار دشت امامزاده جعفر و روستاهای تابعه که با حضور نمایندگان مردم در مجلس، مسئولان استانی و شهرستانی در روستای خربل گچساران برگزار شد، که هر کدام از نمایندگان در این آئین اظهاراتی را پیرامون استان مطرح کردند.
به گزارش کبنا نیوز، عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهگیلویه در مجلس در این آئین با بیان اینکه راه توسعه کهگیلویه و بویراحمد رفتار صادقانه با یکدیگر است، اظهار کرد: امروز ما باید هم با خود و هم با مردم صداق باشیم و صداقت را اولویت کاری خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: امروز خوشحال هستم که با الگوگیری از استان‌های توسعه یافته، استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تبدیل به استانی توسعه یافته است.
نماینده مردم کهگیلویه افزود: اگر استانی مانند یزد که کویرنشین بود توسعه پیدا کرد دلیل اصلی آن بود که چپ و راست و تمام تشکل‌ها و جریانات سیاسی و فکرها دور هم جمع شدند و اختلافات را کنار گذاشتند تا استانشان را ساختند.
هاشمی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چرا ما باید با این همه نعمت خدادادی این همه زمین حاصلخیز نزدیک به ۴ میلیارد متر مکعب آب که از این جا می‌گذرد همچنان در فقر و بیکاری باشیم.
وی اذعان کرد: دلیل عمده و اساسی این است که نتوانستیم  همدیگر را تحمل کنیم و یکدیگر را  باور داشته باشیم و همه‌ با بدبینی  و فرار از یکدیگر و با باور نداشتن یکدیگر چنین نتیجه‌ای عایدمان شده است.
هاشمی‌پور گفت: بیاید به همدیگر نیکی کنیم و به همدیگر رحم کنید تا دیگران به ما رحم کنند، با یک چشم فقط خوبی‌ها را ببینیم و با چشم دیگر بدی‌های خودمان را ببینیم.
وی ابراز کرد: مشکل ما اینجاست که فقط به دنبال جمع کردن عیب‌های دیگران هستیم و به بدی‌های خودمان کاری نداریم.
غلامرضا تاجگردون نیز در آیین افتتاح پروژه آبیاری دشت امامزاده جعفر و روستاهای تابعه اظهار کرد: امروز خوشحال هستیم که شاهد افتتاح پروژه عظیم آبیاری دشت امامزاده جعفر و روستاهای تابعه این شهرستان هستیم.
نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: این پروژه به متراژ دو هزار و ۲۴۰ هکتار با حضور نمایندگان و مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود.
تاجگردون افزود: این پروژه زحمات دولت است که کار را به نتیجه رسانده است و نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل که مقام معظم رهبری به آن امر فرموده‌اند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این نوع طرح‌ها در بهبود زندگی مردم اثر فراوانی دارد.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: همه چیز به خودمان بستگی دارد که چه قدر تلاش کنیم اگر مردم یک روستا زحمت زیادی کشیده و فعال‌تر بوده‌اند امروز نتیجه کار خود را مشاهده می‌کنند.
وی گفت: در بروشورها می‌توانید مشاهده کنید که مبلغ ۱۲۰  میلیارد تومان در حال حاضر در این دشت و روستاهای تابعه هزینه شده یعنی هر هکتار حدود ۴۰ میلیون تومان دولت هزینه کرده است.
وی با اشاره به بزرگی این پروژه گفت: این کاری بزرگی است و احسن این پروژه سرعت عملی بود که در آن وجود داشت.
نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به هزینه یک سد در منطقه گفت: در مقایسه با احداث سد، عدد کمی بالاتر است اما با کمی تفاوت مدت اجرای طرح یعنی احداث سد و انتقال آب به زمین حداقل دو تا سه برابر این زمان وقت صرف می‌کند.
تاجگردون ادامه داد: این کاری تازه و نو است و هر چند تجربه مردم در این زمینه کم است ولی برداشت من این است که مردم این هفت روستا ما را سربلند خواهد کرد و تجربه‌ای بشود که در دیگر نقاط استان چنین طرحی عملیاتی شود.
وی با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح گفت: فاز دوم این طرح در حال اجرا است و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این که ۴۵ کیلومتر از آب رودخانه زهره به این دشت انتقال داده شده گفت: باید با هر کیلومتر آن چندین شغل در این مکان ایجاد شود.
تاجگردون افزود: حداکثر استفاده از آب را داشته باشید و شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی را نیز راه‌اندازی کنید.
وی اظهار کرد: اگر فکر کنیم اعتبار وجود ندارد در حال حاضر هیچ کاری راه‌اندازی نمی‌شود ما باید بتوانیم از فکر و ایده‌های خودمان نهایت استفاده را نیز داشته باشیم.
تاجگردون افزود: بعید می‌دانم در کشور چنین پروژه‌ای در کشور با همکاری دو دستگاه امور آب و جهاد کشاورزی وجود داشته باشد.
 
 غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا با بیان این‌که این جلسه شاید یک ابتکار و حرکت نو است افزود: جمع شدن نمایندگان در یک منطقه خود دارای یک پیام مهم برای مردم استان است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افتتاح طرح آبیاری تحت فشار امامزاده جعفر(ع) گچساران اقدامی بزرگ است که امروز در این مراسم حضور داریم.
