تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۲۳۵۹۹۶

نظر یک کارشناس سیاسی در خصوص عملکرد «استاندار»؛ «مسعود حسینی» موفق‌تر از «خادمی» بود

۷۵
۰
کبنا ؛باقر قائمی دکترای علوم سیاسی- سیاست گذاری از دانشگاه تهران از کارشناسان حوزه سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به طور صریح به سئوالاتی پاسخ داد که از منظر خوانندگان گرامی‌ می‌گذرد؛

آقای دکتر به نظر شما دولت تدبیر امید عملکرد موفقی داشته یا نه؟
بله می توان گفت عملکرد دولت موفق بوده در حوزه سیاست خارجی کارنامه مثبتی دارند در حوزه داخلی اعم از اقتصاد، اجتماع و فرهنگ و غیره عملکرد دولت قابل دفاع است.
سیاستهای اقتصادی دولت داره بر مردم فشار وارد می کند و فکر نکنم مردم زیاد از این روند راضی باشند؟
درست است که به علت سیاستهای انقباضی دولت فشارهایی بر مردم وارد می شود ولی این به معنای عدم موفقیت دولت نیست. یک سیاست مدار بعضی مواقع در موقعیتی قرار می گیرد که باید بین صلاح خود و صلاح جامعه یکی را انتخاب کند. آن سیاستمداری موفق است و محبوب تاریخ می شود که صلاح جامعه را بر صلاح خود ترجیح دهد. مثال برای شما بزنم. در بریتانیای دهه ۱۹۸۰ زمانی که بحران دامن گیر جوامع غربی شده بود مارگارت تاچر شروع به اجرای سیاست های نئولیبرالیستی خود کرد برخی ها بهش می گفتند این اقدام شما باعث شکست شما و کابینه تان می شود. پاسخ دادند آینده بریتانیا مهم تر از آینده تاچر است. تاچر سیاستهای خود را به درستی برای عبور بریتانیا از بحران اجرا کرد خودش حذف شد ولی بریتانیا در مسیر تعالی و توسعه قرار گرفت و تاچریسم ماندگار شد.
شما حاضرید در همین استان خودمان هم در بین عوام و هم نخبه گان بپرسیم ببینیم چند نفر از عملکرد دولت راضی هستند؟
در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعف مدیریت استان را نباید ضعف عملکرد دولت به عنوان کل در نظر بگیریم. از نظر ما هم که طرفدار دولت هستیم مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد عملکرد بسیار ضعیفی دارد. که البته ما خدمت خودشان این ایرادات و نارضایتی ها را گفته ایم ولی گویا ایشان روش خود را بهتر می پسندند. در هیمن راستا برخی از هم فکرانمان امثال آقای سید علی پرواز که همه فعالان سیاسی طرفدار دولت و حتی مخالف دولت ایشان و تسلط و اشرافشان بر مبانی معرفت شناسی و فکری دولت را می دانند و برای حوزه های مختلفی از خدمت گزاری در استان مناسب بودند به خاطر نارضایتی از این وضع از این استان رفتند که اتفاقا دوستان نه تنها ناراحت نشدند بلکه استقبال هم کردند.
آقای دکتر شما چطور می خواهید نارضایتی مردم را توجیه کنید؟
ببینید به نظر من چون در استان خودمان بیشتر مدیران در سطح استان بطور کلی وبطور خاص در همین حوزه استانداری طرفدار دولت نبودند و نیستند و بیشتر بر اساس روابط قومیتی و طایفه گرایی انتخاب شده اند از عملکرد دولت دفاع نمی کنند. به همین علت کسی نیست که سیاست ها و اقدامات دولت را تفسیر کند، تبیین کند، تحلیل کند، دفاع کند، والی دولت عملکرد موفقی دارد. مثلا گفته می شود فلان معاون طرف دار آقای قالیباف بوده به همین علت سرش میندازه پایین آروم میاد آروم میره.
اگر طرفدار دولت نبودند و نیستند چطور مدیر شدند یا مدیرماندند؟
خدمتتون عرض کردم به خاطر طایفه گرایی و قوم گرایی که یکی از معضلات اصلی در این استان بوده ولی متاسفانه در این دوران این غده چرکین عود کرده و تشدید شده. در همین سازمان ما بدون در نظر گرفتن توانایی افراد یا حتی گرایش سیاسی آنها وابستگان یک قوم یا طایفه یا منطقه خاص مورد توجه قرار می گیرند. که این مدیران نه طرفدار دولت هستند و نه دولت را قبول دارند و نه از آن حمایت می کنند ونه دستاوردها و اقدامات دولت را برای مردم تببین، تشریح وتوضیح می دهند و نتیجه اش آون می شود که شما و به قول خودتان مردم فکر می کنند دولت ضعیف و ناکارامد است.
