تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۲۳۶۰۰۳

سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی در پتروشیمی مارگون/ کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی بویراحمد /بی طرفی کامل ادارات بویراحمد در انتخابات /تحول شگرف در تولید و اشتغال‌ شهرستان گچساران

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/

ضرورت همکاری همه جانبه مسؤولان برای احداث واحد پتروشیمی مارگون بویراحمد
سرمایه‌گذار واحد پتروشیمی مارگون خواستار همکاری مسؤولان استان برای احداث واحد پتروشیمی مارگون بویراحمد شد.
لهراسب باقری در نشست هماهنگی احداث پتروشیمی مارگون بویراحمد که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: احداث این واحد پتروشیمی برای استان کهگیلویه و بویراحمد ضروری است لذا انتظار داریم مسؤولان و متولیان از جمله منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، شرکت توزیع برق، محیط زیست و سایر دستگاه‌ها برای اجرای این واحد بزرگ پتروشیمی همکاری کنند.
سرمایه‌گذار واحد پتروشیمی مارگون با بیان اینکه آماده تجهیز کارگاه برای احداث این واحد صنعتی هستیم، افزود: مجوز احداث واحد پتروشیمی سقاوه در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان صادر شد این واحد با اعتبار افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اشتغال‌زائی ۱۳۰۰ نفری در این طرح افزود: فاز اول این واحد در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار احداث می‌شود که خوراک این پتروشیمی به میزان سالانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی است.
باقری با اشاره به وجود معارضات محلی برای احداث این واحد پتروشیمی تصریح کرد: رفع مشکلات و معارضات اجتماعی نیازمند عزم جدی مسؤولان استان است.
وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی مارگون بویراحمد بعد از بهره‌برداری سالانه ۶۰ هزار تن بنزین پیرولیز، ۳۰ هزار تن گاز مایع، ۲۵۰ هزار تن پروپیلن، ۲۵۰ هزار تن پلیمرهای پروپیلن به اشکال ابتدایی و یک میلیون تن متانول تولید کند.