وی ابراز کرد: حضور نمایندگان  استان در این آیین افتتاح نشان از هماهنگی و همدلی است که بین نمایندگان استان وجود دارد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا با اشاره به روند فعالیت‌ها و اقداماتی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده گفت:  در این سال برای توسعه استان تلاش‌های بسیاری شده است.
زارعی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته به اتفاق نمایندگان دوره قبل در همان ابتدا جلسه‌ای را تشکیل دادیم و در آن جلسه هر سه نفر یک موضوع را مطرح کردیم.
وی ادامه داد: در آن جلسه به یک جمع ‌بندی رسیدیم که علت و عدم توسعه نیافتگی استان چیست و چرا در خیلی از شاخص‌ها استان ما محروم است.
زارع افزود: هر سه نماینده می‌خواستیم یک طرح نو و یک انرژی جدید در استان تزریق شود تا نارسایی‌ها برطرف شود و حتی این مشکل را نیز تحلیل و تبیین کردیم.
این مسوول عنوان کرد: اولین موضوعی که موجب عقب افتادگی استان شده بود تقدم مسائل قومی و قبیله‌ای و همچنین مسائل جناحی و سیاسی در استان بود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا خشنود بودن به منابع محدود استان بر اساس برنامه و بودجه سالانه را یک مشکل دانست و گفت: عدم اولویت‌بندی درست نیازهای استان و عدم پیگیری منابع مالی از دلایل عقب افتادگی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استان‌های دیگر کشور بود.
زارعی بیان کرد: امروز ما با همدلی و وجود استاندار فعال و پرکار که تمام زوایای آشکار و پنهان استان را به خوبی می‌شناسند، نمایندگان و مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به یک تیم تبدیل شده‌اند و در راستای توسعه استان گام برمی‌دارند.
وی با بیان این‌که خوشبختانه این تیم امروز در خدمت مردم و استان قرار گرفته است افزود: وقتی که کار عملیات این تیم شروع شد با نگاهی به شاخص‌های مختلف در حوزه شهرستان‌های بویراحمد و دنا  وضعیت راه‌هایی روستایی ما نسبت به راه‌های کل کشور عقب بود.
زارعی ادامه داد: امروز در جای جای استان که مشاهده ‎‌کنید در پرتو هماهنگی و فارغ از نگاه جزیره‌ای و استانی پیشرفت چشمگیری در استان مشاهده می‌شود.
این نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این دوران با وجود کارهای فراوان و گوناگون که در استان انجام می‌شود شاهد بداخلاقی‌هایی زیادی هستیم.
وی ادامه داد: بداخلاقی با گسترش فضاهای مجازی و اجتماعی و توسعه فضاهای رسانه‌ای شدت پیدا کرد اما این تیم همواره با صبوری و با اصل قرار دادن وحدت و همدلی برای پیشرفت استان تلاش کردند.
زارعی خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد سرسبزی دشت امامزاده جعفر هستیم و قطرات خنک آب بر این فضا سرازیر می‌شود محصول زحمات این تیم بزرگ است.
وی ادامه داد: اگر امروز در استان شاهد گسترش و ایجاد بزرگراه‌ها هستیم و اگر شاهد کار عملیاتی فرودگاه گچساران هستید اگر تطویل باند فرودگاه یاسوج را مشاهده می‌کنیم و اگر پروژه راه آهن  به سرعت در حال انجام است همه نشان از وحدت و همدلی دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
اخی وه نماینده حوزه بویراحمد په یه کاری سی حوزه خودت کن آگه نگی حوزه خودت هیچ مشکلی نداره
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل مهم توسعه نیافتگی استان گماشتن انسانهای کوچک به کارهای بزرگه
Iran, Islamic Republic of
کاش بخشی از این اب جهت درختکاری تپه ماهورهای جنوب گچساران اختصاص داده میشد تا هم اثرات گاز چاها با تولید اکسیژن تازه کمتر میشد و هم هوا رو در تابستون روی سطح شهر هر چند اندک ولی کاهش میداد.
امیر۶۵
Iran, Islamic Republic of
حاج هاشمی تا بود کنارت صلاحت ها و سعادتها بودن و دیگر هیچ
احمد
Iran, Islamic Republic of
اقای ناشناس ول کن نیست خدا سی اقای ناشناس حتما ادم بزرگ اونه یک جا بشینه و کار نکنه و صبح تا بعد از ظهر حرف مفت بزنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آخ سی تنهایی بویراحمد که به اندازه ۳۰ سال عقب افتاد
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا کند نماینده های محترم مثل همین طرح منافعی شخصی داشته باشند تا دیگران هم از ان بهره مند شوند قبلا مثلی بود که درابیاری برنج از پرتو یک شلتوک ده بوته گهل هم از میخورد نیت پیش خدا اشکاراست وبرای خدا صادقانه خدمت کنید این چند روز نمایندگی هم پایان مییابد وشمایید وعمل مخلصانتان بهر حال خدا قوت بده وامید است این روح تنبلی از جامعه رخت بر بندد کجا از هر هکتار چهل و پنج ملیون کشاورز بدست میاورد تو منطقه ای که در عالی جیب خالی فردا بای از اصفهان شهرضا باید مرد کار بیارند کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد ومرد کهن بهر اب در هرکجا مایه حیات است وابادانی افرین باین فکر که همیشه ماندگار مثل بعض از قناتها ویا اسیابهای ابی بن
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1