آقای دکتر به نظر شما آیا به خاطر بافت قومی و طایفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد آیا همه مدیران بومی استان (منظورم مدیریت ارشد استان هستش) ضعیف عمل کردند یا اگه انتخاب بشند همین جور عمل می کنند؟
باید بگم خدا نکند اگر در آینده مدیریت ارشد استان بومی انتخاب شد اینگونه عمل کند که متاسفانه در این دوران این شکاف قومیتی به خاطر همین عملکرد اشتباه و ضعیف خیلی داره پررنگ می شود و امید به آینده استان را در بین نخبه گان تبدیل به یاس نموده است.
ولی در پاسخ به قسمت دوم سوالتان باید بگم حداقل در دو شاخص مدیریت بومی دولت سابق موفق تر از مدیریت کنونی بودند:
اول اینکه ایشان هیچ گاه به طایفه گرایی و قوم گرایی دامن نزدند بلکه در کانتکس تحزب و جریان های سیاسی که در همه جا رسم هستش مدیران را چینش می کردند.
دوم اینکه عملکرد سیاسی ایشان برای جریان اصول گرا موفق تر بوده می توان گفت در این بخش نمره خیلی خوبی می گیرند چرا که در همین حوزه استانداری و وزارت کشور مدیرانی پرورش دادند که در جریان انتخابات دور گذشته مجلس شورای اسلامی اتاق فکر کاندیدای مورد حمایتشان را تشکیل دادند ولی در دوران حاضر کدام فرهاد باقر پور، کورش امیدی پور یا مرادعلی پیوند را پرورش دادند که شک نکنید این نیروها در آینده از جمله نیروهایی هستند که مدیریت عالی استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست می گیرند و چنان عمل می کنند که مردم منطقه به حال مدیریت سالهای ۹۵-۹۲ کهگیلویه و بویراحمد بی نهایت افسوس می خورند و این ضربه بزرگی به جریان حامیان دولت است. حالا این موضوع پیش کش دوستان کدام یک از مدیران حاضرند از دولت حمایت کنند. اصلا کجا حمایت کردند.
آقای دکتر به نظر شما جریان مدیریتی استان از اصلاح طلبان یا بطور کلی از همفکران سیاسی خود حمایت نمی کند؟
نه تنها در راستای سیاستهای دولت تدبیر امید و این جریان فکری نیستندبلکه علیه آنها نیز عمل می کنندمثلا شما انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه را ببینید. مگر آقای دکتر کامرانی یک اصلاح طلب باسواد و قوی که خودش را سرباز اصلاحات می داند نبودند ولی دوستان نه تنها از ایشان حمایت نکردند بلکه از جریان رقیب حمایت کردند البته حمایت و رای دادن مباینتی با برگزاری انتخابات آزاد و شفاف ندارد.
در مورد اینکه پرسیدید آیا از هم فکران سیاسی خود حمایت نمی کنند چرا اتفاقا همین مورد کهگیلویه نشان داد که جریان مدیریت ارشد استان در سطح ملی اعتقادی به مبانی فکری دولت ندارند و دولت در گزینش آنها دچار اشتباه شده و در سطح محلی روش و رویکرد طایفه گرایی و منطقه گرایی را که خیلی خطرناک و چالش برانگیز است را مرسوم کردند.
 
آقای دکتر به نظر شما اگه عملکرد مدیریت عالی استان ضعیف می باشند چطور دولت متوجه این موضوع نشده و درسدد تغییر نیستند؟
البته این گلایه از بعضی از مقاماتی که از سوی دولت به این استان سفر می کنند می رود که چطور متوجه نارضایتی حامیان دکتر روحانی در استان نشده اند فقط سزاوار است از تیزبینی جناب آقای دکتر ستاری معاون محترم علم و فناوری رییس جمهور که نمونه ای از مدیران توانمند این دولت و از خانواده معظم و معزز شهداست که در سفری به استان متوجه کاستی های عمیق و ضعف مدیریتی شدید در استان شدند و به خوبی هم تذکر دادند تشکر کنیم. مسئولان ارشد دولتی پایتخت در هر دولتی بویژه دولت فعلی که به استان می آیند باید دقت کنند قبل از اینکه درب هواپیما گشوده شود تا زمان بدرقه چنان احاطه و سرگرم نشوند که متوجه کاستی ها و ضعف ها نشوند.