تعطیلی واحد تولیدی بعد از ۲ هفته بازگشت به چرخه تولید/پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با سود ۲۶ درصد بانک ملی
در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد موارد مختلفی از جمله تعطیلی واحد تولیدی پس از دو هفته بازگشت به چرخه تولید در گچساران و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با سود ۲۶ درصد توسط بانک ملی مطرح شد.
سی و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست سید موسی خادمی استاندار و با دستور کار بررسی مشکلات چهار واحد شن و ماسه چم بلبل شهرستان باشت، سردخانه ۳۵۰۰تنی میوه در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج، واحد دنا فولاد برش یاسوج و شن و ماسه روستای سادات محمودی شهرستان دنا برگزار شد.
تامین منابع مالی و تقسیط بدهی ۶۴۰ میلیون ریالی حق انشعاب برق واحد شن و ماسه باشت، نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش به میزان ۲۰ میلیارد ریال برای سردخانه میوه، توقف اقدامات قضایی و اجرایی و بخشودگی جرائم تاخیر از سوی بانک برای واحد فولاد دنا و بررسی فعالیت واحد شن وماسه در منطقه حفاظت شده دنا از جمله پیشنهادات واحدهای تولیدی بود.
در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رویکرد ستاد تسهیل رفع مشکلات واحدها و بازگشت آنها به چرخه تولید است، گفت: زندانی کردن صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی و قطع انشعابات آب، برق و گاز به دلیل بدهی راهکار مناسبی برای وصول مطالبات دستگاه‌های خدمات‌رسان نیست.
خادمی بیان کرد: دستگاه‌ها به جای قطع انشعابات واحدهای تولیدی به آنها مهلت تولید بدهند تا هم چرخه واحد صنعتی بچرخد و هم بدهی این واحدها پرداخت شود.
وی اضافه کرد: تعطیلی کارخانه‌ها به نفع دستگاه‌ها خدمات‌رسان و سرمایه‌گذار نیست، ضمن اینکه بدهی برق واحدهای صنعتی محدود است و شرکت توزیع نیروی برق در این خصوص همکاری کند.
در ادامه مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه دستگاه‌های خدمات‌رسان نگاه حمایتی برای بازگشت واحدها به چرخه تولید باشد، گفت: قطع برق برخی از واحدهای صنعتی در آستانه عید نوروز اقدام مناسبی نیست.
وی اضافه کرد: در روز ۷ اسفند ماه جاری با حضور معاون وزیر صنعت و معدن برخی طرح‌های راکد در شهرستان گچساران بعد از ۳ سال با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند اما با گذشت تنها دو هفته برق یکی از این واحدها توسط شرکت برق قطع و کارخانه مجددا تعطیل شد.
این مسؤول اضافه کرد: بارها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به دستگاه‌های خدمات‌رسان اعلام شده که حق قطع انشعابات واحدها را ندارند و در صورتی که بخواهند این کار را انجام دهند باید کارگروه تسهیل را در جریان قرار دهند.
اما داوود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به مطالبات ۹۰ میلیارد تومانی شرکت توزیع برق گفت: از این میزان ۸ میلیارد تومان مربوط به انشعابات خانگی، ۱۰میلیارد تومان مربوط به بخش تجاری و مابقی نیز مربوط به بخش صنعت و سایر بخش‌ها است.
وی در خصوص تعطیلی کارخانه‌ تولیدی در گچساران پس از دو هفته بازگشت به چرخه تولید افزود: از اینکه این واحد تعطیل شده تعجب می‌کنم و موضوع را پیگیری خواهم کرد.
در ادامه امین فنودی مدیرعامل شرکت تعاونی ۲۳۰۱ بسته بندی میوه استان با اشاره به اینکه مدت ۳۵ سال در این استان در کارهای سرمایه‌گذاری مشارکت داریم، گفت: بنا به نیاز استان سردخانه ۳۵۰۰ تنی را با مشارکت بانک ملی احداث کردیم و مصوبه‌ای که از بانک ملی داشتم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بوده که سال ۸۶ این رقم مصوب شد.
وی با اشاره به داشتن طرح توجیهی سردخانه ۳۵۰۰تنی یاسوج افزود: علی‌رغم اینکه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مصوبه بانک ملی بود اما بعد از چهار سال با هزاران مشقت تنها ۹۲۰ میلیون تومان آن را از بانک دریافت کردیم و بانک به ما گفت مابقی پول را به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم پرداخت کنیم.
این سرمایه‌گذار با بیان اینکه طرح مدت ۵ سال تعطیل بود، گفت: بعد از این مدت بانک مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش با سود ۲۶ درصد برای ما در نظر گرفت و پس از اینکه تمام اقدامات برای دریافت وام انجام شد بانک ملی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را به دلیل بدهی به ما پرداخت نکرد.
وی با بیان اینکه احداث این سردخانه نیاز استان است،گفت: ظرفیت این سردخانه ۳۵۰۰ تن است و نیازمند حداقل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش برای راه‌اندازی آن هستیم چراکه کشاورزان به این سردخانه نیاز دارند تا محصولات خود را با قیمت پایین به سایر استان‌ها نفروشند و در سردخانه خود استان نگهداری کنند.
فنودی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد چندین مدرسه، مسجد و واحد تولیدی احداث کردیم و امیدواریم مسؤولان استان از ما به عنوان سرمایه‌گذار حمایت کنند.


سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی در پتروشیمی مارگون/ ایجاد اشتغال ۱۳۰۰ نفری پتروشیمی
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی پتروشیمی مارگون گفت: جمع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح بزرگ پتروشیمی ۳۴ هزار میلیارد ریال است.
داریوش دیودیده  در نشست پتروشیمی سقاوه مارگون بویراحمد با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه سیمان مارگون گفت: این کارخانه در زمره ۳۳ طرح بزرگ صنعتی کشور قرار داشت که در ابتدای هفته جاری به بهره‌برداری رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جاری ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با اشاره به تعیین تکلیف ۲۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال گفت: راکد بودن این واحد از دغدغه‌های اصلی بخش صنعت بود که این واحدها در سال جاری تعیین تکلیف شد.
وی از عقد قرارداد در ۵ هزار کیلومتر مربع برای اکتشافات خبر داد و گفت: بخشی از طرح‌های صنعتی که بیش از ۱۰ سال متوقف بودند به چرخه تولید بازگشتند.
این مسؤول با اشاره به صدور جواز تاسیس چند طرح بزرگ صنعتی در استان عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: پتروشیمی مارگون هم از نگاه سیاست اقتصاد مقاومتی و شرایط استان اهمیت دارد.
دیودیده بیان کرد: در حال حاضر اتیلن گچساران با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ تن، پتروشیمی اتیلن گچساران با ظرفیت ۵۰۰ تن، گازوئیل و بنزین، منو اتیلن گلیکول ۳۰۰ تن، تولید اسید فرمیک ۱۸۰ تنی، پلی اتیلن پتروشیمی دهدشت با ۳۰۰ تنی از چمله طرح‌های استان است که پتروشیمی مارگون با ظرفیت ۱۵۹۰ تن دیگر طرح پتروشیمی استان است که احداث می‌شود.
این مسؤول با اشاره به سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح گفت: جمع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح بزرگ پتروشیمی ۳۴ هزار میلیارد ریال است.
دیودیده اشتغال این طرح را ۱۳۰۰ نفر دانست و افزود: این طرح ۹۰ هکتار زمین، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب و ۴۰ مگاوات برق نیاز دارد که امیدواریم دستگاه‌ها همکاری لازم را برای احداث این طرح انجام دهند.


کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی بویراحمد در هفته پایانی سال ۹۵
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد از کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان خبر داد و گفت: هفته آینده چندین پروژه مهم در شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.
محسن مرادی  در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی اظهار کرد: به برکت خدمات دولت تدبیر و امید و طرح تحول سلامت خدمات‌رسانی خوبی به مردم ارائه شده است.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد از کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان خبر داد و گفت: هفته آینده چندین پروژه مهم در شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.
وی به پروژه‌های کلنگ‌زنی و شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: کلنگ مرکز جامع سلامت شهری شهید صدوقی، ساختمان ستاد مرکز بهداشت شهرستان، آموزشگاه و خوابگاه بهورزی و مرکز جامع سلامت روستایی نقاره‌خانه به زمین زده می‌شود.
مرادی در ادامه کلنگ‌زنی مراکز جامع سلامت روستایی دمچنار و آبمورد و موشمی زیلایی، خانه بهداشت گنجه‌ای کهنه و آبچندار گلال و خانه زیست پزشک مرکز را از دیگر پروژه‌های کلنگ‌زنی شهرستان عنوان کرد.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد در پایان با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان را برای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان به کار می‌گیریم، گفت: خوشبختانه با اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها وضعیت شهرستان مساعدتر خواهد شد.