البته از همشهریان، دانشگاهیان، فرهنگیان، دانشجویان و جوانان، بازاریان و کسبه عزیز انتظار می رود خدمات ارزشمند و آینده نگر دولت را به ضعف های مدیریتی استان ارتباط ندهند. ضمن اینکه انتقادهای خود را از شرایط استان داشته باشند پاداش خدمات دولت بویژه رییس جمهور را در انتخابات بهار ۹۶ دهند.
نظرتون در مورد اینکه گفته می شود مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابل نمایندگان جایگاه نماینده عالی دولت را خیلی تضعیف نموده چیست؟
با خنده بقیه اش را بذارید برای مصاحبه های بعدی.
از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید سپاس گزارم.
خواهش می کنم. براتون آرزوی توفیق دارم.
 
--------------------------------------------------------
این گفت‌وگو برای کبنا نیوز ارسال شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایل بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ای ول دست شمادردنکند
ایل بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ای ول
بویراحجدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا خسته نباشید، حرف دل ما را زدید بابا
استانداری
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان دولتی که حداکثر ۳ نفر با مدرک دکترا در استانداری یه استان کوچکی کهگیلویه و بویراحمدش نیست و حاضر به توجه نیست چه دلخوشی به حمایتش داری .
اصلاح طلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
این کارشناس محترم خیلی دقیق اشاره کردن که کارنامه اصول گرایان بهتر بود از مدیریت خادمی؛ اصول گرایان نسل جدیدی از مدیران جوان را پرورش دادن که واقعا با تمام وجود و انرژی از این حزب حمایت می کنند ولی خادمی فقط اقوام خود را به کار گرفت. البته وقتی مجموعه مدیران ارشد همه طرفدار قالیباف و احمدی نژاد باشند چه انتظاری می توان داشت. واقعا دولت روحانی به اصلاح طلبان واقعی ظلم کرد. به نظر من سخنان فوق خیلی از واقعیت ها را صراحتا بیان کرده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چه اصراری دارید از کارنامه سیاه و عملکرد ناموفق روحانی دفاع کنید ؟ اخر کدام تحول ساختاری و کدام برنامه بنیادی ؟ عملکرد دولت بی تدبیری و ناامیدی رو با عملکرد مارگارت تاچر مقایسه کردی ‌؟ واقعا خسته نباشی . در مورد خادمی درست گفتی . در مورد پیوند و باقرپور اشتباه گفتی . پیوند و باقرپور نمیتونن یه مغازه خواروبار فروشی رو هم اداره کنن
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
جناب خادمی تمام توانایی و ظرفیت دولت دکتر روحانی در این /// به این امید که روزی در کهگیلویه کاندید شود ولی غافل از این است که مردم تا چهره های مردمی . جسور و شجاعی مثل حاج آقا بزرگواری هست به این آدم های// که هنوز هم حاضر به آوردن خانواده اشون به استان نیستند رای نخواهند داد . دست خادمی در بهمئی و لنده که برای خود اصلاح طلب ها هم کاملا آشکار شده. ان شا الله مابقی شهرستانهای حوزه کهگیلویه هم به خوبی متوجه می شوند که بعضی ها کهگیلویه را فقط برای رسیدن به قدرت در شعار خود انتخاب می کنند .
بویراحمد خاص
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما که واقعیت رو گفتین .هیچ مدیری در این استان به فکر جامعه و شهروند و استان نیستن فقط چنان میز رو سفت نگه داشتن که نکنه یکی دیگه بقاپونه
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای اون کسی که ۴/// پیشنهاد داد چون این بنده خدا بعد از چهار سال/ برنامه مشخصی برای استان نداره . ۴ سال پیش که دیگه اصلا چیزی در ذهن نداشته .
حسین
Iran, Islamic Republic of
اینکه عملکرد دولت و مدیریت دولت اصول نسبت به وضعیت فعلی بهتر و کارآمد تر و اثربخش تر بوده شکی نیست اما مدیریت ارشد استان مدیران سطوح پایینی خود را از همفکران خود انتخاب کرده و قریب به اتفاق اصلاح‌طلب هستند، منتها مشکل در ضعف عملی آنان است. چراکه متاسفانه افرادی هستند که کمتر بفکر کار و توسعه اند و بیشتر دچار روزمرگی و خستگی و فرسودگی شدند تخصص چندانی در رابطه با جایگاه خود ندارند و رشد استان منفی بوده...
با یک نگاه واقع گرایانه، این مهم قابل درک است...
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
احسنت .بیانات کارشناس محترم سنجیده ودرست است باشد ک دیگران بیندیشند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در استان ما بعضی فکر میکنند : مدیریت= مدرک
حتی سیاسی بودن هم به مدرک نیست!!
ما نباید فکر کنیم سیاسی بودن یعنی معلومات محفوظات!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود ب شما دکتر عزیز
/ خیانت بزرگی در حق کهگیلویه بزرگ انجام /و با عدم حمایت از دکتر کامرانی
دانشگاهی
من که میدونم کبنانیوز محترم کامنت ما را منتشر نمیکنه ولی باز مینویسیم: واقعا / عامل تشدید قومیت گرایی در این استان بود. شما نگاه کنین نزدیک به پنجاه درصد مدیران کل ایشون احمدی نژادی و قالیبافی هستن. خوب این یعنی چون از اقوام /بودن همه ابقا شدن....
احمد
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز خیلی در اشتباهی . اولا هر که به نوبه خود دکتر و مهندس مدرک پولی گرفتن و دارن در مورد همه چیز اظهار نظر میکنن . آقا جون قیافت به هیچ چیز نمیخوره و مال اینکار هم نیستی . چیز بیشتر از این گفتن هم زیادته....
کارمندسازمان برنامه وبودجه
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف که واقعیتهاراگفتی مدبران فعلی فقط بفکراقوام خودشون هستند/ضعیفترین /دراین ۳۸سال انقلاب /بود وهست
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خدایی عالی
گفتی
فرشید
Iran, Islamic Republic of
احسنت دقیقا عامیانه ترین مردم یاد از حاج مسعود دارند مشخص بود که اصول گرا است درعین حال اهل دروغ ومعامله نبود/
یار همیشه همراه مردم
Iran, Islamic Republic of
از نظر ظاهری به دوره قبل از انقلاب شباهت داره ایشون!!!!!!!!!
دانشجو
حیف عنوان کارشناس به این تحلیل ابکی خدایش تو هم دنبال منافع خودتی و بس
علم سياست
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان معلومه درس رو توی کلاس خوب یادت دادن. سیاست یعنی دروغ و فریب و حضرتعالی به خوبی ضعف های بزرگ دولت تدبیر رو لاپوشانی کردی. همه می دونن مشکلات مردم خیلی زیاده و این دولت فقط زخمی بود بر آلام دیرینه ملت.
با عنوان تحصیلی و چسبوندن نام دکتر نمی شه واقعیت ها رو عوض کرد. شکاف جامعه و دولت عمیق تر شده. بجای انکار بهتره راه کار ارائه بدید
مهران
Iran, Islamic Republic of
با این نظر شما "آقای دکتر کامرانی یک اصلاح طلب باسواد و قوی که خودش را سرباز اصلاحات می داند " موافق نیستم.چون بیشتر یک اظهار نظر قوم گرایی است تا سیاسی و حزبی
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
عین واقعیته ممنونم دکتر
باوی
Iran, Islamic Republic of
احسنت واقعا جالب گفتی دست شما درد نکنه مدیریت ای استان فامیلی هست
...