بی طرفی کامل ادارات بویراحمد در انتخابات/آماده‌باش مدیران برای انتخابات ۹۶
معاون سیاسی فرماندار بویراحمد به بی طرفی کامل ادارات بویراحمد در انتخابات تأکید کرد.
عبدالحمید پناهی در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به انتخابات پیش رو و ضرورت آمادگی دستگاه‌ها در این خصوص اظهار کرد: انتخابات شوراهای شهر و روستا بسیار مهم بوده و آماده‌باش دستگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد با بیان اینکه ۲۵ اسفندماه دستور شروع به کار انتخابات شوراهای شهر و روستا رسما اعلام می‌شود، گفت: باید با تمام توان و نیرو انتخابات پرشور و سالمی را برگزار کنیم.
پناهی در ادامه مهمترین رویداد پیش رو را انتخایات عنوان کرد و گفت: به عنوان مسوولان انتخاباتی باید امانت داران خوبی باشیم چرا که حفاظت و صیانت از رای مردم در نتیجه مورد نظر آنها بسیار تاثیرگذار است.
دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه در اجرای انتخابات نباید دیدگاه‌های سیاسی را دخالت دهیم و هر کسی با سلیقه سیاسی خود با صداقت و رعایت اصل امانت‌داری خدمت کند، گفت: در انتخابات اصل قانون است و باید این اصل مهم رعایت شود.
پناهی بر همکاری بیشتر ادارات و نهادها و ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد تاکید کرد و گفت: ادارات در ایام انتخابات باید بی‌طرف باشند و صرفا با هدف همکاری با ستاد انتخابات در چارچوب قانون باشد.
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون تمامی دستگاه‌ها موظف به همکاری با ستاد انتخابات هستند، گفت: مدیران در ایام انتخابات باید در دسترس باشند و امکانات لازم را در اختیار ستاد قرار دهند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد در پایان سخنان خود با اشاره به عدم پاسخگویی برخی ادارات به مکاتبات فرمانداری اذعان کرد: انتظار می‌رود مدیران در این خصوص توجه و همکاری لازم را داشته باشند.
پناهی تصریح کرد: آخرین مکاتبه‌ای که داشتیم در خصوص تشکل‌های مردم‌نهاد بود که متاسفانه همکاری شایسته‌ای صورت نگرفت.
این مسوول تاکید کرد: با توجه به پایان سال و در پیش بودن رویداد مهم انتخابات و خدمات رسانی به مسافران مدیران باید سیستم‌های پیامکی خود را فعال کنند تا اطلاعات لازم در این حوزه‌ها را دریافت کنند.


افتتاح طرح تجمیع شبکه آبیاری تحت فشار دشت اما‌م‌زاده جعفر با اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی/تحقق اشتغال ۱۷۰۰ نفری در دشت امام‌زاده جعفر
عصر امروز با حضور مسؤولانٰ، طرح تجمیع شبکه آبیاری تحت فشار دشت اما‌م‌زاده جعفر با اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی افتتاح شد.
عصر امروز و با حضور مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کشاورزان طرح تجمیع آبیاری تحت فشار دشت امام‌زاده جعفر افتتاح شد.
در این آیین جعفر گوهرگانی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این طرح با بیان اینکه کشاورزی رکن پیشرفت و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد است تصریح کرد: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ به شمار می‌رود که کشاورزی استان را متحول می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  مشخصات این طرح اشاره کرد و گفت: دستگاه اجرا کننده این طرح سازمان جهاد کشاورزی است و بهر‌ه‌بردار آن نیز شرکت آب‌بران است.
سال شروع این طرح سال ۹۴ است و حجم عملیات آن دو هزار و ۲۴۰ هکتار است و هدف از این طرح تبدیل اراضی دیم به آبی به جهت افزایش راندمان آبیاری و بهینه‌سازی مصرف آب در اراضی کشاورزی مناطقی مانند بید زرد، خربل، اما‌زاده جعفر و ماهور باشت و برخی مناطق دیگر است.
این مسؤول افزود: اعتبار هزینه شده برای این طرح ۲۱۰ میلیارد ریال است و تعداد اشتغال ایجاد شده هزار و ۷۵۰ نفر است.