Iran, Islamic Republic of
والا من هر چی فکر میکنم این دولت هیچ کاری برای مردم محروم و بیچاره نکرده و فقط کاخ نشینان و شکم باره ها رو ثروتمندتر و شکم باره تر کرده تا جایی که خودشون رو سهم خواه سفره انقلاب می دونن و یه چیزی هم از مردم طلب دارن. برا خدا حرف بزنید نه برا خوش آمد دیگران. تملق رو کنار بذارید و به فکر مردم باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جالبه نوشته بدون توانایی افراد پست بهشون دادن فک میکنه خودش و کامرانی افرادی توانا هستن بابا مردم میفهمند که شخصی که مدرک علوم سیاسی گرفته و خودشو بحساب میاره بدون هیچ توانایی و یا حمایت از افرادی مث کامرانی دوای دردشون نیست مردم اگه میخاستن خوب بهش رای میداند ،فک میکنم یه کارشناس فقط کارشناسه ،ایشون دقیقا مث جناب کامرانی از خودش انتظار زیادی داره نمیشه بعد از عمری یهو بیای و سیاسی بشی صرفا بخاطر یه مدرک علوم سیاسی نمیتوانی با تخریب دیگران در دل کسی جا باز کنی ... مردم ما همیشه در اوج محرومیت بودن خداروشکر تو این چندسال اخیر بخاطر وجود ارزشمند افرادی مث دکتر خادمی و دکتر تاجگردون پرده از محرومیت ها برداشته شده و همه شاهد اقداماتی بوده آیم و نمیتوانی انکار کنیم حالا معلوم هست خیلی هادر این دوره مث دوره های قبل همان کارشناس باقی ماندند بخاطر اینکه نمیشود همه را یکجا پست داد خیلی ها مدرک تحصیلی بالا دارن و این خوب است که کارشناسان ما باسواد باشند اما باید زمان دراز و راه طولانی طی شود تا افرادی مث خادمی و تاجگردون بوجود بیایند
اشنا
Iran, Islamic Republic of
جواب دانشجو اتفاقا تحلیل ایشان بسیار خوب و منطقی و علمی بوده چرا واقعیت را قبول نمیکنیک استاندار کارنامه خوبی ندارد
بچه بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
آفرین عالی بود حرف دل اکثریت طرفدار ان دولت و اصلاح طلبان را زدید دستتان درد نکند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دکتر خادمی انسان فرهیخته و مردم داری هست حق شما استاندار غیربومی هست . هرکاری از دستش تا حالا براومده برای استان انجام داده این مردم را هرکاری براشون انجام بدی باز یه عده ای ناراضی ان . این اعتراضات فقط طیف لاهوتی هست
Iran, Islamic Republic of
یکی از مشکلات اینه که همه کارشناس وابیدنه ایشون هم میگه من مدرک دارم
مدونا
Iran, Islamic Republic of
از چی دارید میسوزرید دولت روحانی واصلاحات پابرجاست متاسفم برایرتخربپ چیهای روست نما
سجاد م ج آ
Iran, Islamic Republic of
دکتر عزیز...بسیار صریح و موشکافانه عملکرد مدیرانی را تشریح کردید که شرایط نابسامان و دولت بی نظم تر را ترجیح میدهند.این مدیران در دولت کنونی چوب لای چرخ دولت میکنند چون کمی منظم تر است و در دولت قبلی که بی نظم تر بود برای بهره بردن از منابع ملی خودشیرینی کردند تا اطرافیان خود را از پول و قدرت سیاسی لبریز کنند ...هدف این مدیران تعریف شده نه تنها سازندگی نیست بلکه برنامه ریزی در قالب جلسات مکرر برای چپاول منابع ناچیزی هست که برای استان ذره بینی ک و ب در نظر گرفته می شود.
و من اله توفیق
حسن
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ شماره ۲۵٫٫٫
من با دکتر درسی را گذراندم...سخت گیری منطقی و اطلاعات بسیار مفید از این درس بهره من بود...اما تجزیه تحلیل دکتر بسیار منطقی بود و ایشان جز راست را نگفت...اگر در مدرک ایشان شک داری فقط کافیه جزواتی که ایشان تدریس میکنند را با دقت مطالعه کنید تا مفاهیم سیاست و سیاست زدگی را از هم تمیز دهید و فرق سیاسیون و دلالان سیاست را متوجه شوی...دوست عزیز.
منصف
Iran, Islamic Republic of
انصافا دکتر خادمی انسان شریف و پاک و فرهیخته ای هست چرا اینقد ماها از سرمایه های انسانی خود انتقاد بچه گانه می کنیم ایشون شب وروزش در تلاش برای استانه مگه ممکنه ایشون خواهان پیشرفت استان نباشه که حداقل کارنامه خوبی داشته باشه هرکسی در هر سمت مدیریتی قرار بگیره طبعا کسانی را انتخاب میکنه که همفکرش باشند
آگاه
Iran, Islamic Republic of
این آقا خودش با خودش مصاحبه کرده و متن را به سایت ارسال کرده ، چون پست گیرش نیومده مطلبی گذاشته
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
آقای قائمی به این دو سوال جواب بده:۱- شما اگر طرفدار دولت هستی !چرا به کاتدید دولت در مجلس رای ندادی دراسفند۹۴؟؟۲-اگر اصلاح طلبی چرا به کاندید خروجی شورای اصلاح طلبان رای ندادی؟؟۳-شما خودت به طائفه گرایی رای دادی خودت هم میدونی ! شما هم میخواهی خودت را به نوعی به حساب بیاورند لطفا ازروشنفکری و مخالف با طائفه گرایی دم نزن البته طائفه گرایی کار صددرصد اشتباه است
جوان هم شما یه مدرکی گرفتی برو در این مراکز آموزشی درس بدهید بهتر است سیاست را باید از خیلی جاهای دیگر آموخت نه با مدرک!!
...
Iran, Islamic Republic of
دکتر خادمی بهترین استاندار استان هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ایشون تا همیشه در حد همین کارشناس باقی خواهند ماند کامرانی هم هیچ نیابو هیچ زمان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این حرفا فقط از یه آدم به آرزو نرسیده ی عقده ای برمیاد یکی که خیلی کم داره ...اای کارل کار دسته ی لاهوتیه  
محمد
Iran, Islamic Republic of
دیگه کارشناس نبود... کارشناس...
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
خنده ام گرفت واقعا ...کامرانی ...اصلاح طلب باسواد وقوی خخخخخخخ
فوق لیسانس نه دکتر
Iran, Islamic Republic of
دکتر در واقع افکار شما دارد این استان رو آتش می‌زند. روم نمیشه بهتون بگم دکتر. چون یک دکتر باید علمش به اندازه ای باشه که نه تنها مخالف قوم گرایی باشه بلکه باید مخالف حزب گرایی نیز باشه. چرا میگی باید به کامرانی رای بدیم؟ چون فقط اصلاح طلبه. چرا باید به هاشمی رای ندیم؟ چون فقط اصول گراست؟ یک دکتر باید شایسته سالار باشه. حیف اسم دکتر... لطفا نظرم را پخش کنید. هیچ توهینی در متن نیست.
حقوق دان..و وکیل دادگستری
Iran, Islamic Republic of
بهادری نظر من استان کهگیلویه و بویراحمد در دو سه سال گذشته از نظر مدیرتی در بدترین شرایط بعد از انقلاب قرار دارد.. مدیران کشوری فکر چاره باشند
حیف خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر قبلیم با نام فوق لیسانس نه کارشناس رو پخش نکردید؟
Iran, Islamic Republic of
آقای خادمی اصلاحات رادراستان به سودخودودوستان وخویشاوندانش مصادره کرد وبایدبگم ضعیفترین وبی خاصیت ترین استاندارتاریخ استان بوده وهست.نه کارامدی دوستی راداشتند نه اقتدارنوذری ونه سیاست ورزی وکادرسازی مسعودحسینی.انگاراصلاوجودندارد.باتاسف
سعیدمحمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان درپاسخ به حملات علیه دکترقائمی بایدبگویم اولاآقای قائمی دکترای سیاسب ازدانشگاه تهران وبسیارباهوش وپرتلاش وعلمی هستند.دوماایشان درازمدن استخدامی استانداری بارقابت پذیرفته شدن ومدیون کسی نیست وتشکیلات اصولگراانقدزانصاف داشتندکه حضوریک تحصیلکرده ارشداستان رادرکنارخودتحمل ونندوازانزوای اودریک بخشداری کوچک جلوگیری کنند.سوماانصافامدیران ارشداستان یامهره تاجگردونن یاخویشاوندان اصولگرای خادمی ویاهم فرصت طلبان.خداوکیل یکنفراصلاحاتی بین انهانام ببرید.بعدشم موسی خادمی وتیمش دراناخابات ازاقای زارع که یک اصولگرابودحمایت کردندوتمام بضاعت دولت رابرای اوبسیج کردن که الانم زارع هیچوقت طرفداردولت نیست..ازلحاظ عملکردهم درهیچ حوزه ای مدفق نبوره بلکه انصافابایدگفت ضعیفترین استاندارتاریخ استان است.والبته فامیل بازترین
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
استانداری که چند سال است خانواده اش در تهران زندگی میکند و خودش در یاسوج هیچ گاه نمیتواند درک کند مدارس یاسوج چه مشکلی دارد مردم چه میکشند چه کمبودهای دارند چون اصلا بین مردم زندگی نمیکند.. آدم یاد قبل از انقلاب می افتد
لر با غیرت
Iran, Islamic Republic of
خدایی چند مدیر ساداتی احمدی نژادی در استانداری داریم ؟
Romania
درودبردکترقاعمی دکترای سیاست گذاری دانشگاه تهران
ناشناس1
Romania
درودبردکترقاعمی دکترای سیاست گذاری دانشگاه تهران
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی به عملکرد کسی انتقاد کند فقط فقط باید برسی گردد نا اینکه دست به چماق شی وبگی چرا انتقاد می کنی؟ واژه انتقاد یعنی برسی کردن...یعنی جدا کردن خوب وبد... ولی متاسفانه برا بعضی انتقاد کردن یعنی ناسزا گفتن با لحنی بد....