برخی نقاط گردشگری یاسوج همزمان با ایام نوروز مملو از زباله است
معاون فرماندار بویراحمد گفت: برخی نقاط گردشگری یاسوج همزمان با ایام نوروز مملو از زباله است.
سید کرامت‌الله فرج‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به روزهای پایانی سال و عملکرد دستگاه‌ها در طی یک سال اخیر اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش مدیران و پیگیری‌های فرماندار در طول یک سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف شهرستان صورت گرفت.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی شهرستان بویراحمد از تلاش‌ها و همراهی و همکاری تمامی مدیران قدردانی کرد و گفت: بویراحمد شهرستان کم حاشیه‌ای است که مدیران آن به نسبت کمتر به حاشیه می‌روند.
فرج‌زاده تصریح کرد: در سال جاری میزان اعتبارات عمرانی شهرستان به نسبت سنوات گذشته رشد ملموس‌تری داشته است.
این مسوول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید به صورت آماده‌باش باشند و همکاری لازم را با ستاد انتخابات شهرستان داشته باشند.
فرج‌زاده با تاکید بر اینکه از اقلام مورد نیاز انتخابات یک دستگاه کامپیوتر کامل با یک اسکنر است، گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان تا روز شنبه این اقلام را تحویل فرمانداری دهند.
این مسوول از ادارات خدمات رسان شرکت برق، گاز، آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت نفت، مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی، مخابرات، میراث فرهنگی انتقال خون و بنیاد مسکن خواست اقلام مورد نیاز ستاد انتخابات را به فرمانداری تخویل دهند و نهایت همکاری را با ستاد داشته باشند.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نوروز ۹۶ و آغاز مسافرت‌های نوروزی اظهار کرد: سال ۹۶ متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بوده لذا مدیران باید به صورت آماده‌باش باشند.
فرج‌زاده با اشاره به بازدید صورت گرفته از برخی متاطق گردشگری شهرستان بویراحمد از جمله تنگ گنجه‌ای و سریز اذعان کرد: متاسفانه این مناطق مملو از زباله بودند که این وضعیت زیبنده پایتخت طبیعت نیست.
وی تصریح کرد: باید مناطق کردشگری و ورودی‌های شهر را از زباله پاکسازی کنیم تا شهری در خور شان گردشگران داشته باشیم.


کمبود قرق‌بان مشکل اساسی منابع طبیعی بویراحمد است/توزیع ۱۲ هزار نهال در سطح شهرستان بویراحمد
رئیس منابع طبیعی بویراحمد گفت: کمبود قرق‌بان مشکل اساسی منابع طبیعی بویراحمد است.
جواد رحیمیان در جمع خبرنگاران با تبریک هفته منابع طبیعی و درختکاری اظهار کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است.
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در آستانه فصل بهار و رویش گیاهان کوهی هستیم، گفت: متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مصرف زیاد برخی از گیاهان امکان ریشه کنی این گیاهان بسیار بالاست.
رحیمیان از تمامی مردم شهرستان خواست تا در حفاظت از گونه‌های گیاهی و دارویی اهتمام لازم را داشته باشند چرا که آیندگان نیز حق استفاده از این گیاهان دارویی را دارند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرستان بویراحمد درصد زیادی از جنگل‌های استان و بعضا کشور را شامل می شود، گفت: متاسفانه با کمبود قرق‌بان در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مواجه هستیم.
رحیمیان با تاکید بر اینکه با احتساب نیروی اداری باز هم در حفاظت از عرصه‌ها کمبود نیروی قرق بان داریم، گفت: با وجود اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است ولی منابع طبیعی شهرستان بنا به رسالت خود وظیفه دارد از این عرصه‌ها حفاظت کند که در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم آحاد مردم در حفاظت از منابع طبیعی کوشا باشند چرا که منابع طبیعی متعلق به همه است.
رحیمیان با بیان اینکه شهرستان بویراحمد به دلیل کوهستانی بودن و داشتن جنگل‌ها و طبیعت بکر ظرفیت زیادی برای جذب گردشگر دارد، بیان داشت: قطعا حفاظت از منابع طبیعی در جذب گردشگر و توریست موثر است.
رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در سطح کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: ۸۰ هزار نهال در هفته منابع طبیعی در سطح استان توزیع و پخش شد که ۱۲ هزار نهال آن در شهرستان بویراحمد توزیع شد.



تحول شگرف در تولید و اشتغال‌ شهرستان گچساران با طرح تجمیع آبیاری تحت فشار دشت امام‌زاده جعفر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تحول شگرف در تولید و اشتغال‌ شهرستان گچساران با طرح تجمیع آبیاری تحت فشار دشت امام‌زاده جعفر خبر داد.
جعفر گوهرگانی در آیین افتتاح پروژه تجمیع آبیاری تحت فشار دشت امامزاده جعفر و هفت روستای تابعه که در روستای خربل برگزار شد، اظهار کرد: این طرح در سال ۱۳۹۴ آغاز شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: این پروژه ۲۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی این دشت را زیر پوشش سیستم آبیاری نوین قرار داده است.
وی با اشاره به پیمانکاران این پروژه گفت: شرکت‌های قطاب گچساران، ابونصر جنوب، توسعه عمران، سرفاریاب، رها، آبگستر دارابگرد، آب نهر زاگرس، نماسازان گنجه‌‌ای، اقلیم یاب زاگرس و گل خنگ راه  پیمانکاران این طرح بوده‌اند.
گوهرگانی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، تبدیل اراضی دیم به آبی جهت افزایش راندمان آبیاری و بهینه سازی مصرف آب در اراضی کشاورزی، افزایش تولید، بهبود اقتصاد منطقه است.
وی ادامه داد: اجرای شبکه ۳ و ۴ شمال خطوط انتقال و اجرای آبیاری تحت فشار در سطح ۲ هزار و ۲۲۴ هکتار و خرید و اجرای ۲ هزار و ۶۶۳ متر لوله‌های پلی‌اتیلن در سایزهای مختلف با نصب و اتصالات مربوطه انجام شده است.
گوهرگانی اذعان کرد: اعتبار هزینه شده تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال بوده که اعتبار مورد نیاز قریب بر ۳۶۰ میلیارد ریال بوده که جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران به مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال نیاز است و همچنین برای تکمیل فاز دوم پروژه به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ابراز کرد: کل اعتبار مورد نیاز پروژه ۴۶۰ میلیارد ریال است.
وی با اشاره به این طرح گفت: با افتتاح این طرح تعدادهزار و ۷۹ خانوار مشتمل بر ۱۹ خانواده شهید، ۶ نفر آزاده و ۷۲ نفر جانباز بهره‌بردار این پروژه هستند.
گوهرگانی با اشاره به اشتغالزایی در این طرح عنوان کرد: تعداد یک هزار و ۷۵۰ نفر در پروژه مشغول  به کار خواهند شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام گفت: در دولت تدبیر و امید پروژه‌های نیمه تمام زیادی در بخش آب و خاک به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: پروژه‌های تامین آب و آبیاری تحت فشار اراضی شمس‌آباد شهرستان چرام، تامین آب  اراضی آبلش لنده، تامین آب اراضی مختار، موگر و احداث خط انتقال شهبازخانی میان تنگان، ایستگاه پمپاژ دلی رچ و اجرای سد بتی دالون در بویراحمد از پروژه‌هایی هستند که در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید.
گوهرگانی ادمه داد: تامین آب چالموره و چاه تلخ و تامین آب اراضی غورکها در باشت، خط انتقال معصوم آباد کریک، رودشتی، ده پایین و سادات محمودی در دنا، ایستگاه پمپاژ دوراب و احداث پمپاژ شاه زیادی در بهمئی و چاههای آهکی دیل، آرو و پمپاژ دژ سلیمان و تامین آب امامزاده جعفر در گچساران و پمپاژ قلعه گل، عمارت، شوش، گرده پی، پاتاوه و آجم در شهرستان کهگیلویه برخی از این پروژه‌ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰ هزار و ۱۱۸ هکتار زمین دیم را تبدیل به آبی کرده و دو هزار و ۷۵۸ خانواده از این پروژه‌ها بهره‌برداری می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از سال ۹۲ تاکنون به میزان۷ هزار و ۳۵۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات این استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند و میزان دو هزار و ۴۵۰ هکتار نیز در دست اجراست.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1