Iran, Islamic Republic of
جالب اینکه دوستی عزیز حرف از مشکلات مدارس زده جالب است بگیم که در سی کلیومتری یاسوج جاده یایوج به اصفهان..روستای سرتنگ...دانش اموزان ابتدایی قریب به شست دانش اموز در کانکس فاقد امکانات اب برق ..وسایل گرمایشی می باشد حالا استاندار داره استان اداره می کنه.؟
Iran, Islamic Republic of
چقدر دوست دارم جواب ۳۱ را بدم و وطرف نوشتار ماسخو بشوه...دوست عزیز که گفتی اقای قائمی دم از قوم گرایی میزنه ولی خودش قبلا به.....دوست عزیز ازلحاظ منطق سقراط اگر یه پژشک در مورد مضرات سیگار یه نظریه بده در حالی که خودش سیگار میشکه....منطق میگه به رفتارخودفرد نگاه نکنید بلکه به نگرش وفکری که دارد توجه کنید به نظریه پزشک توجه کنید....البته دوست عزیز اگه شما منطقی باشید
Iran, Islamic Republic of
ای دوستان کسانی که قدرت شنیدن انتقاد را ندارند وقتی این مطالب را در مورد استاندار محترم مشنوند زود از کوره در می روند وچون قدرت شنیدن حقو ندارن میگن کره داغه جای ادم نیست...ولی در حقیقت یک تحلیگر خوب باید هنگام شنیدن انتقاد نکات مثبت ومنفی را برسی کنند باید موشکافانه توجه کنند ولی متاسفانه دوستانی هستند که موقع شنیدن حرف حق میگن اقای قائمی به دنبال منافع شخصی خودش هست یا اقای قائمی به دنبال پسته...این افراد در حقیقت عقده ای هستن که توان شنیدن حرف دیگران را ندارند واقعا باید به حال چنین افرادی گریست...
Iran, Islamic Republic of
خ.ه...ادم فرهیخته و ماک...
جهانشاهی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان احسنت بر تحلیل بسیار خوبتون
دانشجوی مهندسی مکانیک فردوسی
Iran, Islamic Republic of
متنی بسیار زیبا که عملکرد دولت را و همچنین مدیریت در منطقه را با زبانی زیبا و محترمانه بیان کرد . از متن نیز معلوم بود که کارشناس دارای بیانی شیوا ، رسا و علمی بود اما با توجه به داستانی که خود کارشناس بیان کرد باید منتظر ماند و نتیجه ی دولت تدبیر و امید را دید .
دانشجوی انقلابی
Iran, Islamic Republic of
موافقم . گرچه در این استان اگر انتخاب بر اساس شایسته سالاری ببینیم باید تعجب کنیم.
Iran, Islamic Republic of
ای دوستان انتقاد کردن در این استان جایی ندارد
Iran, Islamic Republic of
در این منطقه خواهشا کسی انتقاد نکنه کسی دهن باز نکنه...اگه جایی دیدید مشکلی دارد یا کارشو بد انجام میده اول ازش خواهش کنید که درست رفتار کنه ولی اگه دیدید کارساز نبود سرتون را مث گوسفند(میش) بندازید پایین واز کنارش رد بشید چون ممکنه فرد انتقادگر با مشکلاتی درگیر بشه..یا باچماق...یا با توهین کردن اطرافیان کسی که بهش انتقاد شده مث نمونه بالا...یا درنهایت دمشو می گیرن از استان پرتش می کنند یه جایی که علف نروییده باشه
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
خدایی فقط خوشم اومد از کامنت شماره ۵۳٫ برخورد اینا با منتقدین حکایت از نوعی محمودیسم داره
کامران
Iran, Islamic Republic of
تمام کمبود این استان قائمی بود که بره تهران بخونه و بیاد ...چقد کوته فکر هستن بعضی از این طرفداران که هر دقه مینویسند تهران خونده و...بابا خیلی ها تهران خوندن و شعورش هم داشتن ولی ایشون تو خود آمریکا هم بخونه بعضی شعور هارو نداره که نداره ...
یاسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادم خجالت میکشه بگه استانداری باید گفت خادمداری
متاسفانه استاندار ما اصلاحات را در بویراحمد و دنا نابود کرده،نماینده مون هم که فقط مشکلش اینه ک سیاسی نیست و تمام پست های کلیدی رو ازش گرفتن و معلوم نیست طرفدار چ حزبی هست
با این حساب ایا حق استان نیست ک از یک استاندار سیاس و سیاستدار برخوردار باشه
خدایی اگه تاجگردون تو استان نبود اسمی از استان برده میشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بازم خدا تاجگردون حفظ کنه هر چند خیرش ب بویراحمد و دنا نرسه بازم خوبه
Iran, Islamic Republic of
درجواب دوست ۳۱باید بگویم که نماینده فعلی طرفداراقای ولایتی بودوحالابه خاطر عدم کارایی لازم خود رابه دولت چسپانده
سلام
Iran, Islamic Republic of
اگه دکتر قائمی دنبال پست بود که تملق میفرمود نه حقیقت رو به زبان می اورد
سلام
Iran, Islamic Republic of
اگه دکتر قائمی دنبال پست بود که تملق میفرمود نه حقیقت رو به زبان می اورد
وکیل الدوله
Singapore
شنیدم تبعیدت کردن جناب دکتر....یادت بهت میگفتم اصلاح طلب نیستن اینا.یادت گفتم کمتر سنگ اینا را به سینه بزن. یادته گفتم در استان ما حزب و سیاست یعنی معامله....
تامرادی
India
بنازمت مرد تامرادی....حرف حق زدی ولی خودمونیم خوب هم مثل ابوذر غفاری تبعید شدیا....
Iran, Islamic Republic of
جوگیری بد چیزیه؟!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت احسنت ،زنده باد دکتر قائمی.
خداییش حرف دل خیلیا را زدی
اینم یکی ازبزرگترین ضعفای بالاترین شخص اجرایی استانه که اگه یکی ازش نقد کرد اینجوری از کوره در میره و تبعیدش میکنه هر کسی در هر پست ومقامی که باشه باید نقدپذیر باشه در جهت رفع نواقص کارش.
ولی ...
Iran, Islamic Republic of
وای وای اقای قائمی محترم عزیز دل بردار مگه دوره جمشید شده مگه تو کاوه اهنگر هستی عزیزم...کاوه پشتیبان داشت کاوه سلاحش پتک بود زرهش چرم بود عزیزم اگه امروز بخواهی به جمشید (استاندار)پیله کنی میندازت تو //اهنگری.....البته شنیدم تبعید شدی به اخرین نقطه استان...ای کاوه اهنگر کو پتک کو چرمت ..کو حرف حسابت
کامنت 62
Iran, Islamic Republic of
از ادبیاتت معلومه کی شعور نداره و مهمتر از همه مردم پاسخ تو و امثال تو را دادند
در جواب کامران 62
Iran, Islamic Republic of
از ادبیاتت معلوم چند گرم شعور داری
احمدياوري پيرا
Singapore
با سلام
بعد سالها یک کارشناس و منتقد سیاسی بدون در نظر گرفتن بأزی های سیاسی و جو محلی و عشیره ای زبان به حقیقت گشوده و حقائق و کاستی های مدیریتی رو بیان کردند که با واکنش کاملا مشخص و مغرضانه ، استاندارد که از پیش منتظر همچین برخوردی بودند . مواجه شدند ان شالله همیشه دکتر پیروز باشید،،،
درود بر دکتر قایمی شجاع و نترس...?????????????????????????
احمد
Singapore
در جواب دوست ٣۶ باید گفت اول اینکه اقای دکتر طرفدار تدبیر وامید هست نه تعریف و فریب
٢ اقای دکتر اصلاح طلب واقعی هست همانطور که الان با حرکت شجاعانه به همه اثبات کرد بعد مگه اسفند ٩۴ نماینده اصلاح طلب بود مگه همین نماینده برای ٣ کاندید ریاست جمهوری ستاد نزد هم اقای احمدی نژاد هم روحانی و هم ،....بهتر نیست دست از مادی گرایی و باندبازی بردارید خداوکیلی عملکرد استاندار رو شما نام ببرید
سیاست هم زایده أفکار بزرگان و دانشگاهیان هست نه دلالان بی سواد و رمال خیابانی ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1